k0nfig har brækket anklen.

k0nfig misser RMR-turnering

k0nfig skal ikke med til RMR-turneringen for Astralis.

k0nfig misser RMR-turneringen grundet et ankelbrud.

Det skriver Astralis på Twitter.

I stedet for k0nfig bliver det den blot 18-årige Astralis Talent-spiller MistR, som deltager med Astralis i RMR-turneringen.

Da Kristian 'k0nfig' Wienecke uheldigvis har fået et kompliceret ankelbrud vil vores reserve, Mikkel 'MistR' Thomsen blive en del af førsteholdet. MistR vil spille med i den kommende RMR-turnering, skriver Astralis på Twitter.

I den seneste sæson af WePlay Academy League var MistR den næstbedste riffelspiller for Astralis Talent, kun overgået af Fessor, som ikke længere spiller for holdet.

Her leverede den unge dansker en rating på 0,98, men nu får han altså lov til at bide skeer med lidt større navne end i akademiligaen.

Astralis forventes at stille med følgende i RMR-turneringen

  • Danmark gla1ve

  • Danmark blameF

  • Danmark Xyp9x

  • Danmark Farlig

  • Danmark MistR

  • Danmark trace (Coach)

Hvornår vi får k0nfig at se i aktion igen for Astralis vides endnu ikke, mens en erstatning for MistR på Astralis Talent heller ikke er meldt ud.

RMR-turneringen bliver skudt i gang den 4. oktober for Astralis' vedkommende, når NIP venter i åbningskampen.

Dette er altså ikkke første gang, den danske superstjerne er uheldig og må sidde på sidelinjen grundet en skade.

Tilbage i 2021 måtte han tage en pause fra Complexity, da han havde brækket hånden, og nu er den altså gal igen - denne gang er det dog ikke en lige så essentiel kropsdel for en CS-spiller, han har brækket.

#2(Med 0 svar)
20. september 2022 kl. 11:16
RAF
det var synd... men synes han har det med at brække diverse lemmer :-|
#3(Med 4 svar)
20. september 2022 kl. 11:27
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Husk RICE metoden er out dated.
Kan man ikke spille med en dårlig ankel? Tyler Hamilton gennemførte touren med brækket kraveben!
Get well!
#4(Med 0 svar)
20. september 2022 kl. 11:24
Butler
Tænkte jeg også :)
#5(Med 1 svar)
20. september 2022 kl. 11:27
Daffestah
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Tænker der venter en operation m.m :(
#6(Med 0 svar)
20. september 2022 kl. 11:32
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Læste tweetet som en forstuvet ankel. Kan godt de det er helt ved siden af.
#27(Med 0 svar)
20. september 2022 kl. 12:52
JakobHelms
Måske kan han spille, men rejsedagene til og fra Malta plus at det evt. ikke går i spænd med en operation er nok noget værre.

Det må vel endda være sket i går, hvor han vel skulle hjem fra Malta - man fristes da nærmest til at tro at det er sket i en lufthavn igen?
#7(Med 10 svar)
20. september 2022 kl. 11:32
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Mig bekendt, så klarede GG Allin sig igennem flere koncerter smurt ind i sit eget lort og med sår i ansigtet fra flasker og sin mikrofon. K0nfig er en tøsedreng ved siden af.
#10(Med 4 svar)
20. september 2022 kl. 11:44
JernLars
Fuck nu af
Der er ingen spillere der frivilligt vil have lyst til at misse RMR-kvalifikationen
#32(Med 1 svar)
20. september 2022 kl. 13:23
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det ved jeg sgu da godt. Spænd nu velcroskoene og få lidt sarkasme ind i dit liv.
#43(Med 0 svar)
20. september 2022 kl. 14:40
SEVEN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
#63(Med 0 svar)
20. september 2022 kl. 18:43
bat
Så lad være med at spille smart stiv eller tro du er en sportsmand bare fordi du er prof esport atlet.
#64(Med 0 svar)
20. september 2022 kl. 19:25
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Er du helt sikker på det, når man har tanke på det nuværende Astralis-hold?

Joke aside. Men lønnen dribler formodentligt stadig ind på kontoen og om end jeg da tror du har ret, så er det da besynderligt ift. det er en ankelskade.
#13(Med 1 svar)
20. september 2022 kl. 11:55
WitaCasts
Dust2.dk Caster
Dust2 fantasy vinder
Nu er der kæmpe forskel på at skulle igennem en koncert som er en indøvet performance hvilket gør det nemmere at komme igennem. Hvis man som CS spiller skal sidde og have sin opmærksomhed et andet sted end på spillet så ender man nok med at tabe en del dueller som man havde vundet. Hvis man ikke er på 100% så synes jeg at det er helt fair at man hiver en spiller ind som kan give 100% istedet. Derudover siger de at det er et kompliceret brud på anklen hvilket nok betyder kirgurgisk indgreb og indlæggelse.
#34(Med 0 svar)
20. september 2022 kl. 13:23
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det er fandeme løgn. Jeg ville ikke kunne kende forskel.
#35(Med 1 svar)
20. september 2022 kl. 13:25
fredl
Den joke fløj sgu over hovedet på de andre
#39(Med 0 svar)
20. september 2022 kl. 13:38
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det gjorde den godt nok. Den var ellers ikke avanceret.
#51(Med 0 svar)
20. september 2022 kl. 16:00
danielR
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 17
GG Allin legenden hahaha, han er så fucking sjov i de gamle Jane Whitney interviews osv :D
#8(Med 0 svar)
20. september 2022 kl. 11:39
Butler
Sidst han brækkede noget, skiftede han ikke hold der ;)
#9(Med 1 svar)
20. september 2022 kl. 11:43
brucewayne
Hvorfor MistR? Det var en oplagt mulighed for at få astralis fe frem på scenen :-)
#66(Med 0 svar)
20. september 2022 kl. 20:19
Pingonether
Jo ser du de hold de kommer op i mod snakker sikkert for grimt, eller så nægter holdene at have en kvinde med i turneringen!
#11(Med 0 svar)
20. september 2022 kl. 11:45
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Held og lykke MistR!

Uheldigt for k0nfig, men altid noget der er et par uger, hvor MistR kan nå at blive sat ind i tingene. Bliver desuden spændende at følge med i, hvordan deres spillestil ændrer sig med dette skifte.
#12(Med 0 svar)
20. september 2022 kl. 11:48
zEden
Det forstår jeg ik?
#14(Med 9 svar)
20. september 2022 kl. 12:00
Lemmy
Altså hvis det er fordi han skal igennem en længere operation, så kan jeg godt forstå det, men jeg synes altså det virker lidt mystisk… anyways god bedring krelle!
#24(Med 8 svar)
20. september 2022 kl. 12:36
RAF
Enig. Men hvis det er optakten til at han er på vej væk så under jeg ham det gerne. Hans talent et total spildt på det hold.
#25(Med 0 svar)
20. september 2022 kl. 12:44
Lemmy
Ja det jo det. Altså de jo ik nogen hemmelighed at k0nfig har haft sine problemer i astralis, altså det er ret sjovt at det lige er k0nfig… jeg føler bare der er noget større bag. Dog kan det godt bare være ren og skær tilfældighed
#26(Med 2 svar)
20. september 2022 kl. 12:46
DanskHammer
At manden har et kæmpe talent er uomtvisteligt.. Men det er for let søgt at ikke drage ham til "ansvar" ligesom de andre for at det ikke fungerer. Der er langt imellem gode præstationer fra ham selv, så måske noget frisk luft kunne hjælpe ham andetsteds.

Astralis skal nulstilles, de kan ikke blive ved at bygge på glaive og xyp når det ikke fungerer med f.eks. blame og konfig.
#36(Med 1 svar)
20. september 2022 kl. 13:36
RAF
Jeg er enig i at hans præstationer har svinget meget men jeg tror også at det har været svært for ham at skulle presses ned i Astralis "taktik maskinen". Der synes jeg det et ærgeligt man ikke har bygget mere omkring blame og konfig og derimod nærmere fortsat den calling som der virkede med det gamle lineup. Sådan virker det ihvertfald.
#38(Med 0 svar)
20. september 2022 kl. 13:37
DanskHammer
Jeg syntes egentlig man har bygget helt vildt op om blame - alt for meget hvis du spørger mig. Men ellers enig.. Callingen virker til at være helt off.
#65(Med 3 svar)
20. september 2022 kl. 19:27
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Nu spørg jeg lidt flabet; Hvor stort er hans talent, reelt set?

Ingen tvivl om konfig hører hjemme i toppen - men i coL og nu Astralis har vi vel netop set at han er alt andet end stabil. Det kan selvsagt skyldes roller og meget mere, det anerkender jeg - men skal der ikke også snart til at bevises mere fra hans side, oftere?
#68(Med 2 svar)
20. september 2022 kl. 21:02
RAF
Som med alt andet i cs så synes jeg det handler om mere end bare een ting.
Når holdet ikke performer særlig godt som helhed forventes der nok også meget af ham. Jeg mener bare man ser jo heller twistzz performe super godt hele tiden men de andre på Faze løfter tilgengæld også meget. Derimod har vi vænnet os til og forventer at glaive og xyp ligger i bunden k/d mæssigt, mens at konfig absolut skal gå berserker mode som minimum for at Astralis kan vinde.
For at gøre det værre så virker det heller ikke til at hans spillestil passer særlig godt med den måde glaive vil calle, jeg tror eksempelvis han ville passe fint ind hos furia.. Kan godt være han kunne spille anderledes men kunne også være at glaive kunne prøve at imødekomme en mere "løs" tilgang.
Det rigtigt at det var ustabilt i col men ligesom her i Astralis var det godt nok også en kaotisk affære. Men han spillede faktisk rimelig konsistent godt det sidste halve år det projekt stod på.
#70(Med 1 svar)
21. september 2022 kl. 10:03
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg er helt enig i at der formodentligt er et mismatch ift. gla1ves stil, og så den spillertype/ spillertyper som hhv. blame og konfig er. Jeg tænkte at det var et genialt køb til at starte med - men når man så vælger at beholde gla1ve og xyp og ikke "genstarte" hele holdet, så tror jeg aldrig det bliver helt godt - heller ikke selvom man henter en dev1ce, som man ikke aner noget om ift. både det mentale og det fysiske.

Jeg tror stadig konfig og blame kan skabe noget stort, men de skal også snart til at bevise at de hører hjemme på Tier 1 og ikke "kun" tier 2 - bl.a. ved at være konsistente. I coL virkede det til at de fik mere eller mindre frie tøjler, og jeg er også ganske sikker på at de har en del at sige i Astralis. Det er selvfølgelig ikke deres skyld alene at det ikke går som det skal, men omvendt bærer de bestemt også en del af ansvaret.
#71(Med 0 svar)
21. september 2022 kl. 11:11
RAF
Man bliver bare så ærgelig over at det ikke virkede ik... Jeg havde det på samme måde som dig da de købte dem ind.
#15(Med 14 svar)
20. september 2022 kl. 12:00
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Var MistR det oplagte valg fra akademiholdet?
#16(Med 4 svar)
20. september 2022 kl. 12:03
Hunt
Det er vel ham som står på som 6 mand/sub for rmr? (deres roster er jo locked for rmr)
#20(Med 0 svar)
20. september 2022 kl. 12:14
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Det giver selvfølgelig mening.
#67(Med 2 svar)
20. september 2022 kl. 20:23
RasmusRoev
Er det system ikke bare fucked. Eller er det bare mig? :)
#69(Med 1 svar)
21. september 2022 kl. 05:29
Hunt
Det er vel fint?

Man har en deadline til at sætte sit hold 5 mand + 1 sub, som kan bruges hvis en spiller brækker sin ankel. Det er bedre end at Trace skulle spille
#72(Med 0 svar)
22. september 2022 kl. 10:56
RasmusRoev
God pointe. :)
#19(Med 8 svar)
20. september 2022 kl. 12:12
DOMINA7HOR
Set i det lyset af, at han er den fra akademi-holdet, som har været i "huset" længst, så giver det vel god mening.
#21(Med 7 svar)
20. september 2022 kl. 12:14
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Se Hunts svar.

Tror at når det kommer til majoren, så stiller man bare med det bedste hold man kan.
#29(Med 5 svar)
20. september 2022 kl. 13:02
JakobHelms
MistR var i hvert fald den oplagte spiller at liste som 6. mand, når man er usikker på, om man skal bruge sin sub, og i så fald på hvem der skulle subbes imo :-)
#41(Med 3 svar)
20. september 2022 kl. 14:07
Daffestah
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Synes reglerne er kryptiske, men virker som om man må godt få en ny mand ind.
Den spiller må dog ikke have spillet en ESL turnering indenfor de sidste 120 dage.
Det låser mange spillere.
#42(Med 2 svar)
20. september 2022 kl. 14:37
JakobHelms
Den regel gælder kun hvis spilleren laver mere end et skift :-). Reglerne er ikke så kryptiske, egentlig - bare meget tætskrevne. I det her tilfælde handler det om, at man i sidste uge (eller var det ugen før?) skulle indsende sin liste af 5 spillere + træner + udskifter-spiller, hvor de så havde sendt MistR ind som udskifter.
#49(Med 1 svar)
20. september 2022 kl. 15:25
Daffestah
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Jeg er med på, han blev skrevet ind som sub den 8/9 :)

Mente bare om de måtte skifte/tilføje en mere nu
#50(Med 0 svar)
20. september 2022 kl. 15:38
JakobHelms
Ah, helt klart - det må de desværre ikke :-).
#57(Med 0 svar)
20. september 2022 kl. 17:18
DOMINA7HOR
+1
#56(Med 0 svar)
20. september 2022 kl. 17:15
DOMINA7HOR
Jeg mente ligeledes ift. HVORFOR, det netop er MistR, som er valg som holdets reserve.
#17(Med 1 svar)
20. september 2022 kl. 12:07
Hunt
Så er der undskyldning på plads, nu hvor Astralis var eneste hold som ikke have skiftet ud lige før EPL, så de var mest sammenspillet. Men stadig ikke gik videre.
#22(Med 0 svar)
20. september 2022 kl. 12:29
RAF
Håber jeg ikke. Jeg ville være ked af at de nye og ikke de "gamle" røg ud.
#18(Med 3 svar)
20. september 2022 kl. 12:09
DOMINA7HOR
Tamt nok. Håber han kommer stærkere tilbage!
Fedt MistR får chancen! Fra Ølgod Efterskole til RMR - det er sgu en smuk historie!
#30(Med 2 svar)
20. september 2022 kl. 13:08
zEden
den er vel hørt før? fra efterskole til top 8 major har vel os været en ting
#40(Med 0 svar)
20. september 2022 kl. 13:54
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Tror han hentyder til at det er et direkte skifte (og så alligevel, da han trods alt er standi) Der er efterhånden en håndfuld som har en fortid på efterskolerne rundt omkring som har været en del af RMR-stadierne (og længere).
#58(Med 0 svar)
20. september 2022 kl. 17:20
DOMINA7HOR
Jovist. Det var lige så meget at anerkendende nik fra en, som selv kommer fra samme egn :-)
#23(Med 0 svar)
20. september 2022 kl. 12:33
DemoN
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Super fed mulighed for MistR, held og lykke til ham og co.
#28(Med 0 svar)
20. september 2022 kl. 12:59
TubbyGold
Ja held og lykke til MistR og resten af holdet. Det bliver interessant at se, hvordan det udarter sig
#31(Med 9 svar)
20. september 2022 kl. 13:13
majez
k0nfig og farlig ryger ud.

Dev1ce og en dansk rifler joiner - ved ikke lige hvem de kunne få.

BlameF bliver, og så kan astralis forhåbentlig få det til at fungere. Tit ser det også ud til blame baiter pga. holdet ofte dør hurtigt og fordi de ikke liiiige er klar på det de andre laver.
#33(Med 0 svar)
20. september 2022 kl. 13:23
zEden
forhåbenligt ikk da, så er de 0 aggresive spillere på t siden. hvis det bliver sandt bliver det max 3-4 runder pr t side
#37(Med 0 svar)
20. september 2022 kl. 13:37
DanskHammer
At holdet dør så hurtigt? Har du set Astralis på t-siderne? De spiller det langsomste og mest "sikre" t-sidet CS blandt topholdene.

Blame baiter ikke altid, men han er bestemt heller ikke ivrig efter at komme holdet til undsætning når det spidser til.
#44(Med 6 svar)
20. september 2022 kl. 14:44
SEVEN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Jeg har læst en del kommentarer om, at Blame ikke får særlig mange impact kills og ofte enten er sidste mand i live og/eller høster mange eco frags.

Det er helt klart også tilfældet både mht. eco frags og last man alive, men han overgås af både Xyp9x og farlig i de sidste par kampe hvor jeg har holdt øje. Og her synes jeg bestemt også at Blame decideret carrier rigtig mange af deres runder. Problemet er helt klart på t-siden hvor han spiller meget mere passivt, men jeg måber simpelthen også gang på gang over nogle af de aktioner k0nfig har gang i.

Hvordan man så klinisk kan tjekke hjørner og langsomt tage plads, for så pludselig at hoppe igennem en smoke med kniven fremmer eller mid-reload eller at svinge bredt rundt om et hjørne uden nogen til at trade ham, det er mig simpelthen uforståeligt, når nu Astralis insisterer på at spille så ekstremt langsom og metodisk counter-strike. Det passer simpelthen ikke sammen.

Er blame problemet? Det synes jeg virkelig ikke. Jeg håber, hvis Astralis har forhåbninger om at præstere højere, at du får ret i, at k0nfig og farlig ryger ud (kun såfremt at device rent faktisk er på vej tilbage).

Hvem kunne være interessant til at erstatte k0nfig?
#45(Med 0 svar)
20. september 2022 kl. 15:10
DanskHammer
"Hvordan man så klinisk kan tjekke hjørner og langsomt tage plads, for så pludselig at hoppe igennem en smoke med kniven fremmer eller mid-reload eller at svinge bredt rundt om et hjørne uden nogen til at trade ham, det er mig simpelthen uforståeligt, når nu Astralis insisterer på at spille så ekstremt langsom og metodisk counter-strike. Det passer simpelthen ikke sammen."

Det er så spot on.. Men som fans af konfig ville sige.. "Han følte den"..

"Er blame problemet?"
Ikke isoleret set. Men han spiller bare langsomt og passivt, men det passer nok glaive godt at hver runde skal tage 2 min. inden man vælger hvor pack skal plantes..

Tror egentlig også bare vi ser på et dårlig mix af spillere der ikke har kemi..
#46(Med 1 svar)
20. september 2022 kl. 15:16
Djoerup13
Mistr kunne erstatte konfig hvis det går godt til rmr
#55(Med 0 svar)
20. september 2022 kl. 16:56
mamas
Hvis Mistr spiller godt, er jeg mere fan af en erstatning af Glaive, hvorså Blame overtager IGL. Et andet alternativ kunne være en erstatning Xyp hvor Blame egentlig også godt kunne overtage nogle af hans roller
#47(Med 0 svar)
20. september 2022 kl. 15:22
Kristja
s4k_rolex aka divedN bedste ukendte danske spiller!
#53(Med 1 svar)
20. september 2022 kl. 16:42
RAF
Ved ikke om du så kampen mod heroic men han lavede virkelig mange åbninger, især på overpass. Og det der så skete efterfølgende var at glaive besluttede ikke at bruge det til noget men istedet lod tiden gå så resten af holdet (minus blame) ku dø i panik i de sidste sekunder.
#60(Med 0 svar)
20. september 2022 kl. 17:44
SEVEN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Jeg tænker du mener k0nfig ifht. åbningskills og jo det gjorde han helt klart - han havde også en okay kamp i det hele taget imod Heroic, men jeg synes det halter i det store billede.

Eller misforstår jeg hvad du mener ifht. åbninger?
#48(Med 0 svar)
20. september 2022 kl. 15:22
JernLars
#52(Med 0 svar)
20. september 2022 kl. 16:25
Unlucky-Luke
God bedring k0nfig <3
#54(Med 0 svar)
20. september 2022 kl. 16:53
DELUSIONAL_48kg_kid
Device is coming back
#61(Med 1 svar)
20. september 2022 kl. 18:00
NamrepuS
Hold skifte incoming!!! Sidst var det håndleddet :-D

Vildt nok Heriox kan spille med håndledsskader, og man så ikke kan spille med skade på foden??
#62(Med 0 svar)
20. september 2022 kl. 18:07
mamas
Sygt nok hvis man skal brække en knogle for at skifte hold haha xDD
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.