TSM taber finalen mod Passion UA.

TSM kvajer sig i finale

Danskerne fra TSM taber stort i finalen mod Passion UA ved European Pro League.

Finalen i den 19. sæson af European Pro League bød på en øretæve til TSM, da de stod over for et dominerende ukrainsk mandskab.

Lørdag morgen startede med en finalekamp, hvor TSM og Passion UA skulle kæmpe om 75.000 kroner.

Holdene skulle ud i et Bo5-opgør.

Kampen startede på Inferno, hvor danskerne kom langsomt ud af startblokkene og allerede var bagud 3-9 inden sidebyttet. På TSM’s T-side kunne de ikke rette op på den første del af kampen, da de igen kun fik tre runder, hvilket betød, at de tabte 6-13.

På kampens næste maps blev det ikke bedre for danskerne. TSM vandt fire runder på Vertigo, mens de kun fik to runder på Mirage.

Dermed endte det med en sejr til ukrainerne, som nu kan kalde sig mestre i sæson 19 af European Pro League. TSM får dog en trøstepræmie på omkring 34.000 kroner.

Passion UA
3 - 0
TSM
Alle maps
Passion UA K - D +/- ADR KAST Rating 2.1
Eduard 'zeRRoFIX' Petrovskyi 55 - 24 +31 117.2 84.3% 1.88
Dmytro 'jambo' Semera 45 - 28 +17 87.5 76.5% 1.44
Nikita 'jackasmo' Skyba 42 - 27 +15 86.1 78.4% 1.37
Rodion 'fear' Smyk 31 - 28 +3 67.1 74.5% 1.08
Vsevolod 's-chilla' Shchurov 26 - 30 -4 53.4 74.5% 0.92
TSM K - D +/- ADR KAST Rating 2.1
Danmark Frederik 'acoR' Gyldstrand 39 - 39 +0 80.5 62.7% 0.94
Danmark Valdemar 'valde' Bjørn Vangså 27 - 38 -11 70.7 62.7% 0.77
Danmark Rasmus 'Zyphon' Nordfoss 25 - 42 -17 55.3 52.9% 0.67
Danmark William 'sirah' Kjærsgaard 26 - 39 -13 57.8 58.8% 0.63
Danmark Nikolaj 'niko' Kristensen 19 - 41 -22 51.5 54.9% 0.49
#1(Med 0 svar)
5. oktober 2024 kl. 20:30
aGk
Dust2TV sub
Av av av 😬
#2(Med 28 svar)
5. oktober 2024 kl. 22:57
Madsen
Det er hvad man for ud af at fjerne sin bedste spiller….
#3(Med 19 svar)
5. oktober 2024 kl. 23:11
Hunt
Zyphon er der stadig :)
#5(Med 1 svar)
5. oktober 2024 kl. 23:21
Madsen
Jeg synes Altekz er foran Zyphon :)
#7(Med 0 svar)
5. oktober 2024 kl. 23:39
Hunt
Tydeligvis ikke

Den ene er 1,17 rating over 8mnd/150+ maps og den anden er kicked med ish 1 rating
#9(Med 16 svar)
6. oktober 2024 kl. 08:13
Dennis
Du skal ikke snakke lort om Altekz, det er jordens største fejl at han ikke er fast mand hos Astralis!

Jøsses nogle mennesker herinde er så langt fra den virkelige verden.
#10(Med 15 svar)
6. oktober 2024 kl. 11:34
Hunt
Fuck du sejler, har ikke sagt et ord negativt om altekz...

Siger bare at zyphon er bedre.. At du tror andet viser hvor langt væk du er fra virkeligheden, men fair nok, det skal man jo også være som astralis fan lol
#11(Med 13 svar)
6. oktober 2024 kl. 12:08
Thuumes
zyphon er bedre end magisk ;) hvis rating fungere som du beskriver det :D

fuldstændig enig at altekz er bedre. :D
#12(Med 12 svar)
6. oktober 2024 kl. 12:19
Hunt
Der er forskel på hvilket niveau den rating er kommet på.. magik/falcons spiller trods alt stadig tier 1 (somehow), jeg kan også gå ind og hive en 1,8 rating i en silver kamp, men det gør mig ikke bedre end donk..

Altekz er betemt ikke dårlig, men ro på gutter, han har ikke rigtig vist det store (endnu). Zyphon har været til en del majors og også major playoff, samt er det stadig vildt stærkt at have en så høj rating over så lang tid (uden awp). Selvom det er tier 2-3..
#13(Med 0 svar)
6. oktober 2024 kl. 12:45
ClinT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
enig.
#15(Med 4 svar)
6. oktober 2024 kl. 13:48
Pingomania
Sygt unuanceret. Hvad er zyphon egentlig bedre til end Altekz? Syntes zyphon skyder godt og er god til multikills hvis du sætter ham i de rigtige situationer og miljøer.
Altekz er en klogere spiller. Han er super dygtig på anchor roller og dygtig som lurker. Ofte med en god timing. Han har samtidig et rigtig godt aim og viser at han også kan samle en awp op.

Skal vi gå efter hvad hunt siger med rating, så ville hunt jo have BlameF som dem bedste spiller i verden😂😂😂

Start med at se kampe med Altekz og zyphon før du udtaler dig😂😂😂

Og apropos majors. Altekz ville have deltaget i sidste major hvis preasy's ejer, ikke var løbet tør for penge og solgte Nicoodoz så tæt på RMR.

Zyphon var ikke engang tæt på at kvalle sig til sidste major.
#22(Med 3 svar)
6. oktober 2024 kl. 20:27
Hunt
Er du ven af altekz eller er du hans alt acc?
#26(Med 2 svar)
6. oktober 2024 kl. 21:50
Pingomania
Godt spørgsmål. Jeg er ihvertfald ikke hans alt acc😂😂😂
Mere behøves du ikke at vide😂😂😂
Jeg har faktisk forsvaret dig en del fordi narrativet har været at er man "dum" så er man hunt. Jeg er ikke enig. Du er ikke dum, bare unuanceret😊
#27(Med 1 svar)
6. oktober 2024 kl. 23:04
Hunt
Mere behøves jeg ikke vide?
Så tyder jo noget på DU ikke er i en position til at være særlig objektiv?
#32(Med 0 svar)
7. oktober 2024 kl. 09:02
Pingomania
Det er ret vildt at du får det svar ud at det😂
Du skulle have stillet et bedre spørgsmål hvis du ville have et ordentligt svar😊
#20(Med 5 svar)
6. oktober 2024 kl. 18:11
Pingomania
Jeg siger det bare hunt. Du ville ikke få en 1.8 rating mod mig i en silver kamp😂😂😂
Så skulle du være på mit hold for at have en chance for 1.8 rating😊
#23(Med 4 svar)
6. oktober 2024 kl. 20:30
Hunt
Hvis du er så god, så er du jo nok heller ikke silver ;)

Men pointen er jo bare at jeg kan gå ind og være mega god mod silvers, men i en pro kamp var jeg nok gået 2-22..
#25(Med 3 svar)
6. oktober 2024 kl. 21:51
Pingomania
Jeg er en stabil silver 4 spiller😁😂 Mit peak har været gold 1 på overpass i cs2. Mega ufortjent for jeg var hverken star player eller dygtig til utilities på det map😁

Jeg forstår din pointe men jeg er stadig ikke helt enig. For mig at se er tier 1 og tier 2 flydt sammen. I min verden er det top 5 holdene der er tier 1.
FaZe, navi, spirit, g2 og Vitality.

Resten spiller om sekundære placeringer og er tier 2.
Tier 3 skal du ud af +100 listen

Jeg giver ikke en skid for partner spots. Det fortæller intet om holdets nuværende niveau.
#28(Med 2 svar)
6. oktober 2024 kl. 23:07
Hunt
Jeg er da sådan set enig i alt du lige nævner, kan ikke se hvad det har noget med det at gøre? Andet end du taler zypons stats endnu mere op end jeg gør?

Fakta er jo bare at zyphon fra flames og til nu har vist meget mere end altekz og på 9/10 parameter er en bedre spiller. Men du og Dennis er af en eller anden grund så store fans af altekz at i ikke kan se det?
#33(Med 1 svar)
7. oktober 2024 kl. 09:09
Pingomania
Faktum er at zyphon hverken leverede noget nævneværdigt i sprout og var anonym til majoren.
Faktum er også at zyphon røg ud til et tier 3 hold i den lukkede kval til sidste major..
Faktum er også at zyphon er en ret ensidig spiller som får en pæn rating hvis du bygger holdet op omkring ham. Men holdet får ikke succes.

Jeg kan godt lide zyphon! Men at sige at han er bedre end Altekz på baggrund af stats fra TSM er helt på månen. Jeg kunne have forstået det hvis du havde set kampene og kommet med noget skarpsindighed, men det er ikke tilfældet vel😉
#35(Med 0 svar)
7. oktober 2024 kl. 10:06
Hunt
Ikke kun derfor, men ser også på flames og sprout. Flere år..
#19(Med 0 svar)
6. oktober 2024 kl. 16:26
Dennis
Da jeg skrev kommentaren skulle jeg lige til at tilføje i bunden at hele kommentaren selvfølgelig var ironisk. Men tænkte at den var så tydelig, at enhver kunne forstå det.

Jeg tog fejl...
#4(Med 7 svar)
5. oktober 2024 kl. 23:18
glx0
Hvis han er så god, hvorfor bliver han skiftet ud hele tiden.
God er han da, men ikke den bedste.
Han er ung endnu, så masser tid til at udvikle sig.
#6(Med 6 svar)
5. oktober 2024 kl. 23:20
Madsen
Hele tiden? Er han ikke kun blevet skiftet ud hos TSM?
#8(Med 5 svar)
6. oktober 2024 kl. 00:00
Kristja
Astralis Talent > Astralis > Astralis Talent > Preasy > ex-preasy > TSM > Bænken
Men ja han var selvfølgelig ikke god nok til Astralis. Så han røg tilbage på talent, og så går jeg ud fra, at han blev solgt til Preasy, og kunne skifte frit til TSM, efter Preasy. Så nej det ser ikke ud til, at han er blevet skiftet ud flere gange som sådan.
#14(Med 4 svar)
6. oktober 2024 kl. 13:36
Pingomania
Det var politisk i Astralis Kristja. Desværre gik de med blamef's ideer. Det fortryder de nok rigtig meget i Astralis lige nu😂😂😂
#16(Med 3 svar)
6. oktober 2024 kl. 13:54
Kristja
Haha måske, jeg ved sgu ikke hvis ideer det var! :D
Havde man nu givet blameF nogle ordentlige spillere, så havde det måske set anderledes ud ^^
#17(Med 2 svar)
6. oktober 2024 kl. 14:08
Pingomania
😂😂😂 ja, og hvis de også havde lært blameF at spille som en holdspiller og samtidig givet ham nogle IGL evner. Så havde han måske været en god spiller.

Ideerne kom fra casle og sportsdirektøren dengang. Og et godt bevis på at inkompetent ledelse kan ødelægge en hel org på meget kort tid.

Altekz var et offer for magtkamp og politik
#21(Med 1 svar)
6. oktober 2024 kl. 19:25
Kristja
Jeg tror helt generelt, at hans spillemåde bliver misforstået. Han er blot en klog og taktisk anlagt spiller, men du har helt ret i, at han til tider godt kunne spille en anelse for passiv. Men sæt nu han havde en donk og m0NESY til at hive de første 2 kills I runderne, så vil jeg garantere dig for, at han kunne blive aktiveret som en lurk rolle, og hive 2 frags selv. Men det er en længere smører jeg kan skrive om det 😅

Han er dygtig og bestemt undervurderet, og i den grad også misforstået af mange som spiller.

Men jeg er enig med dig omkring resten 😄
#24(Med 0 svar)
6. oktober 2024 kl. 21:16
Pingomania
Jeg hører hvad du siger😃 BlameF har faktisk et vanvittigt godt aim og har lurk evner. Han er helt sikker en klog og taktisk dygtig spiller!
Syntes der er 2 problemer med ham. 1) han ofrer sine holdkammerater til fordel for hans egen rating. 2) som du selv siger er han for passiv.

Altekz er en bedre lurker end BlameF da Altekz er mere proaktiv og får gode opening kills. Altekz er ikk afhængig af at hans holdkammerater finder de 2 første kills. Det gør Altekz til en langt mere værdifuld spiller end BlameF for holdet.

Og igen. Hvis Monesy og donk finder 2 Opening kills hver runde.Så har du ikke noget at bruge BlameF. Runderne er alligevel vundet.
#18(Med 0 svar)
6. oktober 2024 kl. 14:12
Pingomania
Og apropos casle. Efter hans splittede Astralis ad, så var han en måned i Ecstatic hvor han tog alt æren for deres wins. Nu er han igang med at splitte danske GG ad.

Mon ikke han er færdig som cs træner når GG smider ham ud
#29(Med 3 svar)
7. oktober 2024 kl. 00:03
Thuumes
Hooxi i tsm? 😏
#30(Med 2 svar)
7. oktober 2024 kl. 01:28
Hunt
tsm har valde der gør det godt, GG mangler hooxi og GG har allerede røj og nicodoz
#31(Med 1 svar)
7. oktober 2024 kl. 07:47
Thuumes
Også et fint bud, udemilbart tror jeg ikke penge er alt for hooxi, tror dog TSM kan levere en højere månedsløn.
#34(Med 0 svar)
7. oktober 2024 kl. 10:05
Hunt
tsm mangler bare ikke en igl rigtigt, det gør GG. Tror ikke nodios er god som igl..
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.