Sui: "Vi skal have topholdene tilbage"

En af arrangørerne bag Copenhagen Games, Zahid "Sui" Butt, fortæller om eventets fremtid i en over 20 minutter lang video.

Et af de mest succesfulde, og nok det største eSports event i Danmark, Copenhagen Games, har haft sine op- og nedture. Men eventet har hvert år formået at samle den danske Counter-Strike scene til en masse god CS:GO.

For lidt over tre år siden deltog stortset samtlige af den internationale top i CS:S ved eventet, men i dette års udgave var de bedste hold væk - en tendens der desværre har udviklet sig de sidste par år.

I går lagde en arrangørerne bag eventet, Zahid "Sui" Butt, øverste leder hos SLAP, en youtubevideo op, hvor han fortæller om dette års event, og hvad der kommer til at ske i fremtiden. Der bliver snakket om mad og drikke, lokationen, manglen på tophold og meget andet. Du kan se videoen herunder.

#1(Med 0 svar)
19. august 2016 kl. 11:37
rijaH
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Altid virkelig interessante videoer som Sui han smider op. Det er fedt at få lidt bag-ved-eventet historie :)
#2(Med 10 svar)
19. august 2016 kl. 12:01
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Imo skal amatør og pro skilles helt ad.
#4(Med 9 svar)
19. august 2016 kl. 13:08
M00kaw
Det må man imo ikke..
Noget af charmen ved CS herhjemme, er jo netop at man formår at bringe bredden og eliten sammen. Jeg vil give dig ret i, at det ikke altid lykkedes lige godt - men det er så vigtig et element der skaber de bedste og hyggeligste LANs.

Alternativt skal man skabe et viewer-event, hvor eliten spiller og bredden er tilskuere; men så er der ikke meget LAN over det.
#7(Med 0 svar)
19. august 2016 kl. 13:37
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Men det formår man jo ikke. Se bare CSGO Danmark ligaen.
#12(Med 7 svar)
19. august 2016 kl. 15:08
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det formår man jo netop ikke mere. Det gjorde man engang, jeg husker også flere Slap Live events hvor flere udenlandske tophold tog til, men den tid er bare forbi.

Slap og Sui har lavet et godt stykke arbejde i mange år, men jeg synes de mangler nytænkning. Jeg mindes, at sui engang skrev en kommentar i forbindelse med Cph games om, at nip ikke gad komme medmindre de fik betalt rejse og ophold og det blev der sagt nej til. Men sådan var CSGO bare blevet og der har man simpelthen ikke fulgt med tiden. Jeg tænker stadig, at det var en kæmpe fejl at slippe byskov fri dengang - hvad han ikke havde kunnet sørge for tør jeg slet ikke drømme om.

Men hvorfor kan man ikke gøre som Dreamhack har haft succes med? Inviter 14 hold og lad 2 kvalle gennem byoc turneringen. Alle som ikke kvaller spiller bare "B" turnering. Det nytter ikke noget at tro, at man bare kan samle alle og give alle mulighed for at møde de bedste - det er tiden altså løbet fra.
#13(Med 6 svar)
19. august 2016 kl. 15:12
b0ychild
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Tænk på det her PowerLan der kommer til at komme nu her, jeg tør vædde med at alt fokus bliver lagt over på "pro" turneringen, og dem som spiller den "normale" turnering bliver glemt, jeg ved ikke hvordan det foregår, men jeg kunne forestille mig at man ikke engang kom på scenen og spille, hvis man spiller i den normale turnering, ikke engang i finalen... :D
#14(Med 5 svar)
19. august 2016 kl. 16:10
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Men hvis det går ud over Pro turneringen, kan man så retfærdiggøre, at den anden finale skal spilles på scenen?

Helt enig i, at det vil være fedt at kombinere Pro og amatør, men har svært ved at se hvordan det skal ske. Se bare Cph games, de har prøvet men det har kostet de helt store hold...
#17(Med 4 svar)
19. august 2016 kl. 16:44
b0ychild
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Man kan vel sagtens smide amatør finalen på et tidspunkt hvor ingen bruger scenen, jeg regner ikke med at alle kampene op til skulle spilles på scenen, blot finalen. Jeg VED dog ikke om den bliver spillet på scenen, kunne bare ikke forestille mig det, da pro turneringen er på samme tid
#18(Med 0 svar)
19. august 2016 kl. 17:26
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Ja, men muligheden for at scenen er optaget, er der jo. Og så forstår jeg godt, hvis man prioriterer en Pro kamp deroppe :)
#19(Med 1 svar)
19. august 2016 kl. 17:27
Mentossen
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Planen er at Lan Finalen, skal spilles på scenen, hvis tiden ikke blir for knap med forsinkelser, men scenen er i brug under hele Mesterskab #1 kører på scenen.

Mesterskab #1 slutter lørdag aften, og Lan finalen spilles søndag.
Det er i hvertfald vores planer på nuværrende tidspunkt
#21(Med 0 svar)
19. august 2016 kl. 18:12
b0ychild
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Fedt, jeg vidste det ikke, jeg gik egentlig bare udfra at den ikke blev spillet på scenen, men jeg synes at det er fedt at amatør turneringen har muligheden for oplevelsen også :)
#20(Med 0 svar)
19. august 2016 kl. 17:54
munkefar
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Det kan man, hvis der er tid til det. Men med så tætpakket et program som der er til Copenhagen Games, så kan jeg godt forstå, at man ikke vælger at smide amatørfinalen derop.

Jeg kan godt forstå, at det er en fed følelse og sjov oplevelse at få lov til at spille på en stor scene, men man må også bare erkende, at e-sport bliver større og større og derfor bliver konkurrencen hårdere og hårdere. Derfor vil vejen til de store scener også være længere for amatørholdene.

Jeg synes ikke, at Copenhagen Games skal prioritere en plads på scenen til amatørholdene bare for at gøre det. Der har været for mange år, hvor der har været et pinligt højt antal tomme sæder foran scenerne.

Sceneshowet skal være der for publikums skyld - ikke for spillernes. Så vil de spillere, der er dygtige nok til at spille sig op på scenen, også få en bedre oplevelse fra et oplagt publikum.
#3(Med 0 svar)
19. august 2016 kl. 13:06
M00kaw
Sui er ret god til at lave de her vods, og han er jo dygtig og rutineret.
Jeg er super spændt på, hvordan CPH-Games skal bliuve 3x større, men de tegner da godt :D

Totalt off-topic:
Jeg ville slå 100 smølfer ihjel, for at få at master beard som Sui har :(
#5(Med 2 svar)
19. august 2016 kl. 13:11
fbyskov
Major deltager
Vinder af ELEAGUE Major 2017
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
En der gider at smide overordnede cliffs? (Jeg har ik' tid til at se den)

En hurtig kommentar er dog, at topholdene ikke kommer tilbage, såvidt format, struktur og turnering forbliver i de samme rammer.
#8(Med 1 svar)
19. august 2016 kl. 13:39
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det er svært at planlægge datoen for sit event når Valve ikke er ude i god tid med majors.
Der er kommet styr driften af restauranten.
Han vil prøve at imødekomme topholdenes krav.
#10(Med 0 svar)
19. august 2016 kl. 13:48
fbyskov
Major deltager
Vinder af ELEAGUE Major 2017
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
1) Det er noget vrøvl.
2) Fin mad og hastighed (y)
3) Det er nye boller på suppen. Interessant.
#6(Med 10 svar)
19. august 2016 kl. 13:16
cadiaN
Astralis
Dansktoppen
Major deltager
Der er desværre rigtig mange pointers som ikke er forkerte.

Sui du nævner bl.a. at i har fikset de problemer som der var ved turneringen, og at det bare er fordi folk husker det ene år det gik galt. Det er ikke korrekt, folk er dybt uenige i mange af de tiltag der er blandt andet single elimination - I, ved Copenhagen Games havde noget specielt, noget ingen andre events havde... I havde ÅRETS turnering hvor 50 hold fra alle forskellige lande vidste, at hvis man skulle lave et gennembrud så var det her, man havde god mulighed for det med de inviterede hold, en BYOC og herefter den samlede main turnering. Pludseligt har i på et 4 dags event, ikke tid til double elmination hvilket gør at folk der møder topseedede hold i første runde bracket kan risikere at have spildt et helt event for at sige det lige ud.

Du nævner senere at du er skuffet over at de danske tophold ikke valgte at stille op ved CSGO - dette er jo by no means korrekt? Det eneste hold der ikke valgte at deltage var Astralis, som på daværende tidspunkt havde planlangt et bootcamp op mod årets største turnering som om noget er vigtigere end det CPH Games har produceret til os de seneste 2 år.

Derudover var, CPH Wolves, Dignitas, SK, mit hold (preparation) samt Alpha Gaming der? Det var 5 ud af 6 af de bedste danske hold.

Jeg håber du har ret i alt hvad du siger om at du kan få topholdene tilbage, men ikke for enhver pris. Hvis jeg skal se frem til CPH Games, så er jeg faktisk ligeglad med om pengepræmien hedder 80.000$ eller 100.000$ jeg vil se en struktur af turneringen som rent faktisk tiltaler holdene, hvert år har holdene prøvet at gå sammen for at ændre det og i har ignoreret vores anmodninger.

Jeg tror ærligt talt også at det er tid til at komme ud af øksenhallen, ja du nævner alle de gode ting ved dem og det er en fantastisk lokation for nogle af de ambitioner i har haft - men skal i videre, udvikle jer og sætte ambitionerne højere så skal i udvide. Det er ihvertfald min mening.

Håber at i kan få styr på det, fordi i har grundlaget for et legendarisk event og jeg håber i kan komme tilbage :)
#9(Med 0 svar)
19. august 2016 kl. 13:47
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jeg savner stadion følelsen.
#11(Med 5 svar)
19. august 2016 kl. 14:58
MumaCe
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Helt enig. Formatet ved CS:S turneringen i 2013 var awesome og med virkelig mange gode hold.
#15(Med 4 svar)
19. august 2016 kl. 16:29
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Hvad var formatet den gang?
#16(Med 3 svar)
19. august 2016 kl. 16:38
MumaCe
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Mente 2012. 16 inviteret hold og 16 fra lan kvall. 8 grupper med 4. Alle hold går videre til upperbracket i playoff med 1v4 og 2v3. Bo3 upper og Bo1 lower derfra.

slap.dk/live/r/25/bracket/ramme.php?file=cssmainto..
#28(Med 2 svar)
20. august 2016 kl. 13:32
HUNDEN
Major deltager
Vundet Dust2 Masters 3 gange
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sashi
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det var et fedt format, men det kræver man har en ekstra dag - Altså at turneringen går igang torsdag TIDLIGT, for at komme igang med bracket fredag, ellers ender vi med at finalen bliver spillet kl 5 om natten som den gjorde i 2012.
#29(Med 1 svar)
20. august 2016 kl. 15:39
MumaCe
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Det synes jeg også at der er plads til. Hele CS:GO scenen udvikler sig, og dermed har udenlandske hold i større grad også tid og penge til at bruge en ekstra dag ved et event.
#30(Med 0 svar)
20. august 2016 kl. 17:34
HUNDEN
Major deltager
Vundet Dust2 Masters 3 gange
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sashi
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Kan godt være taz siger det er et dyrt event, men lad os blive enige om at samtlige top30 hold har råd til at komme til CPHGAMES selvom det koster lidt ekstra end andre events.

Jeg kan ikke se grunden til ikke at starte om torsdagen, da det altid er holdt i påsken, og man har fri om torsdagen(?)
Men så længe admins lytter til holdene når de brokker sig over noget som DE/SE, og lader vær med at komme med nogle dårlige undskyldninger.
Vi sad seriøst til CPHGAMES og ventet 5-6 timer på at skulle spille kvart finale, aldrig har jeg prøvet noget så tiltende..
#25(Med 0 svar)
20. august 2016 kl. 01:06
zeeth
Jeg kunne ikke være mere enig Casper! Det er så udueligt at de fjerner det ALLE hold kommer for! Selv alle pro holdene synes jo det var fucking nice at der var double elimination!
Hvis vi kigger på den her blog i 2014: hltv.org/blog/8198-double-elimination-vs-single-el.. prøv og kig på de nicks der skriver i bloggen som er enige i at der skal være double elimination! Det år lavede de det om til double elimination, året efter single ...... For fanden hvor jeg dog kan tilte....
Lad os ny forhelvede få den gode gamle Copenhagen Games struktur tilbage!! Selv da 1.6 og CSS var splittet op, kom der jo store hold til Copenhagen games for at spille selvom præmierne måske ikke var tårn høje!!!

#doubleeliminationervejenfremforcphgames!!!
#26(Med 1 svar)
20. august 2016 kl. 01:11
zeeth
taz fra Virtus.pro siger det jo meget godt, og rammer den perfekt:

Okeyyyy, from this side Virtus.pro TaZ :

Copenhagen Games is very expensive event, but you still see many teams attending. Main reason behind that is the "second chance" in the bracket, and many games to play.

There won't be any time problems if you will make strick rules about it, when team is 15 minutes late from scheduled time - they lose knife/map.

The group stage was already fixed to save some time.

Make no mistake, if you will have Single Elemination bracket, next year it will be half of these teams, or less. As even for top teams this event is expensive.

My vote is : bo3 upper bracket, bo1 lower bracket.


"next year will be half the teams" yeeeeeeeeeeeeeeeep det fik han så ret i!!!!
#27(Med 0 svar)
20. august 2016 kl. 13:29
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Men forholder det sig stadig sådan for de helt store hold?? De sidste par år er deres program blevet max tætpakket, så tænker lidt, at de svar i den tråd ikke nødvendigvis er retvisende den dag i dag? Ved det dog ikke, men det kunne jo være fedt hvis Cph games inviterede holdene til en snak, hvor der kan udveksles ideer. Arrangør og hold har jo til tider lidt forskellige ideer om, hvad der er optimalt, men det bør være muligt at finde en løsning midt imellem, som alle bliver glade for :-)
#22(Med 2 svar)
19. august 2016 kl. 22:15
Patrick
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Anhold manden for at vlogge mens han kører bil :D?
#23(Med 1 svar)
19. august 2016 kl. 22:16
rijaH
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Han sidder jo bare og snakker til sin tlf. der er mountet i bilen. Han bruger jo ikke telefonen som sådan imens han kører ;)
#24(Med 0 svar)
19. august 2016 kl. 22:19
Patrick
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
haha :D Det er også bare troll :D Synes bare det var sjovt
#31(Med 1 svar)
21. august 2016 kl. 22:04
VNG
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
hltv.org/?pageid=135&userid=1259&blogid=8198

Bringer minderne tilbage til det her event, hvor samtlige pro spillere ville have double elimination og var uenige med ændringen. Alligevel, så holdt man hårdnakket fast i en tydelig fejl og det kostede :(
#32(Med 0 svar)
21. august 2016 kl. 22:09
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Double elimination er mit klare favorit. Altid de 2 bedste i finalen.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.