Rod i økonomien: De første Dallas-kampe blev spillet med serverfejl
Mandag blev IEM Dallas skudt i gang, og vi fik både sendt hold videre til slutspillet samt elimineret nogle mandskaber fra turneringen.
Men en fejl gjorde, at kampene på første dag blev spillet på en forkert serverindstilling. Det skriver ESL på X.
Ved en fejl var økonomi-ændringerne nemlig ikke tilføjet korrekt til serverindstillingerne, og derfor fik T-siden fejlagtigt 800 dollars i bonus i stedet for 600 dollars efter en runde, hvor de fik plantet bomben, men CT'erne fik desarmeret bomben.
Snappi, der med Falcons sendte Monte hjem fra Dallas, var ude på X natten til tirsdag dansk tid, hvor han stillede spørgsmålstegn ved, at Falcons fik 2700 dollars i stedet for 2500 dollars efter første runde.
Torsdag aften kom der en større opdatering fra Valve, hvor der foruden markante ændringer til Vertigo også blev skruet på økonomien. Og det var altså ændringen med bonus til T-siden, der ikke blev implementeret korrekt.
Inden turneringen havde ESL ellers slået fast, at ændringerne ville blive implementeret allerede i denne turnering. Turneringsarrangøren skriver dog i sit opslag på X, at fejlen er rettet, og at ændringen træder i kraft efter kampene på første dag.