Astralis RMR seed - 200 IQ move af Ruggah/Straube!
20. september 2024 kl. 12:43
Udknud
Hej,

Måske ærgrer I jer over at Astralis rasler ned af Valves rangliste.. det må da være skidt ift. RMR??

Fat mod, jeg har gode nyheder til jer.. der en plan med det hele.. jeg har luret det! 😉
Ruggah og Straube har bare læst grundigt på Valves regelbog og er blevet enige om at det at kvalificere sig til Major'en overskygger alt.
Og det eneste man rigtig kan påvirke er hvilken modstander man får i første runde af Swiss formatet i RMR.

Så for at optimere chancen er de blevet enige om at det giver mening at sørge for at rasle lidt ned af ranglisten. Hvorfor? Lad mig forklare..

Snart laves grupperne til RMR Europe. De 32 hold fordeles jævnt ud i de 2 grupper efter en opdateret Valve Ranking, så de 2 grupper burde være nogenlunde lige "stacked".
Astralis er pt nr 9 blandt de kvalificerede og ville dermed komme i gruppe med nr: 2, 4, 6, 8, (9), 11, 13, 15, 17, 19, 21, 23, 25, 27, 29, 31

Men.. når holdene så er fordelt i RMR A og B, så matches de 16 hold i en RMR gruppe således i første runde a swiss-formatet:
1 vs 9
2 vs 10
3 vs 11
4 vs 12
5 vs 13
6 vs 14
7 vs 15
8 vs 16

Astralis vil som nr 9 i Europe, være det 5. bedst rangerede team i deres RMR gruppe, så de kommer til at møde nr 13, som altså vil være det hold som ligger nr 25 i Europa (Parivision lige nu). Det er jo meget lettere end hvis de havde ligget i toppen og skulle møde et hold lige under top 16, såsom som NIP/fnatic. Og hvis de kan nå at ryge et par pladseringer længere ned (det bliver svært dog) ville det være endnu bedre.

Ruggah og Straube har altså luret at de får en væsentligt lettere modstander i første runde jo længere ned af ranglisten de kan "fake"
sig inden RMR seedning laves, bare de ikke ryger under nr. 16 i Europa (som vil være nr 8 i en RMR gruppe).

Det er fandme genialt! Hvis bare de kommer til Major så kan resten jo være lige meget 😉
#1(Med 0 svar)
20. september 2024 kl. 13:02
aGk
Dust2TV sub
sir, this is a Mcdonalds drive thru
#2(Med 5 svar)
20. september 2024 kl. 13:12
Hunt
"Kunne have hjulpet GG med at forstå reglerne og nemt have sikret RMR spot"

"Spekulerer i hvordan Astralis kan falde på ranglisten og få en nemmere 1 kamp til RMR"
#3(Med 4 svar)
20. september 2024 kl. 13:40
JakobHelms
Drengene hos Gaimin Gladiators forstod da fint reglerne - det var bare på serveren det kollapsede fuldstændigt :-).
#4(Med 3 svar)
20. september 2024 kl. 14:07
Hunt
Jaja, lad mig nu lige lave en joke :)
#5(Med 2 svar)
20. september 2024 kl. 14:10
JakobHelms
Jeg synes bare at fortællingen om at de rejste til Kina for en win-and-in og bombede fuldkommen ud mod Tyloo er end endnu sjovere historie :-). Glæder mig til der skal stemmes på årets fiasko.
#6(Med 1 svar)
20. september 2024 kl. 14:21
Hunt
Det dumme er vel stort set at de tabte tilpas mange point i Kina til de kunne være kommet med hvis de bare var blevet hjemme..

Men årets fiasko kan Device som igl få..
#7(Med 0 svar)
20. september 2024 kl. 14:47
JakobHelms
Kina havde som sådan ikke nogen effekt, de var allerede ude der (medmindre de vandt), men ja, de lå vidst lige på vippen inden de havde en rigtig slem periode lige op til turen, hvor de fik spillet sig væk fra den "måske"-plads, de ellers var på. At de så ikke kan vinde en kamp der med 100% garanti ville sende dem til RMRen var virkelig cherry on the sundae.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.