HLTV løfter sløret for nyt rating-system
Når verdens bedste hold og de mange tusinde spillere, der hver dag spiller kampe på HLTV, bliver vurderet baseret på statstikker, er det med et nyt system.
Det har HLTV afsløret mandag.
Data- og nyhedsmediet har nemlig introduceret rating 2.1, som kommer til at erstatte rating 2.0, som har været brugt siden 2017.
Den største ændring fra de to rating-systemer er, at overlevelse i tabte runder har mindre betydning i det nye system, hvorfor spillere som Jame især bliver påvirket.
En anden væsentlig ændring er, at kills uden at miste skade tæller mere, mens assists ikke vægtes lige så højt længere, efter man i Counter-Strike 2 allerede får en assist efter at have givet 25 i skade i modsætning til 40 i CS:GO.
Det er især mængden af 'saves' i tabte runder over årene, der fik HLTV til at udarbejde det nye system, ligesom 'saving' i Couner-Strike 2 har mere betydning som følge af de kortere kampe med MR12.
Hvorfor ikke rating 3.0?
I forbindelse med nyheden er det et naturligt spørgsmål, hvorfor man ikke har ændret navnet til 3.0 i stedet for 2.1.
Det er der dog en god grund til, da HLTV skriver i annonceringen, at de allerede nu arbejder aktivt på at lave et endnu bedre system, der blandt andet også tager økonomien og sandsynligheden for at vinde en runde i mente.
Dette er en langvarig proces, som de ikke er klar til at udgive helt nu.
Læs hele artiklen om det nye rating-system her.