SOP opgave omkring Astralis og Esport :D
26. marts 2020 kl. 21:31
nikolaimj
Hej alle!

Jeg sidder lige nu og er igang med at skrive min SOP, hvor mit emne er Astralis og Esport.
Min problemformulering ser således ud:

Redegør for e-sport branchen, og virksomheden Astralis.
Analyser virksomhedens strategiske og økonomiske forhold, samt analysere virksomhedens position på markedet.
Vurder om Astralis Group har mulighed for fremtid vækst, og diskuter fremtidsmu- lighederne for e-sports branchen

Og her kommer vi så til mit spørgsmål :D
Ville høre om i havde nogle ideer til eventuelle modeller og analyser som jeg kan have med i min opgave? Har selvfølgelig tænkt på regnskabsanalyse, SWOT osv.. Men er lidt på bar bund, da jeg ikke har så mange jeg kan finde relevante. Det er derfor jeg skriver herinde, for at få et andet syn på sagen.

Tak for jeres tid! :D
#1(Med 0 svar)
26. marts 2020 kl. 21:45
klimox
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
hhxguiden.systime.dk/

Eller metodeafsnittene i din grundbøger kan måske hjælpe dig?
#2(Med 0 svar)
12. marts 2025 kl. 09:38
ThomasTog
PB!!!
#3(Med 0 svar)
12. marts 2025 kl. 11:08
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Har din vejleder godkendt den problemformulering? Den virker meget bred, og du får da svært ved at komme bare lidt i dybden, hvis du skal rundt og berøre alt det? Men synes SWOT lyder ret fornuftigt at bruge på Astralis, og så kan du overveje Porters 5 forces til at analysere esport som branche
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.