Flere sætter spørgsmålstegn ved ny smoke-mekanik
Reaktionerne har været enorme på de sociale medier, efter Valve annoncerede Counter-Strike 2.
I forbindelse med annonceringen gav Valve et smugkig på, hvad man kan forvente, når spillet bliver lanceret engang til sommer.
Udover ændringerne som visuelle effekter i højere kvalitet, mere nøjagtig lyd og gensyn af gamle maps, så er det den nye smoke-mekanik, der er stort samtaleemne på Twitter.
Røg kan nu interagere med andre gameplay-elementer og skabe nye muligheder. Kugler og HE-granater kan skubbe røg og skabe kortvarige klare sigtelinjer eller udvide dækningen, skriver Valve på spillets nye hjemmeside og tilføjer:
Nu vil røgen sive ud af åbne døre eller knuste vinduer, bevæge sig op og ned ad trapper samt sive ind i lange gange og smelte sammen med andet røg.
Den nye smoke-mekanik er ikke blevet mødt med åbne arme af alle, da flere sætter spørgsmålstegn ved dets følgevirker fremadrettet.
Blandt andet tvivler Bad News Eagles-træneren, Devilwalk, på mekanikken, mens tidligere Astralis-træner, ave, forudsiger, at det bliver svært at spille T-siden på Nuke.
Ikke helt sikker på, jeg kan lide "dynamiske smokes", skriver Devilwalk, mens det lyder således fra ave:
Det ser vildt! Det bliver dog nok svært at spille T-siden på Nuke, tror jeg.
Den tidligere BIG-AWP'er, syrsoN, skriver også på Twitter, at det formentlig bliver en del sværere at ninja-defuse fremadrettet.
Du kan faktisk ikke ninja-defuse mere i Counter-Strike 2, for når de skyder gennem en smoke, kan de se én.