WOPA VINDER POWER LIGAEN SÆSON 27
LIVE

Dust2.dk opdaterer regler om VAC bans

Regelsættet vedrørende snyd og bans opdateres nu, da der er fokus på VAC bans til spillere under 18 år.

Snyd kan få mange op i det røde felt, og gennem Dust2.dks levetid er flere spillere da også blevet udelukket jævnfør regelsættet og cheat.

Det regelsæt opdateres nu med ændringer omkring VAC bans.

Som udgangspunkt er man udelukket permanent, hvis man modtager et VAC ban, men hvis man er under 18 år, når man modtager et VAC ban, får man 2 års karantæne fra datoen, hvor det pågældende VAC ban trådte i kraft.

De nedenstående regler gælder for samtlige turneringer, som Dust2.dk afholder, mens Danish Pro League også er omfattet af reglerne.

Vi håber på en bred opbakning fra LANs samt andre turneringsafviklere.

1. Generelt

1.1. Deltager man med et aktivt ban udelukkes man permanent.
    1.1.1 Det er spillerens eget ansvar, at kontrollere dette.

1.2. Ved gentagen overtrædelse udelukkes man permanent.
   1.2.1 Der er én chance, så modtager man sit andet ban, er man udelukket permanent.

2. Eksisterende bans

2.1 Modtages CS:GO VAC ban efter d. d., når spilleren er fyldt 18 år, er spilleren udelukket permanent.
   2.1.1 Modtages CS:GO VAC ban efter d. d., når spilleren er under 18 år, er spilleren udelukket fra i 2 år fra datoen, hvor bannet trådte i kraft.
   2.1.2 Dust2.dk kan kræve fremvisning af gyldig legitimation og andet ved tvivl. 
       2.1.2.1 Dust2.dk forbeholder sig retten til at udelukke en spiller permanent, hvis spilleren ikke aktivt samarbejder om at bevise aldersspørgsmålet, eller hvis vi vurderer, at der ikke er fremlagt tilstrækkelige beviser på spillerens alder.
   2.1.3. Løftes VAC ban af Valve kan man igen deltage omgående.

2.2 Har du modtaget et CS:GO VAC ban før d. d. er du udelukket i 2 år fra bannets dato. Det er uanset alder.

2.3 Har man et aktivt ban vedr. cheat på, men ikke begrænset til, FACEIT, CEVO, ESEA, eller ESL kan man ikke deltage i Dust2.dk aktiviteter.

3. Dust2.dk bans

3.1. Ved begrundet mistanke fra D2 admins om snyd bortvises spiller, samt hold omgående fra igangværende turnering.
 3.1.1. Kendes man skyldig i den efterfølgende efterforskning modtages 2 års karantæne. 
  3.1.1.1. Beslutningen træffes egenrådigt af Dust2.dk

3.2. Benytter man fakenicks eller smurf-accounts i Dust2.dk turneringer, udelukkes man. 
  3.2.1. Fakenick eller smurf uden aktivt ban giver 2 års karantæne
  3.2.2. Fakenick eller smurf med aktivt ban giver permanent udelukkelse.

4. Procedure

4.1. I tilfælde af, at en spiller mener en modstander snyder gøres følgende.
 4.1.1. Anklagen holdes indledningsvis mellem hold og D2 admins, indtil D2 kommer med en offentlig udmelding.
  4.1.1.1. Overtrædes dette bortvises det anklagende hold.

 4.1.2. Straks efter kampen beder man D2 admins om demo fra den pågældende spiller.

 4.1.3. Så hurtigt som muligt melder man tilbage til D2 admins med tvivlsomme sekvenser, som gennemses omgående.

 4.1.4. Når sagen betragtes afsluttet fra D2 admins side, kan man frit offentliggøre sine anklager.

 4.1.5. Fremkommes nye beviser kan afgørelsen omstødes.

Hvis du var udelukket fra Dust2.dk turneringer ifølge det gamle regelsæt men ikke ifølge det nye, skal du kontakte os med henblik på at få det ophævet.

#1(Med 8 svar)
15. august 2018 kl. 09:15
lukalele
Jeg er nysggerig efter logikken bag et begrænset ban, når spilleren er under 18 år i modsætning til over 18 år. Hvorfor er der forskel på straffen?
#2(Med 2 svar)
15. august 2018 kl. 09:16
Flisebent
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Voksen vs barn
#46(Med 1 svar)
15. august 2018 kl. 13:27
grand
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
17/18 barn vs barn
#83(Med 0 svar)
15. august 2018 kl. 15:43
zikkan
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Kiddo
#3(Med 2 svar)
15. august 2018 kl. 09:20
An4K
Uden at kende logikken er min opfattelse at det er af samme årsag som vi har en aldersgrænse for hvornår du kan dømmes for kriminalitet.
Altså at personen under 18 måske ikke kan overskue konsekvensen af at cheate. Dermed ikke sagt at en person i den alder ikke kender konsekvensen. Der er en grund til at grænsen i Danmark er 15år før man kan dømmes som en voksen - siger ikke man kan sammenligne et ban med en dom for kriminalitet - pointen er at man skal have muligheden for at "komme ud på den anden side". Personligt har jeg et ban fra da jeg var 15 år gammel og jeg er altså 26 år nu. Kan ikke forstille mig en verden hvor det ville være fair at jeg skulle straffes idag for noget jeg havde gjort i et online spil som 15 årig.
MEN - under 18 = ikke gammel nok til at forstå konsekvensen - over 18 = du forstår konsekvensen og you gotta live with it.

Det er sådan jeg tænker det i hvert fald :)
#128(Med 1 svar)
16. august 2018 kl. 11:39
BYRTz
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Med den generation vi har nu holder det ikke stik at de ikke kender konsekvensen. Alle vores bedste talenter sidder og er mellem 14-18 lige nu. Og de har sgu godt vidst fra start af, at hvis de fik vac. Så var det ud!
#129(Med 0 svar)
16. august 2018 kl. 12:16
An4K
Jeg vil give dig ret :) jeg synes dog også at 18år er for højt sat. 15 eller 16 år ville være en passende alder i min optik - præcis ligesom straffe alderen i DK.
#4(Med 0 svar)
15. august 2018 kl. 09:21
Nordby
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Man kan kun gå ud fra at som flisebent skriver at det meget simpelt er for at sikre sig at en som cheatede da han var 13 godt kan komme til at spille dust2's turneringer igen, man kan ikke forvente at en under 18 altid kan tænke over konsekvenserne.
#19(Med 0 svar)
15. august 2018 kl. 10:50
Madsen
fordi børn ikke altid tænker sig om og dem som er 18år har mere hjerne til og kende straffen efter
#5(Med 18 svar)
15. august 2018 kl. 09:26
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Er regelsættet ikke bare lavet så folk som mupzg stadig kan deltage?

Det jo ingen hemmelighed at i elsker den dreng.
#7(Med 12 svar)
15. august 2018 kl. 09:57
birdfromsky
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Vinder af Dust2 Fight Club
Guld Sæsonkort Sæson 15
Det er vel os fint nok? Så er der i det mindste nogen som kan li ham <3
#8(Med 11 svar)
15. august 2018 kl. 10:05
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Altså kan ikke se forskellen om man er 17 når man bliver taget eller 18 😂
#9(Med 10 svar)
15. august 2018 kl. 10:11
NiveK
Nej men sådan er det jo, uanset hvor du sætter en grænse. At grænsen er sat ved 18 i stedet for 15 synes jeg til gengæld er fjollet.
#16(Med 0 svar)
15. august 2018 kl. 10:35
e1z
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
+1
#25(Med 8 svar)
15. august 2018 kl. 11:04
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Det bare latterligt at have en grænse samme regler burde gælde for alle uanset alder.
#36(Med 7 svar)
15. august 2018 kl. 11:14
NiveK
Arh nu synes jeg du er lidt firkantet. Tror alle som er kommet i "voksenalderen" godt kan se, at en teenagehjerne og dens beslutninger, ikke altid er lige velovervejede. Men 15 havde været mere passende
#41(Med 6 svar)
15. august 2018 kl. 12:28
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Så du tror ikke en 15årig ved han snyder i CS? 😂😂
#42(Med 5 svar)
15. august 2018 kl. 12:42
xone
Selvfølgelig ved han at han snyder, han er måske bare ikke bekendt med konsekvenserne.
#54(Med 4 svar)
15. august 2018 kl. 13:50
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Alle ved sgu da hvad det betyder at blive banned, det her er jo ligesom at høre på curling forældre..
#56(Med 0 svar)
15. august 2018 kl. 14:02
xone
Det er da på ingen måde sikkert, at den lille knægt på 14 år, som sidder og snyder på de_gøglermap sammen med sine venner, ved at hvis han en dag bliver rigtig god til cs, så har han ødelagt sine muligheder for at gå pro.
#62(Med 0 svar)
15. august 2018 kl. 14:17
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Nope, det er ligesom i den virkelige verden hvor man anerkender at mennesker på 2, 15 og 35 år er på forskellige udviklingsniveauer.
#70(Med 0 svar)
15. august 2018 kl. 14:29
NiveK
Nej du har altså ikke ret. I en alder af 14 år er du ikke i stand til at se 10 år frem i tiden, og se konsekvenserne af de valg du har taget. Det er jo derfor vi eksempelvis har en kriminel lavalder i Danmark. Det er fordi det er videnskabeligt bevist, at hjernen er på et udviklingsstadie, og det eneste man som 14 årig virkelig er god til, er at straffe den enøjede hævner og være socialt akavet.
#107(Med 0 svar)
15. august 2018 kl. 20:35
SkeeN
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Da frontallappen hos unge er underudviklet, er de genrelt dårligere end voksne til at vurdere konsekvenser. Det kan derfor være svært for unge at forholde sig til den etiske problematik ved at snyde i CS. Det skal dog nævnes, at frontallappen ikke er færdigudviklet som 18-årig.
#11(Med 4 svar)
15. august 2018 kl. 10:20
mupzgxD
Hvad har det med mig og gøre?
#23(Med 0 svar)
15. august 2018 kl. 11:01
Radski
du har jo vac ban, har du ikke? eller tager jeg fejl
#31(Med 2 svar)
15. august 2018 kl. 11:09
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Brugte dig blot som eksempel
#39(Med 1 svar)
15. august 2018 kl. 11:28
M0dEx
"Det jo ingen hemmelighed at i elsker den dreng." Så er det vel ikke bare at bruge ham som eksempel?

Synes personligt selv at 18 er for højt. Unge mennesker på 16 år ved godt hvad der sker af konsekvenser.
#82(Med 0 svar)
15. august 2018 kl. 15:40
CABBI
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Dust2 MVP
Guld Sæsonkort Sæson 15
Dog kan det også være svært for en 16 årig at forstå han ikke kommer til at spille igen, og har chance for at blive perm banned
#6(Med 14 svar)
15. august 2018 kl. 09:31
Messias
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Jeg synes det er ganske fornuftigt.

Det står lidt uklart om man modtager demo for at oplyse sekvenser hvor det er fishy.

I skal dog være påpasselig med den dokumentation i modtager fordi et fuldt cpr nr er personfølsomt og skal modtages krypteret jv gdpr.
Tænker umiddelbart at i bare beder om billede af de første 6 cifre på sundhedskortet
#10(Med 13 svar)
15. august 2018 kl. 10:11
whitey
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Det passer ikke helt. CPR er ikke kategoriseret som hverken følsom, eller særlig følsom oplysning - det har sin egen kategori, som lyder på ikke at være følsom af nogen art, men du skal stadig have accept hvis du vil videredistribuere dette.

Hvis D2 har et roadmap over hvad de gør med Persondata, og det ellers kun er den/de relevante personer som har adgang til dette - skal CPR hverken krypteres eller behandles anderledes :)
#13(Med 6 svar)
15. august 2018 kl. 10:31
Click
Whitey du har fuldstædig ret i at det ikke var sådan. nu er det bare sådan at EU lavede nogle nye tiltag, hvis jeg husker rigtig glæder det fra den 25 maj i år.

Behandling af CPR-nummer
CPR-numre behandles som udgangspunkt fremover som følsomme oplysninger og må behandles, når det følger af lovgivningen, eller der er givet samtykke.
#17(Med 5 svar)
15. august 2018 kl. 10:40
whitey
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Præcis - GDPR/Persondataforordningen.

Men som der står i GDPR (i den oversatte version):
Oplysninger om CPR-nummer:
Regler om behandling af nationalt identifikationsnummer (i Danmark CPR-nummer) fremgår ikke af forordningen. Forordningen giver de enkelte lande mulighed for selv at fastsætte regler herom.

I Danmark er CPR ikke hverken følsomt eller særlig følsomt, har selv været i debat både med HR Danmark og Datatilsynet, da jeg mente at CPR er yderst følsomt for en med de rette kompetencer. Det blev afvist fordi de mener ikke man kan bruge CPR til noget, hvis man ikke har NEMID.

I Danmark er statsborgerskab og fraværsårsag de mest følsomme oplysninger vi kan gemme om vores medarbejdere. Selvfølgelig kan der være enkelte undtagelser, men prøv og ringe til Datatilsynet og tag CPR debatten med dem ;)
#18(Med 4 svar)
15. august 2018 kl. 10:44
Click
well de 3 advokatfirmaer hjemmesider jeg lige har besøgt siger noget helt andet. advodan.dk/erhverv/persondata/hvad-er-foelsomme-op..

udover det står der også dette
It-systemer skal beskytte data
It-systemer og applikationer, der anvendes til behandling af persondata, skal opfylde et krav om ”Privacy by Design”, dvs. de skal som standardindstilling sikre størst mulig beskyttelse af persondata.

Jeg ved kun at det firma jeg arbejder i hvor vi leaser biler ud har vi skulle ændre mange måder vi gør tingene på da vi skal have billede af folks kørerkort og gemme det.
#20(Med 3 svar)
15. august 2018 kl. 10:53
whitey
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Yep og hvis du kigger videre vil du møde 100 andre måder at tolke loven på :). Man ved som sådan ikke rigtig om man skal gå i øst eller vest, før Datatilsynet begynder at løfte pegefingre eller udskrive bøder.

Jeg møder hver dag virksomheder hvor de har fået 100 forskellige ting at vide af landets dyreste og mest respekterede advokater. Jeg arbejder selv hos et af landets største løn- og HR systemer, som ansvarlig for at vores systemer er indordnet under Persondataforordningen. Jeg forholder mig udelukkende til hvad jeg har fået at vide fra Datatilsynet :)
#21(Med 0 svar)
15. august 2018 kl. 10:56
whitey
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Vi tilbyder i øvrigt også at skjule vores kunders CPR numre i systemerne, ikke af lovkrav, men udelukkende af etiske årsager, da mange af vores kunder frygter at CPR er ultra følsomt (hvilket jeg til dels er enig i, men loven er uenig)
#50(Med 1 svar)
15. august 2018 kl. 13:39
verSatile
Præcis. Min arbejdsplads har fået at vide, at CPR er en personlig oplysning, men ikke personfølsom.

Ting som diagnoser, skostørrelse, højde, tatoveringer eller andet identificerbart bliver betragtet som personfølsom (ifølge vores dataansvarlige).
#52(Med 0 svar)
15. august 2018 kl. 13:47
whitey
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Spot on :)
#51(Med 5 svar)
15. august 2018 kl. 13:42
Messias
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Du har ret. Kiggede på datatilsynet hjemmeside. I vores koncern fik vi det bare oplyst at det var og troede derfor på det.
#53(Med 0 svar)
15. august 2018 kl. 13:48
whitey
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Hehe I er bestemt ikke de eneste der har fået den info. Der er som sådan heller ikke noget galt med at være ekstra sikker med folks data :)
#59(Med 2 svar)
15. august 2018 kl. 14:10
casle
Dansktoppen
Major deltager
Gaimin Gladiators
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Emil, I har bare og passe godt på mit CPR nummer hahha :)
#90(Med 1 svar)
15. august 2018 kl. 17:27
Messias
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Haha self! Jeg havde en kunde hvor jeg sendte nogle dokumenter krypteret som hun ikke kunne åbne. Hun svarede "det er jo ikke statshemmeligheder du sender"
Men vi opbevarer alle data som vi gør 😂😂
#110(Med 0 svar)
15. august 2018 kl. 20:58
casle
Dansktoppen
Major deltager
Gaimin Gladiators
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det er vi glade for i gør :)
#130(Med 0 svar)
16. august 2018 kl. 12:28
droob
rigtig mange steder kalder man cpr-nummer for en fortrolig oplysning, men det gør den ikke til en følsom personoplysning. for mange virksomheder og offentlige institutioner er informationssikkerhed og beskyttelse af persondata flettet så meget sammen, at det giver fin mening at kalde cpr-numre for en fortrolig oplysning på linje med eksempelvis forretningshemmeligheder e.lign., da det for den almene medarbejder giver mere klarhed over hvilket niveau oplysningerne skal behandles på.
#12(Med 0 svar)
15. august 2018 kl. 10:24
FiskereN
#freesoohe
#14(Med 0 svar)
15. august 2018 kl. 10:31
Narky
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Det er vel så regler der træder i kraft fra d.d og intet har med tidligere bans/udelukkelser her fra?
#15(Med 9 svar)
15. august 2018 kl. 10:35
QvisT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Man ved udmærket godt hvad man laver når man spiller med cheat. Det her er åndssvagt.
#44(Med 8 svar)
15. august 2018 kl. 13:05
RAVN
Ja og man ved også udemærket hvad man laver når man kører knallert uden styrthjelm men det er stadig ikke sikkert man tænker over konsekvenserne, når man ikke er så gammel.
#48(Med 7 svar)
15. august 2018 kl. 13:37
QvisT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Du får det til at lyde som om man er dum bare ford man er under 18. Det er man altså ikke nødvendigvis :)
#65(Med 2 svar)
15. august 2018 kl. 14:20
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Afhængig af hvordan du definere dum ville jeg påstår du videnskabeligt bevist netop er dum (eller ikke færdigudviklet, hvilket man kunne argumentere var det samme).
#69(Med 1 svar)
15. august 2018 kl. 14:27
QvisT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Right, kan godt følge hvad du siger, men uanset alder ved man godt at snyde generelt er forkert.
#125(Med 0 svar)
16. august 2018 kl. 10:57
enuR-
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Det handler jo ikke om, man ved det er forkert eller ikke ved det er forkert. Nå man er yngre ved man ikke hvad det betyder i forhold til tid.

At 'x' kan påvirker en om 10 år.
#79(Med 3 svar)
15. august 2018 kl. 15:13
RAVN
Det må være øjnene der læser det så, for sådan skal det bestemt ikke lyde.
Og jeg tror ikke helt du forstår min point, for selvfølgelig ved man godt at det man gør er forkert, men man tænker ikke over hvilke følger det har, det betyder ikke man er dum.
#80(Med 2 svar)
15. august 2018 kl. 15:20
QvisT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Tjae, både ja og nej. Men jeg er klar over hvad du mener :)
#86(Med 1 svar)
15. august 2018 kl. 16:31
RAVN
Vi er da enige om at være uenige. :-)
#108(Med 0 svar)
15. august 2018 kl. 20:40
QvisT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Jep, men det er også cool nok :)
#22(Med 15 svar)
15. august 2018 kl. 11:00
loginz
Hvad hvis man fik vaccet inden disse regler?
Er man så evige bannet, eller kun 2 år?
#24(Med 7 svar)
15. august 2018 kl. 11:02
Radski
2 år gætter jeg bro, også selvom det ikke var dig :/
#26(Med 6 svar)
15. august 2018 kl. 11:04
loginz
præcis
#27(Med 5 svar)
15. august 2018 kl. 11:05
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Fed stjerne
#28(Med 4 svar)
15. august 2018 kl. 11:05
loginz
savner dig nobody
#29(Med 2 svar)
15. august 2018 kl. 11:08
kwezz
Tricked
Dust2 MVP
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Hvordan blev du vaccet uden det var dig??
#32(Med 1 svar)
15. august 2018 kl. 11:11
loginz
Via steams tlf authenticator...
tror jeg det staves x_x?
#33(Med 0 svar)
15. august 2018 kl. 11:12
kwezz
Tricked
Dust2 MVP
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
:D lol
#30(Med 0 svar)
15. august 2018 kl. 11:09
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Haha kommer du snart forbi du fik jo mit nr 😂😂
#34(Med 4 svar)
15. august 2018 kl. 11:13
RaXXa
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
var du over eller under 18, da du fik det ban?
#35(Med 3 svar)
15. august 2018 kl. 11:14
loginz
3 måneder siden, så jeg var vel 19?
#37(Med 2 svar)
15. august 2018 kl. 11:20
An4K
hvis du er over 18 så har du vel fået permanent ban - også selvom reglerne først er blevet opdateret nu.
Over 18 = Permanent
Under 18 = 2 år
#38(Med 0 svar)
15. august 2018 kl. 11:21
loginz
Nå okay. Thx :)
#119(Med 0 svar)
16. august 2018 kl. 00:18
Kristja
Man kan da ikke bare lave regler, og så sige at alt hvad der er sket før de "nye" regler er trådt i kræft, også gæder abglæns. Normalt hedder det vel pr d.d :)
#74(Med 1 svar)
15. august 2018 kl. 14:44
Haastrup
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Måske du skulle starte med at indrømme, hvorfor du blev VAC-Banned ;)
#122(Med 0 svar)
16. august 2018 kl. 10:31
loginz
undskyld, hvad?
#40(Med 1 svar)
15. august 2018 kl. 11:52
xone
Ret det til 16 år, og så synes jeg egentlig det ser super ud.
#71(Med 0 svar)
15. august 2018 kl. 14:30
NiveK
+1
#43(Med 1 svar)
15. august 2018 kl. 13:05
Nille
Syntes ikke det var så længe siden igen i ændrede jeres regler ang vac. Hvad er grunden til i har ændrer det igen?

Og hvad er grunden til i ikke følger esl/dreamhacks regler, nu hvor i vil have resten af Lanangørende i dk til at følge jeres?
#120(Med 0 svar)
16. august 2018 kl. 00:20
Kristja
Reglerne må vel gælde pr d.d ellers er det da helt væk :)
#45(Med 0 svar)
15. august 2018 kl. 13:23
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Enig med pøblen (:D), ret det til 15 el. 16 og så er det fornemt :-)
#47(Med 1 svar)
15. august 2018 kl. 13:29
grand
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Den burde sættes længere ned. 15 eller 16 år. Ellers fint.
#121(Med 0 svar)
16. august 2018 kl. 01:07
Zebbe
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 17
+1
#49(Med 0 svar)
15. august 2018 kl. 13:39
ClinT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Går også ind i koret af spillere der kræver yngre grænse ved straf :)
#55(Med 2 svar)
15. august 2018 kl. 13:53
diOnysos
Støttet Dust2.dk med 9 julekugler i 2019
Burde man ikke spørge i sit community før man laver regelændring som kommer til at blive et omdrejningspunkt for diskussionen som udvander hvad det er i prøver at etablere?

Der burde slet ikke være nogle aldersforskel eller behandling. De 13 årige som i taler om som alligevel sidder herinde på D2 og udmærket godt kan læse sig til at det med cheat er noget lort og bliver man tager er man færdig.

Må ligesom mrnobody stille mig spørgende til om det er fordi en eller anden skal ind i varmen igen.
#58(Med 1 svar)
15. august 2018 kl. 14:12
b0ychild
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Hvem skulle ind i varmen igen? mupzG kan frit deltage i de forskellige turneringer Dust2 holder, samt de forskellige hubs på FACEIT. Så de nye regler gør ingen forskel i forhold til de gamle.

Nu er det også kun til Dust2s egne turneringer, hvorfor skulle man inddrage sit community i sine regelændringer?
#84(Med 0 svar)
15. august 2018 kl. 16:17
diOnysos
Støttet Dust2.dk med 9 julekugler i 2019
Jeg ved ikke hvem det skulle være, jeg tilsluttede mig bare ideen om det var et mærkeligt initiativ.

Selv om det er D2's egne turneringer så burde de da tage en diskussion på et eller andet plan med det community de så stolte og med god grund repræsenterer.
#57(Med 34 svar)
15. august 2018 kl. 14:07
Marcel-L
så hvis man er udelukket for et vac ban som ikke er et man selv har modtaget, er man simpelthen perm banned, thats nice. hvad endnu federe er at de hverken er villige til at kigge objektivt eller give folk en reel chance for at modbevise påstande.

Ser gerne en admin tage kontakt til mig så vi kan snakke:)
#60(Med 9 svar)
15. august 2018 kl. 14:14
xone
Hvordan modtager man et vac ban på ens konto, uden at det er en selv der har modtaget det? :o
#61(Med 4 svar)
15. august 2018 kl. 14:15
casle
Dansktoppen
Major deltager
Gaimin Gladiators
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jeg tænkte præcis det samme, man kan da ikke få vac Ban fordi en anden har cheatet?
#63(Med 3 svar)
15. august 2018 kl. 14:18
xone
Altså historien om at det er ens lillebror der har snydt på ens pc, mens man var ude og hente en kold cola, den er hørt før.
#64(Med 2 svar)
15. august 2018 kl. 14:20
zypath
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Den klassiske, eller en mate der lige skulle låne ens account.
#67(Med 0 svar)
15. august 2018 kl. 14:24
Narky
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Bingo :D
#81(Med 0 svar)
15. august 2018 kl. 15:26
Marcel-L
på intet tidspunkt har jeg skjult noget. jeg var ikke selv klar over det nogesinde ar et problem, for accounten kan ikke linkes op på mig siddn miy sidste screenshot april 2015 (stoppde cs juni 2015) men jeg må arhumwntere min sag og se☺
#66(Med 0 svar)
15. august 2018 kl. 14:23
Narky
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Får du et vac på din konto så er det dig der bliver udelukket. Lige meget om du så selv har snydt eller din kærestes, brors, fætters, ven har lånt den.

Din Konto? - Dit Ansvar.
#76(Med 2 svar)
15. august 2018 kl. 15:00
Marcel-L
ikke min konto? eller jo tilbage i 2014/15. men den acc skiftede hænder i 2015 og det vac
ban jeg menes at have fået er fra slut 16/17 og jeg har en del ting som snakker til min fordel. inklusiv personen som har indrømmet at han fik det + at jeg boede i London på vacbannets tidspunkt(havde en mac derovre, så spillede ikke)
#78(Med 1 svar)
15. august 2018 kl. 15:08
Narky
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Du skal kunne fremvise konkrete beviser før nogen overhovedet ville tro på den udtalelse. Ikke bare en indrømmelse fra "den fyr du solgte kontoen til"
#85(Med 0 svar)
15. august 2018 kl. 16:24
Marcel-L
Giver jeg dig 100p ret i i, men ændrer stadig ikke sagens gang er helt skæv.
Hvordan modbeviser/viser sin uskyld ved en virkelig sag? du gør brug af det du har/ vidner. jeg har udtalelser/personer som kan sige god for at jeg hverken ejede og eller boede i DK på daværende tidpunkt for vacbannet. Hvordan skal jeg bevise det meget mere? jeg fik acc af en helt 3 tilbage i 2013, er han så også udelukket? altså du er vel uskyldig til det modsatte er bevist?

Men fair jeg forstår det du siger, men som en person som er lidt bondefanget i det her er jeg desperat.

Især fordi jeg gav op på sagen i Juni da jeg "blev banned" fordi jeg ikke lige havde ressourcer til at bruge min tid på det og kunne se et unban i nær fremtid (oktober)

Men reelt er de nye regler vel først trådt i kraft fra dags dato?
#68(Med 21 svar)
15. august 2018 kl. 14:24
zane
Du har et ban på din account, men du har ikke selv modtaget det? Hvis du har f.eks har lånt din acc ud er det desværre dit ansvar at sørge for der ikke bliver snydt på den, tror det er for sent.. :D
#77(Med 20 svar)
15. august 2018 kl. 15:01
Marcel-L
læs ovenover:) gider ikke lige at skrive det samme ven
#89(Med 19 svar)
15. august 2018 kl. 17:25
grand
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Det ændrer stadig ikke på det er dit ansvar.
#92(Med 18 svar)
15. august 2018 kl. 17:54
Marcel-L
Er det så også mit ansvar hvis jeg køber en køkkenkniv og sælger den videre i god tro året efter og personen som så køber kniven vælger at stikke 4 ned med den?
#93(Med 15 svar)
15. august 2018 kl. 18:02
grand
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Nej. I dit tilfælde har du lånt din account til en anden. Der er forskel, ven.
#94(Med 14 svar)
15. august 2018 kl. 18:01
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Hvad så hvis man låner kniven?
#95(Med 1 svar)
15. august 2018 kl. 18:02
grand
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
:)))))))
#98(Med 0 svar)
15. august 2018 kl. 18:25
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Haha GRAND :D
#96(Med 11 svar)
15. august 2018 kl. 18:05
sn0lle
Når du låner din bil ud til andre er det vel dit ansvar, at personen ikke laver noget ulovligt som fører (kører uden kørekort, er påvirket af stoffer og alkohol osv.)
#101(Med 10 svar)
15. august 2018 kl. 18:53
Marcel-L
Acc er ikke lånt ud
#102(Med 9 svar)
15. august 2018 kl. 18:54
Marcel-L
Acc er overtaget/ bilen er solgt til ny ejer :)
#106(Med 8 svar)
15. august 2018 kl. 19:43
grand
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Så du har overtaget en account med vac ban på? :-)
#109(Med 7 svar)
15. august 2018 kl. 20:44
Marcel-L
Nej, jeg har tilbage i 2015 solgt min acc, hvorefter jeg ikke spillede cs indtil juli 2017. Den nævnte acc har så af nuværende ejer fået vac ban i 2016. Jeg kender personen IRL da det var en tidligere klasse kammerat. Han har lagt kortene på border og indrømmet det. En dag får jeg meget kynisk en besked af stenvang at der er blevet fundet en acc med vac ban som er min, intet link eller noget (fandt den så ved hjælp fra keyzin). Så basicly er jeg blevet smidt ud på den ide om acc er min, uden først at snakke med mig eller lave nogen form for research på acc... så det lidt problemet. sorry for long shit post.
#111(Med 6 svar)
15. august 2018 kl. 21:51
3k2
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Antaget du taler sandt er det selvfølgelig en edge-case som er træls - så længe der kan være tvivl (og det kan der indtil Valve confirmer at historien passer med deres logs) er jeg dog enig i at det er en udelukkelse værdigt - det ville simpelthen være for nemt at fyre den historie der af ellers. Og man må heller ikke sælge steam-accounts i første omgang, per den user agreement man indgår når man laver brugeren, så det kunne rimelig nemt argumenteres, at det bare er et account du har lånt ud stadig, da det simpelthen ikke er muligt at ændre hvem der ejer dit account.
#113(Med 5 svar)
15. august 2018 kl. 23:31
Marcel-L
Sandt, og jeg er helt enig edgy as fuck, men jeg vil mene jeg kan samle en del proofs for det. Hellere et ban for evt. brud på valves regler om salg af acc, end at have et "vac" over hovedet. Men mit problem er at jeg slet ikke føler jeg får chancen for at argumentere min sag...
#115(Med 4 svar)
15. august 2018 kl. 23:56
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Inden du pisker en stemning op, så er du jo haft mulighed for at bevise din uskyld? Vi havde en lang mail korrespondance, hvor dine fineste argumenter var, at du ikke boede i danmark, da accounten blev bannet, så det kunne jo ikke være dig, og at du stoppede med at spille i 2015. Det holder ikke.

Jeg bad dig i e-mail efter e-mail om at dokumentere alle de her ting, som du mener taler din sag. Men du blev ved med at køre i det samme og det endte i en diskussion om hvorvidt jeg bare bør stole på dit ord eller ej.

Vores samtale ender faktisk med, at jeg sender dig en mail (11. maj) om at samle ALLE de beviser, du skriver om. Den svarer du ikke på, og jeg har stadig ikke modtaget noget fra dig.
#132(Med 3 svar)
16. august 2018 kl. 15:04
Marcel-L
Der opgav jeg som jeg også skrev. I bedte mig om at sende alt? men hvad er alt? skal jeg til at sende min ansættelse kontrakt i england som jeg også skrev? Altså i ændre jeres regler pludseligt, og der påvirker så min sag åbenbart. Fordi jeg valgte bare at udst´å mit ban til oktober, men så kommer i med jeres nye regler og overruler alt? Skriv det jeg skal komme med, så kommer jeg med, men i har en påstand om jeg har snydt/snyder uden et reelt bevis på det min acc? andet end et SS som skulle siges at være mig?

Skriv hvad i vil have og i får det, men at sende hele mit liv mellem 2015-2018 nægter jeg simpelthen at gøre, så må i være specifikke?
#133(Med 0 svar)
16. august 2018 kl. 15:17
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Du nævnte jo fx at du kunne få din ven til at stå frem og andre vidner. Det der med du har boet i England beviser altså intet.

Og det her overruler ikke alt, tjek 2.2
#134(Med 1 svar)
16. august 2018 kl. 15:44
diOnysos
Støttet Dust2.dk med 9 julekugler i 2019
Der er vel mere end et SS der er vel også en sammenkobling med faceit eller esea account vel, et helt alm, SS kan enhver jo fake.
#136(Med 0 svar)
16. august 2018 kl. 17:23
Marcel-L
Der er et reelt ss af old nickname som jeg brugte tilbage i 2007-2015 ingen opkobling på andet :) det der den er lidt tricky :) fik hverken linket noget af admins eller andet. fik bare en besked om jeg er udelukket :)
#99(Med 1 svar)
15. august 2018 kl. 18:28
Narky
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Det der kan du slet ikke sammenligne? :D
#100(Med 0 svar)
15. august 2018 kl. 18:53
Marcel-L
Det er da en reel sammenligning, acc er ikke lånt ud, acc er overgivet til ny ejer. alt er overgået i hans navn/email osv. + jeg håber inderligt at hvis jeg en dag fik et vac ban at jeg vil skjule det evt. med en privat profil, istedet for at lade alt stå åben... håber virkelig jeg er smartere end det doe :p
#118(Med 1 svar)
16. august 2018 kl. 00:11
mikoZYV
Kan du ikke bare stoppe, alle ved du har snydt Tjello
#131(Med 0 svar)
16. august 2018 kl. 15:01
Marcel-L
Sødt :D men der er ikke en eneste bevis på det, og du mente vel at jeg snød i css? Hvis det nu var sandt er jeg under aldersgrænsewn anyway :) så der ikke et reelt bevis som stopper mig, andet end jeg er bedre end dig? :o
#72(Med 2 svar)
15. august 2018 kl. 14:32
Kristja
Ser meget fornuftigt ud. Ville dog også mene at 16 er på sin plads, se blot hvor mange 16 årige der er i toppen af cs pt.
#91(Med 1 svar)
15. august 2018 kl. 17:31
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Her må jeg se mig enig.
Nok det bedste argument for hvorfor grænsen netop skulle være 16.
#116(Med 0 svar)
16. august 2018 kl. 00:03
Kristja
Lige præcis, det andet virker bare absurt, som om at hvis du er 16 eller 17, ja så ved man ikke hvad man laver eller hvad? ^^
#73(Med 1 svar)
15. august 2018 kl. 14:42
Hojer
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Nu fik jeg et vacban i MW3 for lidt over 3,5 år siden, daværende tidspunkt var jeg 16, så det vil sige jeg ikke er perm?
#75(Med 0 svar)
15. august 2018 kl. 14:47
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Det ikke csgo relateret så det ligegyldigt.
#88(Med 0 svar)
15. august 2018 kl. 16:48
netrick
Vundet Dust2 Masters 2 gange
3 år er mere passende.
#97(Med 0 svar)
15. august 2018 kl. 18:06
sn0lle
Enig med netrick
#103(Med 12 svar)
15. august 2018 kl. 19:01
deu
Nu tænker jeg totalt ud af boksen her;.... men hvad med at sætte grænsen ved om man snyder, eller IKKE snyder!?!?!? Jeg ved godt at det er mindblowing på flere niveauer og at man ikke kan lide at straffe folk som vil ødelægge esport, men think out of the box!

Det reglsæt vil det sende et signal om at det er liiidt mere ok at hacke før man bliver 18, end når man er blevet 18. Fed udvikling imo! Flere cheaters på scenen er vel klart at foretrække!
#112(Med 11 svar)
15. august 2018 kl. 21:58
3k2
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Det der sendes et signal om er selvfølgelig at det er liiiiidt mere ok at hacke inden man ved at der er noget der hedder seriøs esport. Derfor forstår jeg også nemt, at folk mener 16 år måske er mere passende, da det virker usandsynligt at en dansk knægt på 17 spiller cs nok til at komme i nærheden af overhovedet at stille op i noget hvor et ban bliver relevant og ikke kender til esport som en meget seriøs ting allerede - en 10-årig derimod kan nemt have fundet ud af at få installeret cs og have lyst til at hente cheats uden at forstå konsekvenserne. Dvs. der er en alder imellem de to, hvor det skifter og den kan være svær at vælge.

At dust2 så har valgt at sige det er når du er 18 og myndig det kan jeg egentlig også godt forstå, selvom jeg nok selv havde valgt 16 eller endda 15 år som grænsen.
#117(Med 8 svar)
16. august 2018 kl. 00:09
Kristja
"da det virker usandsynligt at en dansk knægt på 17 spiller cs nok til at komme i nærheden af overhovedet at stille op i noget hvor et ban bliver relevant og ikke kender til esport"

Du følger ikke selv med på scenen eller hvad? Håber da du mener at det er SANDSYNLIGT at en knækt på 17 kan spille sig der op hvor det er sjovt. Ellers er du helt væk ^^
- Der er flere eksempler på spillere under 18, som spiller på et højt niveau og som udemærket ved at det er forkert at snyde sin vej til toppen. Så igen at sætte aldersgrænsen til 16, ville være mere passende :)
#137(Med 7 svar)
17. august 2018 kl. 00:04
3k2
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sætningen er vist blevet lidt for lang, hvis den misforstås sådan der - med "og ikke kender til esport" mener jeg at den del du hiver ud og så det ikke at forstå at der er seriøs konkurrence og straf for at snyde ikke sker samtidigt.

P.s. dafuq sker der lige for attituden? :D
#139(Med 6 svar)
17. august 2018 kl. 00:29
Kristja
Forstår stadig ikke hvordan du kan mene at en dansk knækt på 17 ikke kommer i nærheden af toppen? :)
- Og der er skam intet med min attitude, det er ikke et angreb. Undre mig blodt da der er flere 16 årige i top50 på HLTV :D
#140(Med 5 svar)
17. august 2018 kl. 11:50
3k2
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Jeg forstår derimod ikke, hvordan du har klaret dig hertil uden at forstå betydningen af ordet "og", men vi kan tage den én gang til og så må du klare dig selv derfra:

Det giver ikke mening at forestille sig en 17-årig, som ikke kender til at esport er en ting, samtidig med at han spiller nok cs til at den form for ban der er tale om her bliver relevant.

Og bild du bare dig selv ind, at du ikke sidder og spiller lidt for smart, fordi du ikke gider læse mere end halvdelen af folks kommentarer - så længe det ikke er et "angreb", whatever det så lige skal betyde, kører det jo tydeligvis for dig!
#141(Med 4 svar)
17. august 2018 kl. 12:41
Kristja
Hvordan kan du sidde og sige at en 17 årig ikke kender til at esport er en "ting" og samtidig spiller nok, det er idioti. Som om folk på 15-17 ikke kender til esport, bruger betydelig flere timer på spillet end folk over 20.

Det viser blot din egen forståelse for spillet, så du er nok ikke særlig erfaren.

- men du er tydeligvis forblændet af at folk under 18 år er dumme og ikke forstår noget som helst :) kan du have en god dag.
#142(Med 1 svar)
17. august 2018 kl. 13:26
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
"Det viser blot din egen forståelse for spillet, så du er nok ikke særlig erfaren." Du kunne jo prøve at google ham :D
#145(Med 0 svar)
18. august 2018 kl. 01:44
Kristja
Jeg blev da lidt klogere på at han nok ved noget om scenen. Dog synes jeg stadig at en 16 årig kan spille med i toppen af csgo :D
#143(Med 1 svar)
18. august 2018 kl. 00:46
3k2
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Hej basse, jeg ved mere om cs og hvorvidt det er muligt at være god nok til at spille på et tophold før man er 18 end dig - det lover jeg dig, så stop med at tænke på det.

Jeg tror ikke vi er uenige om det andet heller, du har bare misforstået det jeg forsøger at sige i hver eneste kommentar. Lader lidt til at du læser en halv sætning og så tænker over hvad du vil svare til den inden du læser resten, hvor du så har glemt første dels indhold.

Lad mig prøve igen: 12 år dum. 17 år ikke dum. 18 år måske for høj grænse. Jeg synes 16 år passer bedre.
#144(Med 0 svar)
18. august 2018 kl. 01:41
Kristja
Se vi er jo helt enige, fantastisk!
#135(Med 1 svar)
16. august 2018 kl. 16:32
deu
Jeg forstår hvad du mener, min anke er at de som vælger at snyde som feks 14årig efter min vurdering har et permanent forkert mindset, og med stor sandsynlighed vil forsætte med at snyde. Det er så uendelig meget en slippery-slope at bevæge sig nedad at sige; den ene dag; arh det er lidt ok, og så den anden dag; arh det SLET ikke ok.

Altså tilbage fra de gamle xplayn-dage med 1.5 og 1.6, der forsatte folk sgu da med at hacke. Kan huske mange af de små på 12 år som bare hackede 2tm, og flere af dem er så blevet på scenen og gået big/semi big. Jeg siger ikke at de snyder NU, men jeg så helst at de blev fjernet permanent fra scenen. Hvis vi tænker på hvad der er bedst for sporten, så synes jeg at der skal være nul-tollerance politik. Ellers skulle den sættes slå latterligt lavt at det aldrig ville give mening (feks under 14 år.) Så kan de ikke nå at ramme scenen med hack. Hvis det er 18 år som er grænsen, vil jeg næsten anbefale folk at hacke, for at få deres gennembrud (sådan gjorde mange flere tidligere hen, og med disse formildende omstændigheder bliver det en rationel og lukrativ mulighed igen.)
#138(Med 0 svar)
17. august 2018 kl. 00:13
3k2
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Well, det tror jeg simpelthen bare er en forkert forståelse af både mennesker og verden. Det ville være fucking nemt, hvis folk og deres hjerner var så simple, men hvad du gør som barn, der ikke tænker længere end til hvem du skal lege med efter skole i morgen og hvordan du er som voksent menneske er altså bare meeeget langt fra hinanden.
Sæt dit argument på spidsen og spørg dig selv om det at have snydt ved at prøve at hive en ekstra 5.000-seddel op af banken i matador som 8-årig, da ingen så det nødvendigvis betyder, at du bliver kriminel som voksen. Nej vel? Eller har du også et permanent forkert mindset til cs, hvis du har flippet en terning i et druk-spil, hvor det var mod reglerne?

Jeg kender ikke til en eneste top-spiller, som er slået igennem med cheat og kommet tilbage med succes 2+ år senere. Og det er så meget sværere at komme til tops nu end det var i 1.5/1.6, så tror absolut ikke på at der nogensinde kommer en case, hvor en spiller der er god nok til at kunne slå igennem clean efter et 2 års ban skulle have nogen form for fordel af det, fremfor at kunne bruge de 2 år på at lære uendeligt meget mere ved at spille med gode hold og spillere i turneringer.

Det er en regel, der er lavet med henblik på at give børn en 2nd chance, hvis de har gjort noget mens de var for unge og dumme til at fatte andet - fordi det praktisk talt er de eneste det bliver relevant for.
#104(Med 0 svar)
15. august 2018 kl. 19:04
zey
latterlige regler.. snyd en gang og bliv perm! slut!
#105(Med 0 svar)
15. august 2018 kl. 19:40
NikoHeiseN
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
FREE MAZI
#123(Med 0 svar)
16. august 2018 kl. 10:40
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Er der et sted man kan se hvem der er på banlisten?
#124(Med 2 svar)
16. august 2018 kl. 10:44
enuR-
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
I har vel et problem i at en bruger bare kan bed jer om at slettet al den infomation i har på ham? Hvis der ikke er nogle andre love som gør at i skal opbevar oplysning, så skal i slette alt info på brugeren?

Derud over er der vel også et problem i at hvis børn er under 16(13-16) år, skal deres forælder give nogle tilladelser i forhold til indsamling af data // det skal være skrevet så et barn kan forstå det. (Hvordan man nu lige læse det :D)

Hvordan forhold i jer til den del, for det skaber vel et problem hvis en bruger kan få slettet sine info? :)
#126(Med 1 svar)
16. august 2018 kl. 10:59
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Vi har en advokat tilknyttet som løbende sørger for vi opfylder alle krav, der kom med GDPR.
#127(Med 0 svar)
16. august 2018 kl. 11:14
enuR-
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Okay, så er i da lidt sikkeret. Jeg har dog utrolig svært ved at se hvordan et system kan bygges op uden at brude loven.

Det går ikke lige frem ind under denne her undtagelse:
Offentlighedens interesse
Af hensyn til informations- og ytringsfrihed

Som sidste ting, husk også at hvis i skriver omkring data på mail, er det noget som i skal kunne oplyse i har gemt, hvis en bruger spørg om hvad for noget data i har gemt på denne bruger. Eller hvis det er en form for personfølsom data, ikke må sendes på mails :)
Så det kan være i skal ha oprettet et sags system, så det er nemmere for jer :)
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.