WOPA VINDER POWER LIGAEN SÆSON 27
LIVE
jabbi og stavn kommenterer på det dramatiske exit i Heroic. FOTO: Astralis.

Heroic-drama: Her er stavn og jabbis side af sagen

Den anden side af sagen mellem Heroic og stavn og jabbi er nu ude.

stavn og jabbi pressede ikke cadiaN ud af Heroic.

Sådan lyder det fra spillerne selv i en fælles udmelding torsdag aften.

Allerede kort tid efter at være blevet bænket teasede stavn, at de to spillere ville komme med deres side af sagen, da han på X skrev, at 'sandheden kommer altid frem', og nu har de altså fremlagt deres side af sagen.

Pressede ikke cadiaN ud

I opslaget skriver de to spillere sammen, at det ikke var dem, der pressede cadiaN ud af holdet.

Spillerne skriver, at stavn kontaktede Heroic-ledelsen den 13. september med sine tanker om en frustrerende periode, hvor han var utilfreds med holddynamikken og mente, at holdånden var blevet markant værre, hvorfor stavn blandt andet åbnede op for, at han selv ville tage et skridt tilbage.

Dagen efter skulle de resterende spillere dog være blevet gjort bekendte med situationen, og alle spillere og trænere, udover cadiaN, skulle have set sig enige i stavns betragtninger.

Den 18. september 2023 arrangerede Heroic-ledelsen et holdmøde mellem alle spillere, trænere og repræsentanter fra organisationen.
Til dette møde blev alle spillere og trænere - ikke kun stavn og jabbi - enige om at skille sig af med cadiaN og blive sammen som hold og finde en ny femtemand, skriver jabbi og stavn blandt andet.

Spillerne skriver samtidig, at det var løgn, da Heroic i deres oprindelige opslag skrev, at 'stavn og jabbi indvilgede i at forlænge deres kontrakter, hvis Heroic lod cadiaN smutte', og at spillerne aldrig var blevet enige med Heroic om at forlænge kontrakterne, selvom der havde været samtaler på dette tidspunkt.

Samtidig skriver de også, at de først skrev under med Astralis kort før BLAST Fall Final, da Heroic og Astralis var blevet enige om en aftale, hvorfor Heroics udmelding om, at de to spillere havde 'lavet fremtidige planer med Astralis', var forkert.

Tilbud fra Astralis

I opslaget skriver de to spillere også, at deres oprindelige plan var at finde en ny femtemand. De fandt dog angiveligt ud af, at Heroic også overvejede at beholde cadiaN og bygge et nyt hold op omkring ham.

Ifølge spillerne blev de kontaktet af Astralis og forhørt om interessen i at slutte sig til dem, hvorefter de næste dag informerede Heroic om, at de gerne så deres fremtid hos netop Astralis, hvorfor de tilskyndede Heroic om at blive enige med Astralis om en transfer.

Vi ved, at Astralis kontaktede Heroic på skrift og informerede Heroic om deres interesse i os (stavn og jabbi red.), og endda kom med et tilbud på en øjeblikkelig transfer. Hvordan dette blev håndteret mellem de to organisationer, kan vi ikke vide, da vi ikke fik mange informationer på dette tidspunkt.

Slutteligt skriver spillerne, at det aldrig var deres plan at skubbe cadiaN ud af holdet eller at skade Heroic, men at projektet simpelthen bare faldt fra hinanden, hvorfor de besluttede sig for at forfølge andre muligheder.

Vi forstår skuffelsen set fra Heroics perspektiv og anerkender presset, som vores ønsker har forårsaget organisationen og holdet.

Vi fortryder den uheldige timing og det drama, som det har skabt, men vi gjorde vores bedste for at spille med åbne kort, mens vi samtidig var tro mod os selv og hvad, vi tror, er bedst for vores karriere, skriver de slutteligt.

Vi havde aldrig planlagt eller konspireret med nogen om at skubbe cadiaN ud af Heroic eller at skade Heroic, cadiaN eller nogen anden på nogen måde. Vores projekt i Heroic faldt bare fra hinanden, og vi besluttede os for at lytte til vores hjerter og forfølge en ny chance i vores karrierer.

Heroic og Casper (cadiaN, red.) har været en kæmpe del af vores liv. Vi er taknemmelige for vores tid sammen og vi ønsker dem kun det bedste fremover, skriver stavn og jabbi.

#1(Med 0 svar)
21. december 2023 kl. 20:27
JakobHelms
Nu glæder jeg mig endnu mere til Richard Lewis' artikelserie om sagen.
#2(Med 0 svar)
21. december 2023 kl. 20:28
RasmusRoev
Amen en børnehave!!!! Hold nu op altså.
#3(Med 21 svar)
21. december 2023 kl. 20:29
mad0
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Jeg køber den ikke. Hvorfor skulle Heroic lave det opslag om Astralis? Det virker sgu bare for mærkeligt, og hvis det her er sandheden, hvorfor kommer den ud så sent?

EDIT: Glæder mig meget til RL :)
#4(Med 20 svar)
21. december 2023 kl. 20:30
dtt
De skulle lige bruge lidt tid på at digte :D
#5(Med 19 svar)
21. december 2023 kl. 20:31
mad0
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Haha :D

Jeg kan bare ikke helt se, hvorfor Heroic offentligt skulle lyve på X om dialogen med Astralis. Hvis det var løgn, ville man vel forestille sig, at Astralis med det samme sagde, at det ikke passede?
#6(Med 0 svar)
21. december 2023 kl. 20:34
Daffestah
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Fordi det er ikke første gang, de ikke vælger at sige sandheden.
#8(Med 13 svar)
21. december 2023 kl. 20:43
OoO
Hvis man læser deres statement skriver du jo os at Astralis kontakter dem for at høre om de er interesseret, hvilket vel er fint nok før man begynder at byde millioner og forhandle med Heroic om transfer, er det ikke? Ingen grund til at byde på spillerne hvis de ikke vil skifte, det gør man altså også i fodbold bare gennem agenter som sikkert også har været inde over her.
#9(Med 0 svar)
21. december 2023 kl. 20:44
OoO
Der er langt fra en forespørgsel om interesse gennem agenter hvis de har sådan nogle og til at man har stukket nogle i ryggen.
#11(Med 5 svar)
21. december 2023 kl. 20:51
Hunt
Der er bare en tydelig forskel i deres statement som handler om hvad der er sket internt i heroic hvor de lægger ret tæt på hvad der ellers er blevet sagt.

Men den del som nok skabte mest drama, kan de desværre ikke sige så meget om. Næppe fordi de ikke vidste noget, men fordi de har fået mundkurv på at sige noget negativt om astralis.
#28(Med 4 svar)
21. december 2023 kl. 21:34
OoO
Men jeg kan bare ikke forstå hvad der er forkert i at forespørge en spiller om de er interesseret i et projekt før man begynder at forhandle evt overgangssum. Det jo spild af tid hvis spillerne ikke er interesseret.
#35(Med 3 svar)
21. december 2023 kl. 21:58
Hunt
Hvis det kun var det, så var det også fair nok. Men den del omkring Astralis i deres statement er læst igennem/måske skrevet af PR folk hos astralis og der er sat mundkurv på, så den del kan man 100% IKKE stole på er tæt på sandheden..
#50(Med 1 svar)
21. december 2023 kl. 22:46
Daffestah
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Men det er den ikke :)
#60(Med 0 svar)
21. december 2023 kl. 23:10
Hunt
Men det er den 100% :)

At tro andet er direkte dumt tbh
#81(Med 0 svar)
22. december 2023 kl. 06:23
OoO
Men hvorfor kan det ikke være ligeså rigtigt som det Heroic havde skrevet?
#16(Med 5 svar)
21. december 2023 kl. 21:03
mad0
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Ja, men det lød bare som om Heroics udmelding, at de kontaktede stavn og jabbi bag deres ryg. Idk - tror det er svært at vide, hvem der taler sandt i denne situtation.
#27(Med 1 svar)
21. december 2023 kl. 21:33
Udknud
Begge parter fortæller måske deres sandhed. Meget handler om hvad man tror de andres intentioner var og som i enhver grim skilsmisse så har man hver sin sandhed baseret på hvordan man tolkede den andens handlinger og ord.
Heroic valgte så bare at flyve direkte til tasterne og i affekt offentliggøre deres oplevelse af svigt til hele verden..
De skulle nok lige have talt til 10 i den situation

Det er trods alt to flinke unge menneskers ry og rygte de har lagt i ruiner i mange år fremover
#90(Med 0 svar)
22. december 2023 kl. 10:58
MoX
Godt skriv Knud. Selvf. har det alt gøre med tolkning. Deres udmeldinger kommer hurtigt til at se grimt ud og tror de skulle ha talt til 10, som Stavn og Jabbi har valgt at gøre. Sjovt nok virker de 2 knægte som de voksne i denne farce. 😆
#86(Med 2 svar)
22. december 2023 kl. 09:20
resiarlleh
Nej det er det ikke - bare se Hunt - han kender sandheden.

Når du skal have verificeret sådan noget - så bare lige spørg og citer Hunt
#88(Med 0 svar)
22. december 2023 kl. 10:15
mad0
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Det kan være, du har fat i noget 😂
#97(Med 0 svar)
22. december 2023 kl. 13:24
-JV-
Første opslag her inde, og er ny her inde, men man lære hurtigt men der er lystløgner. Så min opfattelse er når Hunt siger noget så vend det på hovedet
#25(Med 3 svar)
21. december 2023 kl. 21:27
Udknud
Så den som lyver først har altså ret? Stærkt hr. journalist..
Har du overvejet at Astralis måske gerne ville være i stand til at afslutte handlen på proffesionel vis efter Heroics opslag (som i øvrigt er slettet igen, garanteret fordi det var for pinligt eller måske direkte usandt mod bedrevidende!!).
Astralis ønskede nok ikke at forpurre chancerne for en handel ved at kaste mere brænde på bålet.
Det skandaløse opslag fra Heroic indeholdt jo også en trussel om kun at ville handle med seriøse orgs eller en eller andet slet skjult hentydning.

Jeg tror heller ikke det nødvendigvis er Astralis' ønske at det her opslag fra Stavn og Jabbi kom ud, men de har nok accepteret at de havde behov for at komme med deres side af sagen efter at være blevet svinet til i 2 mdr.
Jeg håber dog at de bruger det på den måde at nu har de fået lov at give deres version of så bruger de ikke mere krudt på det, for de fleste er som dig mad0 og har købt 100% ind på Heroics plan om at ødelægge de 2 spilleres ry
#26(Med 2 svar)
21. december 2023 kl. 21:30
mad0
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Har jeg givet udtryk for, at jeg mener, at Heroic har ren mel i posen? Nej.

Jeg skriver bare, hvad jeg tænker over sagen. I kommentar #16 skriver jeg endda, at det ikke er til at vide, hvem taler sandt eller ej. Du laver en agenda, der ikke findes.
#30(Med 1 svar)
21. december 2023 kl. 21:36
Udknud
Fair nok, jeg læste det anderledes.
Jeg er bare ked af og ja, lidt oprevet 😊, over at være tilskuer til at se 2 unge mennesker skulle lægge ryg til alt det værste som internettet kan byde på.
#32(Med 0 svar)
21. december 2023 kl. 21:38
mad0
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Jeg er helt enig. Det er en sag, der skulle have været løst bag lukkede døre. Men det ville ikke være CS-scenen uden drama 😅
#7(Med 3 svar)
21. december 2023 kl. 20:40
Scimmed
Utroligt der ikke kom en vid på YT, hvor de sidder i en sofa og græder, mens de forklarer deres side af sagen.
#71(Med 2 svar)
21. december 2023 kl. 23:49
Kristja
Det var Jabbi jo ikke med til. Og mon ikke det var Heroic/cadiaNs ide :)
#87(Med 1 svar)
22. december 2023 kl. 09:46
Scimmed
Det ved jeg ikke, men det var sgu en pinlig medvirken 😂 tror det var alles idé.
#99(Med 0 svar)
22. december 2023 kl. 13:32
Kristja
Og det er vi fuldstændig enige i! Men hvad gør man ikke for at redde sig selv 😂
#10(Med 41 svar)
21. december 2023 kl. 20:56
Hunt
Det meste af den første side stemmer ret godt overens med hvad der ellers er kommet ud, men man kan godt se lige så snart det handler om Astralis som org så kommer mundkurven på, de må tydeligvis ikke sige noget negativt om Astralis.

De siger også at de kan se hvorfor Heroic mente de var blevet snydt, så uden de nogensinde ville sige alt for meget negativt om sig selv, er den sidste del stadig med.

Men at det ikke skulle være dem som førte an mod at kicke cadian virker lidt som bullshit, for det er jo en dum ting at lyve om. Det er jo noget helt normalt på alle hold på et eller andet tidspunkt og de siger også at det faktisk var deres holdning.

Der har nok ikke været en skriftlig aftale mellem jabbi/stavn om at forlænge, men mere en underforstået aftale som gik på at hvis Heroic gik den vej jabbi/stavn ville, så ville jabbi/stavn også forlænge. Sådan noget for noget, men hvor det så endte med kun at gælde den ene vej. Så det mere er at holde sin moral, men det ligner det ikke jabbi/stavn har, så det er vel som det er.

Så det meste lyder ret overens med hvad vi allerede ved, mod lidt spin for at komme til at se bedre ud (fra begge sider ofc) og udover mundkurven omkring astralis, så det er faktisk et fair statement for den største del.
#12(Med 2 svar)
21. december 2023 kl. 20:52
bimse
Fin analyse her Hunt, egentlig også lidt sådan, som jeg læste det. Dog skriver de jo, ved ikke om det er sandt, at heroic åbenbart også har en aftale, bag deres ryg, med cadian, hvorfor de føler sig snydt, hvorfor de så vælger at kigge andre veje - derudover sys jeg egentlig, at det er et fint statement. Jeg kan ikke forstå, hvorfor man ikke bare lader dem spille CS. Tror ikke folk forstår, hvor meget det her kan ødelægge 2 fantastiske spillers karriere, sys fandme, det er ærgerligt, at det er den her vej, det hele skal gå.
#13(Med 0 svar)
21. december 2023 kl. 20:55
Hunt
Det er vel at forvente Heroic overvejer de muligheder der er, det ville være mere underligt hvis de ikke lige stoppede op 5min og så på hvad der kunne lade sig gøre, nu hvor de stod mellem -1godspiller eller -2godespillere. Så skal de jo se på hvad der kan lade sig gøre. Det virker mest som en dårlig stikpille mod Heroic eller en dårlig undskyldning for ikke at forlænge med Heroic, selvom det underforstået var aftalen.
#100(Med 0 svar)
22. december 2023 kl. 13:58
FRE4K
Aftalen bag Jabbi og Stavns rygge, kunne der være noget om, for ellers ville det være mærkeligt at Cadian gerne ville spille en turnering mere, så kort tid efter at blive bænket. Tvivler stærkt på at Cadian har blankt gået med til at bare sige ja til spørgsmålet om en turnering mere.

Men igen, der er sket så meget i denne sag i krogene at det er svært at finde ud af og hvad man kun kan gøre er at spekulere.
#19(Med 14 svar)
21. december 2023 kl. 21:13
JakobHelms
Men hvis Heroic og deres spillere kom frem til en fælles forståelse om en fremtidig retning, og at Heroic så begynder at udforske andre muligheder, så er det vel også fair nok at Jabbi og Stavn gør det samme?
#22(Med 13 svar)
21. december 2023 kl. 21:15
Hunt
Det er de vel ikke? Heroic mangler en awp/igl, de skal ud og finde den spiller. Jabbi og stavn sidder allerede i en 4 mands core.
#29(Med 12 svar)
21. december 2023 kl. 21:36
JakobHelms
Hvorfor er det unfair at Jabbi og Stavn begynder at kigge på muligheder, der ligger uden for den fælles forståelse de to parter har haft, mens det er fair, at Heroic gør det? De sidder jo ikke sikkert i en 4-mands-trup, hvis Heroic aktivt kigger på muligheder der kan indebære, at de bliver skiftet ud.
#38(Med 11 svar)
21. december 2023 kl. 22:02
Hunt
Spillerne har ønsket der skulle ske et eller andet, orgen siger okay og tager beslutninger ud fra det. Jabbi/stavn vil gerne forlænge, hvis der bliver gået den vej de vil. (nok underforstået, men stadig). Så regner orgen vel også med at de spillere de vælger (her stavn/jabbi over cadian) så også bliver, når det er den vej man er gået.

Stavn/Jabbi har jo direkte sagt de ønsker orgen går ud og søger muligheder for den 5 mand. Hvilket de så gør. Det er ikke orgen som bare søger for at søge, det er jo efter påstand fra spillerne.
#40(Med 10 svar)
21. december 2023 kl. 22:13
JakobHelms
Jeg antager, at det ikke er bevidst, at du misforstår mig. Jeg snakker naturligvis om situationen hvor at Heroic - angiveligt - begynder at kigge på en løsning, hvor man mod spillernes ønske beholder CadiaN og leder efter erstatning for (dele af) resten af mandskabet. I den situation må Heroic vel have brudt den fælles forståelse hvor Jabbi/Stavn forlænger, og så er det vel også fair nok, at Jabbi og Stavn kigger andre veje, når Heroic gør det?

Det virker fuldkommen hul i hovedet, hvis du mener, at jabbi og stavn skulle blive og bare afvente Heroics beslutning, hvis Heroic begynder at kigge på løsninger, der bryder med den fælles forståelse, man har. De kan jo ikke bare sidde og forvente at jabbi og stavns tilbud om forlængelse gælder for evigt, mens Heroic aktivt kigger på at erstatte dem.
#43(Med 9 svar)
21. december 2023 kl. 22:34
Hunt
Jeg kan heller ikke se hvorfor heroic skulle kigge på andre løsninger, så er det også at bryde. Afhængig af hvem der så brød først, men det er ord mod ord.

Baseret ud fra begge udtaleser, ligner det at jabbi/stavn brød først og heroic så var nødt til at se på andre muligheder. De gik jo også tilbage og ville bygge omkring cadian efter jabbi/stavn ville væk. Så rækkefølgen ligner at de heroic valgte dem over cadian, de ville væk og så gik heroic til cadian igen som så sagde nej.

Der er også nogle datoer som ikke helt giver mening, (andre har påpeget det, har ikke selv gennemtjekket). Men at der kun er 1 dag mellem stavn/jabbi til astralis lige kommer og spørg, altså i den rækkefølge. Men det er nok også Astralis PR maskine der ikke vil sige noget om hvad de har gjort omkring købet af dem. (Hvis de havde alt rent på deres side, så ville de nok heller ikke bare sige ingenting).

Samt det med timingen, at de intet sagde før 2 måneder senere, når alt lige kunne blive skrevet igennem af PR folk og godkendt hos astralis.

Det meste hænger sammen, men den del omkring selve købet og hvordan astralis gjorde, har de belejligt ikke nævnt noget om.
#54(Med 8 svar)
21. december 2023 kl. 22:53
JakobHelms
Du må have misset den del af stavn og jabbis udtalelse hvor de skriver omkring det at finde en femte mand og fortsætte på Heroic, at "at this point, we were fully committed towards that project. However, we found out that the Heroic organization was also considering keeping cadiaN and building a new team around him instead."
#55(Med 7 svar)
21. december 2023 kl. 23:01
Hunt
Det så jeg godt, men den del er nem lige at dreje til sin "fordel". Det er også her hvor astralis delen lige er udeladt, hvordan astralis kom til heroic, hvad de bød og om de gik igennem orgen eller direkte til agent/spiller. Prøve at lave forhåndskontraker eller hvad der rent faktisk skete.

Alt det omkring den del, har de helt udeladt. Nok fordi Astralis ikke vil have de skriver noget om det, det kan du selv tolke hvad du vil ud fra.

Men bare at læse den ene eller anden side og stole blidt på den, det er imo dumt. Det ved jeg du kan tænke længere end.
#62(Med 2 svar)
21. december 2023 kl. 23:16
kombardo
Det er også nemt bare at insinuerer hvad man selv gerne vil have sandheden skal være, som du jo så fint gør her.
"jAmEn dE hAr jO uNdlAdT dEn hEr dEl" - Hvorfra ved du hvad der er undladt af historien?
#65(Med 1 svar)
21. december 2023 kl. 23:23
Hunt
Fordi de intet har skrevet om den del der har været genstand for det største del af dramaet?
#68(Med 0 svar)
21. december 2023 kl. 23:38
kombardo
Så må folk jo komme med nogle konkrete ting hvis de skal forholde sig til det?
Hvad er det præcist du / andre mener at Astralis har gjort her, som ikke gøres mere eller mindre hver gang et hold rekruttere spillere fra andre hold?
#63(Med 3 svar)
21. december 2023 kl. 23:23
JakobHelms
Jeg stoler ikke blindt på noget som helst, jeg prøver ret tydeligt på at have en samtale med dig ud fra et punkt, og den viden vi har, og en ret tydelig antagelse, og stiller dig et spørgsmål til det, men det er også helt OK, hvis du ikke vil svare. Jeg vil overhovedet ikke gøre mig klog på hvordan forløbet har udspillet sig, det ved vi for lidt om det til at jeg synes man kan komme med særligt gode bud, men derfor kan vi jo stadigvæk have en snak om, at hvis vi antager, at forløbet er sådan, at stavn og jabbi får nys om, at Heroic aktivt kigger på muligheden for at beholde cadiaN, at det vel så er OK, at de også begynder at kigge på andre muligheder end den beslutning parterne ellers var kommet frem til tidligere.

Jeg synes forøvrigt også at du synker til er ukarakteristisk niveau, når du kan læse i jabbi og stavn udtalelse, at de to tydeligvis mener at Heroic brød deres aftale først, mens du så konkluderer, at det så ligner at stavn og jabbi brød den først, ud fra begge udtalelser. Det virker super spøjst at du konkluderer at situationen er ord mod ord, men i den næste sætning konkluderer at den ene part har ret i deres ord. Det ville selvsagt være mest fornuftigt at konkludere, at det er uklart hvem der har ret, i situationer hvor det er ord mod ord. Så vælger du jo at stole blindt på den ene part, og det ved vi ganske rigtigt begge to, at vi begge to kan tænke længere end.
#67(Med 2 svar)
21. december 2023 kl. 23:26
Hunt
Hvis det rent faktisk er sket sådan, så fair nok.

Men synes du lægger mange ting sammen set kun fra en side for at komme frem til lige præcis det scenarie. Så imo er det at stole blindt på en side. I omkring hvordan rækkefølgen er sket. Hvis du ser kommentarer på X er der mange som påpeger ting der ikke passer sammen ang dato´er og astralis rolle i det. Så den del ville jeg ikke stole på overhovedet.
#70(Med 1 svar)
21. december 2023 kl. 23:54
JakobHelms
Jamen, det er ikke fordi jeg stoler eller ikke stoler på den ene eller den anden side. Jeg stiller udelukkende et spørgsmål - hvis vi antager, at det forholder sig sådan, at Heroic og stavn og jabbi (og de øvrige spillere) kommer til den fælles forståelse at man sparker cadiaN ud og finder en femtemand, og at Heroic så begynder at udforske en idé om at beholde cadiaN og sparke (dele af) resten af mandskabet på porten, så er det vel også fair at jabbi og stavn bryder med den fælles forståelse og begynder at udforske markedet? Jeg kan ikke sige om det er foregået på den ene eller den anden måde, men vi to kan selvfølgelig sagtens forholde os til, at det _kunne_ være foregået sådan og diskutere hvorvidt noget er fair, ud fra det, uden at vi behøver at være enige med den ene eller den anden part om hvordan noget er foregået.
#72(Med 0 svar)
22. december 2023 kl. 00:01
Hunt
Igen, "Hvis det rent faktisk er sket sådan, så fair nok.".

Men synes du skal langt ud af en bestemt vej, for at lige præcist det skulle være sket. Hvorfor jeg ikke tror det er sandsynligt.
#37(Med 22 svar)
21. december 2023 kl. 22:00
kombardo
Så fordi der ikke står en masse negative ting om Astralis, må de jo nok have fået mundkurv på? Bare lige for orienteringens skyld, hvad mener du der kunne skrives om Astralis her af negative ting? Der står jo direkte Astralis kontaktede Heroic med en meddelelse om at de var interesseret i de 2 spillere, så igen hvordan skal denne her lige spinnes for at få Astralis til at se dårlige ud lol?

Heroics tweet (som de bekvemt fik slettet igen) er jo ekstremt misvisende hvis Stavn og Jabbis version er den rigtige. Heroic fik i den grad det til at lyde som om Stavn og Jabbi udelukkende stod bag bænkningen af cadiaN og nævnte ikke på noget tidspunkt de andre spillere.
#39(Med 21 svar)
21. december 2023 kl. 22:03
Hunt
Well det statement er 99% skrevet og godkendt af astralis PR folk, at du ikke kan lægge 2 og 2 sammen derfra, så er du tabt af vognen..
#41(Med 10 svar)
21. december 2023 kl. 22:18
9600BAUD
Jeg lytter gerne til at du selv lægger 2 og 2 sammen…

1) Hvorfor har Heroic slettet beskeden, hvis det var sandheden?

2) Har Heroic ikke også en PR afdeling og således er det heller ikke 100% sandheden?

Hvilken krystalkugle har du, så du altid ved på forhånd at Astralis har begået fejlen?

Jeg kan ikke se andet end at dette er tættere på sandheden og meget mere gennemtænkt end den slettede besked fra Heroic. Men jeg har desværre ikke en krystalkugle.

/baudie
#46(Med 9 svar)
21. december 2023 kl. 22:38
Hunt
1) Det ser ikke godt ud at have sådan noget stående på twitter. Den kunne være taget andre steder end på twitter i første omgang.

2) Ikke i samme størrelse som Astralis, men ved ikke helt hvor stort teamet er omkring heroic som org. Men nej, man skal heller ikke blindt læse og tro 100% på det statement heroic kom med fra start.

Du kan læse #10 om hvad jeg tænker om det og over halvdelen af begge statements er ret ens. Men sjovt nok undlader det her statement alt omkring hvad astralis gjorde i købet af jabbi/stavn.
#51(Med 2 svar)
21. december 2023 kl. 22:47
xone
Jeg forstår ikke hvorfor du tror at jabbi/stavn har været inde over det tekniske omkring handlen, og hvorfor de skulle nævne det i deres statement. Det er spillernes statement, mens salget er en astralis/heroic ting.
Lidt ligesom en fodboldspiller heller ikke har noget at skulle have sagt når vedkommende bliver solgt og købt.
#56(Med 1 svar)
21. december 2023 kl. 23:06
Hunt
Der er bare forskel, i cs har spillerne meget mere at skulle have sagt typisk. Så når nogle datoer ikke passer sammen og alt omkring hvad og hvordan astralis gjorde i købet osv er helt udeladt, så kan du selv tolke ud fra det. Jeg tænker i hvert fald mit, når alt omkring hvor astralis har lavet fejl er 100% udeladt mens de fejl der er sket i heroic er grundigt beskrevet fra dag til dag. Igen, du kan ikke bare læse den ene side/statement og fuldt ud stole på det. Der skal lidt kildekritik til og sammenligne hvad info der er kommet ud.

Antager også hvad RL kommer til at lægge vægt på er hvordan selve købet har foregået. De andre ting er nu fint beskrevet og begge statements fortæller relativt tæt på hvad der er sket.
#84(Med 0 svar)
22. december 2023 kl. 08:58
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Men, handler det ikke om at Heroic var "ude med riven" overfor stavn og jabbi, og at deres fokus i udtalelsen handler om at de ikke vil stå model til at få det label på sig, når det (i følge dem) ikke er sandheden? Jeg mener, du kan vel næppe forvente at to personer som netop har fået en ny ansættelse i en virksomhed, går frem kort tid efter og melder noget negativt ud om pågældende virksomhed? Det .. Det er jo fyringsgrundlag (?).

Jeg ved godt du ikke just er glad for Astralis, men at de bliver gjort til syndebuk i den her sag, virker for mig en smule obskur, selv for én som er så meget imod Astralis, som dig.

Dét der undrer mig, er udtalelsen: "De fandt dog angiveligt ud af, at Heroic også overvejede at beholde cadiaN" .. Efter de har været nogenlunde præcise i hvad, hvem og hvornår, virker det fluffy at smide en "fandt angiveligt ud af". Selvfølgelig skal Heroic, som professionel organisation, overveje forskellige muligheder - især når AWP_IGLs ikke just hænger på træerne.
#53(Med 0 svar)
21. december 2023 kl. 22:58
9600BAUD
Tak for et ordentligt svar.

Jeg er enig med dig i at begge udsagn sagtens kan være meget tæt på sandheden. Klart at stemningen har været tæt på optimal i lang tid i Heroic. De blev ved med at udvikle sig og var dygtige til at lave de rigtige udskiftninger (modsat Astralis). Til sidst kommer de ind i en længere periode uden resultater som tidligere, så fair nok at noget skal ændres. Tænker ikke at stavn og jabbi direkte har stillet et ultimatum, men kan sagtens følge at Heroic har indset at noget skal ændres. Samtidigt med kontraktforhandlinger kan der sagtens have været forskellige forventningsafstemninger.

Kender ikke direkte reglerne omkring kontakt til andre holds spillere, men tænker at de naturligvis bliver interesserede i potentialet i at skifte til Astralis hvis synergien er nedadgående i Heroic og holdet skal forandres.

Ønsker begge hold god vind fremover og spændende hvem af dem der kommer stærkt ud efter ændringerne.

/baudie
#57(Med 4 svar)
21. december 2023 kl. 23:07
pROXY
Astralis eller anden org, ligger der højst sandsynligt et kontraktbrud og lurer, hvis man som spiller offentligt går i detaljer om en handel. Om vi så snakker beløb, eller fremgangsmåde. Dette har intet at gøre med at Astralis er the Big bad villain, som du så ofte forsøger at gøre dem til.. dette er blot normal praksis
#59(Med 3 svar)
21. december 2023 kl. 23:10
Hunt
Det er bare kun astralis som næsten hver gang de køber nogen, så kommer modparten ud og siger "hey, det er ikke fedt den måde i gør tingene på".

Det er næppe for sjov, det er ikke sikkert det er direkte ulovligt men det strider i mod hvordan transfer normalt sker i de fleste tilfælde.

Men ja det er normal praksis, for astralis...
#74(Med 2 svar)
22. december 2023 kl. 00:08
Kristja
Det er bare kun astralis som næsten hver gang de køber nogen, så kommer modparten ud og siger "hey, det er ikke fedt den måde i gør tingene på".

Hunt hold nu op med at skrive det pis der. Det er E scenarier det drejer sig om, hvor modparten har været utilfreds, og haft behov for at ytre sig offentligt. Så kan man jo tænke sig til hvorfor de har det.

Alle andre Handler mellem Astralis og andre hold, de har foregået uden nogle dårlige offentlige udtalelser???

Det er virkelig bare for at hate du bider dig i de 3 scenarier, og det giver virkelig ikke nogen mening for mig :D
#76(Med 1 svar)
22. december 2023 kl. 00:28
Hani
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jeg er mega farvet så tag det med et gran salt, men jeg ved ikke om du har huller i din CS historie, men jeg husker at klart de fleste sager hvor nogen har været utilfredse med en transfer har været med astralis/RFRSH den ene side.

1. dust2.dk/nyheder/11664/phy-tricked-jugi-har-skreve.. (RFRSH ejer Heroic her)

2. dust2.dk/nyheder/21248/alvorlig-anklage-heroic-for.. ( en helt anden ejer-/leder-gruppe, ingen har været i heroic siden 2021)

3. sprout var utilfredse med astralis omkring deres tilgang til staehr

4. Hunden skiftede arbejdede for astralis imens han var under kontrakt med heroic - dette fik de en bøde på 100.000 usd for.

5. astralis talent er tidligere blevet beskyldt for at gå uden om mindre organisationer når de har hentet til deres talent hold. - kan det passe masonic var indvolveret?

6. twitter.com/messioso/status/1641130661846171665 (complexity manager er utilfreds med hvordan arbejdede i forhold til konfig og blameF)

7. nu denne sag.

Det var 7 gange jeg lige kunne huske uden at lave research, mindes ikke at så mange andre har haft så mange statements fra forskellige steder imod sig.
#79(Med 0 svar)
22. december 2023 kl. 02:35
Kristja
Det var bevidst jeg ikke tog Hunden og es3tag sagen med i min medregning, og den med JUGi handler jo generelt set ikke om "Astralis"

Es3tag var jo noget rod, og noget for sig, fordi det potentielt spærrede for et salg af hele holdet. Derved værre end bare lidt transfer påstyr.

Hunden sagen, er en coach og ikke en spiller, og man kan sagtens forstå, at han ville skifte skib. Og jeg har ingen sympati for måden det blev gjort på. Sådan som Heroic og co smed ham under bussen.

Astralis Talent og Alantic sagen var en af mine 3. Og det samme gælder for Sprout.

Hvad angår Complexity, så mindes jeg det gik uden påstyr, men den er så på min kappe! :)

Min pointe var heller ikke, at Astralis virker til at have en straight up good will, når det kommer til transfers. Mere at det altid er Sprut, Atlantic og Heroic(es3tag) som er med i hunts beregninger. Og det synes jeg bare er for tyndt til, at sige det er "næsten altid dem" som er the bad guy!

Men tak for lige at genopfriske min hukommelse lidt, og komme med nogle facts man faktisk kan forholde sig til.

På den anden side, så ser jeg bare ikke issuet i, at Astralis forsøger at spare, eller går direkte til spilleren og forhøre sig først.

Men det er selvfølgelig et beskidt trick, at presse et skifte, ved at få dem til at skrive under på forhånd, ved deres kontrakt udløb, men det er vel bare fordi der ikke er nogle klare regler for, hvad man må og ikke må? Og hvem vil ikke spare penge hvis de kan? Som hunt tidligere har været inde på, så har de kørt i underskud hele tiden, derved forventes det jo heller ikke, at Astralis svinger den store pung med det samme, hvis det altså kan undgåes :)
#52(Med 6 svar)
21. december 2023 kl. 22:51
Daffestah
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Men det er ikke skrevet af Astralis.
#58(Med 5 svar)
21. december 2023 kl. 23:08
Hunt
Det er utopi at tro de bare er de to selv der har skrevet noget af det, det er et par PR folk hos astralis der har hevet fat i chatgpt og det her kom ud.

Astralis ville aldrig give dem lov til at sige noget negativt omkring astralis selv, du kan bare se på hvordan de hev hunden ind, men kun som analyst, det er bare deres PR strategi som forsøger at være så højtidlig og prof ud af til, men de fejler nogen gange og ender med at se dumme ud. Det kan man være for eller imod.

Men altså håber ikke du tror det er dem selv der har skrevet ret meget af det der.
#73(Med 2 svar)
22. december 2023 kl. 00:03
Daffestah
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Jeg skal ikke tro, jeg ved.
#75(Med 1 svar)
22. december 2023 kl. 00:11
Kristja
Men Hunt ved bedre mate... Du skal ikke tro, men Hunt må gerne tro. Alle hans kommentarer her til denne artikel, er vanvittigt modsigende, det er helt crazy 😅
#101(Med 0 svar)
22. december 2023 kl. 15:34
Daffestah
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Jeg ved det godt 🙏
#78(Med 1 svar)
22. december 2023 kl. 02:20
Nikowich
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Seriøst Hunt, hold nu op!
Dine argumenter er så svage, du drejer den altid heriocs vej, fordi den ved du jo er sand ;)

Tror det er på tide du kommer ud og får lidt luft, det er sundt for dig.
#80(Med 0 svar)
22. december 2023 kl. 02:45
Hunt
Ligesom folk herinde drejer det den anden vej, måske i skulle få lidt luft :)
#61(Med 2 svar)
21. december 2023 kl. 23:13
kombardo
Ja det er os andre der ikke kan ligge 2 og 2 sammen hahahah du er så langt væk det er helt pinligt at læse hvad du skriver.
#64(Med 1 svar)
21. december 2023 kl. 23:22
Hunt
Når du kalder andre for fatsvage osv, så har jeg intet svar til dig.
#69(Med 0 svar)
21. december 2023 kl. 23:39
kombardo
Se lige på dine egne svar engang "du er jo tabt bag en vogn", fordi man ikke er enig med dig i den fortælling du prøver at give os andre som du har mere eller mindre ingen belæg for?
#14(Med 14 svar)
21. december 2023 kl. 20:59
BEDST
Selvfølgelig beslutter de sig ikke i løbet af en dag uden forudgående dialog og vildt nok at de insisterer på at Cadian skal ud, og at de kort efter orienterer Heroic om deres skifte til Astralis. Så bliver det vist ikke mere usympatisk : D
#17(Med 9 svar)
21. december 2023 kl. 21:06
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Nej den del er godt nok rimelig søgt.

"Astralis kontaktede os for at spørge, om vi var interesserede i at spille for dem."
næste dag: "Vi meddelte Heroic, at vi gerne ville skifte til Astralis, og bad dem om at facilitere en handel".

Ok, det var da noget af et speedrun af kontraktforhandlinger... Man siger jo ikke op og ødelægger ens hold bare fordi nogen nævner en mulighed for en?
#18(Med 0 svar)
21. december 2023 kl. 21:11
BEDST
haha, tror rekrutteringsprocessen hos WOLT er mere omstændig i så fald.
#31(Med 7 svar)
21. december 2023 kl. 21:38
OoO
De kan jo ikke forhandle kontrakter før en overgangssum er aftalt, så vel fint nok at man siger vi vil gerne skifte find ud af noget og så kan vi forhandle med astralis efter?
#33(Med 2 svar)
21. december 2023 kl. 21:53
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Altså kontrakten mellem Astralis og spillerne og så forhandlingerne mellem Astralis og Heroic er jo to særskilte ting.

Jeg vil med glæde udstille min uvidenhed om den proces, men jeg tænker da, at det kun kan give mening at have de forhandlinger sideløbende.

Ellers stiller enten Astralis eller spillerne sig jo i en forfærdelig forhandlingssituation, hvor de har "købt katten i sækken" og ligesom har committet til noget uden at aftale om f.eks. løn eller kontraktens varighed overhovedet er blevet talt om?
#82(Med 1 svar)
22. december 2023 kl. 06:26
OoO
Sådan er det beskrevet i statetment og sådan foregår det i sport.

Først forhører man sig hos agent/spiller, om der ku være interesse det sker også tit gennem en anden spiller eller en der er tæt på vedkommende man er interesseret i.

Så forhandler man med klub/arbejdsgiver.

Til sidst personlige detaljer.
#96(Med 0 svar)
22. december 2023 kl. 13:04
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
det er netop den del af statement, som jeg har svært ved at tro på, hvilket jo er hvad vi diskuterer.

selvfølgelig snakker man først meget løst, forhører om interesse osv, men jeg siger bare, at det virker i mine øjne som en slem fremgangsmåde, hvis man beder sin nuværende arbejdsgiver om at facilitere en handel med ens ærkerival, hvor de i forvejen ikke har et godt forhold til hinanden (og derved basically siger op) uden at der er snakket om andet end: "er du intra?" - "ja".
#89(Med 3 svar)
22. december 2023 kl. 10:17
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Det kan de sagtens. Du kan også sagtens forhandle kontrakt med en ny arbejdsgiver, før din gamle arbejdsgiver overhovedet ved, at du søger andet job.

Så kan man spekulere i, om der er klausuler, som forbyder dem det, men en sådan vil formentlig ikke være gyldig.
#91(Med 2 svar)
22. december 2023 kl. 11:06
OoO
Der er forskel på arbejde og sport jo. Det gængse i sport er at man er enig i overgangssum inden kontraktforhandlinger men inden har man afklaret om der er gensidig interesse
#95(Med 1 svar)
22. december 2023 kl. 12:56
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Jeg vil vove at påstå, du ser begge dele.

Man hører ofte om i fodbold, at den nye klub og spilleren er blevet enige, men at de to klubber mangler det sidste.

Min pointe var bare, at du ikke kategorisk kan afvise, at de har forhandlet bagom ryggen på Heroic, for det er slet ikke umuligt.
#105(Med 0 svar)
22. december 2023 kl. 21:34
OoO
Enig i at det ikke er muligt at det er “bag om ryggen” det eneste de kan have gjort er at løbe fra den forudgående hensigtserklæring om at forlænge ud fra de og de parametre.
#20(Med 2 svar)
21. december 2023 kl. 21:14
JernLars
Men omvendt hvis de har hørt på vandrørene at Heroic overvejer at bygge op omkring Cadian, så kan jeg godt forstå at man søger andre muligheder: bedre løn, en sikker core og et mere prestigefyldt hold. Hvis du lige pludselig er 4 spillere som skal finde et nyt sted, så bliver der trangt i Astralis' ansøgningsmappe
#23(Med 0 svar)
21. december 2023 kl. 21:20
BEDST
Jeg er enig i, at deres beslutning rent sportsligt giver rigtig god mening. Jeg kender ikke til lønnen i Astralis kontra Heroic, så den del kan jeg ikke tale med om. Dog ændrer det ikke på, at Jabbi er super elendig til at lyve haha
#24(Med 0 svar)
21. december 2023 kl. 21:22
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Yes, det er heller ikke det, som jeg sætter spørgsmålstegn ved.
Det er bare den formodede simplificering af forløbet i forhold til tidslinjen, som jeg hæfter mig ved.

edit: hov, troede det var et svar til mig :)
#21(Med 0 svar)
21. december 2023 kl. 21:14
JernLars
Men omvendt hvis de har hørt på vandrørene at Heroic overvejer at bygge op omkring Cadian, så kan jeg godt forstå at man søger andre muligheder: bedre løn, en sikker core og et mere prestigefyldt hold. Hvis du lige pludselig er 4 spillere som skal finde et nyt sted, så bliver der trangt i Astralis' ansøgningsmappe
#15(Med 0 svar)
21. december 2023 kl. 21:02
cleansation
Nåååår, de valgte bare at følge deres hjerte haha.
#34(Med 0 svar)
21. december 2023 kl. 21:56
c0bb
Det er sådan gode hold dør, de yngre kræfter tager styring alt for tidligt. Nu er de på et middelmådigt Astralis hold. Spændende om de kan løfte sig.
#36(Med 12 svar)
21. december 2023 kl. 21:58
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Backstab af Casper imo, var det ikke for ham havde ingen af dem spillet i top5 hold endnu.
#92(Med 2 svar)
22. december 2023 kl. 11:43
Ahmed
LMAO, han har været med på en badebillet for at råbe, Heroic kan kun blive bedre nu, hvor de faktisk har en AWP spiller der ikke går i panik ved hver skud.
#93(Med 0 svar)
22. december 2023 kl. 12:16
rALF
#108(Med 0 svar)
23. december 2023 kl. 00:49
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Når okay 😂 Gå på hltv og fortæl mig han panikker hvert map han har positiv kd.

Slap dog af man 🤣
#98(Med 8 svar)
22. december 2023 kl. 13:28
RUNE
lol. Selvfølgelig havde de det 😊
#107(Med 7 svar)
23. december 2023 kl. 00:49
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Hvor skulle de have spillet i top5 henne? Jabbi blev hentet for et lille års tid siden ind på cadians hold.
Stavn blev scoutet af cadian dengang.

Fortæl mig lige hvilket af de 5 bedste hold i de tider der nogensinde havde taget chancen med dem? Astralis? Ja tro på det, de var aldrig blevet top5 😂
#109(Med 3 svar)
23. december 2023 kl. 03:44
Johnnyw0w
Stavn blev ikke scoutet af cadiaN, der var et hav af hold som var interesseret “😂”
#112(Med 2 svar)
23. december 2023 kl. 20:44
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Og var nogle af de hold, Astralis, vitality faze g2?
Der var ikke nogle top5 hold der var interesseret i en spiller der havde spillet lidt med snappi og blamef og så ellers kom lige fra fragsters.
Det er lidt det samme som at sige at hele verden var intra i jabbi. Der var ingen pladser til ham udover Heroic.
#115(Med 1 svar)
23. december 2023 kl. 22:41
Johnnyw0w
Okay? Jeg svare til din påstand om at stavn blev scouted af cadian. Der var ikke nogle af de tophold som havde plads til stavn, det er korrekt. Han kunne dog sagtens have endt i et mouz/ence hold som kunne spille top 5
#116(Med 0 svar)
24. december 2023 kl. 01:23
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Og det er det jeg også svarer dig på. Ingen top 10 hold var igang med at samle ham op. Ergo blev han scoutet op til det hold cadian var ved at bygge med uendelige penge (lignede det dengang)
#110(Med 2 svar)
23. december 2023 kl. 12:17
Kristja
Stavn var da på Heroic med blameF og snappi før cadiaNs tid? Og der var vel flere hold som var interesseret i Jabbi. Men du har ret i, at de som hold og med cadian ved roret har spillet i top5 i lang tid 😄
#111(Med 1 svar)
23. december 2023 kl. 20:43
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Var det et top 5 hold? Bare et top10 hold? :D
#114(Med 0 svar)
23. december 2023 kl. 21:36
Kristja
Haha bevars jeg forstår pointen nu :D
#66(Med 0 svar)
21. december 2023 kl. 23:24
giftigg
Bare lige sådan til alle spekulationerne. Det meste af det der står her er ingen overraskelse eftersom det enten er blevet nævnt af CadiaN i dokumentaren. Jeg tror virkelig bare folk vil tro på det Heroic statement fordi det er det mest interessante.
#77(Med 1 svar)
22. december 2023 kl. 00:48
nylsnej
Helt ærligt, når det kommer til stykket er det jo bare ikke lykkedes Heroic at skabe et miljø, som jabbi og stavn havde lyst til at blive i. Det er jo ærgerligt, fordi de var pissegode til CS sammen. Men så er den heller ikke længere.

Det her med at pege fingre og skulle gøre sig til dommer over hvem der opførte sig umodent, eller hvem der stak hinanden i ryggen. Altså jesus kristus, find jer dog en anden hobby.

Hvordan forhandlingerne reelt er foregået, det ved kun Heroic-ledelsen samt stavn og jabbi. Faktum er, at det ikke lykkedes Heroic-ledelsen at overtale dem til at blive. Og lad os så komme videre.
#85(Med 0 svar)
22. december 2023 kl. 09:19
MB-J
+1
#83(Med 1 svar)
22. december 2023 kl. 08:42
aGk
Dust2TV sub
Synes godt nok det læses mærkeligt den udtalelse og kan heller ikke helt forstå timingen og behovet for det. Føler lidt snakken/kritikken om dem var færdig, og det egentlig bare var "stabbi" memet der holde ved.

Det er muligvis damage control forud for den historie fra Richard Lewis der skulle komme.
#103(Med 0 svar)
22. december 2023 kl. 17:10
Bergizzle
Artiklen er lagt op. Og ja den fortæller det som det er. Intet nyt under solen. Et par umodne drenge og så Heroic der ender med 14 mio på bogen. Kapitel lukket
#94(Med 2 svar)
22. december 2023 kl. 12:55
donfrankie
Hvis Heroic aldrig var kommet med det meget uprofessionelle twitter opslag var der jo aldrig blevet en "skandale".

Som jeg ser situationen. har det i Heroic ikke lige kørt som ønsket og så har man undersøgt hvilke muligheder der er for ændringer i deres roster. Man lytter selvfølgelig til spillerne og får deres input i sagen.
Der arbejder man selvfølgelig med flere løsningsmodeller. Både med udskiftning af CadiaN, men også at bygge op omkring ham, da AWP/IGL ikke hænger på træerne.

Jabbi og Stavn bliver kontaktet af Astralis for at høre om muligheden for et skifte. Da de ikke er afvisende, så henvender Astralis sig til Heroic for at forhøre sig om et skifte her og nu og en transfersum.

Der er reelt intet i det som burde give anledning til Heroic går ud på twitter som de gjorde.

Måske er det CS mangler nogle faste regler for kontakt med spillere i der er under kontrakt. Det er måske ikke så relevant her, da spillere selvfølgelig skal have mulighed for i slutningen af deres kontrakt af forhandle med andre organisationer, så de kan få deres fremtid på plads før de står som free agents.
Der mangler stadig noget professionalisme i CS når det kommer til kontrakter og transfers.
Det virker meget som om når en spiller gerne vil skifte, så holder de op med ville opfylde deres kontrakt og ofte bliver bænket. Måske er det bare ulempen ved at have et spil hvor du fysisk peaker i forhold til dine reflekser før du er moden og udviklet (ca. 22-25 år for mænd).
#106(Med 1 svar)
22. december 2023 kl. 21:34
Hunt
Sjovt du bare tror på alt hvad stabbi/astralis har skrevet i det statement lol
#113(Med 0 svar)
23. december 2023 kl. 21:35
McLoud
...og sjovt at du gider skrive 20+ opslag om, at du ikke gør...
#102(Med 1 svar)
22. december 2023 kl. 16:00
Unlucky-Luke
så bare lige for at gøre det helt simpelt..........
Stavn smed Cadian under bussen og dramaet startede...
Han kunne havde nævnt det til et fældes møde, men skriver et alvorligt brev direkte til ledelsen, men men men, det er jo heller ikke første gang stavn er med til at smide en under bussen.... behøver jeg sige mere end Niko...... xD

Men fåårk nu det.. folk er videre... fokuser på at blive god nok så vi kan få mindst et top10 hold igen tak ;)
#104(Med 0 svar)
22. december 2023 kl. 21:34
Kristja
Der er ikke nogen fra "det" Heroic lineup man kan have sympati med, i forhold til at blive smidt i der bussen...

Men du har helt ret. Folk skal komme videre, og stoppe med at have så ondt af cadiaN. Han er uden tvivl landet et godt sted :)

Edit: kan se jeg har skrevet noget lignende til dig i anden artikel haha.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.