
Webcam-overvågning i fokus ved MRQ-turneringen
Væk med pandekameraet og billeder af bagsiden af skærmen og et halvt ansigt.
Sådan lød retningslinjerne fra Relog Media, som stod for afviklingen af den europæiske MRQ-turnering til majoren i Austin.
ENCE's analytiker, Fisic0, viste sin taknemmelighed over for måden, webcams blev håndteret på, da turneringen skulle afvikles online og ikke på LAN.
Selvom det er et skridt i den rigtige retning, er Complexitys manager, messioso, stadig i tvivl om, hvorvidt det vil fjerne al snyd.
Jeg ville ikke bruge ordet 'helt sikkert'. Det er i det mindste et skridt i den rigtige retning, men snyd er stadig mere end muligt, sådan skriver han i et svar til opslaget fra Fisic0.
I et opslag fra CS2NEWS på det sociale medie X var der også andre regler gældende, som BetBoom-lejren var glad for.
-
Kun én skærm var tilladt på hver spillers skrivebord.
-
Før kampen skulle spillerne vise deres setup – intet måtte være skjult. Hvis de spillede fra et bootcamp, skulle hele rummet vises.
-
Spillerne skulle streame deres webcam til Discord under hele kampen. Ingen pauser, ingen mistænkelige vinkler – kun korrekt opsætning.
-
ACROS anti-cheat blev brugt.
Webcams blev godt nok ikke vist på streamen – men det vigtige er, at snyd praktisk talt blev elimineret. Og hvis man dømmer ud fra nogle af holdenes præstationer... ja, det kunne mærkes, lyder det fra BetBooms analytiker.
De kameravinkler og regler, RelogMedia krævede, bliver rost af flere på X. Om de også vil blive brugt i fremtidige onlineturneringer, er endnu uvist.