WOPA VINDER POWER LIGAEN SÆSON 27
LIVE
BERRY var med til at sikre SAW en top 4-placering ved årets IEM Cologne.

BERRY forlader SAW

Den danske træner forlader det portugisiske hold efter to måneder.

BERRY er færdig hos SAW.

Sådan lyder det fra organisationen samt hovedpersonen selv torsdag aften på X.

Parterne skilles grundet forskellige synspunkter og perspektiver, skriver organisationen i en pressemeddelelse.

På grund af forskellige synspunkter omkring metodologi og perspektiver for holdet, har vi sammen med BERRY truffet den beslutning, at det ville være bedst at gå hver til sit, skriver SAW.

I sit eget opslag takker BERRY organisationen for den seneste tid og slår fast, at han nu er fri på markedet og søger en ny trænerstilling.

Ikke længere end del af SAW.

Det har været nogle uforglemmelige måneder sammen med SAW, og vi har opnået nogle bemærkelsesværdige ting.

Men desværre slutter rejsen her. Jeg vil gerne udtrykke min dybeste taknemmelighed til SAW, spillerne og især det portugisiske community for al støtten og minderne.

Jeg er stadig meget motiveret og free agent fra i dag. Jeg vil tilbage til coaching hurtigst muligt så tøv ikke med at kontakte mig på [email protected] eller X.

BERRY hjalp SAW-mandskabet til en 3.-4.-plads ved årets IEM Cologne samt en plads videre til RMR-turneringen i Shanghai fra den lukkede kvalifikation. Holdet toppede på en 9.-plads på verdensranglisten, hvilket er organisationens højeste placering til dato.

Den danske træner forlader dog holdet ovenpå et noget skuffende resultat ved ESL Challenger Atlanta i sidste uge, hvor de var storfavoritter men endte på en 3.-4.-plads.

Der sker ikke bare en udskiftning på trænerposten men også på holdkortet, da SAW så sent som i går præsenterede Ag1l, der tager over for arrozdoce.

SAW består nu af:

  • MUTiRiS

  • roman

  • ewjerkz

  • story

  • Ag1l

#1(Med 28 svar)
10. oktober 2024 kl. 19:10
HUNDEN
Major deltager
Vundet Dust2 Masters 3 gange
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sashi
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Astralis?
#3(Med 3 svar)
10. oktober 2024 kl. 19:19
JustaRadom0ldDude
Gætter du eller tror du det sker?

Håber han holder sig væk fra det cirkus…
#23(Med 2 svar)
11. oktober 2024 kl. 09:16
HUNDEN
Major deltager
Vundet Dust2 Masters 3 gange
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sashi
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det var egentligt ikke for at skabe kaos.
Jeg synes Ruggah har gjort rigtig mange gode ting i North, Optic, OG og nu Astralis, men jeg tror Ruggahs styrke er sammenhold og den gode kemi på holdet.
Jeg ved at Berrys styrke ligger i det taktiske, og det han har gjort de sidste par år med Sprout og sAw, kunne være det som tændte Astralis, og de kom tilbage på sporet.

Det var ikke for at skabe en debat om Ruggah skulle være der eller ej. Berry kunne bare være et anderledes men godt match til Astralis.
#26(Med 0 svar)
11. oktober 2024 kl. 11:40
JustaRadom0ldDude
der er jeg nok også enig med dig, men jeg kunne tvivle på effekten af et trænserskifte
#34(Med 0 svar)
11. oktober 2024 kl. 23:25
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Lyder umiddelbart til at organisationen ikke ville det samme som bry.
Det er lidt synd. Synes altid bry har kunne noget.
#4(Med 23 svar)
10. oktober 2024 kl. 19:20
Hunt
Ville være en super løsning for Astralis, tvivler på det sker desværre.
#5(Med 2 svar)
10. oktober 2024 kl. 19:26
JustaRadom0ldDude
Er du sarkastisk?
#6(Med 1 svar)
10. oktober 2024 kl. 19:27
Hunt
Nej
#8(Med 0 svar)
10. oktober 2024 kl. 19:38
JustaRadom0ldDude
Ok så
#15(Med 19 svar)
10. oktober 2024 kl. 21:44
soga
Du går meget op i resultater... Hvad har BERRY bevist der skulle gøre ham til spidskandidat til det der skulle være Danmarks flagskib?
#16(Med 18 svar)
10. oktober 2024 kl. 21:49
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Nu det ikke fordi jeg vil beskytte Hunt eller svare for ham, men hvis man ikke kan se hvad Berry har gjort for det her SAW mandskab, så det sku ikke cs man skal debatere. Prøv blot at tag et kig på deres resultater, de burde da tale for sig selv.
Nej de har selvfølgelig ikke vundet Events, men de er lavet virkelig gode runs udfra deres "niveau" samt de har slået og spillet lige op med mange af topholdene.
#17(Med 17 svar)
10. oktober 2024 kl. 21:55
soga
Betvivler slet ikke at han har været god for SAW og sikkert også Sprout. Han har sikkert kunne lære begge hold en masse ting om CS og det fundamentale. Min påstand er at Astralis spillerne har ret godt styr på de ting, og nærmere skal bruge en rolle-model/en der har vist resultater - altså været med til rent faktisk at vinde flere T1 events. Hvem det skulle være, det ved jeg ikke. zonic/HUNDEN/Xizt/sycrone er mine bedste bud, måske xyp9x hvis han vil gå allin. Men ja, det er svært at udtale sig om når man ikke er med på holdet og ved præcist hvad de kan tilbyde holdet - af den grund er jeg også imponeret over at Hunt mener at han ved bedre end Astralis og at det er en nobrainer at hente BERRY ind.
#19(Med 11 svar)
10. oktober 2024 kl. 22:07
Hunt
"Hunt mener at han ved bedre end Astralis og at det er en nobrainer at hente BERRY ind."

-Ja

Astralis ender ofte at gøre som jeg mener de burde gøre, oh well godt nok årevis efter jeg sagde de skulle..
#20(Med 10 svar)
10. oktober 2024 kl. 22:42
soga
Vil du ikke være sød at svare på mit eneste spørgsmål istedet for at prale med hvor stort et orakel du er?
#21(Med 9 svar)
10. oktober 2024 kl. 22:57
Hunt
Fået sprout til legends stage til en major
Fået saw til cologne semifinale

Generelt set været med til en udvikle mange talenter fx Staehr, tauson, zyphon, refrezh, fessor, iceberg, maze. Har alle spillet under ham på tidspunkter. (Giver ham ikke alt credit for alt udvikling ved alle spillere). Men ligesom med spillere der har spillet under hunden, har lært en del.

Hvad har ruggah vundet der skulle lade ham blive? Han har haft en org med penge til blast partner spot i årevis, uden at vinde noget som helst. OG stod stille i årevis.. hvad har han vist? I det mindste har berry gået ind på hold som træner og markant løftet hold fra hvor de var.

Samt hvad er det du mener astralis allerede har styr på? Kan ikke se ene eneste ting de har haft styr på længe..

"Betvivler slet ikke at han har været god for SAW og sikkert også Sprout. Han har sikkert kunne lære begge hold en masse ting om CS og det fundamentale. "

Det er vel lige præcis hvad berry skulle gå ind og gøre...
#22(Med 8 svar)
11. oktober 2024 kl. 07:14
soga
Fint, han har fået nogle mindre gode hold til at lave dybe runs, det er i for sig også ret imponerende. Kæmpe pas på ruggah - jeg tænker der er en grund til at de har ham, du eller jeg har ikke den fjernest idé om hvad han bidrager med. Men jeg er da enig, han har tæt på intet vist som coach, ingen af hans hold har haft resultater.

Astralis spillerne - cadiaN og dev1ce især, har så mange års erfaring med CS at de burde have styr på fundementals - hvordan man spiller sammen som hold, spiller klog cs og klarer med og modgange. Jeg tænker også at stavn og jabbi er der efter mange år på toppen.

Min påstand at en coach som BERRY er super god for den yngre generation/udenlandske hold som ikke har haft så mange dygtige tacleaders som vi har haft i Danmark igennem 1.6 og CS:GO, til at lære dem disse ting.

Om BERRY er en bedre coach end ruggah? Kæmpe pas. Jeg så hellere trace være deres coach, tbh. Han fik ESTATIC frem og var en kæmpe chef i 1.6 + stærk vindermentalitet. Men jeg ved af gode grunde heller ikke hvad trace bidrager med som coach, men mit bud er at han ville være bedre.
#24(Med 7 svar)
11. oktober 2024 kl. 10:15
Hunt
"burde" er ordet her, de har stadig brug for en god coach og ikke ruggah som intet har vist nogensinde..

Du stiller spørgsmålstegn ved om berry er god, selvom vi har beviser, mens du bare antager ruggah er god fordi astralis har valgt ham? Hvor mange coaches har astralis hakket sig igennem de sidste mange år..
#27(Med 6 svar)
11. oktober 2024 kl. 15:44
soga
Burde bruger jeg da jeg ikke antager at jeg er klogere end alle andre, ligesom dig. Jeg har kun spillet med dev1ce og det var i slutningen af 1.6 hvor jeg prøvede source i et par måneder. Men da han også har forsøgt sig som ingameleader tænker jeg ikke at han er helt dum.

Beviser, puha. Det svarer til at sige at vi har beviser for at gla1ve er god.

Min pointe; hvor meget skal disse events vejes? Det er jo relativt. Alle faktorer skal tages med i betragtning.

Buede du ikke søge om en stilling hos Astralis? Win win for begge parter og du vil nok kunne hive en stor hyre hjem
#28(Med 5 svar)
11. oktober 2024 kl. 15:46
Hunt
Hvad fabler du om?
#29(Med 4 svar)
11. oktober 2024 kl. 16:40
soga
Vores veje skilles her, du har endnu engang bevist at du er dust2’s dårligeste bruger at debatere med.

Men giv det da lige et skud med Astralis, er sikker på at du ville kunne løfte dansk cs tilbage til hvor det hører til
#30(Med 3 svar)
11. oktober 2024 kl. 17:50
Hunt
Du sejler jo rundt, at du ikke kan se hvad berry har gjort godt og hvad ruggah ikke har gjort godt, er dit problem..

Alle andre kan tydeligvis godt se at berry har gjort det godt..

At du har spillet med device i 1,6? spurgt? Han blev igl, så derfor er han klog? Sure.. så klog han ikke er igl mere efter få måneder ugen at vinde eller være tæt på noget...
#31(Med 2 svar)
11. oktober 2024 kl. 18:35
soga
Præcis hvor anerkender jeg at ruggah har gjort det godt, og at berry ikke har?

Ny strategi; en sætning/spørgsmål - så kan du forhåbentlig ikke snakke udenom
#32(Med 1 svar)
11. oktober 2024 kl. 19:12
Hunt
Hvad er det du måler en coach på? For du virker til at være overbevist ved nogle coaches og ikke ved andre, mens du samtidig siger du ikke kan måle det. Mens de beviser jeg kommer med, siger du ikke tæller?

Svar gerne på spørgemålet?

Samt svar gerne på hvad det har noget med at gøre, at du har spillet med devicei 1,6?
#33(Med 0 svar)
11. oktober 2024 kl. 19:30
soga
Du stiller mig 4 spørgsmål uden at svare mit eneste. Prøv igen.

EDIT:
Selvom jeg er super krænket over dine manglende evner til at debatere, kan jeg godt se at den del med device, som blev skrevet lidt for hurtigt kan virke lidt malplaceret - så det vil jeg gerne svare på.

Det var i CS Source ikke 1.6. Jeg skrev det for at lave en analog til at hverken du eller jeg ved super meget om hvad der foregår bag kulisserne - da vi ikke har et dybere kendskab end hvad vi ser og hører i interviews. Mit problem med dig, ligger i din manglende ydmighed - du tror altså at du ved bedre end alle andre på trods af at du ingen kvalifikationer har for det (enlighten me please, hvis der er noget jeg overser). Jeg bruger ord som “tror/burde” da jeg har selvindsigt nok til at vide at jeg ikke ved bedre end dem der arbejder med menneskerne.
#35(Med 4 svar)
11. oktober 2024 kl. 23:26
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Xyp9x? Altså den stille mus.
Ahhhh :D
#36(Med 3 svar)
12. oktober 2024 kl. 04:42
soga
Han er nok ikke den mest højtråbende, tilgengæld tror jeg at han er en af de klogeste CS-individer vi har produceret i Danmark i nyere tid
#37(Med 2 svar)
12. oktober 2024 kl. 16:27
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Højtråbende? A hvad for noget.

Kender du manden, har du spillet med ham? Han er en stille mus.

I starten af csgo fik han fortalt han skulle snakke noget mere 😂
#38(Med 1 svar)
12. oktober 2024 kl. 17:00
soga
Jeg har ikke spillet med ham, jeg giver dig jo bare ret i at jeg også tænker at han ikke råber højt => nok er mere stille end gns.. Ja okay det vidste jeg ikke, jeg tænker bare at han var med så lang tid i CS med måske dårligeste aim på scenen, uden at være ingame leader + clutchminister/jeg sjældent har set ham lave fejl.. Så han må have hoved skruet rigtigt på 😃
#39(Med 0 svar)
12. oktober 2024 kl. 22:44
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Tager jeg på min kappe, læste din kommentar som
"Han er nok den mest højtråbende" 😂🤯
#2(Med 0 svar)
10. oktober 2024 kl. 19:17
WitaCasts
Dust2.dk Caster
Dust2 fantasy vinder
the fuck
#7(Med 7 svar)
10. oktober 2024 kl. 19:30
rALF
Er det ikke lidt underligt, taget i betragtning af at resultaterne har været godkendt, og at det ikke er længe siden de signede ham permanent?

Jeg gætter på sprogbarrieren som den primære årsag. Umuligt for Berry, at leverer 110% som coach under kampene, når han ikke forstår, hvad spiller helt præcist kommunikerer i kampens hede.
#9(Med 0 svar)
10. oktober 2024 kl. 19:42
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jeg forstår heller ikke noget af det her. Resultaterne er gode, og ting som arbejdsmetode, spillemåde, sprog osv. burde da være på plads efter prøveperioden?
#10(Med 2 svar)
10. oktober 2024 kl. 19:43
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg tænker klart han har fået et andet tilbud, som hverken ham selv eller SAW har kunne sige nej til.
#11(Med 0 svar)
10. oktober 2024 kl. 19:55
Kakkelborg
"Jeg er stadig meget motiveret og free agent fra i dag. Jeg vil tilbage til coaching hurtigst muligt så tøv ikke med at kontakte mig på [email protected] eller X." Skulle det bare være bluff så? :D
#13(Med 0 svar)
10. oktober 2024 kl. 20:08
JakobHelms
Fra en org der ikke skal med til majoren? Jeg tror det næppe, medmindre ENCE ville degradere Enkay J igen alllerede. BERRY er vel låst til RMRen, og tænker ikke f.eks. Astralis har nogen som helst interesse i - igen - at stå uden træner bag sig.
#12(Med 2 svar)
10. oktober 2024 kl. 20:06
JakobHelms
Enig i at det vel sjældent er optimalt at der ikke er et match hvor coachens sprog matcher det der bliver talt in-game, men det har jo tydeligvis ikke været en hindring for succes her, ligesom det ikke var for fx Xizt og Heroic.

Jeg tror bestemt ikke på at problemet, som gør at BERRY nu ryger fra, skulle være noget, som har været åbenlyst hele tiden. Jeg tænker det snarere har at gøre med den måde arrozdoce bliver fjernet på, hvor man kunne forestille sig at BERRY havde et andet fokus (som at stille op til majoren med stærkest muligt holdkort) mod organisationens (som er at give mest muligt tid til et lineup man har i så lang tid som muligt).
#14(Med 0 svar)
10. oktober 2024 kl. 20:52
Bertelsen
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Det kan sku ikke helt sammenlignes med Xizt og Heroic. Svensk og dansk minder ret meget om hinanden. Bry forstår jo overhovedet ikke portugisisk, og det var kun engelsk i timeouts
#25(Med 0 svar)
11. oktober 2024 kl. 11:23
rALF
Sammenligning mellem Xitz og Heroic er ikke helt det samme, for med lidt sprogøre og noget intens sprogtræning, så kan du hurtigt forstå svensk - eller norsk for den sagsskyld, hvis du er dansker. Da dev1ce og også es3tag spillede i Nip, der kørte de eksempelvis svensk på serveren, så vidt jeg ved.

Jeg er enig med dig i, at det har været åbenlyst fra starten af - men det betyder jo ikke, at det ikke kan have spillet ind, fordi det var sværere end først antaget. Jeg hørte BERRY snakke om, at han skulle lære portugisisk mv..

Men altså, jeg ved det ikke - der kan sagtens være flere årsager, bl.a. det du nævner :-)
#18(Med 0 svar)
10. oktober 2024 kl. 22:04
aGk
Dust2TV sub
G2?
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.