Sørby-formand i vanvidskørsel: Kørte 200 km/t med ungt klubmedlem i bilen

Trods vanvidskørslen er der stadig fuld opbakning fra bestyrelsen i Sørby Esport.

Hastighedsgrænsen på de danske motorveje er som udgangspunkt 130 km/t for almindelige personbiler.

Men det blæste bestyrelsesformand i Sørby Esport, Mark Kristensen, på, da han i august var ude at køre med et mindreårigt medlem af Sørby Esport i bilen.

Det kan Sjællandske Nyheder fortælle torsdag morgen.

Mediet er kommet i besiddelse af en video, som det mindreårige medlem har optaget med sin telefon. Videoen er fra den 25. august, og her kan man se speedometeret nå 200 km/t - altså nok til en ubetinget frakendelse af førerretten, da det karakteriseres som vanvidskørsel.

Sjællandske Nyheder har været i kontakt med faren til det Sørby-medlem, som var med i bilen og filmede vanvidskørslen, og han fortæller, at Mark Kristensen i første omgang benægtede den farlige kørsel.

Først benægtede han, at det var ham, der kørte bilen, men søndag morgen kom Mark hjem til os og undskyldte, fortæller Thomas Mikkelsen til Sjællandske.

Mediet fortæller desuden, at Mark Kristensen ikke kom alene hjem til Thomas Mikkelsen. Også Anders Sørensen, formand i Sørbymagle IF, som Sørby Esport hører under, hvor han også er bestyrelsesmedlem, var med ved besøget. Og så havde de chokolade med.

De havde en plade chokolade med som undskyldning for, at mit barn nær var blevet slået ihjel i deres varetægt. Den kylede jeg gennem lokalet. Mark lagde sig fladt ned og beklagede, og så lå det ligesom i luften, at den historie ikke behøvede at komme videre ud, fortæller Thomas Mikkelsen ifølge Sjællandske.

Mediet fortæller desuden, at Thomas Mikkelsen har forsøgt at anmelde sagen til Politiet, men ifølge ham har Politiet oplyst, at beviserne ikke er stærke nok. Politiet bekræfter overfor Sjællandske, at der ikke ligger en anmeldelse på sagen.

Fuld opbakning

Sjællandske Nyheder har været i kontakt med Sørby Esport-formanden, som ikke har nogle kommentarer til historien. Det har Anders Sørensen dog, og han slår fast, at der er fuld opbakning fra bestyrelsen i Sørby Esport.

Jeg ville ønske, at Thomas havde ringet til mig i stedet for. Jeg følte egentlig, at den her sag var ude af verden. Det er en sag, der har påvirket Mark rigtig meget, og han tog fat i mig med det samme, så vi kunne håndtere det, fortæller Anders Sørensen blandt andet til Sjællandske Nyheder.

[...] Der har aldrig været andet med Mark, og det er også vigtigt at huske på, at der ikke skete noget. Konklusionen er, at der er fuld opbakning. Vi hænger heller ikke medlemmer ud, hvis de kommer til at slå en skæv, lyder det fra Anders Sørensen til mediet.

Dust2.dk har været i kontakt med Mark Kristensen. Han oplyser, at han ikke har nogle kommentarer. Dust2.dk har desuden kontaktet Anders Sørensen fra Sørbymagle IF og Sørby Esport, der ikke har yderligere kommentarer, end dem han har givet til Sjællandske Medier.

Dust2.dk har set videoen og kan verificere, at der bliver kørt meget stærkt. Du kan selv se den i Sjællandske Nyheders artikel.

Faktaboks

Tip os
Har du oplevet noget lignende eller haft andre episoder med Sørby Esport? Så hører vi gerne fra dig.

Du kan kontakte journalisten bag denne artikel ved at skrive en privat besked på X eller ved at sende en email til [email protected].

#1(Med 2 svar)
12. oktober 2023 kl. 11:00
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det er på ingen måde vigtigt at huske på, "at der ikke skete noget". Det er så hjernedød en joker at forsøge at trække ud af ærmet.
#3(Med 0 svar)
12. oktober 2023 kl. 11:03
Lunar
Enig, det vigtige er at der KUNNE være sket noget, fordi det han lavede unægteligt var pisse farligt
#123(Med 0 svar)
13. oktober 2023 kl. 18:58
Divi
Jeg sad lige og læste det her og tænkte "hold kæft en dum sætning".
Det lugter langt væk af at prøve at nedtone seriøsiteten, istedet for at fortsætte retorikken med at det her var en dum fejl. Det endda det de sidder og siger hele vejen igennem ellers.
Ekstremt modsigende.
#2(Med 0 svar)
12. oktober 2023 kl. 11:01
Lunar
"Det er en sag, der har påvirket Mark rigtig meget"
Jeg tror ikke det er SAGEN, jeg tror det er forløbet efter drengens far fandt ud af der har påvirket ham, og selvfølgelig skal det det? Det er super dumt og super ulovligt. 200kmt er altså ikke noget man lige gør ved et uheld.
Synes han burde tage mere ansvar end en plade chokolade
#4(Med 8 svar)
12. oktober 2023 kl. 11:03
Intex-
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Er dust2 ekstrabladets cs side? Bevares det er uansvarligt men rører den historie ikke til inde på eb? 😅
#5(Med 2 svar)
12. oktober 2023 kl. 11:04
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Du kan da tippe dem. Det giver sikkert en plade chokolade.
#14(Med 1 svar)
12. oktober 2023 kl. 11:34
Intex-
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Jeg kunne faktisk godt spise noget chokolade nu
#15(Med 0 svar)
12. oktober 2023 kl. 11:41
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Også mig :v
#23(Med 2 svar)
12. oktober 2023 kl. 12:30
UkendtType
Sørby har 5 hold eller sådan noget med i ligaen og måske en klub som mange ser op til og de samarbejder med Elgiganten og bor sammen med sashi, så lidt relevant er det vel
#27(Med 1 svar)
12. oktober 2023 kl. 13:02
sygtnokbro
Jeg ville også kraftigt overveje at trække stikket hvis jeg var Elgiganten. Der har været meget pis med ham Mark efterhånden, det kan de da ikke finde sig i at sponsorere længere.
#50(Med 0 svar)
12. oktober 2023 kl. 23:25
Rubel
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Hvad har der ellers været?
#31(Med 0 svar)
12. oktober 2023 kl. 14:43
OJ1738
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Du kan jo lave dit eget nyhedssite, hvor du kun skriver om lige nøjagtig det du mener er relevant for dansk CS og lave et millionexit til $BETCO :)
#98(Med 0 svar)
13. oktober 2023 kl. 11:27
geezy
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
... og denne artikel har sikkert fået flere comments, end saglige og faglige CS-artikler der faktisk handler om spillet ^^
#6(Med 4 svar)
12. oktober 2023 kl. 11:19
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Det er fandeme også dumt.

Når man sidder som forbillede og formand for en masse unge børn og har en skare af forældre, som viser Sørby en masse tillid i en - i mange forældres øjne - broget verden, så skal man fandeme være sin rolle bevidst.

Han skal være heldig hvis det ikke koster ham jobbet.
#10(Med 1 svar)
12. oktober 2023 kl. 11:28
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg kan ikke forestille mig, at man kan forsvare den opførsel på sigt, selvom Anders forsøger at vride et håbløst forsvar ud af kluden. Jeg ville da aldrig placere mit barn i en forening, hvor formanden tager hovedet under armen og sætter mit barn i livsfare.
#85(Med 0 svar)
13. oktober 2023 kl. 10:35
Top15forum
Nu er Anders jo også ansat, står for at skaffe de fonde, og har sideløbende med Mark stillet op til byrådet. Kan være de har et godt samarbejde kørende, som man siger ;)
#18(Med 1 svar)
12. oktober 2023 kl. 11:54
UkendtType
Der står i artiklen at der er fuld tillid til ham i bestyrelsen, så det lyder til at han fortsætter med jobbet siden det skete i august.
#20(Med 0 svar)
12. oktober 2023 kl. 11:57
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
De har vel fuld tillid til ham indtil at de ikke har.

Der sker ofte også en "tillidsændring" når sager dukker op i medier og bliver præsenteret for andre børns forældre i foreningen, sponsorer osv.
#7(Med 0 svar)
12. oktober 2023 kl. 11:19
mad0
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Gad vide, om det hænger sammen med fyringen i Sashi
#8(Med 0 svar)
12. oktober 2023 kl. 11:21
PtrsN
“Vi hænger heller ikke medlemmer ud, hvis de kommer til at slå en skæv“

Afhvad for noget???
#9(Med 22 svar)
12. oktober 2023 kl. 11:26
SEBM1337
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Dårlig dømmekraft fra ham, men drengen havde det sku nok sjovt i de få sekunder. Har vi ikke alle været oppe at snuse til 180 eller 200 en enkelt gang eller to anyways, det jo ikke decideret farligt, hvis føreren ved hvad han laver.
#11(Med 2 svar)
12. oktober 2023 kl. 11:29
Lunar
at DU ved hvad du laver gør det ikke mindre farligt, jeg er ligeglad om du så er kevin Magnussen, når de andre på motorvejen ikke regner med du kører 70kmt hurtigere end dem SÅ ER DET FARLIGT. Du kan vende og dreje det noget så tosset, det er piv ulovligt, og farligt.
#21(Med 1 svar)
12. oktober 2023 kl. 11:58
SEBM1337
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Igen, sindsyg dårlig dømmekraft fra ham. Skulle aldrig gøres med en mindreårig der ikke er hans søn eller datter.
#33(Med 0 svar)
12. oktober 2023 kl. 18:10
pHENOMENON
Skulle aldrig gøres punktum

At det er mandens eget barn gør det da ikke bedre på nogen måde.
#12(Med 1 svar)
12. oktober 2023 kl. 11:30
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Er det farligt at skyde et haglgevær af på Rådhuspladsen, hvis skytten har jagttegn?
#19(Med 0 svar)
12. oktober 2023 kl. 11:57
SEBM1337
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Hahaha vild sammenligning 😂
#24(Med 14 svar)
12. oktober 2023 kl. 12:35
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Folk snakker som om det er fuldstændig sindsygt at han har kørt 200km/t, jo vidst det er meget, men det sker sku da hver dag, det er da normalt at folk kommer bragende med 160 eller sådan. Folk skal også passe på med at gøre det slemmere end det er.
#36(Med 13 svar)
12. oktober 2023 kl. 20:00
RAVN
Nu er 200km/t så også en del mere end 160. :-)
Ville du gerne have at en person kørte afsted med 200km/t med dit barn, uden din tilladelse?
#39(Med 12 svar)
12. oktober 2023 kl. 21:44
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Altså var barnet 7 år? Eller hvad?
#42(Med 1 svar)
12. oktober 2023 kl. 21:57
xone
Jeg har godt nok svært ved at se relevansen af barnets alder, så længe det er mindreårigt
#46(Med 0 svar)
12. oktober 2023 kl. 23:09
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Spelt2.dk
#45(Med 2 svar)
12. oktober 2023 kl. 22:53
pHENOMENON
Helt væk kommentar
#48(Med 1 svar)
12. oktober 2023 kl. 23:13
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
ibb.co/jT6jrmT
Værsgo at blive forarget
#55(Med 0 svar)
13. oktober 2023 kl. 00:42
pHENOMENON
Du er jo tydeligvis helt væk :D
Jeg er ikke forarget over at der bliver kørt 170+
Er forarget over at du synes det er værre at barnet er 7 fremfor 16, så længe det ikke er ham selv i bilen er det jo sygt i hovedet. Det at det er andre forældres barn og så især en mindreårig gør det jo så meget værre.
Han burde ekskluderes fra Sørby og skamme sig hårdt.
#70(Med 1 svar)
13. oktober 2023 kl. 08:47
grand
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Nu er min egen datter 7 år, og jeg ville da uden tvivl som forældre blive stik hamrende tosset på vedkommende, der kørte bilen med så høj fart. Om min datter var 7 eller 16 år er underordnet. Samme reaktion ville forekomme uanset alder.

Men sidder du med den mentalitet, at det er helt cool at køre så stærkt, så håber jeg da at du en skønne dag køre galt UDEN at involvere andre. Det lyder ikke som om du tænker på alle andre end dig selv. Hvordan ville du have det med dig selv, hvis du kørte galt og en anden person blev dræbt pga. din kørsel?

Skam dig.
#78(Med 0 svar)
13. oktober 2023 kl. 09:35
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg kører meget meget sjældent for stærkt, fordi jeg har et job hvor jeg er afhængig af mit kørekort, det var udelukkende for at drille folk.
Der sidder en mor som påstår at hendes barn har været ved at blive slået ihjel, er det ikke lidt at stramme den synes du? Det er selvfølgelig ikke i orden, men som jeg har sagt flere gange, lad nu vær med at gør der slemmere end der er. Gætter på du også selv engang har rundet 180km/t.
På Autobahn er der fri hastighed selvom det også bare er en motorvej, hvad tænker du om det, havde det været ligeså slemt der, eller er det fordi der stod 130km/t på skiltet i Danmark?
Hvordan ville du have det med dig selv hvis du kørte et andet menneske ihjel med 110?
#119(Med 4 svar)
13. oktober 2023 kl. 15:25
RAVN
Du har nogle gode argumenter.
#121(Med 3 svar)
13. oktober 2023 kl. 16:29
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Har ikke behov for at argumentere, jeg svare bare folk.
#125(Med 2 svar)
14. oktober 2023 kl. 03:19
RAVN
Kan du så ikke lige svare på det jeg spurgte om?
#126(Med 1 svar)
14. oktober 2023 kl. 08:53
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Kan ikke lige finde dit spørgsmål
#127(Med 0 svar)
14. oktober 2023 kl. 13:17
RAVN
:-)
#25(Med 0 svar)
12. oktober 2023 kl. 12:36
eyM
Det er faktisk lige præcist decideret farligt.
#117(Med 0 svar)
13. oktober 2023 kl. 13:39
uedzorn
Nu har jeg ikke set videoen og hvis det er i et 30 km/t villa område så er 200 km/t ok loco, men på en motorvej uden trafik så er 200 km/t i en god bil nok mere sikkert end at køre på enhver anden landevej. Havde engang en Taxa chaufør som gerne ville blære sig lidt overfor os sergentbøver med hans nye Taxa så han kørte 230 km/t på landevej i buldermørke mellem Karup og skive; Det var ok loco. Når alt det her er sagt, så er ingen nok uenige I at man som forening har et andet ansvar for sine medlemmer end for sine venner/familie.
#13(Med 0 svar)
12. oktober 2023 kl. 11:33
NaToSaphiX
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Vinder af Kongen af Danmark
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det er ikke lige en dumme fejl man laver ved uheldighed

Manden har besluttet sig for at køre (meget) for stærkt og så med et barn i bilen…

Fandme dumt
#16(Med 0 svar)
12. oktober 2023 kl. 11:49
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Altså. Havde det så bare været hans eget barn.
Men en andens barn? The f...
#17(Med 56 svar)
12. oktober 2023 kl. 11:52
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Som vores gode ven Joachim Stender fra Grandturismo siger, det er mere sikkert at køre galt med 200kmt i en dyr bil end det er at kører galt med 100kmt i en lorte bil.
#29(Med 0 svar)
12. oktober 2023 kl. 13:19
PtrsN
Ja, hvis man kun skal tænke på sig selv og ikke andres ve og vel 🤦🏻‍♂️
#30(Med 54 svar)
12. oktober 2023 kl. 13:36
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
For når man bliver ramt af en Enzo på fortorvet, så preller det jo bare af.
#34(Med 43 svar)
12. oktober 2023 kl. 19:12
ElChapo
Du vælger at nævne en bil der kun er produceret 400 eksemplarer af?
Tror nu mere han mener en mere “luksus” bil - noget tysk måske, BMW, Mercedes, Audi osv.

Den havde du vidst også fanget.
#35(Med 2 svar)
12. oktober 2023 kl. 19:58
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Tror netop hans pointe er at det er lidt ligegyldigt hvilken bil du kører i, hvis du skulle køre ind i andre. :)
#37(Med 1 svar)
12. oktober 2023 kl. 20:08
zEden
men har alligevel aldrig hørt om nogle der køre en ned på fortovet på en motorvej..
#38(Med 0 svar)
12. oktober 2023 kl. 20:21
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Har du ikke?
#44(Med 39 svar)
12. oktober 2023 kl. 22:36
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Eksemplet står. Jeg er bedøvende ligeglad med, hvor mange der er produceret.
#49(Med 38 svar)
12. oktober 2023 kl. 23:15
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
ibb.co/jT6jrmT
Direkte fra 5 min siden, buuuhu
#51(Med 1 svar)
12. oktober 2023 kl. 23:45
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Der steg du sgu lige et par point. Troede slet ikke du var så sej!

Håber ikke du kørte med andre end dig selv. :)
#53(Med 0 svar)
13. oktober 2023 kl. 00:10
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Bilen var prop fyldt med mindre årige børn på 16 år
#52(Med 9 svar)
13. oktober 2023 kl. 00:00
Hunt
Ah yes, bryder loven af flere omgange og praler af det på nettet

Fuck hvor sejt
#54(Med 8 svar)
13. oktober 2023 kl. 00:15
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Ja jeg er sku nok den første der nogensinde kører så hurtigt! Nå nej, jeg må jo så være nummer 2.
Kør i en ordentlig bil, så føles 180km/t slet ikke så hurtigt igen, men kører du i en lorte Fiat eller lign så forstår jeg godt det kan virke voldsomt med alt den rysten der kommer.

Jeg praler overhovedet ikke, synes bare det sygt skægt at alle herinde pludselig skal lege hellige, ALLE mennesker kører for stærkt, ja så sidder der en 16 årige dreng i bilen denne gang, og hvad så, jeg nægter at tro på at drengen er mærket efter episoden og hvis han er så skal forældrene da få banker noget mandighed ind i knægten, ellers så får han da et langt liv.
#56(Med 2 svar)
13. oktober 2023 kl. 01:34
Hunt
Det princippet i det
#60(Med 1 svar)
13. oktober 2023 kl. 07:48
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Ja, jeg ved godt det er et princip og det skal selvfølgelig også have form for konsekvens, men synes også folk skal lade vær med at gøre det slemmere end det er
#67(Med 0 svar)
13. oktober 2023 kl. 08:45
Hunt
Du skal heller ikke omvendt gøre det til ingenting. Han har fucket up og skal have den staf der passer.

Rent straffelov har han vel fået klip eller taget sit kørekort og en bøde.
Rent ift sørby så er det vel resten af bestyrelsen som skal se på sagen og finde ud af hvad de vil gøre.
#62(Med 0 svar)
13. oktober 2023 kl. 08:31
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Hold nu kæft med ordentlig bil. Det føles præcis lige så hurtigt og overraskende for den bil som du overhaler eller rammer, om du kører i den ene eller anden bil.

Ja, mange mennesker kører for stærkt. Men det trods alt de færreste som for det første har et job, hvor man har andres børn i sin varetægt og så vælger at køre 200 km/t med et af de børn i bilen.
#75(Med 2 svar)
13. oktober 2023 kl. 08:57
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
"banke noget mandighed ind i knægten"

Voksne mænd tager ansvar for sig selv og sine omgivelser. Voksne mænd ligger sgu da ikke og tæsker rundt på motorvejen langt over hastighedsgrænsen, fordi de synes, det er fedt.
#77(Med 1 svar)
13. oktober 2023 kl. 09:24
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Mon ikke det lige er et split sekund han har kørt det fordi de har siddet om snakket om fart eller sådan, nægter at tro på han har braget den med en gennemsnits fart på næsten 200 gennem mange kilometer
#79(Med 0 svar)
13. oktober 2023 kl. 09:34
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Altså, du misser jo fuldstændigt pointen. Er du virkelig så tungnem? Sådan husker jeg dig slet ikke?!
#102(Med 0 svar)
13. oktober 2023 kl. 11:53
mufcdk1974
Det er ikke hjerneceller der tynger din vægt. Hold nu kæft altså, jeg vil være bedøvende ligeglad med om min søn blev kørt ihjel af en Ferrari eller en Fiat. De hastigheder er altid farlige og endnu mere når du ikke mærker farten.
#72(Med 21 svar)
13. oktober 2023 kl. 08:49
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det er simpelthen så meget på månen det der. Og så sidder du og fedter med din telefon i hånden samtidig. Du burde have frataget muligheden for nogensinde at køre bil igen.

Hvor er der respektløst!
#76(Med 20 svar)
13. oktober 2023 kl. 09:22
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Og ved du hvad? Det sker hver evige eneste dag. Men som jeg også skriver i andre kommentare, så nej det er da ikke i orden, mens skal heller ikke gøre det værre end det er.
#86(Med 19 svar)
13. oktober 2023 kl. 10:36
PtrsN
Og hvor vil du hen med det? Der sker også tyverier hver dag, så stjæl du bare løs…

Det er en sørgelig holdning du har til tingene.
#89(Med 18 svar)
13. oktober 2023 kl. 10:40
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det to ting der ikke kan sammenlignes.
#92(Med 17 svar)
13. oktober 2023 kl. 10:57
PtrsN
Overtrædelser af færdselsloven og straffeloven kan da fint sammenlignes. Hvad er du i tvivl om?
#93(Med 16 svar)
13. oktober 2023 kl. 10:58
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det svare til at sammenligne det med en voldtægt, hvis du kører efter begrebet en forbrydelse er en forbrydelse.
#95(Med 15 svar)
13. oktober 2023 kl. 11:10
PtrsN
Det er netop min pointe med den holdning du har givet udtryk for her i kommentarsporet.

“Se mig, Jeg kører for stærkt mens jeg benytter håndholdt mobiltelefon. Det er okay fordi det er der mange andre der også gør”

Med den logik så kan vi overføre det 1:1 til tyveri.

“Se mig. Jeg har stjålet en pakke tykkegummi i Brugsen. Det er okay fordi det er der mange andre der også gør”.

Nu er det skåret ud i pap, så håber jeg du selv kan se hvor fjollet din holdning er.
#99(Med 14 svar)
13. oktober 2023 kl. 11:33
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Hvis du læste mine andre kommentare, så ville du nok blive klogere. Det handler på ingen måder om “se mig jeg kører for stærkt”

Min holdning er i alle skal lade vær med at pudse jeres glorie og fremstå som nogle engle. Nu ved jeg ikke om du overhovedet har kørekort eller bil, men hvis du har, så er du udemærket godt klar over at du dagligt også kører for stærkt på enkelte stækninger.
#104(Med 12 svar)
13. oktober 2023 kl. 12:12
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Nu er der jo rent faktisk nogen med trafikmoral, så pak det der fis væk. Det er simpelthen så fordummende.
#105(Med 11 svar)
13. oktober 2023 kl. 12:32
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Der er helt sikkert nogle. Der er også nogle som ikke lever af spelt
#106(Med 9 svar)
13. oktober 2023 kl. 12:39
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Du kan ikke selv høre det?
Forestil dig du torpederer en familie og efterlader et par børn uden forældre eller omvendt, fordi du synes det at køre 200 km/t er et tegn på mandighed, anti-spelt-kultur og hvad du ellers har lukket ud.

Håber du mister kortet eller at din frontallap snart begynder at gøre antydninger af at have kontakt.
#107(Med 8 svar)
13. oktober 2023 kl. 12:42
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Som nævnt 100 gange nu, jeg kører aldrig så stærkt, men synes det sjovt hvor meget man kan pisse en gruppe af, blot ved et enkelt billedet og særligt når man ved halvdelen af dem sikkert ikke engang ejer en bil eller kørekort.
#108(Med 0 svar)
13. oktober 2023 kl. 12:46
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Det er jo ikke kun billedet der pisser folk af. Det startede inden.

Og dine argumenter med at andre også kører for stærkt holder bare ikke. Der er forskel på at køre 186 el. 200 km/t med telefonen i hånden og så sætte autopilot på 57 i byerne.

Det afspejler lovgivningen og straffene desuden meget fint.
#109(Med 6 svar)
13. oktober 2023 kl. 12:48
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Men, hvorfor gør du ikke det, når du retfærdiggøre det hele tiden?
#110(Med 5 svar)
13. oktober 2023 kl. 12:50
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg retfærdiggøre ikke at kører så stærkt. Jeg siger bare folk skal slappe lidt af,
#112(Med 4 svar)
13. oktober 2023 kl. 12:53
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det tror jeg, at du har et problem med at få ud, for jeg er tydeligvis ikke den eneste, der er af den opfattelse.
#113(Med 0 svar)
13. oktober 2023 kl. 12:56
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det er jeg da også forholdsvis ligeglad med, kender ingen af jer jo, så har da intet at skulle forsvare overfor jer :D
Men i sidder 10 forskellige mennesker som jeg prøver at svare, så det kan tænkes at det hele bliver lidt forvirrende.
#114(Med 2 svar)
13. oktober 2023 kl. 12:56
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det er jeg da også forholdsvis ligeglad med, kender ingen af jer jo, så har da intet at skulle forsvare overfor jer :D
Men i sidder 10 forskellige mennesker som jeg prøver at svare, så det kan tænkes at det hele bliver lidt forvirrende.
#115(Med 1 svar)
13. oktober 2023 kl. 12:58
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Fair nok. Du er nede på 9 nu. God weekend, dawg.
#116(Med 0 svar)
13. oktober 2023 kl. 13:07
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Thanks dawg.
#111(Med 0 svar)
13. oktober 2023 kl. 12:50
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Hvad har spelt med noget at gøre?
#120(Med 0 svar)
13. oktober 2023 kl. 15:51
PtrsN
Nej, jeg bliver ikke klogere af at læse dine andre kommentarer.

Der er ingen her der pudser glorier eller benægter, at de ALDRIG nogensinde har kørt for stærkt eller gjort noget ulovligt. Selvfølgelig har vi det.

Dine holdninger fremstår ikke alene provokerende, men decideret bekymrende. Du skal ikke forsøge at retfærdiggøre dit billede af speedometeret er det samme, som at “alle dagligt kører for stærkt”. At du ikke kan se forskellen er simpelthen for dumt.
#94(Med 3 svar)
13. oktober 2023 kl. 11:04
Lunar
hej wekz, fuck du er sej!
men du er også knap så begavet når det gælder trafiksikkerhed.
Vidste du godt at forskellen på at blive ramt af en bil med 50kmt og 65kmt er at chancen for at dø med 65kmt er 4,5x større.
Vidste du også godt at for hver % du kører for stærkt er chancen for et uheld 3% større, og chancen for nogen dør 4% større.
At du kører en stor Audi gør dig ikke over loven, du er stadig en elendig billist, der bryder færdselsloven for sjov :D
kilde: WHO road and traffic injuries tal fra 2022.
#97(Med 2 svar)
13. oktober 2023 kl. 11:23
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg er meget meget sej. Vidste du godt jeg faktisk aldrig rigtigt kører 65 på motorvejen 🫠
Du forholder dig ALTID på 110 på motorvejen ikke? Du kører aldrig 130-140km/t, hold kæft i er fanme nogle sjove mennesker, jeg ved i alle køre for stærkt af og til.
Jeg har haft kørekort i 12 år, aldrig fået et klip og fået en fartbøde igennem alle de år og har aldrig været indblandet i et trafikuheld, så må jeg jo egentlig være en fin bilist,
#100(Med 1 svar)
13. oktober 2023 kl. 11:39
Lunar
logikken er gylden.
"Det er ikke sket endnu, det kan ikke ske"
farlig attitude, der bider dig i røven en dag.
De 65 er ikke fordi du skal køre 65, det er fordi at forskellen på 130 og 180 er lige så stor.
Ja, jeg kører også for stærkt. NÅR DET ER VIGTIGT, med to hænder på rettet, og når det er så sikkert så muligt. ikke for at være sej på internettet
#101(Med 0 svar)
13. oktober 2023 kl. 11:41
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
😂😂😂😂 pudse pudse pudse
Som jeg skrev i en anden kommentar, så kører jeg sjældent for stærkt, da jeg er afhængig af mit kørekort.
#47(Med 9 svar)
12. oktober 2023 kl. 23:10
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Tænker du slår dig om end du bliver ramt af 110 eller 200
#57(Med 8 svar)
13. oktober 2023 kl. 01:34
Hunt
Men risikoen får at du dør med 200 er højere end 110
#61(Med 7 svar)
13. oktober 2023 kl. 07:49
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Nu snakker han om hvis man kører en ned, der tænker jeg umiddelbart du nok dør uanset om det er 110 eller 200
#63(Med 5 svar)
13. oktober 2023 kl. 08:39
Kristja
Jeg kan ihvertfald fortælle dig, at det gør ondt at blive kørt ned med 60/kmt 😂
#65(Med 4 svar)
13. oktober 2023 kl. 08:43
Hunt
Men hvis du nu har valget mellem at blive kørt ned med 60, 110 eller 200, hvad vælger du så? Hvis nu du lige får et frit valg, hvor tror du at der sker mindst skade på dig?
#69(Med 1 svar)
13. oktober 2023 kl. 08:47
Kristja
Altså nu var jeg heldigvis godt muskuløs og kom lige fra træning. Havde jeg været i dårlig form, så var jeg nok knækket midt over i følge lægerne.

Så jeg ville helt klar helst køres ned med den mindste hastighed 😅

Og jeg forstår også godt princippet i det folk er utilfreds over. Det er aldrig ok at køre vanvidskørsel, men da slet ikke med et mindreårig barn, som du har ansvaret for.

Var du nu pædagogisk leder i en klub, så var du røget ud på røv og albuer, og du havde formentlig aldrig fået et job inden for kommunen igen, hvor du skulle have ansvar for andres børn :)
#73(Med 0 svar)
13. oktober 2023 kl. 08:56
Hunt
Hvad staf skal være aner jeg ikke, men læs #67
#71(Med 1 svar)
13. oktober 2023 kl. 08:48
Kristja
Og en tilføjelse. Så er der vel også lavet et hav af crash test, som viser at en bil tager betydeligt mere skade ved at køre galt med 200 kmt kontra 100 kmt :)
#74(Med 0 svar)
13. oktober 2023 kl. 08:56
Hunt
Det tænker jeg ikke vi behøver nogen test for at finde ud af, det er forhåbentlig logik for alle der har et kørekort (håber jeg da..)
#66(Med 0 svar)
13. oktober 2023 kl. 08:44
Hunt
Det er stadig princippet i det
#22(Med 0 svar)
12. oktober 2023 kl. 12:18
Sp00n
Syntes det er så vigtigt at forældre til børn i foreningen får muligheden for at tage stilling til, om de syntes det er i orden, i stedet for at Sørby Esports bestyrelse skal tage den beslutning for dem - og vælge ikke at melde noget ud.
#26(Med 0 svar)
12. oktober 2023 kl. 12:48
Hippi
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Kan da godt være bestyrelsen har tillid til ham, men hvad med medlemmerne og deres forældre?
#28(Med 2 svar)
12. oktober 2023 kl. 13:16
xone
Fuldstændig vanvittigt at bestyrrelsen ikke smider ham på porten. Hvis han havde kørt 200kmt i en bil, med kun ham selv.. Fair nok!, så kan man bedre give ham en skideballe og så move on! Hvordan de kan se bort fra at han har et ungt klubmedlem med i bilen skriger langt væk af at de bare laver strudsen.

Væk væk væk.
#58(Med 1 svar)
13. oktober 2023 kl. 07:40
Slettet bruger
Enig, farvel og tak.
#87(Med 0 svar)
13. oktober 2023 kl. 10:36
Top15forum
Nu er hele bestyrelsen jo lønnet og afhængig af de samarbejdsaftaler han laver? Så mon ikke de er tvunget til at se igennem fingrene med det?
#32(Med 0 svar)
12. oktober 2023 kl. 17:22
Ydot
Som tidligere bestyrelsesmedlem i Sørby Esport, vil jeg give dig ret. Når man ikke er sit ansvar voksen, selv om det måske ikke var gennemtænkt, så må man tage konsekvensen også selv om Mark har gjorde meget godt for foreningen. Men med den nuværende bestyrelse som består af ansatte, som på den måde er økonomisk involveret samt, venner og familie. Så tror jeg ikke at det får konsekvenser.
#40(Med 0 svar)
12. oktober 2023 kl. 21:53
JernLars
Klaphat, intet mindre
#41(Med 0 svar)
12. oktober 2023 kl. 21:56
DtN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Kick ham!
#43(Med 2 svar)
12. oktober 2023 kl. 22:27
granzales
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sindssygt at formanden holder hånden over ham. At folk herinde sidder og forsvarer handlingen… Jesus..

Han skal kickes, ellers er det nok starten på døden for Sørby. Kræver minimal research for forældre af læse sådan en nyhed her - kæmpe selvmål af en udtalelse…

“Man må huske på at der ikke skete noget” ?!? Hahah aaaarghh
#82(Med 1 svar)
13. oktober 2023 kl. 10:23
OJ1738
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Læs lige igen mate - han er selv formand i bestyrelsen :D

Han er virkelig en klovn
#118(Med 0 svar)
13. oktober 2023 kl. 13:44
granzales
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
… *facepalm*
#59(Med 1 svar)
13. oktober 2023 kl. 07:42
chiez
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Jeg håber de selv melder noget ud til forældrene i Sørby ang det her.
For mig lyder det som om de prøver at feje det under tæppet og lade som ingenting.

“Man skal huske på der ikke skete noget” er for mig det værste i det statement. Hold kæft en klaphat!
#64(Med 0 svar)
13. oktober 2023 kl. 08:42
Kristja
"Vi hænger heller ikke medlemmer ud, hvis de kommer til at slå en skæv"

Det er satme også en slukket udtalelse, det er jo ikke bare lige en lille skæv 😂
#68(Med 3 svar)
13. oktober 2023 kl. 08:46
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Jeg har altid haft indtrykket af, at Sørby har styr på organisation og værdier, og det er derfor de er blevet så store.

Vi må så konstatere, at bestyrelsen er inkompetent og værdierne tilsyneladende er helt i skoven.

I øvrigt ville sagen ikke være meget anderledes om så Mark var alene i bilen. Kører du så meget for stærkt, at dine medtrafikanter ikke kan forventes at være opmærksom på det, så er det hamrende farligt for alle andre på vejen den dag. Rendyrket idioti.
#80(Med 2 svar)
13. oktober 2023 kl. 10:08
Ahmed
Styr på værdierne? Deres "formand" eller hvad han nu er, kører rundt i en Porsche, mens 95% af hans "medarbejdere" arbejder frivilligt i foreningen (alt respekt til dem dog)

Og nu det her oveni, det er fandeme godt det ikke er mit barn, som han havde med i bilen. Det er overhoved ikke i orden, og burde være fuldstændig udelukkelse fra foreningen.

Kan godt forstå, at forældre er sure, over de bliver spist af med en fucking pakke chokolade. Tænk at have behov for at "spille smart" overfor en teenager med at køre stærkt i en bil.

Og ham weKz, som simpelthen er uden for pædagogisk rækkevidde er jo også helt væk, det kunne næsten være en af hans venner/familiemedlemmer eller lignende. Er det virkelig så svært at forstå, at det er ANDRES sikkerhed man sætter på spil, selvfølgelig sammen med sin egen, som jeg er fløjtende ligeglad med hvis man skulle køre galt, men ikke at kunne se, at man udsætter andre for fare ved at køre 200kmt på motorvejen/landevejen, må jo være tegn på ekstrem lav IQ eller noget der minder om.
#81(Med 0 svar)
13. oktober 2023 kl. 10:14
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Jeg skriver jo netop, at jeg havde det indtryk. Det er klart, at jeg ikke ser sådan på det mere.

Vi er fuldstændigt enige. Det her er fuldstændig hul i hovedet. Både handlingen og håndteringen.
#103(Med 0 svar)
13. oktober 2023 kl. 11:55
mufcdk1974
+1
#83(Med 4 svar)
13. oktober 2023 kl. 10:25
OJ1738
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
@rask @dust2

I burde lige få styr på fakta i jeres artikel, i skriver at Sørbymagle IF giver fuld opbakning til klovnen, men i jeres kilde står der at de ikke gør.
#84(Med 3 svar)
13. oktober 2023 kl. 10:31
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Du må lige hjælpe mig med at finde, hvor vi skriver det?
#88(Med 2 svar)
13. oktober 2023 kl. 10:37
OJ1738
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Jeg synes bare det er forvirrende - der står flere gange at Anders Sørensen, bestyrelsesformand i Sørbymagle IF, giver fuld opbakning?

Ellers bør han vel nævnes ved sin stilling som bestyrelsesmedlem i Sørby Esport og udelade Sørbymagle IF tilknytningen, da det skaber forvirring. IMO
#90(Med 1 svar)
13. oktober 2023 kl. 10:43
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Din kritik er taget til efterretning, men det skyldes jo, at Sørby Esport ligger under Sørbymagle IF, som vi nævner, og vi skriver lige netop, at der er opbakning fra bestyrelsen i Sørby Esport - vi skriver ikke noget med opbakning fra bestyrelsen i Sørbymagle IF. Det stod der nemlig i den første udgave af Sjællandskes artikel, men vi kontaktede selv Anders og her korrigerede han den del over for os.

Men jeg giver dig ret i, at vi godt kunne nævne at Anders også sidder i bestyrelsen i Sørby Esport.
#91(Med 0 svar)
13. oktober 2023 kl. 10:49
OJ1738
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Yes, enig i at I ikke skriver det. Jeg misforstod pba. hans tilknytning til den anden forening. Var lidt for ugrundig i min læsning.
#96(Med 0 svar)
13. oktober 2023 kl. 11:23
Opal
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Jeg har den største respekt for de ting Mark har gjort for både foreningslivet og dansk esport generelt, men det der.. det er simpelthen for tåbeligt!

Når man vælger at være formand i en forening og fragte medlemmer rundt privat, så skal det selvsagt gøres ordentligt og sikkert.
Undskyldninger om, at “det er ikke farligt at køre stærkt” eller “der skete jo ikke noget” er nærmest dummere end handlingen selv.
Selvfølgelig kører man ikke 200km/t på motorvejen. Endnu mindre med et barn med i bilen.

Jeg håber, at Mark bliver ved med ar bidrage, men satme også at Sørby Esport sørger for at det har konsekvenser. Jeg ville personligt ikke være tryg ved at sende min datter til esport i en forening, der bare siger “der skete jo ikke noget…” når deres formand gør noget så tåbeligt!

Mon ikke mulighederne for en tjans som byrådspolitiker røg i samme omgang..
#122(Med 0 svar)
13. oktober 2023 kl. 16:42
BenjaPopperN
At køre med 200 i timen, med mindreårig er også fuldstændig hjernedødt.. Det er virkelig et dårligt forbillede for de unge, og scenen.
#124(Med 0 svar)
13. oktober 2023 kl. 19:31
bruja
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Fuldstændig hjernedødt at køre så fuckin uforsvarligt i arbejdsregi, MED en anden (MINDREÅRIG) i bilen.

Ud med ham - hvad fanden havde det ikke ført til hvis der var en som trak ud i sporet foran ham..

Og til de argumenter med at man kører godt og det er fint med eget barn - man kan ikke styre hvem der trækker ud foran en, og så går det fandme galt hvis du stiller dig på bremserne med 200 i timen.

Fuckin psykopat
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.