jabbi og Astralis skal gennem Last Chance Qualifier.

ASTRALIS MISSER FØRSTE CHANCE FOR MAJOREN

Last Chance Qualifier er Astralis' sidste håb.

Astralis misser første chance for en plads til majoren i København.

Onsdag skød danskerne sig ellers til en 2-2-kamp, hvorfor de med en sejr var klar til den prestigefyldte turnering, men det hjalp ikke torsdag, hvor første chance glippede.

I stedet er det holdets tidligere IGL, som blev smidt på porten i sommeren 2023, som snupper pladsen, da gla1ve og ENCE sikrede en flot 2-0-sejr.

Vetoen var den samme, som da de to hold mødtes i Katowice, og resultatet var også det samme.

Første map var nemlig Vertigo, og her var der ingen tvivl om, at gla1ve havde overtaget. Fra start til slut stod der nemlig ENCE på mappet, da det polske hold dominerede.

En hurtig 8-1-føring blev på ingen måde indhentet af Astralis, og inden Astralis vidste af det, havde ENCE lukket mappet 13-6.

På Ancient viste Astralis dog smagsprøver på, hvad de kan, da de efter en flot T-side så sig være foran 7-5 inden pausen.

Desværre gik det helt galt på CT-siden for Astralis, som ellers plejer at være gode her. De første seks runder gik nemlig ENCEs vej, og selvom blameFs tropper hev to hjem, var det ikke nok.

Med et B rush ved stillingen 11-9 bragte ENCE sig op på match point, og runden efter tog ENCE også, da de slog Astralis 13-9.

ENCE
2 - 0
Astralis
Alle maps
ENCE K - D +/- ADR KAST Rating 2.1
Kacper 'Kylar' Walukiewicz 35 - 20 +15 84.6 75.6% 1.38
Olek 'hades' Miskiewicz 34 - 22 +12 73.2 78.0% 1.29
Danmark Lukas 'gla1ve' Rossander 27 - 24 +3 88.1 85.4% 1.29
Krzysztof 'Goofy' Górski 31 - 26 +5 90.5 82.9% 1.18
Paweł 'dycha' Dycha 28 - 26 +2 74.1 75.6% 1.09
Astralis K - D +/- ADR KAST Rating 2.1
Danmark Nicolai 'device' Reedtz 33 - 26 +7 69.1 61.0% 0.98
Danmark Benjamin 'blameF' Bremer 26 - 32 -6 85.0 65.9% 0.95
Danmark Victor 'Staehr' Staehr 21 - 32 -11 65.1 53.7% 0.70
Danmark Jakob 'jabbi' Nygaard 17 - 33 -16 60.6 58.5% 0.68
Danmark Martin 'stavn' Lund 18 - 32 -14 53.9 58.5% 0.58

Det betyder, at blameFs tropper skal igennem Last Chance Qualifier, hvor der blot er én plads på højkant, som seks hold skal kæmpe om, og håbet er derfor mere spinkelt end før for, at vi får Astralis at se i København.

Derimod kan man glæde sig over, at gla1ve endnu en gang er at finde til en major, efter han har misset de to seneste med Astralis.

Faktaboks

Sådan har holdene klaret sig indtil videre

3-0:
Cloud9
MOUZ

3-1:
Apeks
Vitality
Spirit

3-2:
ENCE

2-2:
Guild Eagles
Danmark HEROIC
Danmark ECSTATIC
GamerLegion

2-3:
Danmark Astralis

1-3:
Danmark Preasy
Monte
OG

0-3:
Nexus
PERA

#1(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 13:53
Bingofar
Dårligt, simpelthen bare dårligt
#2(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 13:53
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Det ser ikke så godt ud :(
#3(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 13:53
_Jeppe_
what the fuck...
#4(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 13:53
Hemandk
Det er simpelthen så forfærdeligt at se på
#5(Med 17 svar)
22. februar 2024 kl. 13:53
Hunt
De mangler bare mere firepower og flere stjernespillere!
#7(Med 2 svar)
22. februar 2024 kl. 13:54
Bingofar
De mangler lederskab. Thats it.
#13(Med 1 svar)
22. februar 2024 kl. 13:58
Hunt
No shit, nu tænker jeg bare højt måske det ville være med en træner og en igl
#15(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 14:00
Bingofar
Første gang vi er enige. Det er for vildt det her. Der skal ske noget drastisk
#8(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 13:55
Thuumes
normalt, synes jeg du snakker lort ;D men lige den der sætning, synes jeg faktisk var meget sjov. :D
#17(Med 12 svar)
22. februar 2024 kl. 14:02
RasmusRoev
Som vi to har været enige om fra starten (ja vi er faktisk enige :P)
BlameF får dem aldrig frem!
#22(Med 11 svar)
22. februar 2024 kl. 14:03
Hunt
Synes ret tit vi er enige ;)

Bevares du er ikke altid enige i mine "metoder"
#24(Med 10 svar)
22. februar 2024 kl. 14:04
RasmusRoev
Ja det er vi faktisk hunt :)

Men jeg tror ikke, at BlameF er den rigtige. Dejligt at se device spille pænt igen. Men det jo virkelig skidt det her? Han sætter sig selv ALT for meget op, og ikke hans stjerner! Du har stavn og jabbi, sæt de knægte op!!!!!
#30(Med 5 svar)
22. februar 2024 kl. 14:06
Hunt
Men nu ser folk jo på stats, stabbi med dårlig stats = ud og blamef med gode stats = god igl der bare ikke har stjerner der møder op.

Der må vel være noget med deres igl når de kan være så godt under cadian og så dårlige under blamef. (Eller kulturen på holdet, ligesom fnatic/nip hvor alle bare kommer og dør)
#38(Med 4 svar)
22. februar 2024 kl. 14:08
RasmusRoev
Jamen os det jeg siger. Stavn er en maskine, og jabbi tog alt kontrollen fra donk. Så de kan sagtens. Men de bliver ikke sat op, og det fordi han selv skal frem. Der mangler lederskab, og har det gjort fra starten af! :/
#42(Med 3 svar)
22. februar 2024 kl. 14:10
Hunt
Mente bare hvordan folk typisk ser på det, primært på stats. Men håber de får en som hooxi, snappi eller karrigan (evt birdfromsky, mankz, tmb, patti), for der er jo massere af danske igls..
#47(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 14:12
RasmusRoev
Det har du ret i.
Ser man stats igår, så synes jeg ikke, at device spillede pænt, når man så kampen. Hans stats var dog anderledes.
#75(Med 1 svar)
22. februar 2024 kl. 14:38
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Af dem du nævner der, så er det reelt set kun for birdfromsky, at kunne være spændende, tror jeg. Resten har gang i mere spændende ting en den dødssejler som Astralis er pt. :)
#85(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 14:53
Hunt
Tror stadig astralis som org kan tiltrække en del og med de spillere der er. Men ja både karrigan/hooxi/Snappi sidder selv med gode mulighder på deres hold.

De andre nævnte burde stadig være til at få hentet.
#68(Med 3 svar)
22. februar 2024 kl. 14:33
Spække
Jeg synes en del af problemet også ligger i, at Jabbi og Stavn har set ret så shaky ud på deres CT-poster - især på Vertigo. Der er godt nok ikke kommet mange holds på B-site på dette map.
I dag på Ancient spiller Astralis en god T-side, men kan slet ikke få det til at hænge sammen på CT. BlameF plejede at være konge på CT, og har han ikke også gjort det ok der, mens han har fungeret som IGL? Eller husker jeg forkert? Det virker i hvert fald noget omvendt, at Astralis kan sætte noget sammen på T-siderne, men har det så svært som CT.
#77(Med 2 svar)
22. februar 2024 kl. 14:40
RasmusRoev
Helt enig. Jabbi og stavn CT side igår på vertigo var håbløs, og der blev lavet mange fejl.
Men som du siger, BlameF spiller en god CT side, men får han de 4 andre med? Som hans VIGTIGSTE position er som IGL?
#82(Med 1 svar)
22. februar 2024 kl. 14:48
Spække
Nej det synes jeg ikke, så havde vi set noget helt andet fra Astralis. Der må i mine øjne ligge et eller andet dybere end blot BlameF's mangler som IGL, og som der også er blevet påpeget, så er det jo helt fatalt, at der ikke er en reel head coach bag gutterne til en så stor event. Dev1ce's tweet fra i går tyder også på, at der kunne være noget, som vi ikke ser til. Han snakkede før udskiftningerne om coren med ham, BlameF og Buzz. Er han bitter over Buzz blev sparket af holdet? Det virkede lidt som om Dev1ce havde taget Buzz under sin vinge. Staehr har helt klart vist, at det var den rigtige beslutning at beholde ham fremfor Buzz, for han har de virkelig spillet sig op, og så er det bare brand ærgerligt, at det sejler.
#86(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 14:54
RasmusRoev
Spot on. Der er mange der larmer ved siden af kampen her. Især et tweet fra device. Men var vil det samme som ødelagde device før, da ledelsen "trak" beslutninger nedover spillerne.
Staehr har spillet godt og flabet, synes han har taget nogen gode fights og beslutninger. Hvor resten virker meget tom, og ikke tør satse.
Bliver spændende at følge :)
#6(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 13:55
herkuladedrik
Tillykke til gla1ve og resten af ENCE! Det er sgu fedt at se ham til en major med fuldt polak-hold :D.
Ærgeligt for Astralis.. Tvivler stærkt på, at de tager den i LCQ. Der skal ske et eller andet på det hold. De mangler virkelig en til at hype dem, når det går dårligt. De sidder alle og hænger med mulen. Og så er jeg super ked af at se både stavn og jabbi falde sådan igennem.
#9(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 13:56
OoO
Det jo til grin at de spiller så skod…
#10(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 13:56
cellar32k
Nå, det er bare ikke et bedre hold. Det kunne man have håbet på. Hvorfor er det der skal købes i 2. runde hver gang? Vinder den aldrig og er bagud 0-3 og på økonomi.
#11(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 13:56
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Stort tillykke gla1ve! Jeg har virkelig stor respekt for det du udretter med det her hold.
#12(Med 3 svar)
22. februar 2024 kl. 13:57
SEBM1337
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Fucking 0.62 mod ENCE. What the fuck er der sket med stavn?!?!?!?
#28(Med 2 svar)
22. februar 2024 kl. 14:05
n0bodi
Han spillede vidst tidligere mange af de samme roller som Blame, og af årsager jeg ikke forstår har han ikke fået de roller og positioner på dette line up, fordi blame ikke vil opgive dem, der må man altså i min optik som IGL ofre sig for holdets bedste! Så alt det han var god til i Heroic, får han ikke rigtig mulighed for her..
#63(Med 1 svar)
22. februar 2024 kl. 14:27
SEBM1337
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
uanset om han droppede M4 i hver gun runde, er det en forfærdelig rating. Men ja, selvfølgelig betyder det noget, hvor man spiller :)
#99(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 15:20
n0bodi
Det er selvfølgelig utrolig dårligt, og han burde kunne skyde fra sig. Men alle der spiller CS ved hvor svært det er at gøre noget man ikke er vant til, selv som pro spiller, og jeg er bange for det er problemet med ham i øjeblikket.
#14(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 13:59
Luffe-
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Vildt fedt af Gla1ve. Det er sgu sejt og med en ganske acceptabel rate.
Astralis derimod, av av av. PT ligner det ikke et hold, som på nogen måde høre til i Majoren. Det smerter mig at sige :(
#16(Med 1 svar)
22. februar 2024 kl. 14:00
bimse
de kommer aldrig igennem LCQ med den indstilling her, kæft det er dårligt. man ved da, at hvis man møder ence, så skal de på vertigo - hvordan kan prep være så elendig?

derudover, hvorfor fanden har de ikke praccet nogen andre maps? jeg fatter ikke, at man ikke prøver anubis, det er helt til grin.
#19(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 14:03
herkuladedrik
Det er super meget til grin! Det er lige før, at de alle sidder med 11-taller ud af næsen. Der er behov for en, der kan få humøret op, når det er helt nede.
#18(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 14:02
Bjelanden
Godt nok svært at retfærdiggøre at man har betalt 10+ mil for jabbi og stavn 😅 .. yikes

Stort tillykke til glaive. Virkelig stor og flot præstation for hans vedkommende.
#20(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 14:03
bar
Man kan sige meget berettiget om BlaimF’s tvivlsomme calling m.v., men Stavn ligger på en adr på 53. Så er det altså svært. Man kan sige at det måske har noget med rollerne at gøre, men både Stavn og Jabbi ser virkelig uskarpe ud aimmæssigt.
#21(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 14:03
RasmusRoev
Hatten af for glaive! Kæft det er fedt. Han viser BlameF hvad en IGL virkelig er!
#23(Med 3 svar)
22. februar 2024 kl. 14:03
Galaxy_Surfer
Håber på så mange danske hold som muligt til Majoren i Kbh.
Nu skal Ecstatic og Heroic klare den til Majoren i de sidste kampe og så krydser jeg fingre for Astralis i LCQ.
Men det er ikke godt nok efter at have ødelagt Heroic, et stabilt top 3 hold!
#37(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 14:08
Bingofar
Tror nu heroic ødelagde sig selv….
#40(Med 1 svar)
22. februar 2024 kl. 14:09
RasmusRoev
At sige Astralis ødelagde Heroic, den var ny :)
Var det ikke internt, at det blev smadret fra starten af?
#49(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 14:13
Galaxy_Surfer
Jo, det kan man godt argumentere for :o)
#25(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 14:05
Butler
Kæmpe smil på læben over Gla1ve skal til major. Og kæmpe øv øv over Astralis misser denne chance. Nu tager de den lige i LCQ - Kom SÅÅÅ!!
#26(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 14:05
zypath
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Alt for meget taktik og "cs efter bogen" og for lidt vildskab og momentum. Det eneste lyspunkt fra den her kval so far, har været Staehr, resten er sku skuffende at se på.
#27(Med 7 svar)
22. februar 2024 kl. 14:05
herkuladedrik
Er det kun ét hold, der går videre fra LCQ?
#32(Med 5 svar)
22. februar 2024 kl. 14:07
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
ja, ét ud af seks
#44(Med 4 svar)
22. februar 2024 kl. 14:11
herkuladedrik
Tak. Så lige artiklen igennem igen, og jeg kan se, at svaret også er der :D. Ved du, hvornår LCQ spilles?
#51(Med 3 svar)
22. februar 2024 kl. 14:15
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
I morgen og lørdag. Astralis, fnatic, 9 pandas og BetBoom er med indtil videre. De sidste to hold bliver ECSTATIC/Guild Eagles og Heroic/GamerLegion, så Astralis bør jo egentlig gå videre på papiret.
#58(Med 1 svar)
22. februar 2024 kl. 14:21
zypath
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Er det bo3 kampe, single elimination? Eller hvordan er formatet?
#61(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 14:26
drJohansen
Ja, det er bo3
#116(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 19:58
d0kz
Guld Sæsonkort Sæson 15
Det er et rød hvidt papir ihvertfald :p
#41(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 14:09
n0bodi
Ja, så det lover ikke godt
#29(Med 16 svar)
22. februar 2024 kl. 14:05
giftigg
Ærligt, HooXi i stedet for BlameF ville være magisk. Han bringer energi, sult og er en meget uselvisk spiller. Astralis pistol på T-siden på Ancient finder BlameF A-site tomt, men tør ikke gå hverken donut eller main for at finde en mand. Han er en kylling når der skal tages chancer og det koster hele holdet så meget.
#35(Med 6 svar)
22. februar 2024 kl. 14:08
bimse
Er fuldstændig enig. Hooxi ville være så mega genialt, men hvorfor skulle han nogensinde tage astralis over g2. Astralis uden kval her begynder snart at betyde, at organisationen er på vej ned i et sort hul, hvor man mister sponsorer og vigtige indtægter, når man ikke leverer på serveren, er der sgu mindre, der gider investere i din virksomhed. Du bringer ingen reklame, fordi du er aldrig med, hvor det er sjovt.

Det er helt klart BlameF, der er problemet - håber også, at de kigger mod birdfromsky.
#45(Med 4 svar)
22. februar 2024 kl. 14:11
Hunt
Må også være træls for red bull der ved nytår skiftede fra heroic til astralis, for så det kun er heroic der når majoren. Så kan man tale om at have købt katten i sækken
#54(Med 3 svar)
22. februar 2024 kl. 14:18
Kristja
Mon ikke det er grundet selskabet bag Heroic, at de har valgt at se andre veje? 🤷🏻‍♂️
#56(Med 2 svar)
22. februar 2024 kl. 14:20
Hunt
Det er nok ikke usandsynligt, det er bare sjovt lige som de skifter kommer heroic med og ikke astralis. (Ligner det i hvert fald)..
#66(Med 1 svar)
22. februar 2024 kl. 14:30
Kristja
Har de skiftet fordi de følte der var et større marked i Astralis, så er det ihvertfald ret komisk ja ^^
Det er sgu en rodebutik, uden nogen som helst plan for sit hold. Og har man ikke engang gidet at hente en ordentlig coach, så er man sgu også ligeglad med sit cs hold 😂
#73(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 14:36
Hunt
"større marked i Astralis"

Det var min første tanke.
#64(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 14:28
giftigg
Altså de mangler bare en lidt mere kompromisløs spiller der gør at Jabbi ikke er manden der skal hoppe ind forrest. Og med den mangel på mappool man har vist er det selvfølgelig IGL der kigges imod. Derudover er CT siderne også der hvor BlameF burde kunne styre slagets gang med sin firepower men han ender så ofte med at få et enkelt kill der ikke ændrer det store fordi han ikke tør at satse for at få fat i mapkontrol.
#36(Med 8 svar)
22. februar 2024 kl. 14:08
Hunt
Tror ikke hooxi er billig at hente, men ville være fedt at se.

En igl der over det sidste år ish har vundet katowice, cologne og blast world final. Men når man allerede har brugt alle de penge på at hente device tilbage samt stabbi.
#43(Med 5 svar)
22. februar 2024 kl. 14:10
bimse
Hvad tænker du umiddelbart om Bird eller TMB?
#59(Med 1 svar)
22. februar 2024 kl. 14:22
Hunt
Tror bird kunne være fedt, tror han ville få spillerne omkring ham til at spille bedre og sætte dem bedre op end blamef gør.

TMB er lidt mere risky, mere firepower end bird men tror heller ikke han er helt så god taktisk. Lidt en mellemting mellem bird og blamef.

Håber de henter bird, selvom jeg ikke tror det kommer til at ske.
#67(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 14:32
bimse
Tror bare bird sidder og venter på opringningen, men som du siger, det sker sgu nok ikke. man vil i realiteten hellere bare kicke staehr, end man ville smide blameF. Den klassiske astralis mentalitet.
#65(Med 2 svar)
22. februar 2024 kl. 14:30
giftigg
Bird kunne godt være noget. I min bog er TMB ikke nogen stor caller. Skulle man gamble henter man en sulten Chr1zN fra Mouz NXT og satser lidt men han er meget grøn naturligvis. Havde træneren været Sycrone i stedet for Ruggah havde jeg synes det var en god løsning
#78(Med 1 svar)
22. februar 2024 kl. 14:42
Spække
Skal der en ny IGL til, så kunne Chr1zN helt klart være interessant. Ikke meget erfaring på ham, men jeg synes, han gjorde en fin figur som stand in i Heroic. Uden at have den store viden om TMB eller bird, så har jeg ikke så meget fidus til dem, men det er blot min mavefornemmelse. Jeg synes i hvert fald Preasy på papiret burde kunne få noget mere ud af holdet, end de har leveret.
#88(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 14:56
tinzuldateN
Chr1zN kunne være den perfekte løsning for Preasy som ikke har en dedikeret AWP, hvem der så skal på porten. Det må det næste halve år jo vise.
#60(Med 1 svar)
22. februar 2024 kl. 14:25
giftigg
Han har vel ikke forlænget sin kontrakt siden han skiftede så mon ikke han er ledig til sommer?
#71(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 14:36
Hunt
Ingen ide om hvornår hooixs kontrakt udløber
#31(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 14:06
zaioh
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sådan Glaive ❤️❤️ Har skrevet det i alle kommentarer da Glaive blev skiftet ud at det var en kæmpe fejl og blame er årsagen til dét ikke fungerer.

Så mangler vi bare Ecatatic!
#33(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 14:07
strogie
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Så mange runder med overtal tabt så dårlige ct sider.. de fortjente at tabe, øv astralis men det der var godt nok dårligt
#34(Med 5 svar)
22. februar 2024 kl. 14:08
BEDST
Bliver spændende at se hvad der sker med Astralis i marts - mon ikke Device og BlameF finder på noget andet.
#39(Med 3 svar)
22. februar 2024 kl. 14:08
bimse
Ved ikke med Device, men håber virkelig, at det her bliver Blames sidste chance. Han tager alle gode roller, og han leverer ikke varen, hverken som IGL eller spiller.
#46(Med 2 svar)
22. februar 2024 kl. 14:12
BEDST
Han er niveauer over Stavn, Jabbi og Staehr : )
#48(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 14:13
RasmusRoev
BlameF?
#57(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 14:21
Hippi
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Er det virkelig din hensigt at lokke folk ind i en diskussion, eller er du bare helt ude i hampen?
#53(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 14:18
panzerlas
Jeg tror faktiskt det er netop de to der er problemet hos Astralis
#50(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 14:14
drJohansen
Hvis ikke Ecstatic eller Heroic klarer den nu, så bliver det lige lidt for træls i LCQ efter min smag.
#52(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 14:17
Djoerup
Ud med Blamef han er en joke og se på
#55(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 14:19
Slettet bruger
Tillykke gla1ve, hold kæft det er stærkt. Endda i 2 omgange.
Der må simpelthen være ændringer på vej i Astralis. Det kan umuligt være firepower, for på papiret har de aldrig haft mere. Der skal noget andet til.
#62(Med 14 svar)
22. februar 2024 kl. 14:32
Kristja
Ud med blameF!!! Buuuuh det er hans skyld Jabbi og Stavn sutter så meget!!!! Buuuh under cadiaN der kunne de faktisk ramme noget?! buhhhhh.

- der er mange her som ikke forstår, det handler om rolle fordelingen, og ikke at blameF er en dårlig IGL. De får jo de T runder de skal have, det er sgu CT siden den er galt med nu, det er kommunikation, det er morale, det er så mange andre vigtige grundsten for, at et hold kan fungere, det er ikke bare ÉN mands skyld... De mangler en rigtig fucking coach, som kan tage teten og sætte nogle grænser, og se det store billede, få fjernet det ego halvdelen af spillerne har, så har de måske en chance for at vinde noget... blameF skal selvfølgelig ikke have alle stavn's gamle roller, hvis det gør holdet bedre, at Stavn får dem tilbage det er soleklart for enhver med lidt fornuft, men det handler jo så stadigvæk ikke om IGL rollen altså 😅

Skuffende Astralis har brugt så mange penge, og så ikke haft styr på en coach og en ordentlig gameplan forud for disse transfers. Kig på bestyrelsens, ikke bare på enkelte individer.
#70(Med 1 svar)
22. februar 2024 kl. 14:34
giftigg
Hej Kristja, som snappi som smukt forklarede i en podcast for nyligt, så er det at være IGL kun 20% på serveren. Det handler om at skabe en platform for alle til at performe og sørge for at moralen på holdet er til stede. Derudover er der mange maps hvor calling på CT-siden er vigtig, bl.a. Vertigo hvor de sejler rundt pt.
#109(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 17:10
Kristja
Og det har både du og Snappi selvfølgelig helt ret i! Også derfor jeg refererer til, 'andre' grundsten som mangler, men som ikke nødvendigvis bare er blameFs skyld imo. Manglende FAST dygtig og erfaren coach at spare med har en stor indflydelse på, at blameF måske ikke udvikler sig med fuld fart som den IGL man havde håbet på. Og at han stadig ikke stoler nok på sit hold til, at frigive sine spots, gå forrest osv osv. Det kendetegner selvfølgelig ikke en god leder. Han bør stole blindt på sine spilleres kvaliteter, og der ser det ud til, at han i den grad fejler udefra set.

Omend synes jeg ham forsøger at holde gejsten oppe. Det er altid svært at se 100% hvor fingeren skal peges som seer uden inside info :)
#72(Med 1 svar)
22. februar 2024 kl. 14:36
bimse
Er enig i meget du skriver, men på CT-siden skal igl altså også calle rotationer, og deres mid-rounds på CT-siden ser forfærdelige ud.
#110(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 17:11
Kristja
Ja og det er vi enige i. Men ved du/vi med sikkerhed, at det er blameF som også styre deres CT calls ene mand?
#74(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 14:37
_Jeppe_
helt enig. Tak for lidt fornuft og god formulering:)
#102(Med 8 svar)
22. februar 2024 kl. 15:26
murph
Havde det været den første eller anden store skuffelse, ville jeg være enig, men det er efterhånden en eklatant kendsgerning, at Blame ikke længere skal være på det hold - det gælder både hans manglende evner som IGL, der ikke er gearet til T1, såvel som hans egoistiske spillestil. Herudover er der sammenfald med rollefordelingen mellem stavn og blame, hvor man bare må være kynisk og prioritere førstnævnte.

Blame har ikke formået at skabe den synergi, der skal til, for at holdet excellerer, ligesom at han ikke været i stand til at få det bedste ud af sit roster - tværtimod ligner det, at holdet er blevet forværret, idet både stavn og device har haft en regression. Det ligner, at stavn ikke får lov til at spille i sin vante rolle og at device bliver "tvunget" til at skifte spillestil med awp'en. Som IGL skal du først og fremmest skabe nogle betingelser, hvor du får det største udbytte af dine spillere, samtidig med, at du skaber et miljø, hvor holdet trives - ingen af delene lader til at lykkes. Med 4 spillere i top20, er det et håbløst ringe output.

Ud over udskiftninger af coaches og sportsdirektør, er der blevet skiftet ud på samtlige pladser på holdet, og jeg tænker, at det er på tide, at man begraver projekt-blame og kigger fremad.

Det er let at være bagklog, men jeg forstår stadig ikke, hvorfor man ikke gav Glaive endnu en chance i CS2. Pointerede allerede dengang, at det ville ikke ville blive succesfuldt med Blame som IGl, og i dag er jeg endvidere overbevist om, at det ikke blot mislykkes med ham som IGL, men generelt med ham på holdet.
#111(Med 7 svar)
22. februar 2024 kl. 17:18
Kristja
Det er en god analyse du kommer med, og nogle stærke argumentationer. Og meget af det du skriver er jeg i bund og grund også enig i.

Men manglen på en erfaren fast coach skal også tilgodese, at holdet ikke fungere optimalt, for blameF er jo ikke en erfaren IGL? Men potentialet er der bare om man vil det eller ej, og han ligger om nogen mange timer i spillet og forberedelserne. Derved havde det måske været bedre med en IGL som magtede opgaven fra start, for blameF er uden tvivl en af de bedste riflers vi har. Men hans spillestil spænder ben for ham selv, og hans tillid til resten af holdet ligeså. Og især rollefordelingen er et issue synes jeg. Han bør virkelig forsøge, at ofre sig selv for de 4 andre, hvis han absolut skal være IGL, det er jeg også helt enig i.

Om device selv forsøger, at spille på en nytænkende måde, eller om han er tvunget til det, det skal jeg ikke udtale mig om. Tror det er svært for en som ham, at tilvænne sig den nye meta. Især fordi AWPen er så ustabil, og der hele tiden er ændringer. Men andre kan jo få det til at lykkes, så ham burde vel også 🤷🏻‍♂️

Og hvorfor man ikke gav gla1ve en chance og lidt tid til at komme over fødsel osv osv, det er også mig en gåde. Men jeg tror det hænger sammen med et clash mellem ham og blameF, hvilket også kan indikere, at blameF måske er problemet. Men jeg har stor tiltro til, at Ruggah kommer ind nu, og finder ud af hvad der er hoved og hale i det hele! :)
#113(Med 6 svar)
22. februar 2024 kl. 17:25
bimse
Hvordan har du tiltro til Ruggah, der absolut intet har vist i al sin tid som coach, endda med nogle hold under OG, der sagtens burde kunne føre til noget. Jeg ser ikke ham ændre på noget som helst, hvis jeg skal være ærlig. Derudover, så er det jo også helt latterligt, at man ikke betaler det buyout og får ham med inden RMR, når det event er så latterligt vigtigt. Jeg begriber ikke, at man henter så vanvittigt et hold og ikke har en coach klar. Tror virkelig, at de har undermineret trænerens betydning. Jeg tror, at Straube og Jan Ø har tænkt, at de kunne "overtage" den rolle, indtil der så kom en coach ind - men de har jo ikke CS forståelse på samme niveau, som en træner ville have. Hvorfor fanden smider man Casle, før man har en anden coach klar? Så lad da Casle blive, der også så ud til at have god synergi med resten af gutterne. Det er så vanvittigt uprofessionelt af en så stor organisation.
#114(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 17:45
Kristja
Tiltroen til Ruggah kommer fra at han har ret meget erfaring, og jeg tror på at han kan slå i bordet, og ja håber han får lov til at have det sidste ord.

Det er ikke så meget hans OG projekter jeg ser på, mere at han har været i gamet i ret lang tid, lg jeg håber han kan bidrage med de ting, som de nu mangler. Der må jo være en årsag til, at man har valgt lige netop ham.

Men i teorien kunne man jo ligeså godt have beholdt HUNDEN, når man alligevel ikke har en coach til Majoren haha 🤦🏻‍♂️
#115(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 17:55
Hunt
Casle er stadig banned, så det er begrænset hvad han kunne gøre til major alligevel.
#119(Med 3 svar)
22. februar 2024 kl. 19:59
Spække
Jeg er på samme hold som dig, bimse. Jeg har heller ikke den store tiltro til Ruggah, da han aldrig for alvor har bevist det helt store. Det kan han selvfølgelig komme til, og det håber jeg bestemt han gør, men er der en grund til at Astralis ikke fik en kontrakt med Xizt i hus, da han også forlod Heroic? Han var i mine øjne den oplagte kandidat, og det kunne sikkert være godt for jabbi og stavn at have fået ham med. Jeg var faktisk helt sikker på, at Astralis ville annoncere ham som coach og blev noget overrasket, da det var Ruggah i stedet. Måske der er noget, som er gået min næse forbi i forhold til et match mellem Astralis og Xizt, men jeg synes helt bestemt han bevidste sit værd under sin tid i Heroic.
#120(Med 2 svar)
22. februar 2024 kl. 20:49
bimse
Tror faktisk ikke, at Xizt gad ende i den samme situation som Jabbi og Stavn, hvorfor jeg tror, at han har takket nej til muligheden. Derudover ved jeg heller ikke, hvordan Stavn og Jabbis forhold er til manden, efter rygterne om, hvordan de forlod Heroic var.
#121(Med 1 svar)
22. februar 2024 kl. 20:55
Spække
Nej der kan ligge ikke bare én men mange hunde begravet der, det kan du have fuldstændig ret i. Jeg synes bare det er drøn ærgerligt for Astralis, at de ikke kunne lande en kontrakt med Xizt.
#122(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 20:59
bimse
Enig. Også selvom jeg faktisk hellere havde set Sycrone i stillingen!
#69(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 14:34
resiarlleh
Kaching - 2.75 odds - den lå lige til højrebenet. Siden BlameF og Konfig kom til Astralis har jeg sagt at det kommer aldrig til at gå. Og endnu værre da man bænkede Glaive. (fair nok at bænke Glaive, han var mildest talt udbrændt og nok mere i rollen som vordende far end IGL). Men at sætte BaitF til at styre det her show ..... det var da slemt nok da han bare løb rundt og skød lidt modstandere langt væk fra der hvor det reelt foregik.

Astralis er jo en GIMP. Et sammensurium af dygtige spillere til tre-fem forskellige spillestile. Ingen ide - ingen plan - ingen strategi
#76(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 14:40
TheJyde
De mangler en der kan hype lidt når de vinder runder og måske en ny igl og træner. Håber de kvaler alligevel og estatic og Heroic vinder deres kampe idag selvom det ser lidt skidt ud for estatic
#79(Med 8 svar)
22. februar 2024 kl. 14:46
Danovitsj
Først var det dupreeh og Magisk skyld, så var det Xip9x, så var det glaive. Buzz spillede godt, men måtte ud da Stabbi blev ledig. De bliver nærmest dårligere og dårligere - de var bedre med Buzz og Borup på holdet. Det har ikke fungeret siden Blame kom på, men han har altid haft de gode stats, så han har været fredet. Efter han er blevet igl er de kun blevet dårligere. Måske en coach i samarbejde med Blamef kunne ændre noget? altså en coach med masser af indflydelse. Masser af rejl og dårlig ledelse fra Astralis. Største fejl var nok at smide Zonic på porten.
#83(Med 7 svar)
22. februar 2024 kl. 14:49
drJohansen
Det var der det gik galt. Man skulle have givet Zonic fuldmagt til kassebeholdningen tilbage da device smuttede til NiP.
#87(Med 6 svar)
22. februar 2024 kl. 14:56
JakobHelms
Hvad mener du? Han var jo allerede på vej videre dengang, og ikke interesseret i en kontraktforlængelse med Astralis. Det tror jeg ikke man kunne have reddet ved at lade ham købe en AWPer der var bedre end Lucky.
#93(Med 2 svar)
22. februar 2024 kl. 15:06
drJohansen
Var han på vej videre da Device smuttede? Han sagde i et interview at han havde spurgt Device om han ville have smuttet hvis de havde vundet EPL, som var den sidste turnering inden Device afslørede sine planer. Det var vel først efter Device forlod dem, at Zonic og de andre så også valgte at forlade dem. Men måske det kunne være undgået hvis man havde givet Zonic mere frihed til at finde den erstatning han ville have. Jeg ved det ikke 100%, men bare en tanke.
#95(Med 1 svar)
22. februar 2024 kl. 15:14
JakobHelms
Ja, vi ved at HUNDEN fik tilsendt en kontrakt mht. trænerstillingen cirka en måned før Device lufter for Astralis, at han vil videre.
#100(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 15:21
drJohansen
Ok, jamen i hvertfald bare en skam man ikke gik langt for at beholde Zonic.
#96(Med 2 svar)
22. februar 2024 kl. 15:17
Danovitsj
Det er muligt det var hans egen beslutning, men så vidt jeg husker smuttede han fordi han var uenig med ledelsen. Bundlinjen er dog at de nok undervurderede hans betydning. Desuden forstod han også hvor vigtig Magisk var.
#97(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 15:16
bimse
Tænk at vælge Kasper Hvidt over Zonic :DDD
#98(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 15:18
JakobHelms
Ja, selvfølgelig er det en kæmpestor fejl at man agerer på en måde der gør, at man i sidste ende ikke er i stand til at holde på hverken Zonic, Dupreeh, Magisk eller Bubzskji - men det gør selvfølgelig ikke, at man ikke havde lyst :-).
#80(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 14:46
dtt
Hahahaha
#81(Med 2 svar)
22. februar 2024 kl. 14:48
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Jeg ved ikke, hvem der er kilden til problemet. Men som jeg ser det, så har device pænt fortalt os, hvad problemet er. De har det ikke sjovt og de arbejder ikke som et hold.

De sidder der og ligner 5 gymnasieelever, der lige har fået besked på, at de skal op i oldtidskundskab og Historie A. De har givet op på forhånd og der er nul energi at spore.
#91(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 15:04
bimse
Lige præcis det, der leder til, at der mangler en leder på holdet. Der er ingen coach, og det ligner ikke, at blameF er en god kaptajn på serveren - hvad der sker udenfor serveren, aner vi jo intet om, men i forhold til resultaterne på serveren, ligner det, at miljøet udenfor serveren, er ligeså ringe.
#101(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 15:23
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Uff, det er nu to gode og sjove fag at komme op i :))

Biologi til gengæld :((( ufff
#84(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 14:50
Danovitsj
Karrigan ville helt sikkert få styr på det
#89(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 15:01
empyreaN
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Farvel til BlameF
#90(Med 3 svar)
22. februar 2024 kl. 15:03
Garambis
Kan det ende med alle tre danske hold ryger ud eller vil de skulle møde hinanden i last chance?
#92(Med 2 svar)
22. februar 2024 kl. 15:05
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
I værste tilfælde får vi ingen danske hold med, ja.

Man skal vinde mindst to kampe i Last Chance Qualifier for at gå videre, så det er umuligt, at et dansk hold vil være sikret billetten udfra seeding.
#94(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 15:08
Garambis
Damn.. major i København må blive en fiasko hvis det sker
#103(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 15:39
MeRo
Hvis alle tre danske hold taber i dag er ECSTATIC det eneste hold som kan klare sig videre med 2 vundne kampe. Og det kan kun ske hvis Astralis og Heroic også vinder deres første kampe. Så det ser ikke let ud.
#104(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 15:59
Tziki
Det her Astralis projekt er tæt på at være dødt fra mit perspektiv. Man kaster de dårligste spillere på porten og henter to stjerner ind, efterfølgende virker det til intet virker. Flere tophold er bare blevet overhalet indenom, af hold der har lagt flere timer i spillet(virker det til). Både på aim og taktikker, er det utilgiveligt at Astralis har tabt til nogle af de hold de har mødt på det seneste.
#105(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 16:27
Unlucky-Luke
de gamle heroic spillere choker stadig når det virkelig gælder, det problem har de altid haft, det er virkelig en skam presset rammer dem så hårdt.
Men intet ser da pt. lovende ud for dem..
sådan som de spiller pt. tager de helt sikkert ikke den sidste plads...
#106(Med 2 svar)
22. februar 2024 kl. 16:58
Danovitsj
En sjov men urealistisk idé: Ud med Device ind med Cadian (Device gider ikke mere). Stabbi tilbage til Heroic, buzz og Alteks tilbage til Astralis. Så har vi igen 2 danske hokd vi gider at se på.
#108(Med 1 svar)
22. februar 2024 kl. 17:06
Hunt
Hvorfor skulle cadian gå fra twistt og yekinder til buzz og altekz?

For slet ikke at tale om hvordan han nogensinde skulle gide til astralis
#112(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 17:21
Danovitsj
Det er som sagt urealistisk
#107(Med 1 svar)
22. februar 2024 kl. 17:00
mad0
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
De mangler en person som cadiaN på det hold. Der er slet ingen gejst, i hvert fald ikke på samme måde fra stavn og jabbi, som da de var i Heroic.
#118(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 19:59
d0kz
Guld Sæsonkort Sæson 15
De spillede mod ham i dag heh
#117(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 19:59
d0kz
Guld Sæsonkort Sæson 15
Men var blameF ellers ikke nr 1 på faceit på et tidspunkt?
#123(Med 0 svar)
22. februar 2024 kl. 22:20
exigo
ud med blame ind med glaive!
det sygt hvor mange folki Astralis der har nogle stillinger med deres 0% forstålse for noget i det her spil yikes...
#125(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 11:34
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jeg har en anden holdning end hele sitet åbenbart.
Jeg føler de gutter her skal have tid (som de ikke har fået med alle de turneringer) til at tale tingene igennem med coachen og finde ud af hvilke roller de rent faktisk skal have.

Som jeg ser det ligenu taber de på at de ikke spiller sammen, ikke fordi calls eller spillerne er dårlige.

Du har en device der løber først ind på sites på hele t siden af vertigo, hvilket jeg ikke forstår noget af.

Og efter det udtaler han i interviews at han ikke synes det er sjovt at spille mere.

Mentaliteten skal også være der ellers går det helt galt.

Der er nogle rolle problemer og dem skal de have løst, og så skal jabbi simpelthen bruge sin hjerne selv når han holder sites istedet for at lade sig styre af calls fra det andet site. Både på ancient og vertigo trækker han væk fra sitet de rammer og bliver totalt timet, jeg går udfra det er fordi der kommer et dumt call fra midten af, der må han simpelthen lære at stå fast og blive en bedre spiller, istedet for en anden skal spille for ham og tage hans beslutninger.

Det er altså bare ikke godt nok.

Det kommer med tiden sådan noget og derfor føler jeg også det hold der skal have tid og snakke tingene ordentligt igennem, for de spiller cs på helt forskellige måder, og det passer ikke sammen lige pt.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.