7. januar 2025 kl. 09:23
Skrevet af rask
AceZone og CEPTER bliver partnere på POWER Ligaens divisioner
Partnerskabet medfører navneskifte på de 11 divisioner under POWER Ligaen.
Når den 28. sæson af POWER Ligaen skydes i gang på mandag, så kommer divisionerne til at skifte navn.
AceZone og CEPTER er nemlig blevet partnere på POWER Ligaens divisioner, og de to partnere kommer derfor til at pryde navnene på de i alt 11 divisioner, der er under POWER Ligaen.
1. division samt de to 2. divisioner fremover til at hedde henholdsvis AceZone 1. division og AceZone 2. divisioner A og B, mens CEPTER kommer til at pryde navnene på henholdsvis 3. og 4. divisionerne.
Den 28. sæson af POWER Ligaen skydes i gang mandag den 13. januar.
Troede 1 div skulle hedde Sashi league? 11 hold cmon..
+1
#6(Med 96 svar)
7. januar 2025 kl. 12:30
JaySomzElite
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Kunne der ikke være en verden, hvor at Sashi Academy bare har forlænget deres spot og så har main-holdet - med rette - fået et spot i den øverste division, hvilket så medfører at Academy bliver tvangsnedrykket?
#7(Med 3 svar)
7. januar 2025 kl. 12:49
SanderAdmin
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Lige præcis
#10(Med 2 svar)
7. januar 2025 kl. 13:07
b0ychildElite
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Men det er jo et helt andet hold?
#11(Med 0 svar)
7. januar 2025 kl. 13:33
JaySomzElite
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Det er dit XI-lineup vel også ift. sidste sæson? Og det ville det jo også være såfremt at det var Sashi Main som overtog det.
Sådan er det hos mange hold i divisionerne. Ligesom når vi skifter årgang på efterskolerne.
Sådan er det hos mange hold i divisionerne. Ligesom når vi skifter årgang på efterskolerne.
#12(Med 0 svar)
7. januar 2025 kl. 13:31
SanderAdmin
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Pladsen følger ejeren, medmindre der søges om dispensation til at overdrage den til ny ejer, og denne dispensationsansøgning så selvfølgelig godkendes, så det er jo helt normalt, at hold stiller med fuldstændig andre lineups mellem sæsoner. Det tænker jeg da også, at du selv kan huske fra tiden på skolen.
De kan jo ikke tildele et spot i ligaen til en organisation der allerede har et spot deroppe
dust2.dk/nyheder/56464/ny-regel-kun-et-hold-fra-sa..
dust2.dk/nyheder/56464/ny-regel-kun-et-hold-fra-sa..
#13(Med 40 svar)
7. januar 2025 kl. 13:32
JaySomzElite
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Hvor står der at de ikke kan det? Der står vel bare at et hold ikke kan rykke op?
Lad os nu sige at Sashi har ansøgt om et spot ligaen til deres main hold, med kommentaren om at hvis det lykkes, så er de indforstået med at det kræver en tvangsnedrykning af Sashi Academy.
Vi aner ikke hvad der er foregået, men det er sgu ærgerligt at folk sidder og klager over at vi endelig får de bedste danske hold med i den danske liga, som efterhånden er det eneste udstillingsvindue vi har i DK - både for de unge spillere, men også for sponsorer osv.
Om det så det betyder at man har 2 ekstra kampe i 1. division er i min optik hamrende ligegyldigt. De har alligevel ikke en mulighed for at rykke op, så de stjæler på ingen måde nogens muligheder.
Lad os nu sige at Sashi har ansøgt om et spot ligaen til deres main hold, med kommentaren om at hvis det lykkes, så er de indforstået med at det kræver en tvangsnedrykning af Sashi Academy.
Vi aner ikke hvad der er foregået, men det er sgu ærgerligt at folk sidder og klager over at vi endelig får de bedste danske hold med i den danske liga, som efterhånden er det eneste udstillingsvindue vi har i DK - både for de unge spillere, men også for sponsorer osv.
Om det så det betyder at man har 2 ekstra kampe i 1. division er i min optik hamrende ligegyldigt. De har alligevel ikke en mulighed for at rykke op, så de stjæler på ingen måde nogens muligheder.
læs overskriften mate, men hvorfor skal de søge nyt spot med et main hold når de har et spot i ligaen, deres main hold vil altid få liga spot jo
er de bange for at academy holdet ikke ville få en plads i 1 div når alle pladserne var optaget, der har alle dage været gode hold der fik spots en division under deres niveau fordi der ikke var plads. Det er selvfølgelig anderledes når man hedder Sashi
er de bange for at academy holdet ikke ville få en plads i 1 div når alle pladserne var optaget, der har alle dage været gode hold der fik spots en division under deres niveau fordi der ikke var plads. Det er selvfølgelig anderledes når man hedder Sashi
#19(Med 9 svar)
7. januar 2025 kl. 16:17
JaySomzElite
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Der står bare man ikke kan have to hold i Ligaen, hvilket de heller ikke har.
Nu aner jeg jo ikke noget om hvad der er sket, men selvfølgelig vælger Sashi da at søge på den måde der stiller dem bedst. Det er hverken snyd, korruption eller alt muligt andet.
Jeg synes det bliver lidt dobbeltmoralsk, når det ikke er mere end et par sæsoner siden, hvor du/I prøvede at bytte lidt rundt på Flares-holdene og ændre navne, for at stille dit Flares main-hold i den mest gunstige 2. division? ;)
Begge dele er vel et forsøg på at sætte sig i den bedst mulige situation indenfor de regler og rammer der er.
Nu aner jeg jo ikke noget om hvad der er sket, men selvfølgelig vælger Sashi da at søge på den måde der stiller dem bedst. Det er hverken snyd, korruption eller alt muligt andet.
Jeg synes det bliver lidt dobbeltmoralsk, når det ikke er mere end et par sæsoner siden, hvor du/I prøvede at bytte lidt rundt på Flares-holdene og ændre navne, for at stille dit Flares main-hold i den mest gunstige 2. division? ;)
Begge dele er vel et forsøg på at sætte sig i den bedst mulige situation indenfor de regler og rammer der er.
ja det er korrekt inden for hvad der var i min kontrol, det var kun jer i dust 2 der så et kæmpe problem i det, og sjovt nok endte de som nummer 1 i den svære gruppe som du siger det anyways så hvad var problemet
#27(Med 7 svar)
7. januar 2025 kl. 16:37
JaySomzElite
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Synes du så ikke det er dobbeltmoralsk at sidde og pive over at Sashi Main har fået et PL-spot og at det har medført deres Academy er tvangnedrykket fordi de har valgt at søge på en måde som overhovedet ikke bryder reglerne?
Og ja, jeg synes det er voldsom dårlig stil at når man står med 3-4 hold fordelt i 2. divisions-grupper, at man sidder og venter til alle andre har skrevet lineups ind, for så at sidde og udpege, hvilken gruppe sine hold skal spille i for at have bedst chancer. Der er en årsag til at Dust2 seeder holdene i grupperne og fordeler op- og nedrykkere. Det er ikke for at du skal sidde og bytte rundt, så det passer bedst ind for dig og dine hold på bekostning af os andre og niveaudeling lavet af Dust2.
Og nej, jeg synes faktisk ikke at det var den sværeste division - ærligt forstod jeg ikke hvad baggrunden for det var, udover at du måske troede at du kunne få 2 direkte oprykninger.
Og ja, jeg synes det er voldsom dårlig stil at når man står med 3-4 hold fordelt i 2. divisions-grupper, at man sidder og venter til alle andre har skrevet lineups ind, for så at sidde og udpege, hvilken gruppe sine hold skal spille i for at have bedst chancer. Der er en årsag til at Dust2 seeder holdene i grupperne og fordeler op- og nedrykkere. Det er ikke for at du skal sidde og bytte rundt, så det passer bedst ind for dig og dine hold på bekostning af os andre og niveaudeling lavet af Dust2.
Og nej, jeg synes faktisk ikke at det var den sværeste division - ærligt forstod jeg ikke hvad baggrunden for det var, udover at du måske troede at du kunne få 2 direkte oprykninger.
men det sjove her er jo at jeg fulgte jeres anvisninger, i bestemte jo hvilke spillere der skulle spille på hvilke hold. og nu står vi så med Sashi der er større på scenen der får det præcis som de ønsker det, der er forskel på fisk
#37(Med 5 svar)
7. januar 2025 kl. 17:27
JaySomzElite
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Fulgte vores anvisninger? Mate, du har 3 hold som hedder Flares Redemption, Flares Ascent og Flares Esport med allerede eksisterende lineups/cores fra den foregående sæson. Så nej, vi bestemte ikke en skid. Vi sagde bare stop, da du prøvede at vende lortet til din fordel på bekostning af os og alle andre hold.
Du melder heller ikke 3 hold til Gamebox og så efter seedningsfasen, så går du ind og bytter holdnavne, så du kan få den bedst mulige bracket. Det skal aldrig være en fordel at have flere hold i samme divisioner, turnering, whatever - og min holdning er at vi skal være glade for at det overhovedet er lovligt, hvilket egentlig er utroligt, når folk gang på gang beviser at de ikke kan finde ud af at agere som voksne mennesker, som ikke sætter spørgsmålstegn ved integriteten om netop dette.
Sashi har valgt den måde at ansøge om et spot på, som giver dem de bedste odds for at få de spots de ønsker. Selvfølgelig har de taget den.
Du melder heller ikke 3 hold til Gamebox og så efter seedningsfasen, så går du ind og bytter holdnavne, så du kan få den bedst mulige bracket. Det skal aldrig være en fordel at have flere hold i samme divisioner, turnering, whatever - og min holdning er at vi skal være glade for at det overhovedet er lovligt, hvilket egentlig er utroligt, når folk gang på gang beviser at de ikke kan finde ud af at agere som voksne mennesker, som ikke sætter spørgsmålstegn ved integriteten om netop dette.
Sashi har valgt den måde at ansøge om et spot på, som giver dem de bedste odds for at få de spots de ønsker. Selvfølgelig har de taget den.
det har jo lige været en kæmpe fordel for Sashi at have flere hold med, du taler imod dig selv mate
#45(Med 2 svar)
7. januar 2025 kl. 18:13
JaySomzElite
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Du har tydeligvis ikke fanget pointen.
Lad os sige at Sashi Academy hed meatlovers#24 i stedet og Sashi Main beholder navnet.
Så ville de have to spots i Ligaen. Det har de ikke pga. de hedder Sashi Academy.
Lad os sige at Sashi Academy hed meatlovers#24 i stedet og Sashi Main beholder navnet.
Så ville de have to spots i Ligaen. Det har de ikke pga. de hedder Sashi Academy.
Handler det i virkeligheden ikke om, at Sashi acd (med et helt NYT samlet lineup) har fået en badebillet til 1. division?
et lineup der pt er på 2 spillere som jeg har hørt det med 2 spillere da de 3 andre er leavet det er ikke helt gennemtænkt
hvorfor kunne de ikke starte i 2 div og så gøre sig fortjent til 1 div istedet for at få det serveret på et sølvfad
Jeg er ikke uenig med dig, det er jo blot pga Sashi navnet, havde de fem spillere søgt om et spot, var de aldrig blevet godkendt til 1. division med det samme. Men sådan må det nu være, det er trodsalt Dust2 der selv bestemmer hvordan deres turnering skal hænge sammen, man kan jo bare lade være med at deltage, hvis man er utilfreds. Så kan man altid melde sig til esportsligaen :-)
#26(Med 0 svar)
7. januar 2025 kl. 16:32
SanderAdmin
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det er ikke korrekt. Sashis førstehold har ansøgt om et spot i ligaen, det får de, og i den proces gør vi dem opmærksom på, at det vil betyde, at deres acd holds plads i så fald tvangsnedrykkes. Og det er så sket.
#22(Med 21 svar)
7. januar 2025 kl. 16:20
JaySomzElite
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Som Sander giver mig ret i længere oppe, så er det ikke Sashi Academy som har fået nyt spot, men Sashi Main.
det er Sashi der får spot, kald det hvad du vil, men hvorfor fuck søger man med et hold som man ved får liga spot når man har et, det sker jo kun fordi man har en aftale
hvis det tidligere main spot kunne laves til academy kan academy da også laves til main.....
#28(Med 18 svar)
7. januar 2025 kl. 16:40
JaySomzElite
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Jeg forstår slet ikke hvorfor du er så hidsig?
Og ja, Sashi kunne da sagtens have valgt at søge omvendt, men de søger naturligvis på den måde, hvor de har det bedste odds for at få det udfald de søger? Og så forstår jeg ikke hvorfor der bliver grædt sådan over det - det går jo ikke ud over nogle hold i 1. division at Sashi har et spot der? De er jo låst til max at kunne spille 1. division, medmindre main-holdet rykker ned, hvilket vi nok alle ved ikke sker...
Og ja, Sashi kunne da sagtens have valgt at søge omvendt, men de søger naturligvis på den måde, hvor de har det bedste odds for at få det udfald de søger? Og så forstår jeg ikke hvorfor der bliver grædt sådan over det - det går jo ikke ud over nogle hold i 1. division at Sashi har et spot der? De er jo låst til max at kunne spille 1. division, medmindre main-holdet rykker ned, hvilket vi nok alle ved ikke sker...
så de må gerne men jeg må ikke, tak for info
#33(Med 16 svar)
7. januar 2025 kl. 17:12
JaySomzElite
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
For det første er det overhovedet ikke det samme i min optik. I mine øjne har Sashi ikke gjort noget, som går ud over andre hold, men hvis du synes det, så vidner det sgu om ret dårlig moral, når du selv gør det, men ikke mener andre må. :)
så de 10 hold der havde et spot i 1 div der nu skal kæmpe med endnu et hold om et ekstra nedryknings spot, nej det er da helt fair
#39(Med 14 svar)
7. januar 2025 kl. 17:25
JaySomzElite
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Bare fordi vi har vænnet os til 10 hold i 1. division, så er det jo ikke en menneskeret. Uden lige at gide at finde Dust2's regler, er jeg ret sikker på at de skriver sig ud af det.
1. division har tidligere været 12 hold husker jeg hvert fald.
1. division har tidligere været 12 hold husker jeg hvert fald.
alle har været 12 hold jo, men det ændrer ikke på at der er 7% større chance for nedrykning, og der er præcedens for at gode hold starter en division under hvor der er plads. Eksempelvis første Sashi Acd. med zeden der rykkede direkte op fra 2 div med et nederlag
#47(Med 12 svar)
7. januar 2025 kl. 18:20
JaySomzElite
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Mærkeligt de ikke omdøbte ligaen til Sashi Ligaen dengang så og smed dem i PL...
Med din tankegang skulle ECSTATIC også starte i 2. div. Og pga. der kun var ét ledigt spot der, så skulle Sashi Academy i 3. division og ødelægge muligheden for en masse andre hold der.
Du bliver nød til at se en lille smule ud over din egen næsetip.
Med din tankegang skulle ECSTATIC også starte i 2. div. Og pga. der kun var ét ledigt spot der, så skulle Sashi Academy i 3. division og ødelægge muligheden for en masse andre hold der.
Du bliver nød til at se en lille smule ud over din egen næsetip.
har du lagt mærke til hvor mange der er spørgende på det her??? tror langt fra jeg er alene her
#54(Med 10 svar)
7. januar 2025 kl. 18:33
JaySomzElite
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Du kender vel også folk godt nok efterhånden, at når der opstår en mulighed for at brokke sig lidt på en onlineforum, så griber folk chancen. Især når folk tydeligvis ikke har et begreb om hvad der i virkeligheden er sket - nemlig at Sashi Main har ansøgt om et spot i Ligaen, hvilket har betydet at Academy er blevet rykket ned jf. reglerne.
Men at de har søgt ændre vel ikke på at denne “finte” kun kan bruges hvis man er dømt vigtig nok af en enkelt mand
#69(Med 4 svar)
7. januar 2025 kl. 19:45
JaySomzElite
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Denne finte kan vel bruges fordi man ikke kan sige nej til Sashi Main, ligesom man ikke kan sige nej til ECSTATIC?
Det så her vi går galt af hinanden. At sige nej til Sashi main har jo ikke været på tale. Der kan Sashi så vælge og søge om spottet, men i og med der ikke er plads, så Sashi selv sætte holdet på det ene spot de nu kan få. Også må academy få et spot længere nede hvor der nu er et spot åbent.
#75(Med 2 svar)
7. januar 2025 kl. 20:02
JaySomzElite
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Så du mener at Sashi Academy bør tvangsnedrykkes til 2./3. division fordi det er der, der er plads. Det vidner bare fint om at folk er så ringe til at se udover deres egen næsetip. Nu er situationen med Sashi ACD lidt sjov kan jeg høre, men hvem gavner det at smide zEden, molo osv. i 3. division? Så kan de komme derned og ødelægge det for en masse andre hold, for at Teacha og mates ikke skal have fem procents ekstra risiko for nedrykning...
Selv hvis Sashi havde gjort det, så havde ECSTATIC udløst 9 hold i Ligaen. Synes ikke de bliver beskyldt for diverse bestikkelser osv.?
Selv hvis Sashi havde gjort det, så havde ECSTATIC udløst 9 hold i Ligaen. Synes ikke de bliver beskyldt for diverse bestikkelser osv.?
Nej jeg mener de skal lade vær med at gå og prøve at købe 1div spots, som jeg har set mindst et par forsøg på. Og når det så mislykkedes og skal de ikke bare få et spot alligevel.
Så derfor sammenligner jeg ikke med ESTATIC, ligaens størrelse har fluktueret.
Men at gør 1 div 1 hold større end ALLE andre divisioner er komisk, og kan ikke forsvares.
Så derfor sammenligner jeg ikke med ESTATIC, ligaens størrelse har fluktueret.
Men at gør 1 div 1 hold større end ALLE andre divisioner er komisk, og kan ikke forsvares.
#86(Med 0 svar)
7. januar 2025 kl. 20:33
JaySomzElite
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Nu snakker du igen om ting, som ikke handler om Dust2. At Sashi skal følge reglerne er vi selvfølgelig enige i. Men uanset hvad de har forsøgt, så er det lykkes og det handler overhovedet ikke om Dust2.
PL er jo netop også ét hold større? Og sorry to say, men hvorfor kan det ikke forsvares?
PL er jo netop også ét hold større? Og sorry to say, men hvorfor kan det ikke forsvares?
#96(Med 3 svar)
7. januar 2025 kl. 22:16
LukasAdmin
Turneringsadmin
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Hvem er den enkelte mand som skal vurdere dem vigtig? For kan love dig at folk ikke får en plads i power ligaen fordi jeg eller en anden enkeltperson på dust2 syntes det. Det er der flere som har en finger med i processen når ansøgningerne kigges igennem.
Godt at høre. Ikke altid det indtryk man får udefra.
Igen konge arbejde i gør for scenen, så at det er så sjældent folk er uenige kan i godt være stolte af.
Men der vel nogle som lige netop i dette tilfælde har synes Sashi skulle ha/få/har fortjent et 1 div lineup?
Igen konge arbejde i gør for scenen, så at det er så sjældent folk er uenige kan i godt være stolte af.
Men der vel nogle som lige netop i dette tilfælde har synes Sashi skulle ha/få/har fortjent et 1 div lineup?
#100(Med 1 svar)
7. januar 2025 kl. 22:56
LukasAdmin
Turneringsadmin
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Som Sander også påpegede, var processen anderledes end blot, at Sashi fik et 1. div-spot.
På grund af VRS og reglerne omkring conflict of interest er det ikke tilladt at have akademihold i rangerede turneringer. Selvom det ikke står direkte i reglerne, er det en underforstået holdning baseret på fx major-regelsættet. Derfor "banner" vi akademihold i ligaen. Dette er dog uden at love at ligaen overhoved lever op til alle andre krav for at få VRS points, men det er et skridt i retningen deraf.
Sashi Main ansøgte via samme form som alle andre har brugt og blev accepteret, men akademiholdets plads blev "fjernet" fra ligaen for at overholde reglerne, og det blev gjort ved at rykke dem nedad, i den tilladte del hvor de kunne være - 1. div.
Og måske kontroversielt sagt, men jeg mener ligaen handler om, at stærke hold spiller sig op og forbliver i toppen. Hvis et hold stiller med fem dårlige spillere, går det kun ud over dem selv – de rykker jo ned. Så uanset hvem Sashi vælger at spille med, vil ligaen regulere sig selv.
Lige en teknisk detalje til alt det her, som man bla. også vil kunne se på powerstats når man kigger på historikken af holdene: Sashi Akademi holdet som er i 1. div er det samme id og derfor spot fra sidste sæson, som er rykket ned.
På grund af VRS og reglerne omkring conflict of interest er det ikke tilladt at have akademihold i rangerede turneringer. Selvom det ikke står direkte i reglerne, er det en underforstået holdning baseret på fx major-regelsættet. Derfor "banner" vi akademihold i ligaen. Dette er dog uden at love at ligaen overhoved lever op til alle andre krav for at få VRS points, men det er et skridt i retningen deraf.
Sashi Main ansøgte via samme form som alle andre har brugt og blev accepteret, men akademiholdets plads blev "fjernet" fra ligaen for at overholde reglerne, og det blev gjort ved at rykke dem nedad, i den tilladte del hvor de kunne være - 1. div.
Og måske kontroversielt sagt, men jeg mener ligaen handler om, at stærke hold spiller sig op og forbliver i toppen. Hvis et hold stiller med fem dårlige spillere, går det kun ud over dem selv – de rykker jo ned. Så uanset hvem Sashi vælger at spille med, vil ligaen regulere sig selv.
Lige en teknisk detalje til alt det her, som man bla. også vil kunne se på powerstats når man kigger på historikken af holdene: Sashi Akademi holdet som er i 1. div er det samme id og derfor spot fra sidste sæson, som er rykket ned.
Igen tak for dine side af sagen Lukas. Det værdsat!
At beslutningen er taget pga de nye VRS regler forstår jeg fuldt ud.
Dog køber jeg simpelthen ikke præmissen at Sashi.Main har ansøgt og fået liga spottet. Som så tvinger acd ned i 1 div.
Problemet er jo Sashi allerede stod med et hold i ligaen, som så burde bruges.
Hvis alle andre liga hold ville lave et academy hold skulle de jo søge fra bunden, og ikke oppe fra som i dette tilfælde?
Jeg er måske bare helt på månen.
- og at du teknisk får id til at passe er vel ligegyldigt?
Tldr Sashi main burde spille på Sashi’s eneste spot i ligaen. Også skulle de søge med academy, og få tildelt der hvor der nu engang faktisk var plads.
At beslutningen er taget pga de nye VRS regler forstår jeg fuldt ud.
Dog køber jeg simpelthen ikke præmissen at Sashi.Main har ansøgt og fået liga spottet. Som så tvinger acd ned i 1 div.
Problemet er jo Sashi allerede stod med et hold i ligaen, som så burde bruges.
Hvis alle andre liga hold ville lave et academy hold skulle de jo søge fra bunden, og ikke oppe fra som i dette tilfælde?
Jeg er måske bare helt på månen.
- og at du teknisk får id til at passe er vel ligegyldigt?
Tldr Sashi main burde spille på Sashi’s eneste spot i ligaen. Også skulle de søge med academy, og få tildelt der hvor der nu engang faktisk var plads.
Det kunne godt være en verden, jo. Men der er beviser på at Sashi har forsøgt at købe sig ind nogle af de allerede eksisterende 1. Div spots. Hvis det var tilfældet at de var blevet gjort opmærksom på tvangsnedrykning, hvorfor ville man så skrive til nogen der ejer et spot at man vil give X antal kr. for spottet?
#34(Med 12 svar)
7. januar 2025 kl. 17:13
JaySomzElite
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Uanset om Sashi har prøvet at købe spots, så skulle det vel altid godkendes af Dust2, så jeg tænker ikke det er så relevant for denne diskussion her.
Af hvad jeg har hørt, så har de forsøgt at "købe" et spot, men hvori ejeren af spottet ikke skulle skiftes ud. Altså hvor den tidligere ejer skulle stå som ejer, men lineup og navnet ville være Sashi Academy. Således at de ikke skulle gå igennem Dust2.
#51(Med 8 svar)
7. januar 2025 kl. 18:28
SanderAdmin
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det ville de så ikke have fået lov til, hvis de havde prøvet det.
Kan du forklare mig hvorfor de har prøvet på det, hvis det har været klart fra start at de ville få et spot i 1. Div? Synes sgu der er noget som ikke giver mening for mig. :)
#71(Med 6 svar)
7. januar 2025 kl. 19:47
SanderAdmin
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det vidste jeg ikke, de havde prøvet på, så nej, det kan jeg ikke. Det er heller ikke ligefrem fordi jeg snakker dagligt med Sashi om ting de gør, så det er nok lidt vovet, hvis jeg skal begynde og motivforske i noget her, men der kan jo være mange fuldstændig logiske forklaringer som:
- Jeg har ikke udtrykt mig klart nok i snakken med deres repræsentant fra main-holdet og denne derfor har misforstået mig, og troet en tvangsnedrykning betød til en random division, hvor der var plads, eller at acd blev smidt helt ud.
- Sashi fik ikke kommunikeret klart nok internt.
- De har overvejet om de skulle have flere acd-hold og derfor undersøgt mulighederne.
- De har overvejet om de skulle søge dispensation til at give pladsen til deres gamle acd-hold, og derfor har de undersøgt om de kunne få en plads på anden vis.
Og der er sikkert flere, men igen, det aner jeg jo ikke.
- Jeg har ikke udtrykt mig klart nok i snakken med deres repræsentant fra main-holdet og denne derfor har misforstået mig, og troet en tvangsnedrykning betød til en random division, hvor der var plads, eller at acd blev smidt helt ud.
- Sashi fik ikke kommunikeret klart nok internt.
- De har overvejet om de skulle have flere acd-hold og derfor undersøgt mulighederne.
- De har overvejet om de skulle søge dispensation til at give pladsen til deres gamle acd-hold, og derfor har de undersøgt om de kunne få en plads på anden vis.
Og der er sikkert flere, men igen, det aner jeg jo ikke.
Og jeg ved i har gjort jeres bedste, så intet på jer der Sander.
Men da ændringen er så drastisk, og man nu kender til kødbutikkens tvivlsomme metoder, så det bare vigtigt at D2 og jer admins kom det her på forkant med en forklaring af beslutningen.
At jeg så ikke kan se hvordan I kom frem til resultatet, er jo bare mig der nok ser Esport som en mere udviklet konkurrencesport end det enligt er
Men da ændringen er så drastisk, og man nu kender til kødbutikkens tvivlsomme metoder, så det bare vigtigt at D2 og jer admins kom det her på forkant med en forklaring af beslutningen.
At jeg så ikke kan se hvordan I kom frem til resultatet, er jo bare mig der nok ser Esport som en mere udviklet konkurrencesport end det enligt er
#82(Med 4 svar)
7. januar 2025 kl. 20:13
SanderAdmin
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det har du en fin pointe i, men vi har jo slet ikke anset det her for noget, og jeg synes jo egentlig også primært kun det drejer sig om et par håndfulde, der har gejlet hinanden op med en eller anden vild konspirationsteori, og mon ikke det havde været tilfældet alligevel? Jeg kan da i hvert fald se, at der er et par, som påstår vi bare lyver :D
Du må meget gerne være uenig i beslutningen. Og det er jo også fuldstændig logisk, at hold, spillere og seere løbende er uenige i nogle beslutninger. Det er jo i bund og grund bare et resultat af, at man går lidt op i ligaen og vil den det bedste, og vi tager selvfølgelig al feedback og kritik til os, men når det er sagt, så skal er også være plads til uenigheder. Det har vi oplevet en del gange før, og lige da vi startede ligaen for præcis 7 år siden, var der også rigtig mange som var sure over, at vi havde prioriteret organisationer over hold uden orgs og desuden at det var organisationerne som ejede pladserne.
Så det ser jeg nu som ret naturligt, at sådan vil det være løbende, for tit ser man jo også tingene fra sit eget perspektiv, mens vi i hvert fald forsøger at se det i det store hele, og så kan det godt være, at vi må tæffe nogle beslutninger, som nogle er meget sure over nu og her, men vi mener det er godt på den lange bane for ligaen og for dansk Counter-Strike.
Du må meget gerne være uenig i beslutningen. Og det er jo også fuldstændig logisk, at hold, spillere og seere løbende er uenige i nogle beslutninger. Det er jo i bund og grund bare et resultat af, at man går lidt op i ligaen og vil den det bedste, og vi tager selvfølgelig al feedback og kritik til os, men når det er sagt, så skal er også være plads til uenigheder. Det har vi oplevet en del gange før, og lige da vi startede ligaen for præcis 7 år siden, var der også rigtig mange som var sure over, at vi havde prioriteret organisationer over hold uden orgs og desuden at det var organisationerne som ejede pladserne.
Så det ser jeg nu som ret naturligt, at sådan vil det være løbende, for tit ser man jo også tingene fra sit eget perspektiv, mens vi i hvert fald forsøger at se det i det store hele, og så kan det godt være, at vi må tæffe nogle beslutninger, som nogle er meget sure over nu og her, men vi mener det er godt på den lange bane for ligaen og for dansk Counter-Strike.
Jeg ved godt jeg sidder og kritisere fra en relativ anonym stilling. Og at det er jer som skal kunne stå til ansigt for beslutningerne.
Og denne brok fra blandt andet mig, skal ikke tage fra hvor fedt det er fo dansk cs at vi nu har fået flere af de store danske hold tilbage i power liga systemet. Bare øv hvordan nogle har vidst noget før andre, og har kunne reagere proaktivt på den info. Det måske derfra kommer “konspirationsteorierne” kommer.
Og denne brok fra blandt andet mig, skal ikke tage fra hvor fedt det er fo dansk cs at vi nu har fået flere af de store danske hold tilbage i power liga systemet. Bare øv hvordan nogle har vidst noget før andre, og har kunne reagere proaktivt på den info. Det måske derfra kommer “konspirationsteorierne” kommer.
#97(Med 2 svar)
7. januar 2025 kl. 22:17
SanderAdmin
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det kan jeg også godt forstå. Vi har egentlig talt lidt om den her regelændring med at eje flere hold i den øverste division løbende igennem årene, og med Nordic Championship-pladser og alt det her nye fra Valve i 2025, så så vi det som et godt tidspunkt at gøre det. Særligt fordi der nu er meget mere på spil med Nordic Championship, og der synes jeg vi har et ansvar for også at gøre, at potentielt snyd ikke bliver for fristende.
Så i forbindelse med, at Sashi viser interesse for at komme tilbage, så gør vi dem opmærksom på at vi overvejer den her regelændring, så det skal de være klar over, da det jo sagtens kunne være, at de så ikke ville med alligevel. Men her har vi altså ikke truffet beslutningen om at ændre reglen endnu, det bliver først besluttet endegyldigt på dagen, hvor vi også skyder nyheden ud om det.
Men jeg hører hvad du siger, og kan godt se det fra dit perspektiv.
Så i forbindelse med, at Sashi viser interesse for at komme tilbage, så gør vi dem opmærksom på at vi overvejer den her regelændring, så det skal de være klar over, da det jo sagtens kunne være, at de så ikke ville med alligevel. Men her har vi altså ikke truffet beslutningen om at ændre reglen endnu, det bliver først besluttet endegyldigt på dagen, hvor vi også skyder nyheden ud om det.
Men jeg hører hvad du siger, og kan godt se det fra dit perspektiv.
Fedt du og I som altid tør at tage den kommunikation, som sagt bare øv det hele sker på bagkant.
- igen beklager hvis jeg er kommet stormende til en konklusion, men om ikke andet kom der mere info på banen, som følge der af
- igen beklager hvis jeg er kommet stormende til en konklusion, men om ikke andet kom der mere info på banen, som følge der af
#102(Med 0 svar)
8. januar 2025 kl. 08:16
SanderAdmin
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det skal vi kunne. Jeg er ret sikker på, at vi alle sidder her med samme mål, og det er at ligaen skal være så fed som overhovedet muligt. Så kan vi være uenige om vejen dertil og hvad en fed liga egentlig er, men det er nok utopi at tro, at alle synes det samme her, men derfor skal der jo være plads til debat, kritik, feedback osv. så vi alle kan blive klogere.
Jeg kommer i hvert fald aldrig til at påstå, at vi er perfekte. Jeg kan dog konstatere, at nogle af de upopulære valg, vi tidligere har truffet, har givet pote, så derfor er jeg ikke så bange for en situation som den her, for jeg tror på, at vores plan er den rigtige.
Jeg kommer i hvert fald aldrig til at påstå, at vi er perfekte. Jeg kan dog konstatere, at nogle af de upopulære valg, vi tidligere har truffet, har givet pote, så derfor er jeg ikke så bange for en situation som den her, for jeg tror på, at vores plan er den rigtige.
#53(Med 1 svar)
7. januar 2025 kl. 18:35
JaySomzElite
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Altså et opkøb af organisationen så at sige? Ligesom Flares gik over til Floki, som så sæsonen efter gik sammen med AUC? Jeg ved ikke hvem der står som ejer på de forskellige spots, men tendensen er vel den samme.
Men Sander har svaret ovenfor, så jeg tænker at uanset hvilke forskellige løsninger Sashi har undersøgt, så har de ikke brudt én eneste regel ved at søge et spot til deres main-hold.
Men Sander har svaret ovenfor, så jeg tænker at uanset hvilke forskellige løsninger Sashi har undersøgt, så har de ikke brudt én eneste regel ved at søge et spot til deres main-hold.
Nej det kan det ikke
Sashi ACD spottet er i ligaen, så der er ikke plads.
Sashi kan så vælge hvem der skal spille på deres spot. At det så bliver Iceberg og co er jo årsagen til at Dengzo og hans hold smuttede.
Det er så konkurrence forvridende og ødelæggende for folk som grinder på den rigtige måde.
Sashi ACD spottet er i ligaen, så der er ikke plads.
Sashi kan så vælge hvem der skal spille på deres spot. At det så bliver Iceberg og co er jo årsagen til at Dengzo og hans hold smuttede.
Det er så konkurrence forvridende og ødelæggende for folk som grinder på den rigtige måde.
#40(Med 33 svar)
7. januar 2025 kl. 17:28
JaySomzElite
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Er det så også konkurrenceforvridende og ødelæggende at ECSTATIC får et spot i Ligaen?
#42(Med 4 svar)
7. januar 2025 kl. 17:36
NordbyElite
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Nej fordi de har ikke allerede et spot, det har Sashi som tidligere har haft skiftet navn på det. Problemet er i mit hoved ikke hvis det som de skriver er sandt, der er dog nogle beviser derude der tyder på andet. Derfor nogle folk er ret utilfredse med hvordan det hele er blevet håndteret.
#57(Med 3 svar)
7. januar 2025 kl. 18:38
JaySomzElite
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Hvilke beviser? I mit hoved at historien at Sashi Main (og ECSTATIC) har søgt om et spot og fået en plads i Ligaen. Det virker ikke til at folk er sure over det. Folk er tilgengæld sure over at Dust2 har fulgt deres egne regler og ikke ladet Sashi Academy spille Ligaen.
Problemet med Sashi er i mit hoved det er selvforskyldt, og at de så samtidigt bliver tilgodeset med udvidelsen i 1 div.
- Og det måske bare mig som ikke kan se løsningen, men hvordan bliver de 5 mulige nedrykkere fordelt på 2 div?
Har vi så bare en 11 holds 2 div næste sæson?
- Og det måske bare mig som ikke kan se løsningen, men hvordan bliver de 5 mulige nedrykkere fordelt på 2 div?
Har vi så bare en 11 holds 2 div næste sæson?
#73(Med 0 svar)
7. januar 2025 kl. 19:51
JaySomzElite
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Jeg er ikke helt enig. De er vel bare tvangsnedrykket og så er løsningen vel at udvide eller tvinge et hold ned, hvilket folk også vil whine over.
Jeg tænker at vi alle godt ved at minimum ét hold fra 2. div. eller over ikke forlænger og så er problemet løst. Så stabil er scenen heller ikke :D
Jeg tænker at vi alle godt ved at minimum ét hold fra 2. div. eller over ikke forlænger og så er problemet løst. Så stabil er scenen heller ikke :D
#103(Med 0 svar)
8. januar 2025 kl. 11:00
NordbyElite
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jeg er blevet bedt om ikke at dele de screenshots jeg har, af de mennesker som det oprinder ved, og dette vil jeg selvfølgelig respektere. Hvis du vil høre mere i Dybden omkring min side af historien skal du være velkommen til at adde mig på steam og høre :D steamcommunity.com/id/Nordbycs/
Men hvilken regel er i spil ift Ecstatic? Har de også betalt for et spot i alle de år de ikke har været med? Hvorfor har de mere ret til det end Hyperion? Er det bare en subjektiv vurdering eller?
#52(Med 20 svar)
7. januar 2025 kl. 18:29
JaySomzElite
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Ja, det tænker jeg det er. Ligesom da I i Preasy fik et spot i 1. division. Det var også træls for Ølgod Efterskole, som var blevet nummer to i 2. division sæsonen tidliger og håbede på et wildcard.
Ligaen har altid interesse I at få de bedste hold med og det kommer aldrig til at ske, hvis de kan tilbyde Sashi Main og ECSTATIC en plads i 4. division.
Det er sket før (sæson 15 + 16), at folk får ligaspots og at ligaen udvides. Dengang var det Flames, Tricked og Astralis Talent som fik en plads og Ligaen gik fra 11 -> 12 -> 13 hold. Ligesom at ligaen er blevet gjort mindre tidligere, når vurderingen var at det var den rigtige løsning ift. at opretholde niveauet i Ligaen.
Ligaen har altid interesse I at få de bedste hold med og det kommer aldrig til at ske, hvis de kan tilbyde Sashi Main og ECSTATIC en plads i 4. division.
Det er sket før (sæson 15 + 16), at folk får ligaspots og at ligaen udvides. Dengang var det Flames, Tricked og Astralis Talent som fik en plads og Ligaen gik fra 11 -> 12 -> 13 hold. Ligesom at ligaen er blevet gjort mindre tidligere, når vurderingen var at det var den rigtige løsning ift. at opretholde niveauet i Ligaen.
Det er ingen kritik. Blot undren - der var jo en naturlig forklaring m. sashi acd. Som jeg forstår det, men her så bare en subjektiv vurdering. Forstår godt ærgrelsen fra andre - uanset om det er Preasy, sashi eller Ecstatic der får spots. Det er bare hårdt at føle sig uretfærdigt behandlet omend det giver mening eller ej.
Jeg sad og tænkte på en fed løsning;
PL m. 10 hold - 2 nedrykkere og 2 kvaller til det store Lan (nye hold: hyperion + Ecstatic)
1. Div m. 10 hold - 2 nedrykkere og 2 oprykkere
(Sashi tager hyperions plads)
Alternativt kunne man afholde åbne kvalifikationer om et spot og ændre i antal oprykkere etc.
Kunne da godt fungere og ikke mange der ville brokke sig her tror jeg? 😬🫶
Jeg sad og tænkte på en fed løsning;
PL m. 10 hold - 2 nedrykkere og 2 kvaller til det store Lan (nye hold: hyperion + Ecstatic)
1. Div m. 10 hold - 2 nedrykkere og 2 oprykkere
(Sashi tager hyperions plads)
Alternativt kunne man afholde åbne kvalifikationer om et spot og ændre i antal oprykkere etc.
Kunne da godt fungere og ikke mange der ville brokke sig her tror jeg? 😬🫶
#58(Med 0 svar)
7. januar 2025 kl. 18:40
JaySomzElite
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Bare lige for at få det rene, så jeg overhovedet ikke en del af Dust2 og har heller ingen relation til dem udover at være bruger af sitet og Ligaen.
Dit forslag virker også fornuftigt. Jeg kan ikke sige om det har været oppe og vende og hvis ja, hvorfor de så har valgt anderledes.
Dit forslag virker også fornuftigt. Jeg kan ikke sige om det har været oppe og vende og hvis ja, hvorfor de så har valgt anderledes.
#59(Med 17 svar)
7. januar 2025 kl. 18:52
SanderAdmin
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det er et ganske fint forslag med 10 hold i ligaen og 10 i 1. div. Det så oprindeligt ud til, at vi nok endte med 10 i ligaen og 11 i 1. div, så kan man jo selv gætte sig til, hvilket hold der også havde ansøgt, men hvor der lige skete noget omkring nytår ;-)
Men for at svare på 10 og 10 hold, så er det fordi at vi endte med, at vi gerne vil have 8 hold i ligaen efter denne sæson, så vi syntes ikke det gav mening at hive et ekstra op for så at rykke endnu flere ud efter sæsonen. Så efter denne sæson skulle ligaen gerne være 8 hold og 1. div 10 hold igen.
Men for at svare på 10 og 10 hold, så er det fordi at vi endte med, at vi gerne vil have 8 hold i ligaen efter denne sæson, så vi syntes ikke det gav mening at hive et ekstra op for så at rykke endnu flere ud efter sæsonen. Så efter denne sæson skulle ligaen gerne være 8 hold og 1. div 10 hold igen.
#61(Med 9 svar)
7. januar 2025 kl. 19:11
JaySomzElite
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Men passer det som det er nu?
2 nedrykkere fra Ligaen -> 13 i 1. div. 2
3 hold rykker ud af 1. div -> 10 hold.
1 hold op fra 1. div -> 9 hold
2 hold op fra 2. div -> 11 hold.
For at gøre det simpelt, så leger vi at alle relegationshold holder deres plads.
2 nedrykkere fra Ligaen -> 13 i 1. div. 2
3 hold rykker ud af 1. div -> 10 hold.
1 hold op fra 1. div -> 9 hold
2 hold op fra 2. div -> 11 hold.
For at gøre det simpelt, så leger vi at alle relegationshold holder deres plads.
#78(Med 8 svar)
7. januar 2025 kl. 20:06
SanderAdmin
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jeg må lige indrømme, at jeg slet ikke forstod din opstilling, men det skyldes nok, at du i dit regnestykke antager, at hvis der kommer 2 hold fra ligaen i relegation, så er der de to pladser at spille om. Det kan jo sagtens være, at det ikke er tilfældet.
Nu har jeg ikke lige regnestykket foran mig her for hvordan det bliver, men jeg har fuld tiltro til, at vores admins har fundet en god løsning, men hvis relegation mellem power ligaen og 1. div fx består af nummer 7 og 8 fra power ligaen og nummer 2 fra 1. div, så kan det jo godt være, at der kun er et af de hold, som snupper en plads i power ligaen, og de to andre ryger så i 1. div. Men igen, det præcise regnestykke har jeg ikke lige, men mon ikke det snart bliver meldt ud.
Nu har jeg ikke lige regnestykket foran mig her for hvordan det bliver, men jeg har fuld tiltro til, at vores admins har fundet en god løsning, men hvis relegation mellem power ligaen og 1. div fx består af nummer 7 og 8 fra power ligaen og nummer 2 fra 1. div, så kan det jo godt være, at der kun er et af de hold, som snupper en plads i power ligaen, og de to andre ryger så i 1. div. Men igen, det præcise regnestykke har jeg ikke lige, men mon ikke det snart bliver meldt ud.
#79(Med 7 svar)
7. januar 2025 kl. 20:09
JaySomzElite
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Jeg tænker bare et simpelt regnestykke:
Lige nu er der 20 hold i PL og 1. div.
Der rykker 3 ned i 2. div og kommer 2 op (forudsat at relegation holdene vinder). Det giver 19 hold, hvilket gør det svært med 8 og 10 hold i hhv. PL og 1. div.
Lige nu er der 20 hold i PL og 1. div.
Der rykker 3 ned i 2. div og kommer 2 op (forudsat at relegation holdene vinder). Det giver 19 hold, hvilket gør det svært med 8 og 10 hold i hhv. PL og 1. div.
#83(Med 6 svar)
7. januar 2025 kl. 20:15
SanderAdmin
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Men igen, der forudsætter du, at der fra relegation er to pladser i 1. div og to pladser i 2. div. Hvad hvis der er en plads i 1. div og tre pladser i 2. div?
#85(Med 5 svar)
7. januar 2025 kl. 20:19
JaySomzElite
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Det gør jeg fordi der er lagt "farver" på stillingerne, som fortæller hvor mange relegation-pladser der er i både 1. og 2. div. modsat Ligaen.
Men altså er det ikke bare at tage det som det kommer? Højst sandsynligt er der jo ét ud af de 19 hold, som står til at spille Liga og 1. division, som disbander. Og hvis ikke, så overlever man vel også endnu en sæson med et ekstra hold. Der kan jo også komme ansøgninger fra resterne fra Gaimin+TSM, som kan komme i spil her.
Det er fint at håbe den hedder 8+10 igen fra S29, men tænker ikke det er noget i nogensinde kan love.
Men altså er det ikke bare at tage det som det kommer? Højst sandsynligt er der jo ét ud af de 19 hold, som står til at spille Liga og 1. division, som disbander. Og hvis ikke, så overlever man vel også endnu en sæson med et ekstra hold. Der kan jo også komme ansøgninger fra resterne fra Gaimin+TSM, som kan komme i spil her.
Det er fint at håbe den hedder 8+10 igen fra S29, men tænker ikke det er noget i nogensinde kan love.
#87(Med 4 svar)
7. januar 2025 kl. 20:23
SanderAdmin
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Ja, men farverne er jo ikke ensbetydende med, at man bare bytter lige over. Hvis vi nu tager bunden af 1. div og toppen af 2. div som eksempel og kun forholder os til relegation:
Nummer 7 og 8 fra 1. Division skal i relegation mod nummer 2 i 2. Division A og nummer 2 i 2. division B. Det giver 4 hold i relegation.
Disse fire hold dyster om en plads i 1. Division, mens de tre andre ryger ned i 2. Division.
Det vil så give 21 hold i 2. Division i næste sæson, men der sker en del oftere, at hold ikke forlænger i 2. Division end i 1. Division.
Ovenstående er bare lige et tænkt eksempel, jeg husker ikke helt præcis om det bliver sådan her og om det overhovedet er helt fastlagt endnu.
Nummer 7 og 8 fra 1. Division skal i relegation mod nummer 2 i 2. Division A og nummer 2 i 2. division B. Det giver 4 hold i relegation.
Disse fire hold dyster om en plads i 1. Division, mens de tre andre ryger ned i 2. Division.
Det vil så give 21 hold i 2. Division i næste sæson, men der sker en del oftere, at hold ikke forlænger i 2. Division end i 1. Division.
Ovenstående er bare lige et tænkt eksempel, jeg husker ikke helt præcis om det bliver sådan her og om det overhovedet er helt fastlagt endnu.
#88(Med 3 svar)
7. januar 2025 kl. 20:26
JaySomzElite
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Det var bare fordi du brugte eksemplet imellem PL og 1. div. før, hvilket ikke rigtig ændrer på antal af hold i de to øverste rækker. Men jeg forstår, hvad du mener!
#89(Med 2 svar)
7. januar 2025 kl. 20:32
SanderAdmin
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det bliver helt sikkert også lidt kringlet i denne sæson, men det har vi jo prøvet et par gange før, så det er en sæson og så skulle det hele gerne være tilbage til normalen.
#90(Med 1 svar)
7. januar 2025 kl. 20:49
JaySomzElite
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Yeah.
Hvad er årsagen til at man så gerne vil ned på 8 hold i Ligaen igen? Synes egentlig at 10 hold i Ligaen lyder meget spændende især nu, hvor Sashi og ECSTATIC er med (igen) og rygterne også lød på at både TSM og GG ville lege med - hvilket jo stadig er sandsynligt blot i andre konstellationer og under andre organisationer.
Hvad er årsagen til at man så gerne vil ned på 8 hold i Ligaen igen? Synes egentlig at 10 hold i Ligaen lyder meget spændende især nu, hvor Sashi og ECSTATIC er med (igen) og rygterne også lød på at både TSM og GG ville lege med - hvilket jo stadig er sandsynligt blot i andre konstellationer og under andre organisationer.
#95(Med 0 svar)
7. januar 2025 kl. 22:08
SanderAdmin
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
At vi gerne vil have niveauet er tilpas højt. Der er ikke nogen, som får noget ud af, at ligaen er skåret midtover med en masse 13-2 kampe. Men det er klart, den situation kan jo ændre sig hurtigt, men lige nu synes vi ikke, at vi er der, hvor det vil være godt med 10 hold.
men det giver mening at hive et ekstra i 1 div hvor der også skal ekstra ud??
tror du skal have 4 nedrykkere fra 1 div da de jo vil ned på 10 hold i 1 div bare til info
#64(Med 2 svar)
7. januar 2025 kl. 19:18
JaySomzElite
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Det kan også være ønsketænkning, men ikke nødvendigvis et krav. Det er nok heller ikke urealistisk at ét ud af de 20 hold i PL og 1. div. disbander.
Der kan jo også ved at komme et nyt mix af TSM og Gaimin spillere, som er interesserede i at spille med. Så er det jo en ny situation.
Der kan jo også ved at komme et nyt mix af TSM og Gaimin spillere, som er interesserede i at spille med. Så er det jo en ny situation.
men som planen er nu har det jo kæmpe invirkning på alle ti 1 div hold det må du da indrømme
#81(Med 0 svar)
7. januar 2025 kl. 20:13
JaySomzElite
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
At der er 3 hold der rykker ned? Ærgerligt for jer, ja, men samtidigt er det jo også bare en del af at spille i en Liga, hvor der er strukturændringer en gang i mellem. Det er sket et masser af gange, at der bliver taget ekstra hold ind, der bliver fjernet en division, divisionerne bliver mindre/større, som alt sammen har indvirkning på strukturen i Ligaen. I mit hoved er det en meget lille ændring - og med situationen in mente - en meget lille ekstra risiko for 1. divisions-holdene. Her hentyder jeg til Sashi ACD, som umiddelbart ligner et hold der får det svært.
#76(Med 1 svar)
7. januar 2025 kl. 20:00
SanderAdmin
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Vi har ikke hevet et ekstra hold ind i 1. div. Nu har JaySomz forklaret dig det et par gange, men jeg prøver lige en sidste gang:
Ligaen tæller 8 hold, og der hives 2 hold, Sashi og ECSTATIC, ind = 10 hold.
Det ene af de hold, som er blevet hevet ind i ligaen, har allerede et acd hold i ligaen. Det må man ikke, og derfor bliver acd-holdet tvangsnedrykket til divisionen derunder, 1. division.
1. division tæller 10 hold, men da Sashi Acd tvangsnedrykkes fra ligaen til 1. division, består 1. division nu af 11 hold mens ligaen består af 9 hold.
Ligaen tæller 8 hold, og der hives 2 hold, Sashi og ECSTATIC, ind = 10 hold.
Det ene af de hold, som er blevet hevet ind i ligaen, har allerede et acd hold i ligaen. Det må man ikke, og derfor bliver acd-holdet tvangsnedrykket til divisionen derunder, 1. division.
1. division tæller 10 hold, men da Sashi Acd tvangsnedrykkes fra ligaen til 1. division, består 1. division nu af 11 hold mens ligaen består af 9 hold.
I mindre grad, men ja, i det mindste truede de ikke et hold om kick.
Sashi havde tidligere flere hold, men følte sig for gode til power. Når de så kan bruges igen burde man ikke kunne lave den finte her. Kan ikke se hvordan man kan forsvare at hvis man bare er vigtigt nok så gælder reglerne ikke
Sashi havde tidligere flere hold, men følte sig for gode til power. Når de så kan bruges igen burde man ikke kunne lave den finte her. Kan ikke se hvordan man kan forsvare at hvis man bare er vigtigt nok så gælder reglerne ikke
#84(Med 3 svar)
7. januar 2025 kl. 20:16
JaySomzElite
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Du hentyder til ting, som ikke er offentlig viden - så bliver det lidt svært at diskutere, når den ene part tydeligvis ved mere end mig. Men uanset hvad Sashi har gjort, så er det vel ikke Dust2's skyld.
Det er jo netop offentligt kendt viden hvad Sashi har prøvet på? Jeg er bare dybt uenig i den udrednings metode, og hoppen om regler, som har gjort det muligt for Sashi at sidde med i første div på et spot som ikke eksisterede sidste sæson.
Tror ikke vi bliver enige, så lad os lukke den her.
God aften!
Tror ikke vi bliver enige, så lad os lukke den her.
God aften!
#92(Med 1 svar)
7. januar 2025 kl. 21:35
JaySomzElite
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Jeg havde aldrig hørt det før det blev skrevet i denne tråd og jeg aner intet om hvad der reelt er foregået.
Men det er jo netop ikke det som er skyld i at de har et 1. divisionsspot i dag - det er pga. main-holdet har fået et spot i Ligaen og Academy er tvangsnedrykket.
Men det er jo netop ikke det som er skyld i at de har et 1. divisionsspot i dag - det er pga. main-holdet har fået et spot i Ligaen og Academy er tvangsnedrykket.
Jeg forstår ikke helt hvorfor der nu er kommet 3 direkte nedrykningspladser i 1. Division, i stedet for 2x direkte oprykning? Det vil vel være i alles interesse at der er lige mange hold i hver gruppe til næste sæson, der er jo et eller andet regnestykke der ikke går op, med 3 direkte nedrykkere?
Seneste aktivitet
Søger Hold
(4)
SØGER SPILLER
(0)