br0 er tilbage i Astralis

DEVICE BLIVER IGL; HENTER BR0 HJEM

Der er kommet styr på holdkortet i Astralis.

device skal fremover være IGL for Astralis.

I stedet for at hente en anden leder ind, har Astralis nemlig valgt at give rollen til erfarne device, mens man i stedet henter br0 ind som femtemand.

Det afslører organisationen i en pressemeddelelse torsdag.

Vores største prioritet har været at finde en spiller, der kan træde ind på holdet og skabe plads til, at de 4 andre kan flyttes til deres favoritpositioner. Her passer Alexander ”br0” perfekt ind.

Han var en bærende spiller på et ekstremt succesfuldt talenthold, og valgte selv at ville ud og få erfaring og hår på brystet. Det man må sige han er lykkes med via nogle ekstremt flotte præstationer bl.a. i seneste Major i Paris og det er en fornøjelse, vi på den måde kan slutte cirklen og hente en tidligere talentspiller hjem til førsteholdet, fortæller Astralis' sportsdirektør Kasper Straube.

Købet af br0 og udpegningen af device som holdets nye kaptajn kommer som afslutning på en meget hektisk uge fra Astralis, som onsdag bænkede blameF og annoncerede, at ruggah træder til før tid.

Selvom device aldrig har været IGL før, så er han den spiller på Astralis med mest erfaring, og han har da også spillet med i verdenstoppen i et årti nu.

Jeg har altid været ”secondary caller” og højre hånd for både Lukas og Benja, så da der var udskiftning undervejs så blev det naturligt vendt af holdet om jeg kunne se mig selv tage teten som IGL, fortæller device og uddyber:

Det er selvfølgelig en helt anden rolle at være IGL med mere ansvar både på og uden for serveren, men det er et godt tidspunkt for mig at gå den her vej. Jeg ser det også som en mulighed for at gøre endnu mere af det jeg elsker allermest i verden, i meget længere tid nemlig at spille CS på højeste niveau.

Efter nederlaget i RMR-turneringen gik device ud og offentligt udtalte på X, at han ikke nød at spille.

Motivationen mangler dog ikke med den nye rolle, slår AWP'eren og den nybagte IGL fast.

Det motiverer mig sindssygt meget, for jeg har ikke kun tænkt mig at fortsætte med det her et par år – det er min livslange drøm at spille CS! Det at træde ind i et nyt kapitel i min karriere tænder mig virkelig og det er en rolle jeg ser mig selv i mange år fremover.

Det sværeste for mig er at bede Astralis-fansene om tålmodighed, for de har virkelig været tålmodige de seneste 3 år. Det er også derfor jeg committer mig fuldt ud og selvom det er nyt, er det også på mange måder en fortsættelse af min egen udvikling.

br0 kommer tilbage til Astralis efter lidt mere end et halvt år væk fra organisationen. Han blev i juli solgt fra Astralis’ talenthold og til Monte, hvor han siden har spillet med i tier 1.

Siden købet af br0 har Monte konsekvent ligger i og omkring top 10 i verden og peakede som nummer seks tilbage i januar.

Da vi snakkede med ham i forbindelse med IEM Cologne kort efter skiftede, fortalte den danske riffelspiller dog, at han håbede på at blive kaldt op til førsteholdet inden skiftet væk fra Astralis, og selvom det ikke skete dengang, er drømmen nu gået i opfyldelse.

Det fortæller br0 i pressemeddelelsen.

Jeg er sindssygt glad for at komme tilbage til Astralis. Jeg ved, hvad jeg taler om, når jeg siger at det er en fantastisk organisation, og det gjorde virkelig gjort ondt på mig at se dem misse Majoren, for jeg ved hvor meget det betyder. Det har dog åbnet op for mine egne muligheder, og jeg vil gøre alt for at vise, jeg er det bedste valg for holdet

De ved, hvad de får, og jeg ved, hvad det vil sige at spille her og være en del af Astralis. Det tror jeg gør en kæmpe forskel, og selvom jeg har den største respekt for at skulle spille sammen med så dygtige spillere og det pres, det er at være her, så ved jeg også, jeg kan gøre en forskel. Sådan er jeg som menneske og som spiller, og jeg glæder mig bare helt sygt til at komme i gang.

Astralis er nu:

  • Danmark device

  • Danmark br0

  • Danmark jabbi

  • Danmark stavn

  • Danmark Staehr

  • Danmark ruggah (Coach)
    --

  • Danmark blameF (Bænket)

#1(Med 13 svar)
29. februar 2024 kl. 11:31
Hunt
wtf
#6(Med 7 svar)
29. februar 2024 kl. 11:35
RasmusRoev
De gør det satme ikke nemt for os fans :P
#76(Med 6 svar)
29. februar 2024 kl. 12:52
McLoud
Altså.... enten må de have set rolle-clash mellem blameF og Stavn som et KÆMPE issue... eller også er de nødt til at spare penge fordi de ikke klarede qualifier.

Kan I se andre grunde til det?
#82(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 13:04
RasmusRoev
Jeg tror man kan have for mange store stjerner på sit hold, hvor ingen vil tabe ansigt.

Dog tænker jeg, at dette giver device noget at kæmpe for, han har virket træt! :)
#114(Med 4 svar)
29. februar 2024 kl. 15:24
uedzorn
Jeg tror at man skal se det som om at BlameF ikke ønskede at være IGL, og at der var brug for at ske noget nyt (Tror at blameF ville komme til at fylde for meget både i hans lurk position og med hans tidligere 'IGL tilstædeværelse'. Der skal ske noget nyt og det sker ikke ved at rotate roller kun; der var brug for en udskiftning og den som passede dårligst i et nyt setup var nok BlameF (som sikkert vil passe fantastisk ind i et andet lineup hvor han kan få den rolle han også fortjener.) Ja Astralis har fucket up ved at gøre BlameF til IGL og ved at købe stavn og Jabbi, rent kompositionsmæssigt, som jeg ser det.
#147(Med 3 svar)
29. februar 2024 kl. 18:32
b1ng0_o
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
BlameF var allerede igl inden astralis. Derfor var det naturligt ud fra rosteren, at han overtog rollen fra gla1ve.
Så at sige astralis har fucked up og decideret gjort blame til igl, er noget fis mate.
#164(Med 2 svar)
29. februar 2024 kl. 23:05
uedzorn
BlameF ytrede allerede tilbage i complexity at han gerne bare ville være rifler. At sige at Astralis ikke har fucket op de seneste 2-3 år 'er noget fis mate' (back @ U.) Din aggressive tone tyder på et bias jeg ikke kender til; intet her er sagt for at smide røg efter nogen, men for mig som egentlig har forsøgt at forstå hvad Astralis har haft gang i (beslutningsmæssigt) de sidste par år, så har meget lidt givet mening.
#180(Med 1 svar)
1. marts 2024 kl. 12:58
b1ng0_o
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Siger helt bestemt ingen steder at astralis ikke har fucked up. Siger blot, at det er noget fis at antage det decideret er Astralis der har gjort blame til igl.
Synes generelt at blame har været det største problem på samtlige af hans hold, på baggrund af hans spillestil, på trods af hans individuelle kunnen. Synes nu heller ikke min kommentar var agressiv. Det var ikke nemt sådan. Beklager du blev stødt :)
#183(Med 0 svar)
2. marts 2024 kl. 01:05
uedzorn
BlameF har helt sikkert selv sagt ja, men når manden meget specifik har sagt INDEN at han blev IGL i Astralis at han ikke ville være IGL, så er det sgu nok ikke kun ham selv som har fundet på det. En anekdote: da jeg var ung spillede jeg håndbold og var en ret ok målmand og holdet havde ikke andre. Men jeg ønskede faktisk ikke at spille målmand, men af mangel på bedre blev jeg presset til at tage tjansen. (Lidt som jeg tænker BlameF har gjort i mangel af Glaives lederskab i en periode og i mangel af Glaive. Det lugter af at mange beslutninger er truffet af andre end selve holdet i de 2-3 år. 7 mands lineup, Line/roller og prioritering af 'professionel' tid. BlameF er problematisk synes jeg også. Han er helt hjernedød god aimer og lukker på en god dag, men det er som om at timingen i lurksne ikke bliver realiseret (endten ham eller tacs/IGL som er skyld i at det ikke lykkedes.) Det er min fantasifulde analyse som kan være forkert, men den har elementer af empiri og rationale. Der skal mere til at støde mig. :)
#9(Med 3 svar)
29. februar 2024 kl. 11:35
OoO
Hvad syntes du om den løsning? Ved du håbede på Bird men kan det her noget. ?
#11(Med 2 svar)
29. februar 2024 kl. 11:37
Hunt
wtf

Aner ikke hvad der foregår tbh
#62(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 12:39
TheSmilingGun
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Hvis man skal ødelægge noget, så skal man jo også gøre det ordentligt!
#120(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 16:18
RUNE
Vi er hvert fald inviteret på rutsjetur! 😅😅
#129(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 17:07
Kristja
De forsøger at lave en Heroic 2.0 meeeeen det lykkes sgu nok ikke 😂 device = cadiaN + 4 unge gutter!
#2(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 11:32
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
WTF :o
#3(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 11:33
fredl
What the fuck is going on 😂😂😂😂😂
#4(Med 2 svar)
29. februar 2024 kl. 11:33
NikoHeiseN
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
#56(Med 1 svar)
29. februar 2024 kl. 12:22
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
I refuse
#117(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 15:41
NikoHeiseN
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Tryk!
#5(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 11:34
mad0
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Det her kan da næsten kun gå galt 🤣
#7(Med 4 svar)
29. februar 2024 kl. 11:35
arseface
Er der nogle der har et indblik i hvor meget tid device bruger på at spille cs sammenlignet med andre? F.eks. stavn eller nogle af russerne som man fornemmer ikke laver andet. Spørger nysgerrigt, ved intet om det selv.
#15(Med 3 svar)
29. februar 2024 kl. 11:39
xone
Det her viser selvfølgelig ikke alt, men det giver dog et faceit overblik:

faceitstats.com/player/device
#105(Med 2 svar)
29. februar 2024 kl. 14:39
uedzorn
Han mister 521 elo på en kamp han vinder? Hvordan hænger det sammen?
#125(Med 1 svar)
29. februar 2024 kl. 16:57
kr1zzer
Støttet Dust2.dk med 3 julekugler i 2019
Soft reset på faceit hver månede.. Så folk ikke kommer op på 6-7k Elo igen, da siden ikke er opsat til det, i forhold til diverse "konkurrencer"..
#162(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 21:32
uedzorn
Ahhh, jeg er bare nøb :D
#8(Med 1 svar)
29. februar 2024 kl. 11:35
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Den ene hjerne blødning efter den anden 🤦
Device igl OK.....
Det minder mig om dengang Niko for faze blev igl. Det gik jo rigtig godt...
#176(Med 0 svar)
1. marts 2024 kl. 10:51
Luc4s
Jaer, man kunne frygte at det ville tage på dev1ce niveau..
#10(Med 3 svar)
29. februar 2024 kl. 11:37
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
De må virkelig have set rolleoverlappet mellem stavn og blameF som et stort problem.

br0 er i hvert fald én, der ikke kræver meget plads (ressourcer) på serveren.

Puha, det er godt nok meget ansvar device nu kommer til at stå med.
#34(Med 2 svar)
29. februar 2024 kl. 11:56
DOMINA7HOR
Det rolle overlap er den eneste logiske grund bag disse ændringer. Og så ligeledes for også at få jabbi til at fungere rolle mæssigt.

Ellers virker det underligt. Som en lappeløsning.
#46(Med 1 svar)
29. februar 2024 kl. 12:06
McLoud
Medmindre det er et penge issue....
#60(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 12:38
DOMINA7HOR
Det slår mig ikke udelukkende som værende en økonomisk beslutning.

Det er økonomisk i den forstand, at de har betalt en masse penge for jabbi og stavn. Havde de ikke gjort det, havde de vel bare skiftet jabbi og blameF.
#12(Med 1 svar)
29. februar 2024 kl. 11:37
RasmusRoev
Jeg tror dog på device. Måske en ny gnist der vil komme frem ham? :)
#121(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 16:44
Dennis
Tænkte præcis det samme. Han kommer til at få 4 unge knægte under sig, som er vokset op med ham som Danmarks absolutte stjerne, og en af verdens bedste. Det er 4 gutter på 19, 20, 21 og 21 år. Og alligevel en god sjat LAN erfaring. Det må være et spændende projekt for ham.
#13(Med 18 svar)
29. februar 2024 kl. 11:37
bimse
Synes fandme, at det er useriøst.. Hvorfor vælger man ikke en IGL med masse erfaring, nu når man endelig får chancen.. Device tror lige pludselig, at han er Cadian eller?
#30(Med 12 svar)
29. februar 2024 kl. 11:52
majez
Med dev1ce's historik og erfaring fra top tier cs - så kan han da snildt blive en god IGL?

Jeg havde slet ikke selv tænkt i de tanker, da man ofte har følt han er lidt "skrøbelig anlagt" når det kommer til privaten/fysikken.

Men hvis han er ovre det, så ser jeg sagtens han kan bidrage til at være en god IGL. Tænker han får hjælp af coach og en analyst eller to :)

Men selve gamet og læse spillet. Der tror jeg virkelig, at han er en af de aller skarpeste ingame..
#36(Med 11 svar)
29. februar 2024 kl. 11:59
bimse
Er fuldstændig enig med dine tanker her, majez. Men problemet for mig ligger i, at Device ikke har lederskabet PÅ serveren, når det går dårligt ingame. Synes det handlede mere om at få en ind, der skulle give noget stabilitet og stille krav til folk, hvilket jeg ikke ved, om device kan på samme måde, som en inkarneret IGL ville kunne det.
#43(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 12:04
majez
ja så meget kender jeg ikke de stjernespillere :D Men er enig i hvad du siger.
Det hjælper i hvert fald, at de unge drenge nok har kæmpe respekt for en af de aller bedste igennem tiderne. Vi må håbe de kan få det til at fungere.
#44(Med 8 svar)
29. februar 2024 kl. 12:04
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Er enig med bimses kommentar her. Når det går skidt for device så tilter han og det kommer til at påvirke hele holdet, når de ikke kan regne med deres igl løfter deres morale op når de er presset.

Bare se hvor tæsk hans skærm fik under majoren. 🤯
#123(Med 5 svar)
29. februar 2024 kl. 16:51
Dennis
Jeg har svært ved at se hvor du får de idéer fra. Han virker ikke til at tilte mere eller mindre end så mange andre. Tværtimod er der da ikke noget federe end spillere med følelser - om man bryder sig om dem eller ej. Zeus, Pascha, cadian osv, det er fandme fedt at se lidt attitude og ikke bare 5 x stoneface.

Hvis man ikke bliver gal engang imellem, så vil man det bare ikke nok. Det skal selvfølgelig kanaliseres ud på ikke-voldelige måder, men hvis man ikke bliver voldsomt påvirket af at tabe, så vil man med garanti aldrig blive en vinder. Selv de mest kølige vinder-typer du ser i sport, er de mest selv-hadende personer overhovedet. Der er utallige eksempler på folk i alle sportsgrene der gør de skøreste ting efter nederlag. Fx træner i ugevis for sig selv efter nederlag i en MMA kamp, uden at snakke med nogen. Osv osv osv.

Jeg synes bestemt han skal have chancen for at bevise sig selv. Det virker umiddelbart som et stort skifte, men er der en på CS scenen jeg tror kunne gå over og gøre det godt som IGL, så må det da netop være ham.
#128(Med 4 svar)
29. februar 2024 kl. 17:04
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Citat:
"Man giver holdets vigtigste ansvar til en fyr der "for nylig" har været udfordret med årelange daglige smerter, maveinfektion, stress, det mentale helbred samt mangel på lysten til at spille. En fyr der om nogen i forvejen har et kæmpe press ift. hans individuelle præstationer."

Oveni det sidder han og hamrer sin skærm i stykker. Og tweeter offentligt at han ikke gider spille mere da han ikke synes det er sjovt, midt under en major
( Altså inden de røg ud).
God motivation til hans medspillere. Som i øvrigt er virkelig unge og tager ting til sig fra the danish goat.

Jeg tror ikke han har mentaliteten til at være igl. Som jeg også skrev tidligere, device er en stjerne spiller, og han er nærmest blevet båret af sit talent hele sin karriere, det betyder ikke man er god til at analysere sin modstander.
Jeg håber inderligt jeg er forkert på den, jeg håber der bare bliver banket det ene hold efter det andet. Jeg under Astralis succes snart, men det her falder ligeså fladt som da blizzard spurgte publikum om de ikke ejer en telefon.
#137(Med 3 svar)
29. februar 2024 kl. 17:37
Dennis
Nu er du nok ikke så gammel som jeg, og det skal ikke lyde nedladende. Men modstand bygger karakter. Og man bliver i den grad klogere med alderen. Uden modstand, bliver man et lille forkælet lorte barn, der knækker under pres. Manden har kæmpet med meget, men det har med garanti bygget ham op til mentalt at være stærkere end de fleste. Jeg ser det på ingen måde som en negativ ting at han har været gennem diverse sygdom og et grimt breakup. Og dertilhørende hate online i mange år.

Jeg har allerede svaret en anden vedr. skærmen. Han er en vinder, og vindere kan ikke acceptere at tabe. Det er ikke en mulighed at tabe - det er noget man efter et nederlag kan bearbejde og blive bedre af, men aldrig noget man på forhånd gør sig klar til. Vi har alle følelser, og de kan nogle gange komme ud på uheldige måder. Zidane, Tyson, osv osv osv...

Enig i at hans attitude/tweets var skidt - netop at tage IGL-rollen ser jeg som det stik modsatte. En mand der har valgt ikke at give op, men i stedet kæmpe røven ud af bukserne for igen at vinde Majors. Det er jo ikke bare sket på et møde på en halv time. Han må have gået med tanker om at tage IGL-rollen i lang tid, og sikkert også diskuteret det med bl.a. Ruggah.

Jeg husker under et DBU trænerkursus for en del år siden, at vi havde en masse om "talent". Der er mange spændende foredrag/bøger og generelt idéer om hvad "talent" er. Jeg tror meget på teorien om at talent ikke findes - ikke i den forstand de fleste tror. Han er ikke kommet sovende til at være den bedste. Ronaldinho kom ikke sovende til at være så god som han var, selvom han til træning sjældent lavede en skid. Men han spillede fodbold 24/7 som barn, og som så mange andre, så er det klart "10.000-timers reglen" der gør folk vanvittigt gode. Se m0nesy der spillede 18k timer i CSGO. Han ligner et naturtalent, født til at være CSGO-stjerne. Men det handler om at træne korrekt i xxx timer.

Min pointe er..... Devve har ikke bare stået op om morgenen og halvhjertet spillet lidt CS. Han har kæmpet VANVITTIGT meget for at blive så god som han er. Det er HELT forkert at sige at han er blevet båret af "sit talent".

Blizzard analogien er også helt skæv, nu når vi er i gang. Alle forventede en diablo-efterfølger på PC, ikke mobile. Ingen forventede en bestemt IGL - tværtimod var der netop ikke en god, åbenlys løsning. Birdfromsky? Arh glem det, så kunne de fandme lige så godt sælge hele lortet og bare gå efter t2. Selv bubzkji var ude og forudse den her løsning med devve/stavn + br0.
#143(Med 1 svar)
29. februar 2024 kl. 18:15
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det er dejligt at folk har forskellige meninger herinde, det synes jeg leder op til noget fornuftigt debat.
Jeg må dog desværre se mig uenig i hvad du skriver, Device var allerede sindssyg god, meget bedre end alle andre da han nærmest ingen timer havde i spillet, går du ind og ser dokumentarene der er lavet omkring ham vil det kun bekræfte det, som jeg ved fra dengang.

Hvis det var så simpelt som at spille mange timer og så var man med i eliten i verden, så synes jeg du skal gå ind og se på samtlige spillere i powerligaen og deres time niveau, mit inclusivt, mit er på 11000 timer +- og bevares fordi jeg kan følge med når man fx. Møder ropz og broky på faceit og lignende, ville jeg stadig få en ordentlig røvfuld hvis jeg spillede mod dem professionelt i en kamp der indeholdte noget at spille for. Der er simpelthen bare nogle der er bygget anderledes i det spil her.

Jeg ved ikke hvor du får fra at jeg ikke skulle være særlig gammel når jeg nærmest har været med siden stenalderen af cs 1.6, og sluttede med at spille tidligt i 16-17 da jeg simpelthen var ved at blive for gammel, ovenikøbet skriver jeg at jeg har set alle device kampe de sidste 11 år incl dem fra source tiden, men lad os nu lade det ligge, jeg tager det hvert fald som et kompliment. ; )

Alle opfatter heldigvis ting forskelligt, hvis du er af den overbevisning om at talent ikke findes, skal du selvfølgelig have lov til det, det betyder hverken at det er rigtigt eller forkert, men blot at vi har 2 forskellige holdninger til tingene.

Man kan også argumentere for at nogle folk lærer hurtigere ting og opfatter hurtigere ting end andre, men det vil jeg stadig kalde for talent, og ja så kan man også argumentere niveauet de har "lært" da de startede med at spille. Fx fodbold eller cs. Bliver man kastet for løverne med folk der har mange tusinde timer til at starte med når man er newb, lærer man spillet langt hurtigere da de naturligvis vil rette på dig, en HEL del.
#155(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 20:03
Dennis
Bemærk sidste del i min sætning; "Jeg tror meget på teorien om at talent ikke findes - ikke i den forstand de fleste tror."

Min pointe var at mange tror det er måske 80% talent, 20% hårdt arbejde. Eller 70/30. Men de færreste tror på, at det nærmere er 10/90. Og det er selvfølgelig bare min holdning (som deles af flere eksperter). Men hvis du tager 1.000 CS spillere med 20.000 timer, så vil der være meget lidt forskel på deres niveau. Og DEN meget lille forskel, DET kan vi argumentere for er talent. Men de har stadig lavet 90-99% af arbejdet, for så at blive udskilt på målstregen af at mangle den mindste lille marginal. En lille forskel i hvordan den enkelte persons hjerne fungerer, et lidt bedre/anderledes syn, bedre nervesystem ift reaktionsevner osv.

Det kan godt være at Device kun lagde 80% af arbejdet, og 20% var "talent". Men jeg nægter at tro på at det var omvendt - at han kun lavede 20% af arbejdet, og 80% var talent.

11.000 timer er bestemt også meget, og du beviser 100% min teori, ved at sige at du kan følge med top spillere langt hen af vejen - men ikke lige det sidste stykke. Nu er der altså også bare en kæmpe forskel på 11.000 timer på et "lavt" niveau, og 11.000 timer (hvis Broky og Ropz "kun" har det) med en top træner/igl osv.

Det er noget man ser igen og igen i elite idræt - hvis ikke man når det høje time antal så tidligt som muligt, så får man ikke samme effektive træning som de bedste gør. I Danmark er det så slemt i fodbold, at der i mange år ikke var landsholdsspillere født efter ... Oktober? Noget i den stil. Fordi det var så stor en fordel for de 5-6 årige, at dem født i Januar var fysisk større, og derfor fik 1.holds trænere, osv osv.

Jeg er så gammel at jeg var 15 da CS beta kom ud, og jeg første gang prøvede det. Det var ikke for at kalde dig "ung og uvidende" eller lignende :-D mit gæt var egentlig at du var midt/slut 20'erne. Og da jeg var 25, der var jeg satme ikke særlig smart. Men nu er jeg snart 40, og jeg kan tydeligt se hvor meget jeg har lært gennem fejl og modstand. Det var blot det jeg ville sige med det.
#154(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 19:54
TubbyGold
Interessante perspektiver. Jeg har min tvivl omkring det her, men jeg håber ved gud du får ret.
#132(Med 1 svar)
29. februar 2024 kl. 17:14
Kristja
Det bliver ny meta, 5 på stribe der slår på sin skærm, som en slags kamp boost. Amen shit det er skørt haha
#134(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 17:15
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
HAHAHA Det kunne fandme være grineren hvis de lige tager pis på hele dust2 på eén gang :D:D
#98(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 13:43
Bertelsen
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Hvordan ved du at Device ikke har lederskab på serveren? Klart en af de spillere med mest erfaring overhovedet i cs. Men kan da godt være, at du er med på deres teamspeak under kampene uden jeg er klar over det :D
#91(Med 4 svar)
29. februar 2024 kl. 13:17
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Hvem er det du mener de får chancen for at hente?
#93(Med 3 svar)
29. februar 2024 kl. 13:24
bimse
Jeg snakker inkarneret IGL, og hvis man ser på det frie markked, så er der jo birdfromsky. Hvis man kigger på et marked, hvor man skal bruge en del penge, så er det jo hooxi eller karrigan. Hvis man vil spendere lidt mindre, kan man eventuelt kigge på TMB.

Derudover er Valde også en mulighed, men det er jeg fandme glad for ikke skete (elendig spiller i min bog).
#101(Med 2 svar)
29. februar 2024 kl. 13:56
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
TMB er vel ikke dedikeret IGL - det er vel kun i Preasy for alvor han har gjort dette.

HooXi og karrigan er jo kun muligheder såfremt de selv ønsker et skifte og det er næppe noget de vil overveje på den her side af majoren.
Bird går ind under de kriterier, men også en spiller der måske har en lidt anderledes måde at calle på og desuden ikke for alvor er prøvet på tier 1-niveau.

Så jeg synes ikke for alvor der har været en oplagt IGL-mulighed.
#165(Med 1 svar)
29. februar 2024 kl. 23:09
Johnnyw0w
Factcheck please 😂
#171(Med 0 svar)
1. marts 2024 kl. 08:55
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Er det TMB du hentyder til?
Selvom han har lidt mere IGL erfaring end fra Preasy, så ser jeg ham stadig ikke som en dedikeret IGL som er oplagt til Astralis.
#14(Med 3 svar)
29. februar 2024 kl. 11:37
xone
Jeg synes faktisk at br0 giver rigtig god mening rent rollemæssigt, men jeg håber ikke at device tager for stort et hit på hans individuelle niveau når der skal calles også.
#25(Med 2 svar)
29. februar 2024 kl. 11:49
Butler
Men giver måske mening nu hvor awp'en har mindre impact. At han så kan bidrage med sin enorme erfaring på en anden måde.
#33(Med 1 svar)
29. februar 2024 kl. 11:55
xone
Det er en skide god pointe! Jeg forventer heller ikke at der skal laves micro management på spillerne, så det er vel egentlig begrænset hvor meget han kommer til at blive påvirket statsmæssigt.

Synes det er en god model de har valgt
#53(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 12:20
Butler
Plus at Stavn kommer tilbage til at spille med en awp der er igl. Passer godt til hans rolle.
Bliver godt det her!
#16(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 11:39
Bjelanden
Velkommen til cirkus Benneweis..


Wtf

Håber de modbeviser mig og jeg kommer til at æde mine ord, men det her kommer ikke til at fungere. 😂😂
#17(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 11:43
Smackyy
:-)
#18(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 11:45
WitaCasts
Dust2.dk Caster
Dust2 fantasy vinder
Benny Hill moment, det her kan jo næsten kun gå galt.
#19(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 11:47
drawnk
Man ville virkelig godt have været fluen på væggen, da man kom frem til, at dette var vejen man ville gå...
#20(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 11:46
panzerlas
Jeg blev i tvivl om jeg var helt lost og det var 1. april....... Det er det da ikke vel?
#21(Med 7 svar)
29. februar 2024 kl. 11:47
thenoodle
Ærgerligt at se Br0 er delusional og tror han kan vinde noget på et dødt hold. Han havde så meget potentiale og kunne li hvad jeg så på Monte, nu kommer han bare til at waste hans tid, udover for pengene.
#28(Med 6 svar)
29. februar 2024 kl. 11:51
drawnk
Ingen grund til at blame Br0... Spiller man i Sevilla, tager man også til Barcelona selvom det kører af helvede til i sidstnævnte. Man kan derimod blame beslutningen taget hos den store klub, i dette tilfælde Astralis ;)
#65(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 12:41
aGk
Dust2TV sub
+ de havde lige mistet deres stjernespiller på Monte - så egentlig en meget fin timing og beslutning for Br0.
#124(Med 2 svar)
29. februar 2024 kl. 16:53
Dennis
Forskellen er at Barcelona er i top3 hvert eneste år. Og når videre fra CHL gruppespillet hver gang.

Astralis ...? Næppe :-D
#145(Med 1 svar)
29. februar 2024 kl. 18:29
drawnk
Du forstod god sammenligningen ikke? Vi kunne også have sagt en Girona spiller til Barcelona... Det var et eksempel
Men hvis vi nu skal.... Så er Barcelona pt rangeret som nr. 12 i verden ifølge uefas egen liste og Astralis nr. 17, ikke meget galt vel ;) (uefa.com/nationalassociations/uefarankings/club/#/.. )

Det er vel ikke så forkert ...? Næppe :-D
#153(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 19:47
Dennis
Nej jeg forstår på ingen måde sammenligningen. Barcelona er Astralis i 2018. Girona er Astralis i 2024.

Forskellen er at du kunne sammenligne Spaniens liga-system med hele verdens CS hold. De 5 største ligaer i verden kunne hver især repræsentere hele CS-scenen.
#163(Med 1 svar)
29. februar 2024 kl. 22:02
thenoodle
Hvis man ikke har passion for spiller og kun gør det for pengene ja. Desværre har jeg ik respekt for de spillere. Men ja Astralis ved heller ikke hvad de laver
#166(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 23:11
Johnnyw0w
Du har godt set SDY er ude af monte ikke? Der er jo ingen grund til at blive der
#22(Med 2 svar)
29. februar 2024 kl. 11:47
Awwdor
XYP ny mand på Awp’en
#26(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 11:49
panzerlas
Det kunne jeg bedre se ideen i, hahaha
#54(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 12:20
McLoud
:-D
#23(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 11:48
TheJyde
Øhhhh er meget forvirret lige nu 😂😂😂 device har rigtig meget erfaring men ser ham ikke som igl men hvem ved måske det lykkes det må tiden vise
#24(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 11:49
grand
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Øhm. Spændende. Det ser ud til dev1ce ser meget frem til den nye rolle.
#27(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 11:50
FROYYY
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Vildt signing på så mange fronter!

Rolle dynamikken har flere allerede kommenteret på og dækket deres egen udtagelse. Det bliver helt sikkert spændende.

Det står og falder med device nu. Shit et pres. Han skal både løfte sit eget niveau, men også være lederen på og uden for serveren. Heldigvis kan stavn måske bidrage som second caller.
#29(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 11:51
zwank
Det var nok det. Klovneshowet fortsætter og Astralis har ingen T1 trofæer i sigte.
#31(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 11:54
zaioh
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Okay den så jeg godt nok ikke komme 😅😅
#32(Med 30 svar)
29. februar 2024 kl. 11:54
DOMINA7HOR
Det her løser jo intet. blameF havde i det mindste erfaring som IGL. Det eneste de gør her, er at passe deres nye posterboys, stavn og jabbi, ind. Det er den absolut eneste grund til, at de skifter blameF ud med br0, for at gøre device til IGL.

Jeg forstår det simpelthen ikke. Det giver ingen mening, udover at tilgodese stavn og jabbi, og få dem til at passe bedre role-wise.

Det læser heller ikke lederproblemet. Okay, det har de til dels løst med ruggah, men det giver ikke en leder på serveren. device er jo ikke den leder de står og mangler. Fint, nu skal han være IGL med stavn som 2nd caller, men hvem fanden skal råbe drengene op på serveren?! Så skal vi se en helt nye udgave af device i hvert fald.

De sender Danmarks bedste rifler, en af verdens bedste, væk for dette. For at tilgodese stavn og jabbis roller og behov. Det må være konklusionen.

Hvad Monte angår, så skal de igang med lidt af en opbygning. kRaSnaL meldes også på vej væk, så de kun står med Woro2k og DemQQ tilbage. Derudover er Kvem på vej ind. De annonceret angiveligt også nyt senere i dag.
#35(Med 3 svar)
29. februar 2024 kl. 11:57
bimse
Er fuldstændig enig. Det var også derfor, at jeg håbede, at man hentede en inkarneret IGL, såsom Bird. Så man får noget ledelse på serveren, så er jeg sgu ligeglad med, at manden er 30. Der mangler nogen på serveren til at råbe dem op, når det går dårligt eller nedad bakke. Synes det her er en forfærdelig beslutning, kan slet ikke se det her lykkedes.
#37(Med 2 svar)
29. februar 2024 kl. 12:00
DOMINA7HOR
Nu ryger birdfromsky til Monte senere i dag 😂
Seriøst, though, kunne jeg snildt se, med mindre de går 100% ukrainsk (med Kvem, Sdaim og headtr1ck). Kvem, birdfromsky, Woro2k, DemQQ, plus en femte mand.
#38(Med 1 svar)
29. februar 2024 kl. 12:01
bimse
Haha. Det er sgu et vildt call, tror ikke, at han ender der, hvis jeg skal være ærlig. Derudover Headtrick + Woro? Tror du, at den ville gå? ;)
#45(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 12:04
DOMINA7HOR
Jeg kalder den her. bird til OG eller Monte 😅

headtr1ck skal spille rifle, eller hybrid, lidt ligesom stavn. Tror han ville have godt af, at komme hjem i vante rammer. Går de 100% ukrainsk, tror jeg det kunne fungere, med Woro2k som IGL. +Kvem og headtr1ck, så med Sdaim eller fear (hvor fear så bliver IGL).
#47(Med 18 svar)
29. februar 2024 kl. 12:07
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
For ikke at nævne bimses kommentar der. Når det går skidt for device så tilter han og det kommer til at påvirke hele holdet når de ikke kan regne med deres igl løfter deres morale op
Hvem skal sørge for det fremover? blameF var god til det. Det ved jeg..
Alt man ser device gøre når det går skidt er at smadre sin skærm. Ikke give en peptalk til gutterne.
Puhadada
#55(Med 3 svar)
29. februar 2024 kl. 12:21
Hemandk
Synes godt nok ikke man fik det indtryk på TV, at blameF var god til at peppe dem op når det gik dårligt.
#57(Med 1 svar)
29. februar 2024 kl. 12:25
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Så skulle du prøve at spille med ham, større humør bombe findes ikke 🤪 Er der en der kan hæve stemningen er det ham.
#95(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 13:31
Hemandk
Kunne være fedt at prøve, meeen det kommer nok ikke til at ske ;)
#64(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 12:40
DOMINA7HOR
Nu kommer jeg lige fra RMR, hvor jeg sad bag dem flere gange, eller kunne høre dem når de sad længere nede ad gangen. Blame var nærmest den eneste spiller der havde bare lidt stemme på. Og synes nu, som wake siger, at han nok kunne hype dem op.
#61(Med 13 svar)
29. februar 2024 kl. 12:39
DOMINA7HOR
Der er vel plads til udvikle hos os alle, inklusiv device. Lad os se hvordan han løfter opgaven. Ellers er jeg ret enig med dig.
#66(Med 12 svar)
29. februar 2024 kl. 12:43
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Ja nu må vi se. Device har i mine øjne ikke psyken og autoriteten til at være igl.
Håber jeg tager fejl. Så er jeg da helgarderet. Går det godt. Fedt, går det skidt, hvad sagde jeg 🤪
#69(Med 4 svar)
29. februar 2024 kl. 12:47
DOMINA7HOR
Forhåbentlig tager vi fejl. Og lad os samtidig give ham lidt kredit for at tage udfordringen op!

Han har samme alder som cadiaN. Og han har set hvordan cadiaN har udviklet sig med årene. Jeg siger ikke han skal kopiere cadiaN, men han kan sagtens finde inspiration der, synes jeg.
#74(Med 3 svar)
29. februar 2024 kl. 12:51
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Altså Cadian har altid været meget mere autoritær og igl agtig end device har, han har, også allerede i source og på subtoppen da jeg lærte ham at kende, han har også i mine øjne haft meget mere disciplin. Han har ikke pludselig sagt fuck det hele og så slettet cs i et års tid, manden har kæmpet og slidt og slæbt, det synes jeg ikke device har. Device har levet på sit talent og sine evner i spillet. Det synes jeg ikke skaber rammer for en god igl.
Og nej jeg er ikke heroic fan osv. Ser faktisk helst Astralis blive major vindere igen. Desværre ser jeg det bare ikke med ham som igl.
#80(Med 2 svar)
29. februar 2024 kl. 13:01
DOMINA7HOR
Det ved jeg godt. Men det i sig selv kan vel også være noget, som device kan finde inspiration i?

Jeg synes stadig cadiaN har udviklet sig meget henover årene, både som IGL, og både på og udenfor serveren.

Nu tager han en ny og kæmpe udfordring på sig, og hvorfor ikke? Han har allerede vundet alt. Han har en masse erfaring han kan give videre. Han har prøvet, at være den helt store stjerne. Lad os nu se, og lade tvivlen komme ham til gode.
#102(Med 1 svar)
29. februar 2024 kl. 14:14
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jeg håber det
Men jeg tror ikk på det.
Heldigvis er det nok hvis de selv tror på det 🤪
#111(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 14:54
DOMINA7HOR
Jep 😅
#104(Med 6 svar)
29. februar 2024 kl. 14:36
Rand
Du ved meget om Device lader det til. Han har ikke psyken, han er ikke autoritær, han tilter for meget, han er ikke en humør bombe, han har ikke rammerne til at være en god igl...

Personligt, synes jeg ikke det handler om, at man skal være autoritær over for sine holdkammerater. Man skal skabe tillid, og få dem til at tro. Dét tror jeg faktisk godt han kan. En mange gange major vinder og kontinuerligt top 5 kandidat på hltv de sidste mange år, vil jeg umiddelbart mene er én man skal lytte til. Det forbinder jeg med en IGL, én man tror på og vil lytte til.

jeg tror også, at når han træder ind i sin rolle som IGL, så kommer han nok til at tænke meget mere over sin måde og reagere på (slå på skærmen etc.).. Det ret naturligt når man får mere ansvar uanset om det på et Computerhold, Fodboldhold, på sin Arbejdsplads etc.

Jeg synes også og kunne genkende mange klips, hvor han er god til at hype sine hold kammerater op i astralis era tiden.. Men det er klart, når intet fungerer, du har alle seers øjne på dig og ikke vil skuffe nogen, så bliver man da frustreret. Det tror jeg også du selv ville.

Så lad nu vær med at male fanden på væggen og giv manden lidt kærlighed i stedet for :)
#122(Med 5 svar)
29. februar 2024 kl. 16:44
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Tjah, efter at have set ham spille i 11 år i csgo næsten hver kamp + det løse og set ham spille i slutningen af source, synes jeg efterhånden godt jeg kan tillade mig at danne et adfærds mønster omkring ham.
Device er god, han har talent, men at være igl handler ikke om at have talent. Hvis du hører et interview fra karrigan der går igennem tacs eller andet ved du hvad jeg mener, man kan høre på manden at han har studeret alle aspekter i spillet for at fylde rollen som igl'en, device er nærmest blevet båret af sit talent gennem karrieren (Og hårdt arbejde ja) men ikke som igl hvor man sidder og studerer adfærd på spillere osv. Det er altså bare noget andet. Tag det fra en tidligere igl ;) Som jeg skriver lige ovenover din kommentar, jeg tror ikke på dem, men det er nok de tror på sig selv.
Jeg har heldigvis helgarderet mig, vinder de alt fremover bliver jeg glad fordi Astralis jo er vores allesammens elskovs klub, taber de alt kan jeg gå med følelsen af "told you so" haha :D
Er lidt led over de ikke hentede bird. Det må jeg ærlig indrømme.
#157(Med 4 svar)
29. februar 2024 kl. 20:24
murph
Synes det er en forsimplet måde at anse device som spiller på, og føler, at dét at reducere ham til en, som "bare" har talentet, i snakken om IGL-evner, er ret unuanceret. Ingen af os kender hans rutiner, og vi ved ikke hvad og hvordan han grinder. Men måden han awp'er på, synes jeg vidner om, at han er en spiller, som studerer sine modstandere til døde.

En ting der gør ham til en konsekvent top5 spiller, og en af de mest stabile spillere i historien, er blandt andet, at han nærmest altid "gør det rigtige" ved eksempelvis at vide, hvornår han skal offensiv/defensiv - hvilket måske er årsagen til, at folk nogle gange kalder ham kedelig, fordi han prioriterer det statistisk klogeste frem for flashy. Han er en yderst mobil awp'er (forstået på den måde, at han ikke altid awp'er fra de samme steder), og det tror jeg ikke rigtig man kan være, samtidig med, at man konsekvent er en af de bedste awp'ere i verden, uden at have nærstuderet alt (heat maps, adfærd på spillere osv) - og samlet er dét et udtryk for spilintelligens, disciplin, grind osv.
#158(Med 3 svar)
29. februar 2024 kl. 20:37
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jeg kan godt huske det interview hvor device sagde han så heatmaps i like 2017 cirka, men hvor meget det er blevet til siden skal jeg sku ikke sidde og kloge mig på :D Tror nærmere det er langt mindre, end langt mere! :D Tænker ikke ligefrem motivationen for at se heatmaps etc. Er der når man går ud på twitter og siger at man ikke synes det er sjovt at spille, forstå mig ret.
#160(Med 1 svar)
29. februar 2024 kl. 20:50
murph
Haha nej true, tror også at han har været vildt indebrændt de sidste 3 måneders tid 😅

Men ja, tror også det var 2017.. Men altså, forestiller mig, at han i hvert fald fortsatte med at nørde modstandere indtil NiP skiftet.. Idk. Men hvis det her kan genvinde den motivation, som han havde dengang, og at han kan kanalisere det ind i at grinde, som en IGL bør, tænker jeg ikke, at det er så dumt.. Men shit jeg glæder mig til at se, hvordan det bliver in action 😅
#161(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 21:04
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Bliver spændende hvert fald :D:D
#182(Med 0 svar)
1. marts 2024 kl. 19:00
Johnny_737
"Tænker ikke ligefrem motivationen for at se heatmaps etc. Er der når man går ud på twitter og siger at man ikke synes det er sjovt at spille, forstå mig ret."

Hvis han ikke er motiveret til at lægge de nødvendige timer i forberedelse, skal han ikke være på Astralis som spiller, uanset rolle. Hvis han er, har vi vel en tynd baggrund for at gisne om, hvordan heatmaps/demoer/div. analyseredskaber kan komme til at indgå i hans forberedelse.
#83(Med 4 svar)
29. februar 2024 kl. 13:05
RasmusRoev
Jeg har bare ventet på din analyse! :)
Og spot on, er helt enig.
#86(Med 3 svar)
29. februar 2024 kl. 13:08
DOMINA7HOR
<3

Part 2: dust2.dk/nyheder/45306/device-bliver-igl-henter-br.. 😂

Bliver spændende at se hvor det bærer hen for dem, uanset hvad. Jeg ønsker dem også alle det bedste. blameF lige så! Elsker stadig blame!
#100(Med 2 svar)
29. februar 2024 kl. 13:53
RasmusRoev
Ja det bliver spændende. For mig kan det godt gå begge veje.

Device har set træt ud, især med sine udmelding på X og hans frustrationer på hans skærm på det seneste.
Så hvis de giver en mand af hans karakter noget at kæmpe for, så kan det godt blive til noget!
#109(Med 1 svar)
29. februar 2024 kl. 14:54
DOMINA7HOR
Spændende bliver det. Håber på det bedste, også for device selv. Han er en legende, og det viser trods alt noget karakter, at han i en svær tid træder ind i en ny og krævende rolle.
#148(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 19:03
RasmusRoev
Bestemt. Det er noget af en rolle. Men Astralis har dog menneskerne til at kunne supporte. Må man da håbe!
#181(Med 1 svar)
1. marts 2024 kl. 18:52
Johnny_737
At foretage ændringer for at give to spillere, som begge var top 20 i verden i 2023 og relativt unge, de bedste vilkår, er vel ikke odiøst? Det er jo også det fokus, Astralis selv fremhæver i pressemeddelelsen. Om det så viser sig at opveje de tab man kan forvente at få af Blames skill og ledelse, og lidt af Device's skill, er jo det sats, man har taget.

Jeg er enig i, at Dev1ces evner som leder er ubekendt, og jeg ser da også farerne. Men jeg synes fremstillingen af rolleskift som noget dumt eller uvæsentligt er for ensidigt negativ.
#184(Med 0 svar)
3. marts 2024 kl. 02:41
DOMINA7HOR
Jeg hverken skrev eller antog, at det er odiøst. Jeg konstaterede blot, at det er den primære grund til, at har rokeret om på den måde.

Jeg har heller ikke sagt det er, eller fremstillet det som, hverken noget dumt eller uvæsentligt. Det er på sin vis en logisk konsekvens, om end jeg stadig finder det underligt, at de valgte at gøre det på lige netop på den måde. Dermed ikke sagt, at de ikke kan lykkedes med det.

Der er flere ting i det, og det en lang diskussion hvis vi skal sidde og tage det stykke for stykke. Vi får de første svar om halvanden måneds tid til Chengdu. Og jeg hepper på dem!
#39(Med 4 svar)
29. februar 2024 kl. 12:02
murph
Puha, den havde jeg godt nok ikke set komme. Er også lidt uforstående for hvorfor man ikke henter en rendyrket IGL ind, når det tydeligvis har været issuet.

Man kan sige, at hvis de havde hentet Karrigan eller Hooxi, så havde forventningerne også allerede været skyhøje, og med dette tror jeg allerede folk har mistet håbet (og dermed lave forventninger).

Jeg ser detter, som den "billigste" måde at løse problemet på, hvor man garanteret har indtænkt stavn som IGL, hvis det skulle sejle. Jeg har dog en ide om, at device godt kan være den vokale leder både inde og uden for serveren. Derudover tror jeg også, at denne løsning er midlertidig indtil efter majoren, hvor det vil blive "nemmere" at hente en t1 rendyrket IGL ind, hvis det skulle gå hen og skuffe.

Personligt er jeg skuffet over, at man ikke har prioriteret en rendyrket IGL, da Astralis efterhånden netop ikke har tid til at device lærer IGL-rollen...

Håber virkelig de tilmelder sig IEM Dallas - det kan de lige akkurat nå. De har virkelig brug for at spille en masse timer sammen, og så må de fokusere på det fundamentale frem for resultaterne.
#68(Med 3 svar)
29. februar 2024 kl. 12:47
Hunt
bird er vel gratis mens monte nok gerne vile have lidt penge for bro
#72(Med 2 svar)
29. februar 2024 kl. 12:50
murph
Jeg vælger at tro, at man som organisation med så profilerede spillere, vælger at inddrage dem i processen, og at de har fået valget mellem et par løsninger.
#75(Med 1 svar)
29. februar 2024 kl. 12:50
Hunt
Stadig vildt komme frem til det her, ligemeget hvem der har taget det valg
#116(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 15:28
murph
Ja.. Noget siger mig, at device selv har foreslået det på eget initiativ. Måske er han kørt død i at være almindelig awp'er, og dette er måden at genopfinde sin motivation og sult.
#40(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 12:02
Bertelsen
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Jeg kan sku godt se pointen i det her. Br0 kommer til at udfylde de roller de mangler, device har erfaring, og har spillet under den bedste IGL i mange år, så har helt sikkert lært en del derfra og så kan Stavn også hjælpe til på awpen. Det fungerede godt i Heroic med en AWP/caller, så hvorfor skulle det ikke kunne fungere her
#41(Med 3 svar)
29. februar 2024 kl. 12:02
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Først og fremmest er det fedt med br0 tilbage. Danskere på udenlandske hold er også fede at følge, men det er meget federe med fulde danske lineups.

Jeg kan godt se device give mening, hvis han alligevel altid har callet. Hvis det er bedste mulighed der er. Men...

Det er et kæmpe pres. AWP og IGL, det er vel de to mest betydningsfulde roller, og alle øjne kommer til at hvile på ham. Jeg kan godt frygte, om han kan stå for det pres.

Derudover skal han nu virkelig være den, der går forrest. Det hjælper helt sikkert med ruggah som IGL, da han har den der samme faderlige udstråling, som zonic fx også har, men det nytter ikke at have en IGL der midt i major-kvallen tweeter, at han faktisk slet ikke gider spille CS. Det håber jeg virkelig, at han selv har tænkt over. Han må aldrig vise de andre, at han er presset og han ikke tror på projektet, for hvis din leder ikke tror på det, hvordan i alverden skal du så selv kunne tro på det?
#50(Med 2 svar)
29. februar 2024 kl. 12:12
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
For ikke at nævne slå sin skærm til plukfisk istedet for at tale gutterne op fra tilt 😂
#130(Med 1 svar)
29. februar 2024 kl. 17:07
Dennis
Det er sgu lige før du er mere tiltet her i kommentar-sporet end devve ;-)
#131(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 17:14
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jeg har svaret dig i #128 :)
#42(Med 1 svar)
29. februar 2024 kl. 12:02
LemieuX
Underlig følelse af skuffelse jeg sidder med. Havde nok forventet, at NU bliver det vildt.
Lidt som at sidde med pjorten i hånden og vente på Ana de Armas banker på, men når jeg åbner døren, er det Barbara Bertelsen
#49(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 12:10
n0bodi
Jeg vil ikke sige jeg er skuffet, havde nok forventet sådan en speciel håndtering af det.

Dog kæmpe humor med Ana og Barbara! :D
#48(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 12:09
zypath
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Jeg synes Br0 har vist sit værd, men jeg forstår ikke, hvis man vil bytte internt om på IGL rollen, hvorfor man så ikke prøver at bytte helt rundt med det hold man havde? Vil stadig mene råt niveau er BlameF bedre end Br0.
Tror dog at Br0's sult kan være med til at skabe en god dynamik.

Som flere skriver er jeg dog i tvivl om Device kan være den der Cadian type, der kan råbe lidt når det er nødvendigt.

Det bliver super spændende at følge :-)
#51(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 12:15
_Jeppe_
Jøses. Det her tror jeg ikke på. Selvom det ærgerligt at sige allerede på første dagen
#52(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 12:16
cleMeNz0
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jeg tror ikke på det kan lykkes
Device virker ret tiltet tit
Kunne godt forstille mig han vil blive endnu mere tiltet når det ikke går deres vej med calling
#58(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 12:30
aGk
Dust2TV sub
For at det jer skal fungere, bliver ruggah nødt til at komme ind og være lederen uden for serveren. Jeg er rimelig fortrysningsfuld med at Device skal calle, men at være lederen der løfter når det ikke går godt, ser jeg ikke for mig. Device har vist frustrationer (slår skærmen) under kampe og hvad jeg vil mene er dårlige lederegenskaber med den tweet han kom med under RMR'en. Der er noget han skal arbejde på.

Hvis Dev1ce og ruggah kan finde en god balance og dynamik, så tror jeg godt det kan fungere. Men der kommer uundgåeligt et større pres på Device, og det ved jeg simpelthen ikke om han kan navigere i, på trods af at han siger han er mere motiveret nu.

Når lederskabet virker til at være det centrale problem for Astralis, forstår jeg ikke hvorfor man ikke har fået en erfaring IGL ind. Device skal jo også vokse ind i den her rolle, og det ved jeg simpelthen ikke om der er tålmodighed til.

Jeg håber at blive modbevist - men jeg tror simpelthen ikke på det :(

Fedt og god timing for Br0 der jo lige havde mistet SDY på Monte.
#59(Med 2 svar)
29. februar 2024 kl. 12:34
resiarlleh
Tænker det er (endnu) en mellemløsning. Eftersom Blame aldrig har passet ind på holdet, så er det da optimalt, at man får løst rolleproblemerne.

Metaen i dag tilsiger ikke at man skal have en dedikeret nogetsomhelst!! Alle de klassiske roller er nu flettet ind i hinanden. Alle skal kunne åbne et site, smide en flash, bidrage med info OG calls. Men ja - når 5 personer caller samtidigt skal man jo have en aftale om, hvem som ingame har den sidste og endelige beslutning.

Hvis man alligevel opererer mere i reaktioner/protokoller på mappet og stadig har sine øvede takes/retakes, så er IGL rollen næsten overflødig (jf ovenstående).

Kan det virke? måske - lige nu er det vigtigste at man får afstemt holdopstillingen til om man vil spille aggresivt og opsøgende (Stavn+Jabbi) eller "fedtspille" (Blame). Det beroliger mig, at man så har taget en beslutning om, hvad man vil - eller hvilken vej man ønsker at gå!!! Tilbage står stadigvæk tvivlen om Dev1ce så kan slippe sin "vinkelkriger" attitude og blive lidt mere "flashy" - som aldrig har været hans stærke side.
#92(Med 1 svar)
29. februar 2024 kl. 13:19
n0bodi
I forhold til det du nævner med roller, ja på T-siden er det blevet mere flydende. men på CT er det vel stadig utrolig rolle baseret! Hvor er man stærk henne? nu håber jeg at Astralis ikke skal spille mirage mere, men et eksempel er vel at Stavn i Heroic var et monster som con spiller, men det clasher sammen med et andet monster i Blame som con spiller. De her rolleclashes er bare skidt på CT!
#170(Med 0 svar)
1. marts 2024 kl. 08:32
resiarlleh
Roller på CT siden .... jooo .... klart at på de forskellige maps har man nogle positioner man klart spiller bedre end andre og/eller foretrækker. Men selv CT siden er jo blevet mere offensiv med info plays, angribe ud og placere en "lurk" for at lukke en vinkel/adgang.
#63(Med 2 svar)
29. februar 2024 kl. 12:39
Slettet bruger
gyazo.com/84e492fd27a42e888d61acb0cef52c6e
#118(Med 1 svar)
29. februar 2024 kl. 15:43
NikoHeiseN
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
c6e NT
#169(Med 0 svar)
1. marts 2024 kl. 06:36
Slettet bruger
:DDDD
#67(Med 12 svar)
29. februar 2024 kl. 12:45
DOMINA7HOR
Er jeg i øvrigt den eneste, som tænker dette:
device = cadiaN
br0 = TeSeS
Staehr = sjuush

I hvert fald når det kommer til roller. Det er nærmest Heroic v2.

Jeg håber de lykkedes med det. Og jeg håber virkelig device kan tage et skridt op. Han skal også have lidt kredit for, at tage denne udfordring op. Det gør dem ydermere kun godt, at de får en mere erfaren herre bag sig i ruggah.

blameF skal nok klare sig, uanset hvor han ender. Kæmpe kærlighed til alle parter. Håber det bedste for dem alle. Også selv om jeg stadig sidder med en følelse af, at det er lidt underligt.

Sådan er det dog med mennesker og ændringer i livet. Tager lidt tid at vænne sig til 😅
#70(Med 11 svar)
29. februar 2024 kl. 12:49
Hunt
heroic fra wish lol
#79(Med 3 svar)
29. februar 2024 kl. 12:59
Mads_Miskat
Det seneste nye over kinabras er vidst Temu

Har svært ved at forestille mig Dev1ce være en bedre IGL end CadiaN, dernæst har hans præstationer for tiden ligget langt under niveau

Sjush er helt klart bedre end Staehr, TeSeS har været meget mere konsistent end br0
#84(Med 2 svar)
29. februar 2024 kl. 13:06
DOMINA7HOR
Han er stadig individuelt bedre end cadiaN. Og det er heller ikke fordi, han skal prøve at være en ny cadiaN. Han skal være sig selv, og finde ud af hvordan han selv er som IGL. Midt i det, kan han måske finde inspiration hos cadiaN. Man har vel lov til, at lade sig inspirere en gang imellem?!

TeSeS har fundet formen igen, men han havde en periode i Heroic, hvor han bestemt ikke var konsistent. Det var også derfor, at han var på vippen et par gange.
br0 er yngre, her mindre erfaring, men han er en spændende og talentfuld spiller, på vej frem. Og så har han gjort det godt i Monte.
#90(Med 1 svar)
29. februar 2024 kl. 13:18
Mads_Miskat
100% Dev1ce top niveau er milevidt højere end nogen anden dansker, men om han kan ramme det niveau og lede holdet? Omvendt set er det måske som er blevet nævnt før i kommentar tråden en måde hvorpå man kan give Dev1ce lidt af lysten til spillet tilbage og med hans erfaring bliver det forhåbentlig ikke helt skidt

Hvis jeg kigger udelukkende på Montes kampe, ville jeg stadig foretrække TeSeS i skidt form fremfor br0, jeg har ikke været så imponeret over ham i Monte, men tiden må vise om br0 har hvad der skal til for at spille på et tophold, som sagt jeg synes at have set små glimt af en glimrende spiller da han var på Astralis Talent og jeg forstod aldrig hvorfor de ikke valgte at rykke ham op på deres main hold før han blev snuppet af Monte, istedet valgte de at kører med Buzz, Altekz osv

Det var vel og mærke mens de var ved at omstrukturere og stadig havde lidt tid at løbe på til at finde gode spillere, det virker lidt som om nu skal de ud og have et hold som fungerer fra dag 1, synes måske det er for sent at satse på ham, medmindre det bare er fordi de vil have en som kan tage alle bitch rollerne men det må tiden vise
#108(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 14:51
DOMINA7HOR
Det må vi bare vente og se. Det lyder på ham selv, som om det motiverer han. Hvilket kun er godt. Så skal han bare holde dampen oppe.

Jeg tænker han som T bliver deres nye entry. Mens Staehr går over og spiller lurk sammen med jabbi. Så bliver det interessant at se, om det er br0 eller Staehr, der skal spille den anden anker, udover jabbi.
#81(Med 6 svar)
29. februar 2024 kl. 13:03
DOMINA7HOR
Du kan ikke benægte, at det passer meget godt på rollerne. Og med Straube, stavn og jabbi, er det vel ikke utænkeligt, at de gerne vil genskabe en formular, som virkede for dem. Om det så også kommer til at virke i Astralis... Apropos Wish, så er det måske kun ønsketænkning... Det vil tiden vise 😅
#85(Med 5 svar)
29. februar 2024 kl. 13:08
Hunt
Well det passer da helt klar bedre end før, rollerne giver mere mening.

Men de har stadig ingen rigtig igl og nægter at tro på device kommer til at virke. Det med at ta ikke igls ind for at være igl, nu hvor man lige mangler det er imo seriøst dumt. Hvis device var så igl minded så var han nok blevet igl for mange år siden.

Samt som de fleste andre nævner, den del med at hype sit hold op, holde tilt nede i pressede runder og være generelt set en robust spiller er device jo heller ikke ligefrem.
#87(Med 4 svar)
29. februar 2024 kl. 13:10
DOMINA7HOR
Klart. blameF havde i det mindste erfaring som IGL. At han så er bedre som stjernerifler, i den nuværende meta, er hvad det er.

Lad os nu se hvordan de kommer til at gøre det. Vi får de første svar om en måneds tid, når det går løs i Chengdu efter majoren.
#172(Med 3 svar)
1. marts 2024 kl. 09:42
9600BAUD
Kyxsan havde heller ikke erfaring (var det hos APEKS) og APEKS er vel på niveau eller måske over Astralis pt. Det gik meget godt og jeg kan ikke se hvordan man på forhånd kan afskrive at dev1ce kan gøre det, hvis altså han har sulten og ønsker ansvaret. Han har længe haft super indsigt i økonomien hos modstanderen og spiller altså med rutinerede spillere der ikke behøver mikro management. Jeg ser det som en klar upgrade i forhold til BlameF og hvis det ikke virker, så er der måske en rutineret IGL på markedet om 3-6 måneder hvis det mod forventning ikke fungerer med dev1ce (der er vel kun bird ledig lige nu, og selvom jeg gerne havde set det afprøvet, så tænker jeg at det nuværende setup også har potentiale). dev1ce har en del mere erfaring end fx Kyxsan, som har vist sig at være en dygtig IGL på forskellige teams.

/Baudie
#173(Med 2 svar)
1. marts 2024 kl. 09:52
DOMINA7HOR
Mig bekendt var kyxsan både IGL hos AIRLYA og BLUEJAYS inden han skiftede til Apeks. Han havde allerede vist sig godt frem i tier 2. At han så først fik sit store gennembrud hos Apeks, er en anden side af sagen. Pointen er, at kyxsan er en decideret IGL, og har været det i nogle år nu.

Jeg afskriver ham bestemt ikke. Faktum er dog, at det er nyt for ham, uanset om han har været 2nd caller under både gla1ve og blameF. Og uanset hvor meget erfaring han ellers har.

At være en god IGL, er heller ikke blot inde på serveren. Det meste af arbejdet er udenfor serveren.

At kalde ham en bedre IGL end blameF, uden nogen erfaring som IGL, mens blameF har været IGL af flere omgange, finder jeg endvidere ikke særlig sagligt. Det passer jo bare ikke. Der skal han ud og bevise sig, inden vi kan begynde at tage den snak. At sige den inden han overhovedet har haft sin første kamp, eller arbejdsdag, som IGL, er useriøst.

Jeg har endvidere på intet tidspunkt afskrevet ham. Jeg konstaterer blot det faktum, at han igen IGL-erfaring har. Og du kan ikke sammenligne med kyxsan, for han var som nævnt allerede IGL før både Apeks og Heroic, tier 1 erfaring eller ej.
Derudover nævnte jeg blot, at han naturligvis fortjener en chance for at bevise sig, og jeg synes det er stærkt af ham, at han selv ønsker at tage det skridt i sin udvikling.
#174(Med 1 svar)
1. marts 2024 kl. 10:15
9600BAUD
Tak for info om Kyxsan før APEKS.

Jeg ser det som en upgrade, primært i forhold til roller (især stavn og jabbi) og også at BlameF var så nem at læse under pres. Når det var kaotisk og uden det store pres, så præsterede de acceptabelt - men når det virkelig gælder, så var det enten fuld damp og løb direkte ind i flashes eller for defensivt uden at søge info. Men det blev nemt at læse for modstanderne og i forhold til det håber jeg at dev1ce bliver lidt mere uforudsigelig og tør at spille varieret og selvfølgelig er det noget der er opbygget igennem længere tid. Jeg har tiltro til at de bedre kan få det til at virke med dette lineup og hvis det ikke er tilfældet - så opstår der måske nye muligheder senere hen. Jeg ser kun bird som en nuværende alternativ løsning og kan sagtens se at potentialet er godt med dev1ce som IGL. Manden har spillet i årevis sammen med en af de bedste all time IGL og det er muligt at han har evnerne. Det vil tiden vise og klart en upgrade at stavn spiller de roller han tidligere havde succes med. Jeg er også i tvivl om hvor meget BlaneF lyttede til input fra de andre, for i starten var det en helt ny Staehr, Borup og Buzz som måske mest af alt var glade for at være med. Det virkede lidt stædigt fx at vælge Mirage selvom de vel dybest set aldrig har haft succes med det map i Astralis, på tværs af hold og modstandere.

/Baudie
#178(Med 0 svar)
1. marts 2024 kl. 11:18
DOMINA7HOR
Så lidt.

Om det er en upgrade ift. rollerne må vise. Det er dog klart, at rollerne på papiret passer bedre, særligt også for at tilgodese stavn og jabbi. Hvor især stavn og blameFs roller overlappede, hvorfor stavn var nødt til at spille andre roller.
En ting er dog hvordan det ser ud på papiret, end anden ting er, hvordan det ser ud i praksis. Vi får se. Jeg håber de får det til at fungere.
#71(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 12:52
9600BAUD
Naturligvis har dev1ce været frustreret når holdet har været så let at læse. Selv når dev1ce spillede sit bedste tabte de ofte alligevel, da de ofte rushede ind i stacks. Så mister man altså motivationen og bliver frustreret.

stavn får sine roller tilbage (som BlameF ofte sad på) og klart nok at Benjamin har svært ved at give dem videre frivilligt, når han altid har haft fokus på K/D ratio osv. og havde afgørende positioner på de fleste maps. Så det var desværre nok eneste løsning at lade BlameF finde et nyt hold.

Dev1ce har været ingame leader mange gange, bare ikke på højeste niveau og jeg tænker at dette kunne blive en optimal løsning (han har virkelig styr på økonomi osv. og en vild ingame sens). Staehr har været god og beholder sine roller og jabbi kan spille mere lurker nu og skal ikke rushe frem i samme flash runde efter runde (når BlameF igen valgte samme løsning som ikke virkede runden før).

Tænker også at stavn og jabbi har holdt igen med ideer når BlameF fylder så meget, og måske har selv dev1ce haft svært ved at få indflydelse på taktikker osv.

Det kommer til at tage tid, men naturligvis bedre at stavn og jabbi kan spille de roller de kender og br0 virker som en løsning der allerede kender organisationen - så bliver det bare spændende om han kan spille roller der passer til ham. Det har han selv udtalt er tilfældet, så hvis Staehr kan ramme et tilsvarende niveau fremover og dev1ce får motivationen - så bliver det måske ikke stædige Mirage næste gang og lidt mindre forudsigelighed på serveren?
#73(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 12:50
Danovitsj
Det virker som om at det kunne være en måde motivere Device. Det siger han jo næsten selv.
#77(Med 5 svar)
29. februar 2024 kl. 12:53
Mads_Miskat
Astralis Management og tage de mærkeligste beslutninger
#133(Med 4 svar)
29. februar 2024 kl. 17:15
Dennis
Ja jeg husker stadig dengang Karrigan røg ud... Og ham der Magisk kom ind... Det var jo håbløst ;-)
#149(Med 3 svar)
29. februar 2024 kl. 19:18
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
dust2.dk/nyheder/14686/officielt-astralis-henter-m..

Der er ikke en eneste der skriver at det er håbløst eller en dårlig beslutning, hvor får du det ævl fra? Det er iøvrigt slet ikke samme management mere.

Det var desuden heller ikke for karrigan, men for kjaerbye.
Så så tydeligt kan du vidst heller ikke huske det? ;-)
#152(Med 2 svar)
29. februar 2024 kl. 19:45
Dennis
Hvem siger det var håbløst eller en dårlig beslutning? Det var da to gode transfers at hive Glaive + Magisk ind? Magisk var selvfølgelig ikke helt selvforskyldt, men bestemt godt valgt.

Og at du tror jeg bytter rundt på to moves der skete med to års mellemrum - del lige lidt af hvad end du ryger ;-) Det var bare to eksempler på beslutninger taget af Astralis' ledelse gennem tiden. De valgte jo sjovt nok ikke selv at Kjaerbye smuttede - så i den handel valgte de kun at Magisk kom ind. Jeg husker Kjaerbye som var det i går. Det var vist lige omkring første gang jeg var til Cologne første gang.
#167(Med 1 svar)
29. februar 2024 kl. 23:21
Johnnyw0w
Der er ingen der kan aflæse dine tanker. Hvis du vil forstås korrekt, så må du sku også formulere dig ordenligt 😂
#168(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 23:43
Dennis
Jeg kan godt se i bakspejlet at det var lidt skidt formuleret. Men man skal være ualmindeligt dum for at tro at Karrigan blev erstattet med Magisk. Og jeg vil vove den påstand at man ikke behøver læse ret mange af mine kommentarer, for at se at jeg ser mere CS end den gennemsnitlige dansker.
#78(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 12:56
YungArving
"Det man må sige han er lykkes med via nogle ekstremt flotte præstationer bl.a. i seneste Major i Paris". Br0 var ikke med til majoren i Paris for Monte????
#88(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 13:11
BEDST
Kæft det er dumt
#89(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 13:13
neonthai
De har længe manglet moderne aggro strats og stratts i det hele taget de løbet ofte rundt uden plan og håber på et åbningskill.. Faze Ence G2 kan klare sig med en IGL der mangler firepower fordi de spiller taktisk langt bedre end Astralis har gjort længe.. Så håber de får sat en playbook sammen som er up to date med hvordan spillet bliver spillet nu og ikke som det var engang er lidt bekymret for Device bliver noget lidt for taktisk defensivt , som bliver straffet når andre hold løber igennem smokes osv
#94(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 13:25
jiG
Håber de modbeviser alle dem der in doubt :)
#96(Med 2 svar)
29. februar 2024 kl. 13:35
Hemandk
Jeg sidder lidt med tanken er det her en sådan en halv løsning.
De har hentet br0, sikkert rimeligt billigt, og så giver de det et skud.
Virker det ikke, så er der måske bedre muligheder for en mere rendyrket igl post majoren.
#99(Med 1 svar)
29. februar 2024 kl. 13:51
Hunt
Men er bro så billig igen 😅
#135(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 17:16
Dennis
Mit gæt er at Astralis giver 2-4x mere for ham, end de solgte ham for.
#97(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 13:36
ga1ned
Nu har jeg ikke læst alle kommentarerne igennem, men er der nogen som har tænkt på Devices mentale helbred? Stressramte har tendens til nemmere at få stres igen, og jeg synes virkelig man skal passe på ham og hans helbred - ved at give ham sådan en rolle, stilles der bare større krav, og det synes jeg helt oprigtigt man skal passe på med. Jeg håber han passer på sig selv, og jeg håber også at organisationen har tænkt over det i beslutningen.
#103(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 14:35
EmiLiuZ
Altså det kræver I hvertfald at Stabbi skal til at tage sig sammen og finde noget helt andet niveau frem.
#106(Med 7 svar)
29. februar 2024 kl. 14:40
dtzw
Guld Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Man giver holdets vigtigste ansvar til en fyr der "for nylig" har været udfordret med årelange daglige smerter, maveinfektion, stress, det mentale helbred samt mangel på lysten til at spille. En fyr der om nogen i forvejen har et kæmpe press ift. hans individuelle præstationer.

Han er utvivlsomt fortsat en af verdens bedste spillere, men det er et kæmpe sats. Med rollen bør og skal der medfølge et større ansvar, kravet om at bruge mere tid på CS i form af analyser m.m., kravet om at bidrage til god energi/spillelyst, kravet om at gå forrest og agere leder osv. Hvis man ikke vidste der var tale om device, så var det ikke ligefrem det perfekte match.

Om det er galt eller genialt, det må tiden vise. Hans udfordringer gør ham ikke nødvendigvis svagere end andre, men jeg tror, hans evner vil være bedre udnyttet på anden vis.
#107(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 14:48
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Enig. På den anden side, så kan det også være, at det giver ham noget ro, når det er ham, der får kontrollen.
#126(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 16:58
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Enig i det du skriver her.
#138(Med 1 svar)
29. februar 2024 kl. 17:36
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Ret enig i dine betragtninger.

Der er en del faresignaler, men vi må vente og se, om det kan noget.

Man kan også være bange for, at hvis forsøget slår fejl, så har man skadet device både som individuel spiller og som aktiv for Astralis.

Tror det bliver vigtigt for Straube, ruggah, Jan Ø. osv at virkelig lægge en del kræfter i at få device til at lykkes. Så må de nedprioritere andre ting i en periode.
#156(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 20:08
dtzw
Guld Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Jeg håber inderligt, han finder nogle kompetencer frem, som viser sig at være præcis, hvad de står og mangler. Jeg tænker, de fleste i teamet bag Astralis ikke forstår sig på det spillemæssige på et højt nok niveau, til at det kan bidrage til deres spil rent praktisk. De kan hjælpe med højere humør og bedre energi, men i sidste ende har Astralis brug for at vinde flere runder ingame, end de gør nu.

De kompetencer, en IGL-rolle i mine øjne kræver, kommer ikke på få dage/uger/måneder, og baseret på de sidste par år, så forventer Astralis-organisationen en form for resultater inden for få måneder. For at opnå resultater på så kort tid kræver det en solid plan, hvilket han tvivlsomt kan have liggende klar i dag, så han er allerede bagud. Og alternativt kræver det et held på højde med den helt store lottogevinst.
#146(Med 2 svar)
29. februar 2024 kl. 18:31
Hjul
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
kan være at det hjælper for ham at han som IGL ikke samtidig behøver at være den stjernespiller alle forventer af ham, men lade de unge gutter trække slæbet og så falde tilbage og fokusere fuldt på IGL delen.
#151(Med 1 svar)
29. februar 2024 kl. 19:37
dtzw
Guld Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Jeg tror, det bliver svært at omstille sig så væsentligt, når man har været på top 20 i 9 ud af de sidste 10 år.

Hvis timingen havde været anderledes og hvis Astralis ikke desperat havde behov for en IGL, så kunne man muligvis overbevises om, at det var en idé han havde gået og drømt om i længere tid, og nu endelig havde fået muligheden for. Men hvis dét var tilfældet, så havde blameF nok aldrig fået rollen få måneder tilbage.

Når han så oven i købet laver tweetet omkring manglende spillelyst, få dage/uger siden og oven i købet midt i en vigtig turnering, så ringer alle alarmklokker, og pilen peger på, at det er en lettere desperat beslutning - og dermed meget høj risiko for at det fejler.
#175(Med 0 svar)
1. marts 2024 kl. 10:16
nylsnej
Det kan jo også være Dev1ce bare har set skriften på væggen, og forstået at han får sværere og sværere ved at holde sig i top20, jo ældre han bliver, og at han så må kunne byde på noget andet hvis han vil forblive i top CS.

Hvis man vil holde sig i gamet efter de 30, ser det jo ud til at titlen helst skal være IGL eller coach.
#110(Med 7 svar)
29. februar 2024 kl. 14:54
JakobHelms
Objektivt set den allersjoveste annoncering de kunne lave. Bet you didn't see this one coming lol.
#119(Med 3 svar)
29. februar 2024 kl. 16:06
rALF
Enig 😂

Jeg tænker ikke, at det er en _eneste_ person, ekspert, træner, eller bruger på dust2 eller hltv, der har gættet på, at dette kunne være en mulig løsning efter BlameF blev bænket.
#136(Med 2 svar)
29. februar 2024 kl. 17:17
Dennis
Hm?

"2: Intern IGL (device eller stavn) + br0
Det næste bud fra Bubzkji er ikke en IGL udefra, men i stedet en fra egne rækker.

Den tidligere Astralis-spiller peger nemlig på, at organisationen også kan finde en kandidat indefra. Her er det nyindkøbte stavn eller den mere erfarne Astralis-AWP'er device, Bubzkji ser som det oplagte bud.

Mulighed to betyder dog, at man skal hente end femtemand udefra, og her vil Bubzkji kigge mod en, der tidligere har været i Astralis' egne rækker. br0, som Astralis solgte til Monte i sommeren 2023, ville nemlig være værd at kigge på her."
#139(Med 1 svar)
29. februar 2024 kl. 17:39
rALF
Jeg trækker hermed hele min kommentar tilbage, pågrund af min egen uvidenhed 😂
#140(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 17:45
Dennis
Men du har ret i, at han nok var meget alene i den tanke. Da jeg læste det, måtte jeg også lige starte forfra for at sikre mig at jeg læste rigtigt :-D
#127(Med 2 svar)
29. februar 2024 kl. 16:59
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sidder lidt med samme følelse som da blizzard annoncerede Diablo Mobile, da alle forventede et diablo2 remake, og råber til publikum: "Dont you guys have phones" Hvorefter de bliver buhet ned fra scenen :D:D
#141(Med 1 svar)
29. februar 2024 kl. 17:54
aGk
Dust2TV sub
"Is this some kind of out-of-season April fools joke?" 😂
#142(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 18:03
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Simpelthen episk haha :D
#112(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 14:59
Hippi
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Spændende med br0 og device han er jo den fødte leder der går forrest i interviews når det går dårligt og viser han er den erfarne på det hold.
#113(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 15:07
MartinChrist
Det her kan vise sig at være sindsygt genialt eller sindsygt idiotisk... hælder nok til det sidste.

Men som fan må man vel håbe på det bedste og satse på der er nogen der har "set noget" i det her setup :)
#115(Med 1 svar)
29. februar 2024 kl. 15:26
GET_LEIF
Astralis er vel snart et dødt projekt. Millionerne er bundet op i lange kontrakter og man henter spillere der er langt fra niveau til top 10 i verden.
BRO er hentet udelukkende fordi man skal holdet økonomien nede, i min optik har han maksimalt niveau til top 2 i den danske liga.
Device har lige udtalt at han ikke kan lide at spille CS.. og nu skal han mentalt både rykke sig selv og 4 andre. Kommunikativt er han ikke en leder.. men igen.. Astralis har ikke råd til at hente en IGL slet ikke efter at man missede majoren.
Stavn har altid haft et solidt niveau og jabbi er overvurderet af h-til. Han havde et "run" på et tidspunkt som gjorde ham attraktiv på markedet.. men det er så også det. Begge spillere var bedst under CADIAN da han kommunikativt var en leder og kunne rykke på folk som disse som var/er MEGET introverte.
Staehr er vel den bedste formmæssigt lige nu. Men er jo hellere ikke en man ser som en særlig stor stjerne (top 10 i verden).
#144(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 18:14
bruja
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Pengene er bundet op i Astralis, ja.

Men br0 har da bevist sit værd i Monte, han var en af de bærende kræfter da de peekede - senest har de ikke hentet samme resultater som de plejede.. men synes det er pikant at sige han har niveau til top 2 i Danmark.

Og det med device, det lyder som om du har læst overskriften og ikke interviewet. Han var/er demotiveret og det kan der være mange grunde til. Hvis et rolleskift kan skubbe ham i gear igen, og han kommer over stepperne er han vel en af de bedste i verdenen.

Har personligt heller ikke den helt store fidus til jabbi i Astralis, men tror br0 er er godt match ift roller og få noget ungdommeligt gå-på-mod ind på holdet igen.

Hvis Staehr holder momentum, vi begynder at se mere til stavn og jabbi, så tror jeg faktisk ikke det er helt dumt move.

Men tror, ligesom de fleste at pilen peger tættere på fiasko end succes. Det er vi så svineheldige at kunne følge og sidde og lege eksperter omkring 🤣
#150(Med 1 svar)
29. februar 2024 kl. 19:32
zwank
En lille tilføjelse; "Det man må sige han er lykkes med via nogle ekstremt flotte præstationer bl.a. i seneste Major i Paris" det er ekstra grinern, når selv ens egen sportsdirektør fatter hat af, hvilket hold den spiller man lige har købt spillede for under Paris majoren. Han var forhelvede på Astralis Talent da den major fandt sted...
#159(Med 0 svar)
29. februar 2024 kl. 20:49
nylsnej
Ja, og han gjorde det super flot i Astralis Talent mens der var Major i Paris. Det kan jeg ikke se hvordan kan misforstås.
#177(Med 0 svar)
1. marts 2024 kl. 11:05
cleansation
Det minder efterhånden om north under whimp.
#179(Med 0 svar)
1. marts 2024 kl. 11:52
SEVEN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dev1ce lægger musen på hylden inden året er omme.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.