COUNTER-STRIKE 2 ANNONCERET
Spekulationerne på de sociale medier er endelig ovre, da Valve netop har annonceret, at Counter-Strike 2 bliver en realitet til sommer.
Det fremgår af spillets helt nye hjemmeside.
På den nye hjemmeside giver Valve et smugkig på, hvad det nye spil kommer til at indeholde, og selskabet afslører desuden, at Counter-Strike 2 udkommer til sommer.
Counter-Strike 2 er det største tekniske spring fremad i Counter-Strikes historie og sikrer nye funktioner og opdateringer i mange år fremover.
Alle spillets nye funktioner bliver afsløret, når det officielt udgives til sommer, men vejen til Counter-Strike 2 begynder i dag med den begrænsede test for udvalgte CS:GO-spillere. Under testperioden evaluerer vi en delmængde af funktioner, så de største problemer kan løses inden den verdensomspændende udgivelse.
Counter-Strike 2 kommer til sommer som en gratis opgradering til CS:GO. Så opbyg dit udstyr, finpuds dine evner, og forbered dig på det, der er på vej.
En beta-udgave vil blive udgivet inden længe, så spillet kan blive finpudset inden den officielle lancering.
Gamechanger
Som en af de helt store ændringer fra CS:GO til Counter-Strike 2 bliver røggranater mere dynamiske, da de fremover "interagerer med miljøet og reagerer på lys, skud og eksplosioner".
Gameplay
Røg kan nu interagere med andre gameplay-elementer og skabe nye muligheder. Kugler og HE-granater kan skubbe røg og skabe kortvarige klare sigtelinjer eller udvide dækningen.
Spreder sig så det fylder rum helt naturligt
Nu vil røgen sive ud af åbne døre eller knuste vinduer, bevæge sig op og ned ad trapper samt sive ind i lange gange og smelte sammen med andet røg.
Reagerer på lys
I Counter-Strike 2 interagerer røgpartikler med spillets fælles lyssystem, hvilket giver mere realistisk lys og farve.
Du får, hvad du ser
Lige siden tidernes morgen har tickrate altid spillet en stor rolle, men tickratefrekvensen kommer ikke længere til at have betydning for bevægelse, skud eller kast.
Delticksopdateringer er selve kernen i Counter-Strike 2. Førhen evaluerede serveren kun spilverdenen i diskrete tidsintervaller (ticks). Takket være Counter-Strike 2's opdateringsarkitektur med delticks vil serverne vide præcist, hvornår bevægelse starter, skud affyres, og granater kastes.
Derfor vil din bevægelse og skydning, uanset tickfrekvensen, altid være lige responsiv, og dine granater vil ligeledes altid lande på den samme måde.
Renere, lysere og bedre
En af de helt store ændringer i Counter-Strike 2 bliver spillets belysning og visuelle opgraderinger, da maps bliver renere, lysere og bedre.
Nogle maps er blevet helt genopbygget fra grunden, mens andre maps bliver væsentlig opgraderet med ny belysning fra Source 2.
De klassiske maps som Mirage og Dust2 er, udover forbedret belysning, næsten ikke blevet ændret eller rørt.
Totalrenoverede maps
De totalrenoverede maps er blevet fuldstændigt genopbygget fra grunden og udnytter de nyeste værktøjer og gengivelsesfunktioner fra Source 2.
Opgraderingsmaps
Dette er maps, som bruger den nye belysning fra Source 2, inklusive det fysikbaserede gengivelsessystem, som genererer realistiske materialer, lys og refleksioner.
Standardbaner
Klassiske maps med et solidt fundament, som spillere kan bruge til at evaluere gameplayændringer fra CS:GO til Countrer-Strike 2. Belysningen er blevet forbedret, og det er nemmere at genkende karaktererne, men ellers er der ikke blevet ændret noget.
Source 2
Source 2 har længe været efterspurgt af CS:GO-fans, og efter den årevis lange ventetid er dagen endelig kommet.
Som et af hovedelementerne i Counter-Strike 2 spiller Source 2 en væsentlig rolle, da blandt andet den medfører opgraderede, visuelle ændringer. Desuden vil Source 2-værktøjer gøre det nemmere for map-skabere at eksperimentere og bygge maps.
Source 2-værktøjerne og gengivelsesfunktionerne vil være tilgængelige for fællesskabsmapsskabere og gør det lettere at bygge, eksperimentere og iterere. Hold dig opdateret om genstandsværkstedet i Source 2, som vil blive tilgængeligt senere i den begrænsede test.