G4me Time annoncerer CS:GO turnering
Selvom sommermånederne ikke er oplagte til at sidde indenfor og spille computer, har det alle år været sådan, at det tætpakkede turneringsprogram selvfølgelig varede ved i den varmeste tid på året.
Sådan er det også i år, og en af turneringerne, som afholdes, står G4me Time for, som er en netcafe, der har lokaler i Telia Parken på Østerbro i København.
Turneringen er for hold á fem spillere, og den afholdes den 16. juni, hvor JERN og SEBM1337 også vil være at finde som kommentatorer.
Det koster 200 kroner per spiller, 1.000 kroner per hold, og i prisen er en fast plads ved en computer i 10 timer samt en toast og en sodavand.
Præmiepuljen er angivet som "op til 10.000 kr." og Dust2.dk har derfor været i kontakt med arrangøren, som dog ikke kan give et præcist svar på, hvordan den helt præcis ser ud, da der er et par variable.
Ved 16 hold lyder præmiepuljen på et beløb mellem 4.000 og 8.000 kroner, og ved 24 hold er der mellem 6.000 og 10.000 kroner i præmiepuljen, som fordeles således:
- 1. 60%
- 2. 20%
- 3.-4. 10%
- 3.-4. 10%
Hvis I ønsker at tilmelde jer turneringen, skal I følge denne fremgangsmåde:
- Betal 200 kr. for en spiller eller 1.000 kr. for et hold til Mobilepay: 58770
- Tag et screenshot og send til [email protected]
- Skriv "CS:GO d. 16. juni" i emailens emnefelt
- Skriv navn og hold i emailen
- Hvis du tilmelder et helt hold, skal du skrive holdnavnet og navnet på alle deltagerne
Når din betaling er godkendt, modtager du en email med bekræftelse, og så er du klar til at dyste den 16. juni.
Hvad med de resterende 12000 som er blevet betalt? XD quick maffs
Uden at kende deres budgetter, så er det ikke urealistisk at det er den slags udgifter de har.
Ja der er lønudgifter men deres omsætning kommer jo også til at stige meget på selve dagen. Og udgiften til lokaler stiger jo ikke - Det er deres egen netcafe.
Enig, den generelle udgift til lokaler stiger som sådan ikke, men det er ret almindelig regnskabspraksis at man overfører de timer man bruger et lokale/genstand til regnskabet for det event.
Det vil derfor højst sandsynligt være indtægterne fra billetsalget der skal dække brugen af maskiner i det tidsrum de bliver brugt til turneringen.
Nu kender jeg ikke meget til deres cafe, men jeg tvivler på at det er tilfældet med 240 pladser.
Men selvfølgelig vil de også have udgifter forbundet med det, alligevel.
Jeg kender intet til deres belægningprocenter, men som indehaver ville det være træls at sige nej til en stor gruppe betalende kunder, hvis man kan se en turnering der "bare" brænder husleje af.
Det samme gør sig gældende på festivaler rundt omkring i landet. Frivillige stiller op, mens live afvikling af lys, lyd etc oftest er betalte folk.
Derudover er det en netcafé der afvikler den. Umiddelbart tænker jeg, at deres faste personale ikke lige afskriver en dag for at gå på arbejde frivilligt :)
Det gør det nu engang noget nemmere.
Man får dog meget respekt for nogen som CBE når man ser et event som dette. Når de formår at ligge samme præmiepulje(hvis ikke højere) og samtidig skal sørge for lokaler og sådan.
Ikke at tage noget fra G4me Time, men de har jo allerede lokaler og lidt personale der alligevel står tid rådighed.
Men så kan gametime vel også bare spørge københavn kommune om de vil investerer.
Min pointe er lidt at CBE skaffer en masse resurser for at levere det bedste produkt (intentionen, ikke nødvendigvis udførelsen). og at de egentlig ligger virkelig meget ekstra arbejde i at få det til at fungere.
Gametime kunne i princippet vel også søge penge eller indgå partnerskab med kbh. kommune, om de gør det er noget andet :)
Edit: men der indgik selvfølgelig heller ikke leje af pc og toast+sodavand i prisen
Så bliver det nok et nej tak herfra, enhver turneringsarrangør med respekt for sig selv, har stabile, gode pc'er til rådighed. 300fps+
Det er da beklageligt at jeg ikke gjorde en ekstra indsats for at gøre jer opmærksomme på problemet, på stedet - men det er op til jer, at sætte en standard i kan være bekendt. Ingen eller næsten ingen udluftning i VIP lokalerne, lokker hurtigt temperaturen over 20 grader og det er under al kritik.
4 løsningsforslag, der tiltrækker den danske top 20:
1) Optimering af jeres maskiner, så de konsistent sender 240 fps
2) Mulighed for at justere skærmhøjde
2) Bedre udluftning i jeres VIP lokaler
3) Sundt alternativ til fastfood og snacks
1) Helt enig. "grundimaget" har ikke været godt nok, og vi skal have nogle rutiner for at "nulstille" efter folk har pillet ved diverse settings, så tingene fungerer ensartet over hele linjen.
2) Vi har prioriteret plads til keyboardet, som en skærmfod forhindre/begrænser. Et vægbeslag begrænser tilgengæld muligheden for at justere skærmen op og ned, men det kan stolen tildels afhjælpe med og beslagene kan tiltes, så man fint kan få en ergonomisk korrekt vinkel. At det så (måske) ikke er sådan man lige sidder derhjemme er så en anden sag.
3) Udluftningen er desværre styret over et fælles anlæg med Parken, som vi ikke har adgang til, endnu, men vi arbejder på en løsning, så vi kan tænde for det, når vi har behovet fremfor en eller anden (random?) timerløsning. For ja, rummene er ret lyd/luft-tætte, så når anlægget ikke kører bliver der rigtig hurtigt varmt, især nu hvor vi faktisk har sommer i DK.
4) Vi har tilføjet vitaminvand, protein shakes og barer for nyligt. Og når køkkenet er helt klar til produktion af egen mad, får vi også frisk pastasalat ("igen"). Og vi kigger også på mulighed for frisk frugt og evt. friske sandwiches og sådan. Konkrete bud modtages meget gerne. :-)
60hz skærme, PC’er som ikke kunne trække mere end 100 fps og 50 graders varme 🤪🤪🤪🤪 gg
Det er vel også samme ejer, er det ikke?
Utroligt uprofessionel arrangør / ejer af stedet.
Første gang han lovede lokaler klar til bootcamp, ankommer vi til stedet og INTET er klar. Dette var før åbningsdagen. Intet internet, ingen computere, 60hz skærme, ingen varme og toilettet var gået i stykker.
Anden gang er vi dig blevet lovet at ALT er i orden (dette er efter åbningsdagen.) Vi ankommer til stedet fredag inden Copenhagen games. Her bliver vi mødt af en meget forvirret knægt i cafeen som intet forstår af, at vi kommer og siger vi har booket et lokale. Vores ejer af holder får ringet til Thomas (ejeren af stedet) som til sidst siger ar han har sagt ja til alle der har spurgt om at få et lokale, men sender straks lorten videre til sin sekretær.
1 times tid senere ankommer hele det daværende ambush lineup og får PRÆCIS samme melding...
På falderebet bliver vi dog tilbudt at sidde og holde bootcamp inde i den “frie” netcafe. Her skal vi dig nøjes med computeren de ikke kan/må eller villes sættes på normal Windows, så vi kunne bruge faceit osv eller w/e. Ejen mus og tastatur kunne heller ikke bruges da de sad fast i væggen. Oven i dette var der intet lys det sted hi blev tilbudt at sidde og computerne kunne knap trække 200fps....
Det er lige en skræk historie fra stedet. Og ønsker på ingen måde at støtte en så uprofessionel arrangør :-)
Derudover er en lang række af dine andre "facts" heller ikke korrekt, men det bliver nok aldrig enige på Indernettet.
Er ikke en del af Wicked længere, så kan heldigvis udtrykke mig omkring den utrolige uprofessionelle håndtering af det hele. Og når man vælger at sponsorere en org/forening, vælger man jo netop at sponsorere forskellige ting, i daværende tilfælde, lokaler til at bootcampe i. (Igen kan jeg fremvise skriftligt materiale, der bygger mine påstande op).
Så endnu engang, måske skulle man bare holde hvad man lover. Så er man fri for at dårligdomme om din forretning kommer frit ud på nettet :-)
Håber eventen bliver en succes. Har I ikke en københavnsk reporter der kan kigge forbi og se på sagerne dust2 :D?
Fordi det gamle DSrack sejlede i hvert fald for sygt
Jeg siger, at afholder man sådan en event, så har man vel med qdk i spidsen, en vis forhåbning om, at der ikke dukker 60Hz og fps op i ansigtet på en. Skulle det ikke være udbedret efter alle mennesker herinde har været inde og besøge dem (de 4-5 stykker der nævner det herinde), så er det jo under al kritik, men dust2 kunne måske sende en person derhen og kigge på det, så det, forhåbentlig, kan blive manet til jorden, at der stadig er problemer.
Ydermere var stedet ikke bygget færdigt, korrekt. Men der blev lovet diverse, også skriftligt, og kan komme med “Beviser” derpå.
Bookingen som du jo selv henviser til, blev lavet gennem dig med ordene “Ja, der er styr på det hele”.
Så hvordan kan der forventes anderledes. ??
Det undrer mig dog en del at han efter "byggeplads-bootcampingen" skrev følgende: "Alle har været glade i weekenden og de har fået trænet godt og vores sportspsykolog har lavet en masse fede ting med dem! Så alt har været super godt! Nu vil jeg bare give dig lidt reklame tilbage", men det er måske også en sandhed med salt på? Det virker måske en smule pyntet, efter min mening, da du har ret i at Internettet ikke var stabilt om fredagen, da vi 1) lige havde sat det op. 2) måtte finde frem til en periodisk fejl på det ene netkort i firewallen.
Det er korrekt at der har været lidt vrøvl i starten, men vi - Ambush - har ALTID kunne få det til at lykkes, det kræver en fælles dialog, istedet for at få ondt i røven.
Med et nyt sted, skal man lige være villig til at lære arbejdsgangen, og lære hvordan tingene bliver booket, og hvem der booker lokalerne, og det har fungeret sidenhen.
Så stop nu den hetz mod en mand som forsøger at hjælpe organisationerne.
Ambush samarbejde med G4ME TIME fortsætter, på trods af at vi lige skulle finde ud af hvordan samarbejdet skulle fungere i starten.. Som man skal i ALLE samarbejdsaftaler.
Det er mig, der er den ansvarlige på stedet for selve arrangementet hos G4me Time i Parken.
Jeg kan naturligvis, af gode grunde, ikke kommentere på selve budgettet omkring eventet.
Men jeg kan garantere for, at det er maskiner, der kan følge med uden problemer.
Endvidere har samtlige PC'ere 4 USB porte lige under skræmen, så man kan medbringe sit eget gear (headset, tastatur og mus).
Som det blev nævnt tidligere, så har alle maskiner som absolut minimum de nyeste I5 processorer og alle skærme kører 240HZ.
Se det her som en mulighed for en lille turnering, hvor vi har gjort meget ud af det for deltagerne.
Udover pengepræmiepuljerne vil der også være hardware/gear at hente.
Vi har fået Jern til at komme og være konferencier, for at give alle deltagere en ekstra god oplevelse, og vi har fået SEBM1337 til at caste eventet hele dagen. Jern tilslutter sig i finalen som de caster sammen.
Har i spørgsmål til selve eventet, så er skal i være mere end velkomne til at kontakte mig på 22 81 3000, og i skal også være hjertens velkomne til at kigge herind, så i kan se hvordan det hele fungerer :)
Mvh
Claus Agergaard aka. Cultimative