POWER Liga-finalerne skydes i gang
00D : 01T : 28M : 02S
acoR er godt kørende i øjeblikket.

acoR moser MASONIC

acoR har genopfundet sig selv på GamerLegion, der her til aften slog MASONIC ud af Elisa Invitational Fall 2022.

Da GamerLegion slog G2 ud af kapløbet om majordeltagelse ved RMR'en, åbnede verden endnu en gang øjnene acoR, der ellers var blevet afskrevet efter et mislykket ophold hos MOUZ.

Den danske sniper endte faktisk hele turneringen som den 9. bedste spiller målt på rating - over stjerner som ropz, ax1le, blameF, NiKo og sh1ro.

Og den flotte form har acoR formået at holde kørende. Således gjorde han ondt på MASONIC, da de mødtes i kvartfinalen af Elisa Invitational Fall 2022.

Sniperen var den klart bedste over kampens tre maps, der i sidste ende faldt ud til GamerLegion. Det internationale hold er nu videre til semifinalen, hvor ex-Finest med de polske profiler Snax og hades venter.

Både vinderen og andenpladsen ved Elisa Invitational sikrer en plads ved Elisa Masters Espoo 2022, men posen med lige under 100.000 kr. er det kun vinderen, der tager med hjem.

GamerLegion
2 - 1
MASONIC
Alle maps
GamerLegion K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Danmark Frederik 'acoR' Gyldstrand 76 - 45 +31 92.1 73.2% 1.41
Nicolas 'Keoz' Dgus 67 - 52 +15 87.1 79.3% 1.29
Mihai 'iM' Ivan 69 - 55 +14 90.2 74.4% 1.25
Sverige Isak 'isak' Fahlén 49 - 56 -7 68.1 65.9% 0.89
Kamil 'siuhy' Szkaradek 43 - 57 -14 62.9 73.2% 0.89
MASONIC K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Danmark Anton 'notaN' Pedersen 57 - 55 +2 74.4 69.5% 1.02
Danmark Theis 'J3nsyy' Jensen 58 - 62 -4 76.0 62.2% 1.01
Danmark Sebastian 'Tauson' Tauson Lindelof 56 - 61 -5 75.4 57.3% 0.95
Danmark Anton 'Anlelele' Huynh 53 - 63 -10 68.7 68.3% 0.91
Danmark Christian 'Buzz' Andersen 41 - 66 -25 60.6 58.5% 0.75

Den 31. oktober går majoren i gang, og her skal acoR møde sydamerikanske 9z i åbningskampen.

9z
6 - 16
GamerLegion
Alle maps
9z K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Nicolás 'buda' Kramer 18 - 16 +2 98.9 77.3% 1.25
Franco 'dgt' Garcia 15 - 15 +0 79.8 72.7% 0.99
David 'dav1deuS' Tapia Maldonado 15 - 16 -1 60.0 68.2% 0.89
Brasilien Lucas 'nqz' Soares 9 - 13 -4 34.5 54.5% 0.66
Maximiliano 'max' Gonzalez 7 - 15 -8 60.1 50.0% 0.58
GamerLegion K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Mihai 'iM' Ivan 19 - 10 +9 100.3 68.2% 1.48
Nicolas 'Keoz' Dgus 18 - 14 +4 86.5 72.7% 1.32
Sverige Isak 'isak' Fahlén 15 - 12 +3 72.9 68.2% 1.25
Kamil 'siuhy' Szkaradek 14 - 17 -3 71.4 81.8% 1.17
Danmark Frederik 'acoR' Gyldstrand 9 - 11 -2 35.9 72.7% 0.86
#1(Med 0 svar)
25. oktober 2022 kl. 20:33
jiG
føj maskijn
#2(Med 19 svar)
25. oktober 2022 kl. 20:49
Seneberg
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Den danske awper. Ikke sniper. Det er dust2 det her, ikke ekstrabladet :)

Men han er flyvende
#4(Med 4 svar)
25. oktober 2022 kl. 21:00
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
.... øh? Det er bare et synonym. Når man skriver, så er det normalt en god ide ikke at gentage sig selv ordret en milliard gange.
#9(Med 3 svar)
26. oktober 2022 kl. 08:13
Seneberg
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Men du skriver jo netop sniperen af flere omgange, og ikke en eneste gang awp spilleren 🤷‍♂️ Er med på at man kan skrive det en enkelt gang, men du kalder ham det konsekvent, og så virker det som om artiklen er skrevet til Bente og Hans på eb.dk frem for os gamere.
#16(Med 2 svar)
26. oktober 2022 kl. 12:29
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Det står 2 gange i den her artikel, men jeg skriver måske 50-70 styks om måneden, og jeg kan garantere dig for, at forholdet mellem "AWP'eren" og "Sniperen" er 90/10.

Havde det været bedre med finskytten? Er det uklart, hvad der menes, når man bruger ordet sniper i en CS-kontekst?

Men siden du taler på vegne af "jer gamere", så må jeg hellere lige for god ordens skyld spørge om det er i orden at kalde IGL's for kaptajner eller coaches for trænere? Hvad med baner i stedet for maps?
GM's? Talent? Analysts?

Jeg har ikke lyst til at støde gamere fremover.
#19(Med 0 svar)
26. oktober 2022 kl. 15:07
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Du må også godt bruge “finskytte” for mig. Den var gratis.
#21(Med 0 svar)
26. oktober 2022 kl. 15:36
Seneberg
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Synes du tager det meget personligt, i forhold til det egentlig var konstruktivt ment. At artiklen virker vinklet mere mod et publikum der ikke ved noget om csgo, frem for her på dust2. Jeg forventer at tv2 når de laver csgo nyheder kalder det for sniperen, ikke jer her på dust2. Det var egentlig bare det
#5(Med 12 svar)
25. oktober 2022 kl. 21:42
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Kan du ikke lige forklare mig, hvem der sætter dagsorden her omkring?
#11(Med 11 svar)
26. oktober 2022 kl. 09:54
Seneberg
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det tænker jeg er Sander 🤷‍♂️

Men helt ærligt. Jeg forstår man kan gøre brug af det en gang i en artikel, men her bliver det konsekvent kaldt en sniper.

Hej jeg søger hold. Jeg spiller sniper

Nogen der gider droppe en sniper til mig?

Det er slet ikke sejt det her 😅
#12(Med 2 svar)
26. oktober 2022 kl. 10:03
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Jeg tror sku ellers jeg vil til at bede om en sniper, når lommerne er tomme - det kan altså et eller andet!
#13(Med 1 svar)
26. oktober 2022 kl. 10:16
Seneberg
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Du må få alle de scouts du vil ;)
#14(Med 0 svar)
26. oktober 2022 kl. 10:46
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Det er en opgradering. Jeg har en mate, som stadig synes det er sjovt at smide en bison, hvis man bare siger “jeg mangler et drop” 😅
#17(Med 7 svar)
26. oktober 2022 kl. 12:34
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
"Hej jeg søger hold. Jeg spiller M4" - er der jo heller ingen der siger vel?

AWP er våbnet, sniper er en person.

Må man kalde SG 553 for en Krieg? Det plejer jeg i hvert fald at gøre - plus det lyder sejere.

Ved du hvad AWP'en hed før? Magnum Sniper Rifle.... men det ved man jo selvfølgelig, hvis man er gamer.
#20(Med 4 svar)
26. oktober 2022 kl. 15:39
Seneberg
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Nej den hed arctic warfare magnum, hvilket man selvfølgelig ved hvis man har været med siden 99...

Og kan se du ikke håndtere det konstruktive så godt. Så lader den bare ligge. Og nej man spiller ikke m4, da det er svært at undgå at være på t siden. Og du ved jo egentlig godt at det er korrekt at vi gamere ikke bruger sniper som et udtryk når vi spiller cs. OG sluttelig, jeg havde slet ikke tænkt over det hvis du havde kaldt ham awp spilleren i første benævnelse og så sniperen der efter. for så giver det mening
#24(Med 0 svar)
26. oktober 2022 kl. 16:40
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Tror bare, at det er den riffel, den er baseret på. Awp’en er mig bekendt bare en ‘fantasiversion’. Flueknepperi eller ej 😬
#25(Med 2 svar)
26. oktober 2022 kl. 17:02
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Igennem mange år trykkede man på "Magnum Sniper Rifle" i købemenuen, hvis man ville have det våben, der i dag kaldes AWP - korrekt?

Jeg mener ikke, du har leveret konstruktiv kritik.

"Men helt ærligt. Jeg forstår man kan gøre brug af det en gang i en artikel, men her bliver det konsekvent kaldt en sniper.

Hej jeg søger hold. Jeg spiller sniper

Nogen der gider droppe en sniper til mig?

Det er slet ikke sejt det her 😅"

Det eneste, der er konstruktivt her er, at man altså gerne må sige sniper, bare det ikke er konsekvent, som her i artiklen.

Men jeg har kun skrevet sniper 2 gange i den her, og i alle andre artikler står der AWP'er.

"Den danske awper. Ikke sniper. Det er dust2 det her, ikke ekstrabladet :)"

Når jeg nu har skrevet over 500 artikler på siden her, så synes jeg det er en ret flabet kommentar. Jeg ved godt, at du ikke mente noget ondt med det, og jeg tager det ikke personligt, men jeg tager altså til genmæle, når jeg er uenig i "konstruktiv" kritik.

Har intet imod dig eller dine kommentarer generelt, men jeg synes det er en underlig kamp at tage op, og jeg er grundlæggende imod at lave en klub, der hedder "vi gamere".

Se også #23.
#26(Med 1 svar)
26. oktober 2022 kl. 17:43
Seneberg
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Læser glædeligt dine artikler altid, og synes du gør et stort stykke godt arbejde på siden.

Og har ikke gennemlæst alle andre artikler du har skrevet for at se hvad du har brugt af udtryk der.

Det slog mig bare åbenbart, ligesom wake, at det virker dumt at skrive sniper i hele artiklen når dit publikum er os på dust2.

Havde du starter med: Den danske awp’er endte faktisk hele turneringen som den 9. bedste spiller målt på rating

Så tror jeg aldrig jeg havde lagt mærke til du kaldte ham sniperen i efterfølgende benævnelse mate.

Det mig du nævner jeg har sagt, har jo faktisk været i andre kommentarer end henvendt direkte til dig 🤷‍♂️ Hvertfald nogle af dem.

Nå jeg begraver mit her, og læser som altid forsat glædeligt dine nyheder.

Det var kun konstruktivt ment min kritik
#27(Med 0 svar)
26. oktober 2022 kl. 17:49
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Det er også helt fint, og hvis jeg havde fået sukker på havregrøden i morges, så havde mine svar nok også været anderledes formuleret.
#22(Med 1 svar)
26. oktober 2022 kl. 16:00
Zenno
Det virker altså ikke super professionelt at du tager konstruktivt kritik på den måde her. Sikke et par barnlige tilbage svar...
#23(Med 0 svar)
26. oktober 2022 kl. 16:36
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Jeg synes egentlig bare, at jeg melder tilbage på det niveau, som den konstruktive kritik ligger på.

Jeg mener personligt, at det er flabet og elitært, når man går ind og tager patent på, hvilke ord man må og ikke må bruge. Bente og Hans på EB siger sniper, men rigtige gamere de siger altså AWP'er.

Nu kender jeg tilfældigvis en del, der både kan sige AWP'er og sniper.
Mange af de danske professionelle spillere siger AV'en, men det skriver jeg ikke, da der så vil være nogen, som ikke er gamere nok til at forstå hvad jeg mener - i modsætning til sniper.
Verden er større end ens omgangskreds.

Jeg synes bare det er en underlig ting at lege politimand overfor, og jeg mener ikke, at det er kritik, der er leveret på en ordentlig måde.

Andre læsere har givet konstruktiv kritik før, og det har jeg intet problem med.
Og jeg har intet imod Seneberg, men jeg er uenig i, hvad han skriver i denne nyhed.
#6(Med 0 svar)
25. oktober 2022 kl. 21:45
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Er fuldkommen enig. Hold kæft det er tåkrummende 😂😂
#3(Med 5 svar)
25. oktober 2022 kl. 20:59
wazorntB
Sagt det mange gange før, selv da alle dømte ham ude i perioden, hvor han var freelancer efter mousesports - Danmarks bedste awp.
Det er mig en gåde at Astralis valgte at satse på farlig, når man kunne hente acoR gratis.
#7(Med 4 svar)
25. oktober 2022 kl. 22:45
glx0
acoR var ikke gratis, og på det tidspunkt astralis var på udkig, ville de ikke betale det han kostede.
De valgte en billigere mulighed, farlig.
#8(Med 3 svar)
25. oktober 2022 kl. 23:34
wazorntB
Jeg tager nok fejl så 😉 Kan da godt være han stadig blot var bænket på daværende tidspunkt - men stadig en fejl at de ikke slog til, da muligheden var der for dem.
#10(Med 2 svar)
26. oktober 2022 kl. 08:46
glx0
Fuldstændig enig, kæmpe fejl ikke at slå til. Hans buyout havde været det samme som to måneders løn..det ønskede man så ikke at betale.
#15(Med 1 svar)
26. oktober 2022 kl. 11:24
nylsnej
I bagklogskab, enig. Men nu præsterede acoR jo ikke vildt godt under mouz, så det var jo på sin vis et sats uanset om det var farlig eller acoR.
#18(Med 0 svar)
26. oktober 2022 kl. 14:20
wazorntB
Han havde stadig præsteret på højere niveau end farlig før mouz, han havde mere erfaring, og han er bare på et langt højere niveau mekanisk også.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.