Valve siger fra overfor Snap Tap, null-binds og jump-throw-binds
Det er kun lidt over en måned siden, at Razer introducerede det såkaldte Snap Tap i deres keyboards, som blandt andet gjorde Counter-Strafing markant nemmere i CS.
Men hvis du går og overvejer at smide penge efter et nyt tastatur med den smarte feature, så er det nok en god idé lige at læse med her.
Natten til tirsdag har Valve nemlig sagt klart og tydeligt fra overfor det, de kalder automatisering via scripts eller hardware, så hvis man nu er mistænkt for at bruge eksempelvis Snap Tap, så bliver man smidt ud af kampen, hvis den foregår på Valves servere.
Desuden har Valve også fjernet muligheden for hjælp via scripts, altså null-binds og jump-throw-binds. Der er dog ikke grund til at frygte at blive kicket for brug af disse, da Valve ganske enkelt bare har gjort, at de pågældende binds bliver ignoreret.
I opdateringen har Valve desuden også proklameret, at VacNet 3.0 er begyndt at blive testet.
Den fulde opdatering kan ses herunder:
INPUT
Certain types of movement/shooting input automation such as hardware-assisted counter strafing will now be detected on Valve official servers, resulting in a kick from the match
Input binds that include more than one of the following commands will now be ignored by default. Support can be re-enabled using the cheat-protected convar 'cl_allow_multi_input_binds 1'
sprint, reload, attack, attack2, turnleft, turnright, turnup, turndown, forward, back, left, right, moveup, movedown, klook, use, jump, duck, strafe, zoom, yaw, pitch, forwardback, rightleft
The jump-throw confirmation grunt sound can now be heard by other players nearby
VacNet
Initial testing of VacNet 3.0 has begun on a limited set of matches. If you believe your match was incorrectly cancelled, email us the match details at [email protected]