Her er vinderne i Danish Pro League i oktober
Endnu en sæson i Danish Pro League er overstået, og en ny er derfor startet, hvor alle de danske spillere skal kæmpe om at nå op på de øverste tre pladser i hver hub.
Med en sæson slut er det også tid til at løfte sløret for vinderne, som får andel i præmiepuljen.
Oktober var også måneden, hvor der blev indført et nyt pointsystem, og det kommer vi nu til at evaluere på, mens vi også søsatte dpl.gg.
DPL
- Fessor - 3.481 kr. + FPL kvalifikation
- raalz - 1.339 kr. + FPL kvalifikation
- refrezh - 535 kr. + FPL kvalifikation
DPL - A
- Rytter - 1.934 kr. + Prøveperiode i DPL
- skaldejesus - 744 kr. + Prøveperiode i DPL
- Human1SK - 297 kr. + Prøveperiode i DPL
DPL - B
- slopix - 1.392 kr.
- supremeee - 535 kr.
- morten12 - 214 kr.
DPL - C
- JayoR - 928 kr.
- GlobalGrisDK - 357 kr.
- Phreddy - 142 kr.
Alle vindere kontaktes af SANDER via FACEIT i løbet af de kommende dage.
I nat blev der derfor også foretaget op- og nedrykning, og du skal derfor nu joine den hub, som dit level passer til.
Det er hele tiden muligt at komme i gang med Danish Pro League, det kræver blot, at du subscriber til Dust2DK på FACEIT. Når du har gjort det, kan du joine den hub, som passer til dit niveau, og så spiller du med om oprykning og præmierne.
Husk, at det er muligt at lave et party som to mand og queue sammen, og på den måde er man sikker på at komme på samme hold.
Din logik giver fint mening, men husk 90% af alle i dpl har deres normale hold hvor de træner fra 17-23 - en skole eller et job ved siden af. Det giver ikke plads til at man overhovedet kan opnå 200 games om måneden i dpl.
Jeg ved godt at top7 holdene i DK er okay betalt for at spille cs, og vinder pengepræmier med deres normale hold - men synes det ville være underligt, hvis størstedelen af præmierne lå i 1 division fordi de spiller flere kampe end superligaen.
Problematikken er bare, at brugerne på dust2 betaler størstedelen af gildet via subs til en inaktiv hub. Når der så rykker hårdt grindende folk op, får de sparket, fordi de enten tager det for seriøst eller bliver vejet for lette. Hvordan skaber man så et koncept, der gør, at DPL kan blive aktivt?
Nu krediteres aktivitet også i dpl-a, hvilket vil sige, der måske kommer endnu dårligere folk op i øverste lag.
For mig at se er det sgu en ond cirkel :)
Anden ting: hvis du ikke har det individuelle niveau, og du ikke bliver fjernet fra dpl - så søger topspillene mod fpl istedet for dpl.
Synes vi rammer den første måned, hvor dpl ikke har været så aktivt. Det er trist, men kig lige kalenderen igennem og se hvor mange kvals der har været for samtlige hold de seneste 4 uger. Alle prøver at gøre det aktivt, men det er sgu hårdt at Pracce 6-8 timer også ind og spille 3-4 dpls.
Kan sagtens se, hvor du vil hen, men i mine øjne sætter det en form for stopklods ved konceptet, når det kun er "de bedste", der reelt får chancen. De folk der kommer op, har sikkert også nerver osv., som der sikkert ikke tages super meget højde for.
Der tages højde for både nerver, første gang mod spillere som kender alle de små “tricks” osv.
Vi må håbe, der snart kommer aktivitet igen :-)
Måske du bare skulle starte på at streame DPL? Det kunne være sprødt!
Astralis og North har også begge perioder hvor de har spillet.
Du virker til at være den eneste irriterede her :-)
Så hvis du har noget konstruktiv kritik, eller den gyldne løsning. Vil jeg med glæde se på det.
Egentlig bare lave ranglisten efter hvem der har vundet mest elo på hubben?
Det er jo elo kampene det hele lige nu :)
Selvfølgelig vil dust2 gerne have mere aktivitet, men det ender også bare ud i, at dem der spiller mest hver måned går videre. Jeg tror da, at meningen med at top3 skal gå videre til dpl, er at de bedste spillere skal rykke op. Nu bliver det mere dem som spiller mest kontra dem der er bedst (no offence til dem der er gået videre).
Vent nu bare og se ik og hvis jeg gør så betyder det jo bare jeg må spille mere for at blive bedre, men prøv nu bare lige og vent med at sidde og sige andre stinker til spillet fordi det en pug hvor jeg alligvel skyder mange så bare lige vent til måneden er færdig ikke? men ja du har jo også vundet c4 ligaen.
Dermed ikke sagt dette pointsystem forbliver, det skal vi evaluere nu. Jeg vil bare lige pointere, at det jo heller ikke var sådan, at man skulle op på 70% winrate for at rykke op.
Det er da et TOTALT forkert billede at sende. Han har en winrate på 51%, og uanset hvad vil der være en del talentfulde spillere, der ikke har tiden/muligheder for at kunne queue 261 games på en måned. Det er jo absurd, at du kan kvalle til den bedste liga i Danmark, kun fordi du har tiden, og ikke myntet på hvor godt du egentlig klarer det i i dine games.
Jeg syntes at Dust2 endten skal udvide DPL til flere spillere og så må de spillere i DPL tage sig god tid til at bedømme de personer der kommer op, hvis der er nogle som slet ikke har udviklet sig eller slet ikke er på niveauet endnu så må de få sparket.
Hvis man så laver DPL-A til noget invite eller noget i den dur, eller gør sådan man kan kicke folk der er dårlige eller ødelægger spil fordi de ikke spiller ordenligt. Går hen til noget +4 -3, sådan det ikke er vanvittigt hvor mange point du får. Bare man laver DPL-A lidt exclusive, så kan man lokke lidt folk til der rent faktisk kan finde ud af spillet, som fx dem fra C4 ligaen som ikke endnu har fået invite til DPL. Hvis man får bedre spillere ind i DPL-A så udvikler spillerne sig også.
DPL-A lige nu er bare en komplet shit show fordi der bliver lavet random hold hvor kampene 80% af gangene er +40 vs -10 Elo. Derfor kan folk som human1c være level 6 med en 50% winrate og komme top3.
Edit: Og nej jeg er ikke enig i systemet fungere som det gør pt. og hvad den rette løsning er, skal jeg ikke gøre mig klog på