zonic og Falcons-tropperne er klar til finalen i Cluj-Napoca.

DANSKERTRIO ER KLAR TIL FINALEN

Magisk, TeSeS og zonic er klar til finalen i PGL Cluj-Napoca efter en flot sejr over FaZe.

Semifinalerne i PGL Cluj-Napoca er ovre, og vi kender nu vores to finalister.

Efter MOUZ havde besejret Astralis i den første semifinale, skulle Falcons op imod FaZe i den anden og sidste semifinale.

En dansk duel mellem karrigan fra FaZe og de tre danskere hos Falcons - Magisk, TeSeS og zonic.

Duellen startede ud på Falcons' map, Dus2. Her lignede det, at Falcons skulle snuppe opgørets første pistolrunde, men de endte med at fejle gevaldigt.

Selvom danskerholdet smed pistolrunden, så havde de alligevel godt styr på kampen i starten, hvor de hurtigt sikrede sig en solid 6-2-føring, inden rain sørgede for endnu en FaZe-reducering.

Det endte 7-5 til Falcons ved pausen. Efter pausen vendte FaZe det på hovedet og kom foran for første gang i kampen. Foran 9-7 gjorde karrigan det ligedes til 10-7, og FaZe så pludselig komfortable ud.

Og måske FaZe blev lidt for komfortable. I hvert fald kom Falcons straks tilbage, og fik reduceret til både 8-, og 9-10. Magisk sikrede reduceringen til 8-10, mens NiKo med tre skarpe sørgede for det blev 9-10.

Momentum var nu tippet over til falkenes side. Det udnyttede de til at bringe sig foran igen, for ligeledes at sikre sig to matchpoints i 22. runde.

De lukkede den dog ikke bare lige med det samme. En fejl fra degster kom til at koste i 23. runde, så det først skulle afgøres i sidste runde.

Her slog NiKo og Magisk til og sikrede Falcons det første map med cifrene 13-11.

Dominans på Ancient

Foran 1-0 samlet gik Falcons ind til FaZe's map, Ancient, med momentum på deres side. De kom da også godt fra start med en 2-0-føring, inden frozen sendte FaZe på tavlen.

karrigan og kompagni kom også op og fik udlignet, både til 2-2 og senere 4-4, inden Falcons begyndte at trække fra.

kyxsan gjorde det først til 5-4 inden Falcons fortsatte, og tog de efterfølgende tre runder som sikrede dem en pauseføring på 8-4.

Undervejs forsøgte rain i øvrigt at benytte sig af publikums hjælp. Den gik dog ikke.

Efter holdene havde skiftet side vandt FaZe pistolrunden. Blot for at se Falcons bringe sig i front med fire igen i runden efter.

Falcons gik også fra 9 til 10- og 11-5, og havde for alvor kurs mod sejren.

Det billede ændrede sig ikke i 17. runde, hvor Falcons sikrede sig matchpoint. Danskerholdet var nu kun én runde fra finalen.

Dén runde sikrede de sig, sammen med sejren og finalepladsen, i 19. runde, til slutresultatet 13-6 på Ancient.

Falcons
2 - 0
FaZe
Alle maps
Falcons K - D +/- ADR KAST Rating 2.1
Nikola 'NiKo' Kovač 39 - 23 +16 89.7 83.7% 1.40
Abdul 'degster' Gasanov 34 - 24 +10 81.0 86.0% 1.34
Damjan 'kyxsan' Stoilkovski 28 - 26 +2 67.6 79.1% 1.07
Danmark Emil 'Magisk' Reif 27 - 24 +3 68.6 76.7% 1.03
Danmark René 'TeSeS' Madsen 22 - 27 -5 66.7 72.1% 0.95
FaZe K - D +/- ADR KAST Rating 2.1
USA Jonathan 'EliGE' Jablonowski 27 - 33 -6 79.6 72.1% 1.02
David 'frozen' Čerňanský 27 - 27 +0 67.1 76.7% 0.98
Helvijs 'broky' Saukants 28 - 28 +0 71.2 67.4% 0.92
Håvard 'rain' Nygaard 24 - 31 -7 70.5 60.5% 0.78
Danmark Finn 'karrigan' Andersen 17 - 31 -14 47.5 48.8% 0.63

Falcons er dermed klar til finalen i Cluj-Napoca, hvor de søndag står over for Astralis' banemænd, MOUZ.

FaZe skal spille om tredjepladsen mod Astralis søndag eftermiddag.

#1(Med 39 svar)
22. februar 2025 kl. 21:58
Madsen
Fedt at se Zonic og Magisk tilbage håber de nupper den i morgen
#2(Med 38 svar)
22. februar 2025 kl. 22:01
Hunt
Mouz burde være til at slå, de spiller uden igl..
#5(Med 14 svar)
22. februar 2025 kl. 22:22
JaapStam
Eller har de fået en ny og bedre?
Hvem ved... For tidligt at drage konklusioner.
Ganske stabilt af Brollan at tage MOUZ i finalen i første event med fuldt lineup uden stand-in.
#6(Med 13 svar)
22. februar 2025 kl. 22:24
Hunt
Ser bare på alle de andre ikke igls der nu lige skal være igl og "altid har drømt om det" device, yekinder, twistzz, electronic, nodios, magisk og nu brollan.

Alle hiver altid apex frem, sure en enkelt har virket, resten har været utroligt skuffende.
#8(Med 2 svar)
22. februar 2025 kl. 22:59
wazorntB
Nu er det vel de færreste, som altid har været igl og ikke har overgået til den rolle før eller siden.
Kan da nævne at en spiller som karrigan f.eks - Han var ikke igl da vi spillede på hold sammen tilbage i 2010, hvor han vel egentlig fik sit reelle gennembrud. På det tidspunkt var han en hybrid riffel/awp, hvilket også var tilfældet, da han efterfølgende joinede mousesports. Så vidt jeg husker, var det først i fnatic han tog den rolle, som var det sidste hold han spillede for i 1.6.
#13(Med 0 svar)
23. februar 2025 kl. 00:40
warwhale
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Hov hov. Ik tal fakta til Hunt.+
#23(Med 0 svar)
23. februar 2025 kl. 10:41
Hunt
De har været igls i årevis og skiftede meget tidligere end hvad fx device eller yekinder har gjort..

Håber du kan se forskellen.. Der er stor forskel på før eller siden... brollan blev jo igl fordi "han altid havde drømt om det" ligesom device.. sure.. brollan var jo ikke hentet ind til at skulle være igl, det er en nødløsning fordi deres rigtige igl for whatever reason er bænket.
#10(Med 0 svar)
22. februar 2025 kl. 23:01
Madsen
Magisk gjorde det faktisk ret godt ;)
#11(Med 8 svar)
22. februar 2025 kl. 23:41
Hartvig
Få styr på dine fakta. Eller du mener måske ikke at Karrigan og Gla1ve har været gode IGLs?
#20(Med 7 svar)
23. februar 2025 kl. 10:37
Hunt
De har været igls i årevis og skiftede meget tidligere end hvad fx device eller yekinder har gjort..

Håber du kan se forskellen..
#25(Med 6 svar)
23. februar 2025 kl. 11:11
Hartvig
Jeg syntes wazornt forklare det meget godt. Det er nok de færreste der starter som IGL.
Altså karrigan var en stjerne i 1.6 og begyndte først at calle efter han gik sammen med Dev, Dup, xyp og CajunB.

Ps. karrigan var nogenlunde jævnaldrende med Yekindar. Da de begyndte at calle.

Så nej. Din kommentar giver ingen mening
#28(Med 5 svar)
23. februar 2025 kl. 14:36
Hunt
Sygt i bliver ved med at forsvare at sætte spillere som electronic, yekinder, device, nodios, osv som igls.

Der er bare forskel på cs dengang og i dag.. 1.6 eller starten af csgo, var det jo ren lad skyde de andre før de skyder os. Vi skulle jo hvad 5 ish år ind i csgo før astralis brugte utility ordenligt.

Din kommentar med at sige men karrigan skiftede omrking 1.6 giver ingen mening.

Når stort set alle der lige hurtigt skal være igl, fejler kæmpe stort. Så er det en 100% legit tanke at brollan også fejler, sure de har en god turnering. Men set over resten af 2025, tror jeg ikke på brollan er den rigtige løsning som igl. Han har jo ikke søgt at være igl før nu, hvor "nu har han altid drømt om det" ligesom device sjovt nok havde..
#46(Med 4 svar)
23. februar 2025 kl. 18:26
WonderMoose
Lyder lidt mere som om du har brug for en helgardering i tilfælde af at “plejehjemmet” går hen og vinder.

Vinder de er det fordi modstanderen spiller uden en igl —> classic nedladende post incoming
Taber de er det for ringe de kan tabe mod et hold uden en igl —> classic nedladende post incoming

Det er en tydelig taktik når der bliver snakket om hold du ikke kan lide 😊
#47(Med 3 svar)
23. februar 2025 kl. 18:27
Hunt
Begge dele kan sagtens være sande.

Sjovt, for kan eller rigtig godt lide mouz, fordi de udvikler deres egne talenter og gør brug af dem. Samme med fx spirit og navi.
#48(Med 2 svar)
23. februar 2025 kl. 18:57
WonderMoose
Bestemt.
Der er også noget andet der kan være sandt, nemlig at Mouz, lige som mange andre gange, har taget en beslutning der rent faktisk fungerer og som giver mening.
Brollan kan snildt have været aktiv inden for taktikker osv de seneste stykke tid. Ligesom Device så også havde været.
At Device så viste sig ikke at have det der skulle til, betyder jo ikke at Brollan ikke kan være en god igl når det kommer til stykket 😊
#49(Med 1 svar)
23. februar 2025 kl. 19:06
Hunt
Nu er listen af spillere som skifter fordi "de altid har haft lysten" på magisk vis lige når der panik skal findes en igl 5min før katowice. Men så viser sig at være en rigtig dårlig ide.

Spørg nodios der lige skulle være igl hos GG hvordan det gik? Device, yekinder, electronic. Det er ret ofte en dårlig ide.

Hvis man havde skiftet ud en igl, for brollan fordi det var planen, så fair nok. Men det er det bare ikke, samme gjalt device, yekinder og nodios.

Jeg synes det er en dum ide og typisk er det også en dårlig ide.

At apex og karrigan skiftede for 10-15 år siden til igls, betyder intet for hvor meget taktisk cs er blevet i de år og det langt fra er så lige til som folk vil gøre det til, "det kan alle spillere jo lige hurtigt klare".
#50(Med 0 svar)
23. februar 2025 kl. 19:40
WonderMoose
Jeg er ikke uenig. Der er bestemt en risiko ved det.
Men du ved jo også udemærket godt, at ingen af dem du nævner der, har ligget på puslebordet og ønsket at blive IGL, mens de har fået skiftet ble. Så ordet ALTID skal naturligvis tages med et gran salt.
De kan jo sagtens have haft tanken om, at det kunne være spændende at prøve, ligesom mange andre på arbejdsmarkedet kan tænke det samme, uden at de rent faktisk rykker på det, førend muligheden pludseligt opstår.

Tror også det ville skabe en lidt skør stemning på et hold, hvis en af spillerne pludseligt siger “skal jeg ikke lige prøve at være igl?”. Det er meget normalt at prøve en potentiel igl af, hvis han har ønsket om det, hvis man allerede har ham i stalden. De igls der rent faktisk har bevist deres værd, hænger jo ikke på træerne.

Igen, jeg er ikke uenig i at det er et kæmpe sats, men man kan bare ikke ALTID afskrive det, selvom det er fåtallet det lykkes for. Nogle gange vil det jo lykkedes.
#9(Med 20 svar)
22. februar 2025 kl. 23:00
Madsen
De har da igl
#22(Med 19 svar)
23. februar 2025 kl. 10:39
Hunt
Ja, han er stand in igl fordi deres rigtige igl blev bænket. Han var jo aldrig hentet ind til mouz for at skulle være igl..
#26(Med 18 svar)
23. februar 2025 kl. 11:42
Madsen
Han er ikke stand in igl? Det er en permanent løsning og de har endda fravalgt deres igl for at han kunne blive igl
#29(Med 17 svar)
23. februar 2025 kl. 14:37
Hunt
Vi ved jo ikke hvad der er bag at siuhy er bænket. De har næppe tænkt "lad os bænke et af de nok 3 bedste igl talenter for at give brollan der aldrig har været igl i de mange år han har spillet, chancen som igl. Der er jo 100% sket et eller andet.
#30(Med 16 svar)
23. februar 2025 kl. 15:52
Madsen
De har jo meldt ud hvorfor han blev bænket :) så man må jo mene at brollan er bedre
#31(Med 15 svar)
23. februar 2025 kl. 15:58
Hunt
Så den ene side har lagt en vag twitter post ud = sandheden?

Sjovt du ikke havde samme holdning da heroic bænkede stabbi?
#32(Med 14 svar)
23. februar 2025 kl. 16:00
Madsen
De har et godt hold som fungere men ønsker det sidste derfor bænkede de ham.. hvorfor skulle de bænke ham hvis ikke de mener at brollan kan gøre det bedre??

Nej fordi Heroic er en org med mange skandaler bag sig og de er før taget i at lyve og bedrage.. så jeg giver ikke en skid for deres udtalelser
#33(Med 13 svar)
23. februar 2025 kl. 16:03
Hunt
Fordi der ligger andet bag 100%. At du ikke kan se det er mere et dig problem. De har LIGE sagt nej til alt og alle der forsøgte at købe ham få uger for inden..

Så tror du vel heller ikke på noget astralis melder ud? Det er en org med ENDNU flere skandaler, bøder og andet lort bag sig.

Så må du bestemme dig, enten er en ogs twitter post bare 100% sandheden eller så er der typisk mere bag. (hint det er det sidste).
#34(Med 12 svar)
23. februar 2025 kl. 16:39
Madsen
Kan du bevise den påstand? Det har jeg intet hørt om

Jo jeg tror faktisk på det meste Astralis siger fordi at siden deres “skandaler” har de stort set skiftet hele ledelsen ud og den nye ledelse har endnu ikke fucket up synes jeg

Så spørg jeg dig endnu en gang til.. hvorfor bænker man en af de “bedste” igls og erstatter ham hvis ikke det er fordi man tror på den nye igl kan gøre det væsentligt bedre????
#35(Med 11 svar)
23. februar 2025 kl. 16:41
Hunt
"Nej fordi Heroic er en org med mange skandaler bag sig og de er før taget i at lyve og bedrage"
-Stoler nu ikke på hvad heroic isger

"jeg tror faktisk på det meste Astralis siger" efter at have 10x flere skandaler og løgne end heoric har haft.
-stoler på hvad astralis siger

Du er jo helt væk med den astralis fanboy hat nede overhovedet, astralis er sgu den sidste org nogensinde du skal stole på hvad PR lort de lukker ud lol
#36(Med 10 svar)
23. februar 2025 kl. 17:03
Madsen
Haha du er så sjov 🤣
Du må virkelig have et trist liv.. jeg håber virkelig for dig at du en dag bliver en positiv person.
#37(Med 9 svar)
23. februar 2025 kl. 17:11
Hunt
Du stoler ikke på hvad heroic melder ud, fordi de har en historie med skandaler. Men du stoler på hvad astralis melder ud, de har også en historie med skaldaler.

Hvad er forskellen, udover du er astralis fanboy #1?

Man bænker jo ikke sit mega igl talent, lige før katowice, efter at have gjort alt for at beholde ham over offseason. Der er jo 100% mere bag.. at du ikke kan se det er jo faktisk bare vildt.

Igen, igen udviser du en syg dobbeltmorale.
#38(Med 8 svar)
23. februar 2025 kl. 17:16
Madsen
Haha du er et sørgeligt menneske 🤣
Det er sjovt at næsten alle brugere herinde er i mod dig men det er alle os der er noget galt med.. prøv at tænk lidt over det🤣😅😂
#39(Med 6 svar)
23. februar 2025 kl. 17:18
Hunt
Prøv at svare på mit spørgsmål, i stedet for at tale grimt om mig personligt?

Men okok, du har måske ikke noget bedre at sige. Det er fair nok, der er jo nok en grund til du ikke rigtig kan svare, hvis din er omkring stuetemperatur

pls forhold dig til hvad jeg skriver i #37 istedet for at kalde mig for sørgelig og tro at mit liv er nederen. Kan 100% sikkert sige mit liv er federe end dit.
#40(Med 5 svar)
23. februar 2025 kl. 17:19
Madsen
Jeg mangler svar fra dig på mange af de ting jeg skriver så når du har besvaret dem skal jeg med glæde svare dig (:
#41(Med 4 svar)
23. februar 2025 kl. 17:19
Hunt
Du sprøg jo ikke om noget, du sidder bare og sviner mig til.
#42(Med 3 svar)
23. februar 2025 kl. 17:20
Madsen
Kig længere oppe der spørg jeg dig om flere ting angående mouz igl situation hvor du bare svare med at jeg er dobbeltmoralsk
#43(Med 2 svar)
23. februar 2025 kl. 18:06
Hunt
Du sprøg om jeg kan bevise der er andet bag mouz bænker deres mega igl talent lige før katowice?

Jeg sidder ikke med beviser nej, men at tro der ikke er andet bag end hvad der står skrevet i en twitter post af PR folk hos mouz er delulu.

Nu igen, svar på mine sprøgsmål i #37
#44(Med 1 svar)
23. februar 2025 kl. 18:07
Madsen
Du har stadig ikke svaret på mine spørgsmål.. havde 3 spørgsmål har fået svar på 1!! KOM NU HUNT
#45(Med 0 svar)
23. februar 2025 kl. 18:09
Hunt
Nu igen, svar på mine sprøgsmål i #37

"Så spørg jeg dig endnu en gang til.. hvorfor bænker man en af de “bedste” igls og erstatter ham hvis ikke det er fordi man tror på den nye igl kan gøre det væsentligt bedre????"

Fordi der ligger mere og andet bag, end mouz har fået en hjerneblødning.

Nu igen, svar på mine sprøgsmål i #37
#51(Med 0 svar)
25. februar 2025 kl. 13:18
warwhale
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Hej Madsen.
Det er korrekt, at de fleste af os ikke bryder os om Hunt, og hans måde at være på. Problemet her er, at du gang på gang viser at du er værre end ham.
#12(Med 1 svar)
22. februar 2025 kl. 23:41
robert420xD
Støttet Dust2.dk med 9 julekugler i 2019
Nej Brollan er IGL?
#21(Med 0 svar)
23. februar 2025 kl. 10:38
Hunt
Ja, han er stand in igl fordi deres rigtige igl blev bænket. Han var jo aldrig hentet ind til mouz for at skulle være igl..
#3(Med 0 svar)
22. februar 2025 kl. 22:07
Mikespike
Ærgeligt de ikke skal op i mod Astralis, hvem havde lige troet det for 2-3 måneder siden 😅
#4(Med 0 svar)
22. februar 2025 kl. 22:09
Gr1bben
Hvor det dejligt at se det ikke bare er et niko show, jo han gør det skide godt men alle bringer noget til bordet de vinder imorgen! 💯
#7(Med 0 svar)
22. februar 2025 kl. 22:49
Danovitsj
Har Teses fået nye roller? Hans stats er da faldet en del.
#14(Med 0 svar)
23. februar 2025 kl. 07:50
Famous
Hvor er det fedt med en turnering uden Spirit!
#15(Med 5 svar)
23. februar 2025 kl. 08:01
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Hverken Astralis eller Falcons flopper totalt - hvad skal vi danskere så hyle over?
#16(Med 4 svar)
23. februar 2025 kl. 08:11
RasmusRoev
Husk i en turnering, hvor hele top 5 mangler 😊🙏
Dog her det været dejligt at se.
#18(Med 1 svar)
23. februar 2025 kl. 10:05
MeRo
Det er ikke helt rigtigt.
Falcons slog HLTVs #4 (EF) og Valves #4 (FaZe).
Astralis slog Valves #3 (MongolZ).
#19(Med 0 svar)
23. februar 2025 kl. 10:28
RasmusRoev
Fair point. Men tænkte NAVI, Spirit, Vitality :) Jeg var lidt for hurtig.
#24(Med 1 svar)
23. februar 2025 kl. 10:58
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Det plejer ikke at holde hverken Astralis eller Falcons tilbage fra at tabe ;)

Der har været positive takter fra begge hold. Astralis gik til semifinalen og Falcons i finalen. Uanset om Spirit, Navi og Vitality ikke er med, så er det fremgang :)
#27(Med 0 svar)
23. februar 2025 kl. 13:15
RasmusRoev
Det er vi HELT enige ! :)
#17(Med 0 svar)
23. februar 2025 kl. 08:25
Bjelanden
Kyxsan var et monster på ancient. Tror de napper den mod Mouz hvis det hele ikke falder fra hinanden.

Personligt vandt degster sgu mit hjerte i går. Kæft et vinder interview han gav 😂🤟

Det her Falcons hold kan godt gå hen og blande sig i top5 med tiden tror jeg. De har i hvert fald nok fire power når det hele kører for dem.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.