ANa er de seneste tre år blevet kåret som verdens bedste kvindelige CS-spiller.

Thorin sender stikpille til Imperial fe-spiller

Efter kampen mellem NAVI og Imperial fe havde Thorin som altid noget at sige på X.

Efter et par dages ventetid var det endelig tid til, at Imperial fe skulle i aktion i BLAST Bounty, hvor en svær modstander i NAVI ventede.

Her endte Imperial-mandskabet faktisk med at overgå de flestes forventninger, men tilsyneladende ikke Thorins, der prikkede til en af spillerne efter kampen.

Mere præcist var den 41-årige ekspert ude med riven efter ANa, som de seneste tre år er blevet kåret som verdens bedste kvindelige CS-spiller.

X delte han et billede af ANas score og rating fra kampen, hvor hun havde henholdsvis en score på 15-33 og 0.54 i rating, medfulgt af teksten "HLTVs bedste kvindelige spiller i 2024".

Det var også nok til at få ANa selv på tasterne på X.

Bare en dårlig dag på kontoret, men klovne som dig ændrer sig åbenbart aldrig.

ANa og resten af Imperial fe har i slutningen af måneden mulighed for at modbevise kritikere som Thorin, når hende og holdet spiller med til IEM Katowice Play-in.

#1(Med 2 svar)
17. januar 2025 kl. 13:34
Djoerup
Hvornår mister Thorin sin ret til titlen ekspert? Han lukker ik andet end lort ud
#12(Med 0 svar)
17. januar 2025 kl. 15:40
sanimand
Den dag Richard Lewis og Duncan ikke har flere seer. De har ikke talentet til at tale med en anden jargon. Ingen vil lytte til dem, hvis de ikke siger noget provokerende. Heldigvis, lykkedes det ikke at få den stil implanteret ved CS-turneringerne. Også selvom, de forsøgte. Richard Lewis anses stadigvæk, som mentor mange af de der er ansat som caster.

Der er mange måder at sige sandheden, men deres er altid negativ.
#14(Med 0 svar)
17. januar 2025 kl. 16:07
Hartvig
+1 - men i det mindste er han ikke længere en del af de store turneringer. Med få undtagelser
#2(Med 1 svar)
17. januar 2025 kl. 13:50
Ahmed
Thorin har vel lidt ret? Hvorfor er det folk glorificerer et resultat som ikke engang er godt? Helt ærligt, Imperial Fe, fik et par runder, og hvad så? Nu snakker folk om, at de skal have deres egen VRS ranking og TOP1 skal inviteres til T1/T2 turneringer...

Hvornår invitere vi andre ESEA Main hold til store turneringer som går 7-7 i ESEA Main?
#4(Med 0 svar)
17. januar 2025 kl. 14:02
MemphisONE
,
#3(Med 16 svar)
17. januar 2025 kl. 13:59
Rejin
Major deltager
Man kan sige meget om Thorin, men han har i bund og grund ret. De er med i en turnering via et smuthul i systemet. Hvilket slet ikke er fair, for de hold som lige nøjagtig IKKE er med. Selvom de hold nok ville vinde de kampe imod imperial.fe.

Jeg forstår ikke argumentet som zaaz kom med at "hvis de bare spillede imod bedre hold i træning ville de klare sig godt", de kan ikke engang komme videre fra ESEA main/advanced. Og de har aldrig kvallet sig til noget.

Kvinde hold skal være så velkommen men kom nu via den samme vej som alle andre skal.
#5(Med 5 svar)
17. januar 2025 kl. 14:04
b0ychild
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Helt enig.

Man så også "BIG EQUIPA" være med i CCT, selvom det ikke er en T1 turnering, så synes jeg stadigvæk, at det er ærgerligt, at de også får en badebillet pga. VRS som tager muligheden væk fra andre hold, som også kæmper for at komme på HLTV og vise sig frem (og som faktisk ville have en reel chance for at slå de andre hold).
#6(Med 4 svar)
17. januar 2025 kl. 14:28
Rejin
Major deltager
Også JL's kommentar med at de er der fair & square... COME ON :o
#7(Med 1 svar)
17. januar 2025 kl. 14:33
b0ychild
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Ja han er sgu helt på månen.

"A threat is them winning a game against the top 5 teams. They can beat tier 2 teams now. Imagine if they had invites to many more tournaments, they would gather experience way faster. A game against a tier 2 team would've been easier"

Altså wtf :D
#9(Med 0 svar)
17. januar 2025 kl. 14:50
Johnnyw0w
De spiller 7-7 i main mod hold uden tier, forstår ikke hvor alt det her kommer fra. Folk mener simpelthen at de ville ha smadret coL/pain 😂
#23(Med 1 svar)
17. januar 2025 kl. 18:43
Udknud
Det kunne ikke være mindre fair & square..

Det eneste man kan sige er at det ikke er deres skyld at Valve ikke har gidet fixe deres VRS algoritme så snart det stod klart at det ville bære den her vej.
Sportsligt er det en kæmpe skandale at de har "stjålet" en plads fra det højest rangerede af de 100 hold som er bedre end dem.

Det er kun fordi det er et kvindehold at alle er ligeglade. Havde det været Drillas som var kommet med via en flaw i ranking systemet havde helvedet været løs og Valve havde sikkert allerede lavet den fiks de mangler at lave.. nemlig at justere VRS algoritmen så alle LAN wins ikke tæller binært lige meget.
Det går simpelthen ikke.
Rettelsen skal komme før eller siden og hvis folk i scenen havde turdet at lave den nødvendige larm over de her invites som udstiller problemet, så havde Valve nok opdateret.

Sådan nogle flaws i en ranking formel kommer kun meget tydeligt til udtryk når der opnås visse ekstreme resultater. Indtil da lever folk med de fejl som systemet afstedkommer.
Mongolz falske lidt for høje rangering er et andet eksempel.. Mongolz har hele sæsonen "udnyttet" den her skævhed med at mange LAN wins = høj ranking og de har konstant ligget en 5-7 placeringer over hvor gode de i virkeligheden er. F.eks. er de selvfølgelig ikke verdens 3. bedste hold lige nu.. Nr 8-10 er nok mere korrekt. Men vi mennesker har det med ukritisk at acceptere hvad maskinen har regnet ud selvom det som maskinen regner ud i det her tilfælde er hvad en tilfældig Valve medarbejder har drømt op må være det som skal vægte når man rangerer CS hold..

Valve burde invitere til en workshop hvor man gennemgik ranking formlen seriøst, fordi det er så vigtigt ift. invites fremover..
#24(Med 0 svar)
17. januar 2025 kl. 20:10
Rejin
Major deltager
Det har du selvfølglig ret i. Min pointe var at det ikke er fair man har sin egen eksklusive turnering som genere point til VRS. Beskylder eller bebrejder ikke kvinde holdet overhovedet. De har som du rigtigt skriver, bare spillet cs.
#8(Med 1 svar)
17. januar 2025 kl. 14:39
xone
Så skal Thorin skyde efter holdet og ikke efter en specifik spiller. Det andet her bliver bare dumt.

Vi highlighter jo heller ikke at Donk havde 0,36 imod mouz den anden dag
#16(Med 0 svar)
17. januar 2025 kl. 16:36
Rejin
Major deltager
Jeg mente self ikke lige den med ana.. Den synes jeg også er tåbelig :)
#11(Med 3 svar)
17. januar 2025 kl. 15:05
OoO
Hvis vi ser på det som i fodbold så har de mindre lande også en mulighed i champions league. Jeg syntes det bedste kvindehold burde inviteres for at give dem promoveringen og sætte fokus på kvinder i sporten.
#13(Med 0 svar)
17. januar 2025 kl. 15:44
sanimand
Det kunne man sagtens gøre, hvis det er Valve, der beslutter det.
Det er Valve, der har uddelegeret reglerne for hvordan de forskellige turneringer skal spilles.
#19(Med 0 svar)
17. januar 2025 kl. 16:39
Rejin
Major deltager
Well, der må jeg jo så bare se mig uenig. Vil hellere have de bedste til stede end at gøre plads til nogle "bare fordi".
#20(Med 0 svar)
17. januar 2025 kl. 16:43
d0kz
Guld Sæsonkort Sæson 15
Man bliver sgu da ikke inviteret direkte i Champions League og får en kamp mod Real Madrid 😂

Desuden er det fuldstændig respektløst overfor alle de unge gutter som spiller cs 60 timer om ugen
#15(Med 3 svar)
17. januar 2025 kl. 16:10
Reddevil
Han har måske ret i holdet ikke bør være der

Men det er squ da den forkerte måde at bringe det op

Skal vi så også skrive en artikel hver gang Donk forsvinder en kamp eller to??
#17(Med 0 svar)
17. januar 2025 kl. 16:39
nylsnej
Enig. Synes det er lavt at sætte fokusset på en enkelt spillers individuelle performance i én kamp.

Det mudrer en ellers fin pointe om at hold selvfølgelig ikke skal kunne farme point til tier 1 turneringer (uden kønsopdeling) ved at vinde women-only turneringer.
#18(Med 1 svar)
17. januar 2025 kl. 16:36
Rejin
Major deltager
#16
#22(Med 0 svar)
17. januar 2025 kl. 17:33
Reddevil
Den har jeg så misset

Beklager
#21(Med 0 svar)
17. januar 2025 kl. 16:46
nylsnej
Jeg synes klart man bør sætte fokus på at reglerne er skruet forkert sammen, når et hold som Imperial fe kan kvalificere her.

Men når reglerne er som de er, ser jeg intet i vejen for at holdet selvfølgelig benytter sig af sin mulighed for at spille med her.

Det er mit indtryk at andre orgs benytter sig af alle de smuthuller de kan finde for at kvalle sig til turneringer, så hvorfor skulle Imperial fe dog holdes til en højere standard?
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.