HUNDEN er nu fri af kontrakten med Heroic.

Heroic river HUNDENs kontrakt over og indleder retsligt efterspil

Den danske coach er torsdag eftermiddag blevet løst af sin kontrakt med Heroic.

HUNDEN er ikke længere coach for Heroic.

Det står klart, efter Heroic torsdag eftermiddag har udsendt en pressemeddelelse, hvor de skriver, at HUNDENs kontrakt med holdet er opsagt.

Onsdag var HUNDEN ude på Twitter og forklare, at han ikke vil forlænge kontrakten med Heroic, da tiden er inde til at prøve noget nyt, som han forklarede.

Desuden kommenterede han også på rygterne om, at han skulle have delt Heroics taktikker, hvilket han afviste. Heroic er dog af en anden opfattelse, lyder det i pressemeddelelsen, der blandt andet lyder som følger:

Før IEM Cologne 2021 i begyndelsen af juli, besluttede Heroic-holdet enstemmigt, at HUNDEN ikke ville deltage i turneringen på grund af alvorlige tillidsproblemer.

Efter dette blokerede HUNDEN holdmedlemmernes adgang til holdets strategimappe.

Undersøgelser viste, at HUNDEN før turneringen havde delt fortroligt og følsomt materiale fra vores strategimappe med en nøgleperson hos en stor konkurrent.

Heroic anser dette for et brud på kontrakten.

Der er et juridisk efterspil i gang i Danmark. To domstole har uafhængigt af hinanden fundet tilstrækkelige grunde til bevisindsamling, som er blevet gennemført.

Problemet er blevet rapporteret til ESL og ESIC.

HUNDENs kontrakt er blevet afsluttet af Heroic.

HUNDEN har ikke selv kommenteret på Heroics udmelding.

"Chokerede og dybt bedrøvede"

Luften mellem coachen og Heroic er altså en del mere kold, end den var i september sidste år, da HUNDEN blev bannet efter at have udnyttet coach buggen.

Her stod Heroic last og brast med træneren og meldte ud, at HUNDEN kunne vende tilbage som coach for holdet efter at have udstået sin karantæne på otte måneder.

Det kommer Heroic også ind på i dagens pressemeddelelse.

Heroic-holdet er chokerede af Nicolais handlinger og dybt bedrøvede over den måde, han har svigtet sine holdkammerater, især efter den svære beslutning vi tog og gav ham en chance til efter coach bug-karantænen. Hans handlinger går imod alt, hvad vi står for i Heroic.

For at bevare sportens integritet i fansenes og alle andres øjne, skal det gøres klart, at den slags opførsel er uacceptabel og vil have alvorlige konsekvenser, skriver Heroic og slutter:

Vi er kede af at forholdet med Nicolai endte på denne måde, og vi vil ikke komme med yderligere kommentarer på nuværende tidspunkt på grund af sagens følsomme karakter, skriver holdet.

#1(Med 0 svar)
29. juli 2021 kl. 15:29
Kjasper
😵
#2(Med 3 svar)
29. juli 2021 kl. 15:31
kREZ
Der er altid 2 sider af sagen, hvis det passer det Hunden har gjort, så det sgu en smule barnligt :-) og ikke særlig sportslig.
#5(Med 2 svar)
29. juli 2021 kl. 15:34
sn0lle
nu når retten er indblandet kommer sandheden nok frem der. svært at dømme ud fra de announcements der er kommet, da de virker sure på hinanden
#12(Med 0 svar)
29. juli 2021 kl. 15:40
kREZ
Helt enig.
#24(Med 0 svar)
29. juli 2021 kl. 16:08
bat
Muligvis. Men under alle omstændigheder er det jo aldrig acceptabelt at dele internt udarbejdet materiale med en konkurrent.
#3(Med 0 svar)
29. juli 2021 kl. 15:32
weenie
Forventer ikke ret meget andet, fra en person med så lav integritet. Håber virkelig Astralis tænker sig om en ekstra gang, hvis de er ved at signe ham.
#4(Med 0 svar)
29. juli 2021 kl. 15:33
Kuglemus
Hvis alt er sandt i det Heroic skriver, så er Hundens karriere slut, hvis ikke allerede bare mistanken om det, var dødsstødet.

Jeg tror ikke Astralis eller nogen anden organisation kommer til at ville skrive kontrakt med ham.
#6(Med 27 svar)
29. juli 2021 kl. 15:34
diOnysos
Støttet Dust2.dk med 9 julekugler i 2019
Den kommer de ikke langt med, og derudover er strats lavet af træneren altid trænernes så må de selv sørge for at lave en kopi af dem de bruger.

Det minder mere et forsøg på at mudre vandet på en evt. transfer som har været på rygteplan i lang tid.

Men ser frem til der kommer mere kød på end det der er præsenteret indtil videre.
#9(Med 12 svar)
29. juli 2021 kl. 15:36
anakin
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Alt du laver på dit arbejde, er ejet af dit arbejde, det står ihvertfald i alle de kontrakter jeg nogensinde har haft.
#13(Med 0 svar)
29. juli 2021 kl. 15:41
kREZ
Spot on. :-)
#16(Med 9 svar)
29. juli 2021 kl. 15:47
spand
Det er jo spand!
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Det kommer jo meget an paa om han var ansat eller konsulent/freelance. At de kun bruger ordet contract / kontrakt tyder jo meget paa det sidste hvor mig bekendt at alt ophavsret er hos skaberen og skal overdrages ved aftale.
#27(Med 8 svar)
29. juli 2021 kl. 16:10
bat
Altså nu ejes materiale udarbejdet af en konsulent typisk også af den part som har ansat konsulenten til at løse en given opgave.
#29(Med 7 svar)
29. juli 2021 kl. 16:12
spand
Det er jo spand!
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Det skal bare aftales eksplicit hvorimod det formentlig vil ejes som standard hvis det er en normal ansættelse.
#39(Med 0 svar)
29. juli 2021 kl. 16:46
bat
Jaja. Men hvem ville ikke skrive det ind i en kontrakt. Ledelsen bag Herioc er jo ikke tåber.. Det ville ihvertfald under mig.
#53(Med 5 svar)
29. juli 2021 kl. 18:27
PillerPaller
Jeg er selv konsulent i et af de større huse herhjemme - og du aner tydeligvis ingen ting om hvordan leverancer administreres rent kontraktuelt :)
#68(Med 4 svar)
29. juli 2021 kl. 19:47
bat
Spøjst. Igennem de seneste 10 år har jeg ellers fået løst et større antal rådgivningsopgave, fra de største huse, i mit eget virker og jeg har endnu ikke oplevet at jeg som kunde ikke ejer rapporten/konklusionerne men at det i stedet er frit for mine rådgivere at sælge denne/disse videre..
#70(Med 3 svar)
29. juli 2021 kl. 20:00
Bestiarium
PillePaller har svaret #29, som mon ikke I er helt enige.
#74(Med 0 svar)
29. juli 2021 kl. 20:16
bat
Helt og aldeles :D Ups!
#77(Med 1 svar)
29. juli 2021 kl. 20:41
PillerPaller
Du kan aftale dig ud af alt, men det har aldrig været standarden som ham her præsenterer det . Tror også cirka alle virksomheder vil sige nej til, at en leverance må bruges frit i markedet - udelukkende fordi målgruppen for respektive ydelse typisk vil være en konkurrent - som vel også er tvisten i nærværende...
#78(Med 0 svar)
29. juli 2021 kl. 20:48
Bestiarium
Helt enig. Jeg har også pænt spurgt om lov til at beholde egne noter og efterlade en kopi - i en helt anden branche.
#81(Med 0 svar)
29. juli 2021 kl. 21:17
ClinT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Helt enig. Vigtigt med en klausul hvis det skal være anderledes.
#10(Med 6 svar)
29. juli 2021 kl. 15:37
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
“Den kommer de ikke langt med, og derudover er strats lavet af træneren altid trænernes så må de selv sørge for at lave en kopi af dem de bruger.”

Nu kan der jo have været et afsnit i kontrakten om netop rettighederne til den slags. Det ved offentligheden jo ret beset ikke (du kan sidde med insiderviden, det skal jeg ikke kunne sige noget om☺️).
#14(Med 5 svar)
29. juli 2021 kl. 15:42
diOnysos
Støttet Dust2.dk med 9 julekugler i 2019
Jeg er helt enig, men jeg vil tro at trænerens sorte lille notesbog er hans og igen hvad nu hvis stats ligger på hans egen Gdrev og gjort siden starten, så er det heroics eget ansvar at få rykket det over på deres egne server og ikke foranledige sig på at træneren skal til at agere IT mand for dem.

Eller? Jeg spørger fordi jeg ved du er inden for jura og måske kan belyse lidt mere på hele dette emne.

Og nej jeg har ingen insiderviden, det er ren spekulation fra min side af og jeg sammenligner lidt med Amerikansk fodbold hvor coaches har deres egne små sorte notes bøger som de skriver ideer og strats ned i, og de bøger er deres private eje.
#18(Med 1 svar)
29. juli 2021 kl. 15:52
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Uden at have set kontrakten kan jeg ikke sige så meget. Det kommer i 99/100 tilfælde an på, hvad parterne har aftalt.

Visse vilkår bliver underkendt af domstolene, men et vilkår om, at det han producerer under ansættelsen tilhører Heroic, vil formentligt ikke. Som du kan fornemme på de andre kommentarer, er det ikke så særegent et vilkår :)
#44(Med 0 svar)
29. juli 2021 kl. 17:13
diOnysos
Støttet Dust2.dk med 9 julekugler i 2019
Tak for indsigt.
#20(Med 2 svar)
29. juli 2021 kl. 15:53
vorborg
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Alle kontrakter jeg nogensinde har set, fra rigtig mange forskellige hold, hele vejen fra Flames niveau til verdenseliten har indskrevet at klubben ejer alt hvad en træner producere ift. arbejdet, og så er det ligegyldigt om du skriver det digitalt eller i en lille sort bog.
Dertil er det også i alle tilfælde jeg har læst, medarbejderen der skal sørge for at han overdrager alt til klubben - netop fordi klubben ikke kan sikre sig hvilket "medie" medarbejderen bruger til at notere sit arbejde.

Jeg skal ikke kommentere på hvad der er op og ned i denne sag, men ville give noget information ift. hvordan tingene, efter mine erfaringer, normalt forholder sig.
#23(Med 0 svar)
29. juli 2021 kl. 16:01
cleansation
Giver god mening.

Dog undrer det mig også noget, at han bare sådan kunne låse dem ude af deres strat bog... Virker noget amatør agtigt.
#30(Med 0 svar)
29. juli 2021 kl. 16:13
bat
Naturligvis. Alt andet ville jo være tåbeligt og uprofessionelt af et hold. Skulle et hvilket som helst hold have interesse i at betale en træner løn for at udvikle materiale der står frit for vedkommende at sælge videre til højestbydende. Næppe.
#11(Med 6 svar)
29. juli 2021 kl. 15:37
Slettet bruger
Det er ikke helt rigtigt. Når der underskrives en kontrakt, står der oftest, at alt arbejde der bliver lavet for eller på arbejdspladsen, tilhører arbejdspladsen. Det vil sige at de noter som hunden har lavet under arbejde for Heroic, tilhører Heroic. Den er faktisk ikke ret meget længere. Derudover står der også til tider, at man ikke må dele sin viden med andre konkurrenter indenfor samme fag. Hvor bredt det går, vides ikke i denne sag.

Hvis IKKE dette står nogen steder, hviilket jeg slet ikke kan forestille mig, så har du ret.
#15(Med 0 svar)
29. juli 2021 kl. 15:47
diOnysos
Støttet Dust2.dk med 9 julekugler i 2019
Jeg ser frem til at se hvad der sker i denne sag, men jeg tror stadig at Hunden for ret her.
#33(Med 4 svar)
29. juli 2021 kl. 16:22
arseface
Tror du har helt ret, men det kan mudres af hvis han kom ind i organisationen med en stratbog med taktikker som ikke er lavet mens han var på kontrakt i heroic. De tilhører stadig hunden og det må være heroics ansvar at bevise hvad der er lavet efter han kom på kontrakt.

Det mest interessante er hvis Hunden smækker med døren og afslører at holdet/orgen godt kendte til hans snyd, som de påstod de ikke gjorde. Hvis han gør det bør Valve vel udelukke heroic fra alle majors. Kunne være en fin hævn for deres hykleri.
#50(Med 0 svar)
29. juli 2021 kl. 17:59
Slettet bruger
Haha er du gal et bomb, tænk hvis han gjorde det 😂
#52(Med 2 svar)
29. juli 2021 kl. 18:23
Lang
Det tænker jeg ville kræve at han kunne fremføre bevisgrundlag. Uden det burde jo nok være en smal sag at argumentere for at sådanne anklager er personligt motiveret bagvaskelse. Jeg har dog ikke læst jura så det er naturligvis rent gæt.
#63(Med 1 svar)
29. juli 2021 kl. 19:18
JnP
Hundens udtales + demoen fra kampen skulle han nu gøre det burde være bevis nok, for ser man demoen, kan man tydeligt se heroics spiller bliver kaldt rundt efter hvordan astralis spillerne bevæger sig, jeg tro stadig ikke på at spillerne ikke har vidst det, for jeg vil sige man skal være rent dum for ikke at kunne gennemskue det.
#90(Med 0 svar)
29. juli 2021 kl. 23:03
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Det lyder som en voldsom anklage - især hvis man antager at spillerne (som 99 % af alle os andre) ikke vidste at buggen fandtes på daværende tidspunkt.

Tror ikke det er unormalt at du får noget info fra coach og reagerer på dette, uden at tænke over om det er en mavefornemmelse, info eller anti-stratting. Hvis de ikke kendte til buggen tror jeg ALDRIG de ville tænke over det.
#7(Med 0 svar)
29. juli 2021 kl. 15:35
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Super, endnu en skandale - lige hvad top-tier CSGO har brug for.

Det er næsten som om, at man i fællesskab har valgt at forsøge at køre spillet i sænk. Riot må sidde og klappe i hænderne...
#8(Med 4 svar)
29. juli 2021 kl. 15:35
arseface
Hold Kæft en klam org. Når der bliver snydt og det er til orgens fordel er det helt ok og det bliver tilgivet uden problemer. Når der bliver snydt og det ikke er til orgens fordel, indleder de retsligt efterspil. Kæmpe hyklere.
#35(Med 0 svar)
29. juli 2021 kl. 16:31
Kristja
Lige min tanke haha :D
#55(Med 0 svar)
29. juli 2021 kl. 18:30
PillerPaller
Hvem fanden ville ikke reagerer sådan?
#69(Med 1 svar)
29. juli 2021 kl. 19:50
bat
Stop stop stop. Det er jo blot for dumt skrevet.
#104(Med 0 svar)
30. juli 2021 kl. 15:25
Menter
Tænker det er right in character, forfatteren af indlægget taget i betragtning :)
#17(Med 1 svar)
29. juli 2021 kl. 15:48
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Synes sgu det hele lugter af, at magtkampen mellem Astralis og Heroic (udenfor serveren) bare generelt er virkelig grim.
#21(Med 0 svar)
29. juli 2021 kl. 15:54
Slettet bruger
Netop den samme tanke jeg har.
#19(Med 2 svar)
29. juli 2021 kl. 15:52
wazorntB
Hvis det er sandt er det virkelig for dumt. Jeg kan godt forstå, hvis heroic er rystede og føler sig pisset på i så fald. Det bliver interessant at se hvordan dette udvikler sig 🤨
#98(Med 1 svar)
30. juli 2021 kl. 10:59
Patman
Så smider hunden bomben med at hele heroic holdet vidste til hans coach bug :D så der sku popcorn :D
#100(Med 0 svar)
30. juli 2021 kl. 11:10
wazorntB
Det tror jeg ikke kommer til at ske. Selv hvis det var tilfældet, tænker jeg umiddelbart, at man ville tage en sådan hemmelighed med sig i graven. En Armstrong og Hamilton sag, tror jeg ikke vi ender med 😉
#22(Med 0 svar)
29. juli 2021 kl. 15:56
cleansation
Håber ikke det er sandt.
#25(Med 17 svar)
29. juli 2021 kl. 16:09
Enrique
Mon Heroic har set sig sure på HUNDEN, fordi han potentielt gerne vil videre til Astralis, og i den anledning vil gøre hvad de kan, for at gøre livet "surt" for ham? Det er sgu et godt spørgsmål hvad der er op og ned i denne sag - uanset hvad håber jeg der kommer en udmelding fra HUNDEN også, da der jo altid er to sider af en sag.

"Undersøgelser viste, at HUNDEN før turneringen havde delt fortroligt og følsomt materiale fra vores strategimappe med en nøgleperson hos en stor konkurrent."
#28(Med 0 svar)
29. juli 2021 kl. 16:11
wazorntB
Om det så var tilfældet at de havde ondt i røven, tror jeg simpelthen ikke på at en professionel organisation, ville gøre alt hvad de kunne for at sværte hans navn til af den årsag.
#48(Med 15 svar)
29. juli 2021 kl. 17:42
livit
Hvis der ikke er hold i deres påstande, kan han sagsøge dem. Så mon ikke de mener de har en sag.
#60(Med 14 svar)
29. juli 2021 kl. 19:04
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Så du vil mene, at HUNDEN kan sagsøge Heroic for at sagsøge ham? Eller læser jeg dit indlæg forkert? :)
#62(Med 11 svar)
29. juli 2021 kl. 19:10
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Hvis der intet hold er i denne sag, men den volder skade på Hunden og hans fremtidige karriere, kan han så ikke ligge sag an mod Heroic for dette?

Er jeg præget for meget af Harvey Specter og Suits siden jeg troede dét var en ting? ;)
#65(Med 4 svar)
29. juli 2021 kl. 19:21
JnP
Jo det kan han, for er der ikke hold i sagen kan han søge erstatning for de skader de har forvoldt på hans omdømme og evt. tab han har der fra.
#67(Med 3 svar)
29. juli 2021 kl. 19:38
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Og hvordan vil du sandsynliggøre, at det skyldes sagsanlægget og ikke hans egen adfærd? Og hvordan vil du bevise et realiseret tab?

Krav for Ikke-realiserede tab er sjældent noget, du kommer igennem i dansk erstatningsret :)
#85(Med 2 svar)
29. juli 2021 kl. 22:06
livit
Helt konkret kunne det vel være kontraktforhandlinger med eksempelvis ast, der stopper dags dato grundet denne sag.

Jeg vil ikke håbe for vores retssikkerhed, at et eksempel som dette, ikke endte med at man blev krævet erstatning.
#88(Med 1 svar)
29. juli 2021 kl. 22:11
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Men skyldes eventuelle nedlagte forhandlinger søgsmålet, eller at HUNDEN igen selv har bragt sig i en situation, hvor han får negativ opmærksomhed? Det er enormt essentielt for, at Heroic overhovedet kan nærme sig et erstatningnsansvar.

Er der tale om regulær injurier og bagvaskelse, som man aldrig går til domstolene med, er det en anden snak. Men det er meldt ud som om, at Heroic stævner HUNDEN, og så bliver det pludselig noget helt andet :)
#95(Med 0 svar)
30. juli 2021 kl. 00:16
livit
Sandt nok. Det er lort med lort for hunden lige nu, uden tvivl.

Det bliver spændende at få uddybet sagen
#66(Med 5 svar)
29. juli 2021 kl. 19:36
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Er vi ikke alle lidt skadet af Suits? 😅

Spøg til side. Det Amerikanske retssystem og det danske kan ikke sammenlignes. Teoretisk kan du lægge sag an omkring hvad som helst. Men hvis Heroic taber den første sag, vil HUNDEN blive frifundet.

Hvis HUNDEN skal have en efterfølgende sag (jeg læser dit indlæg som om, han skulle anlægge en erstatningssag), så skal han for det første have lidt et økonomisk tab, for det andet skal det have en direkte sammenhæng med sagen og for det tredje skal det være påregneligt, som det hedder.

Hvis han bliver frifundet, vil han være renset - rent juridisk. Derfra er det enormt svært at sandsynliggøre, endsige bevise, at en eventuel nedgang i fremtidige jobtilbud og indtægter er en direkte følge af, at de har anlagt sag.

Det er selvfølgelig enormt forsimplet, og det kan ikke være anderledes, når vi dybest set ikke ved noget, men alene gætter - men der er ikke udbredt praksis for efterfølgende kontrasøgsmål, men hvem ved. Jeg tror bare ikke, at det giver ham andet end yderligere udgifter til advokater osv.

I min verden skal han satse på at blive frifundet i den første sag, og så lade den ligge ved det.
#73(Med 0 svar)
29. juli 2021 kl. 20:10
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
:D

Ja okay. Det lyder mere indviklet end som så…
#80(Med 3 svar)
29. juli 2021 kl. 21:10
JENS_LYN
Retten kan jo godt mene, at han ikke måtte dele de såkaldte anti-strats og betyde at Heroic vinder den retssag.

HUNDEN holder dog fast i, at det er det eneste han har delt er anti-strat materiale, hvilket Heroics statement er upræcis omkring og måske leder mange til at tro, at han har delt selve Heroics strategier.

Tænker at det er afgørende for Hunden, at vise at han ‘kun’ har delt anti-strat materiale.

Alle demoer fra offentlige kampe er tilgængelige for alle og summen af de analyser der laves er for så vidt på den måde tilgængelige for alle der tager sig tiden til at sammenkoge essensens af det. Det forstår jeg som anti-strat materiale (vaner og mønstre).
Du opnår en ret unfair konkurrencefordel ved at pludseligt have en noget større vidensbank end du ellers ville have. Det er dog ikke noget, som du i princippet ikke ville kunne betale dig fra ved at ansætte flere analysts. Det er dog ret ufedt hvis F.eks. Gambit går ind i en konkurrence og flere hold er klart bedre forberedt imod dem end de ville kunne have været på egen hånd. Og det er for så vidt også undergravende for spillets integritet og for integriteten i at kunne bette på kampresultater.

Ved at dele anti-strat materiale (vaner og mønstre) får du en fordel og giver dine konkurrenter en fordel imod dine andre konkurrenter, men ikke imod dig selv.

Ved at dele af din egen stratbook giver du potentielt andre hold en fordel imod dit hold, hvilket for de flestes vedkommende virker mere illoyalt, end at forsøge at give sit hold en fordel, da det lyder som om, at du stikker kniven i ryggen på det hold du er ved at forlade, for at forbedre din værdi overfor andre hold.

For Hundens videre jobchancer tænker jeg derfor at det er afgørende for ham at fastholde at han har handlet i sit holds interesse (altså performancewise in game) og ikke forsøgt at ødelægge sit holds chancer ved at give andre hold indsigt i dens strategier, så de har kunnet slå Heroic.

Loyal der vil gå til grænsen for at vinde, eller illoyal der sælger sit hold for at stå bedst selv.

Det ser jeg som forskellen. Der er nok en del der godt kan bruge nr. 1, men ingen der ville ansætte nr. 2. Og nå ja, derfor kunne man vel godt se en efterfølgende retssag ift. hvordan det er blevet fremstillet og hvorvidt det har skabt en offentlig konsensus der er mere skadelig for Hunden end blot at have sparret og vidensdelt for at blive en bedre coach og opnå bedre resultater for Heroic. Hvad ved jeg, lol.

Min unge vågnede undervejs, så hvis jeg har tabt tråden så beklager jeg.
#87(Med 2 svar)
29. juli 2021 kl. 22:08
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Du har nogen solide pointer, og jeg er enig med dig i, at det ikke er uvæsentligt.

Men - og det er et ikke uvæsentligt men - ikke-realiserede tab er enormt svære at arbejde med rent erstatningsretligt. Og det er her et eventuelt kontrasøgsmål kan ende med at koste mere; både i kroner og ører, men også ift. hvad han egentlig vil vinde på det.

Og dit indlæg gav mening, så ingen skældud til kiddo i morgen ;)
#91(Med 1 svar)
29. juli 2021 kl. 23:10
JENS_LYN
Hehe, det var godt ;)

Yeah, det har du nok ret i og god pointe lige over :)
Der er jævnligt sager om injurier mellem medier og diverse kendte mennesker, hvor et medie har bragt en udokumenteret historie der er skadelig for den kendtes ry, men i denne sag er det jo tydeligvis ikke pure opspind.
Der ligger uenigheden udelukkende i hvorledes de to parter fremlægger samme sag. Hvad har de hver især tolket som en del af taktikbogen, samt hvad er okay og hvad er ikke okay.
Jeg tror at begges versioner af historien er rigtige, men blot med forskellige fokus og syn på sagen. Tilsammen tegner de et billede af misforståelser og manglende forventningsafstemninger og et totalt kollaps af tilliden mellem parterne som resultat.

Det er virkeligt ærgerligt for Hunden, men selvom han sikkert har handlet i hvad han mente var god tro og holdets interesse, så er det, med retssag og den negative presse, samt uvished om eventuelle følger, svært at se at Astralis kan hente ham nu.

Det bliver noget af en kabale der skal gå op hvis både Astralis og Heroic skal finde nye coaches inden kort tid, samt de rokader som det yderligere vil aflede.
Kunne man se zonic i Heroic?
#93(Med 0 svar)
29. juli 2021 kl. 23:27
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Det kunne jeg i hvert fald sagtens se. Det er straks sværere at se, hvem Astralis skal hente. Jeg har ikke noget umiddelbart bud på en top-tier coach, som umiddelbart passer ind i deres koncept.
#83(Med 1 svar)
29. juli 2021 kl. 22:03
livit
Jeg mener, at når man kommer med så voldsomme beskyldninger, der kan føre til at hans karriere indenfor CS ender, kan det ikke bare være tomme anklager. Så skal der beviser til, ellers sagsøger HUNDEN da dem naturligvis, for ovenstående, når sagen er afsluttet.

Jeg tror dog helt sikkert det er noget de har, ingen advokat ville lade dem fremføre sådan et tweet, uden de havde deres sager i orden. Jeg anser Heroic som org., værende ret professionelle.
#108(Med 0 svar)
2. august 2021 kl. 12:04
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Hvis domstolen vurderer, at Heroic ikke har hold i deres søgsmål, så udvikler det sig naturligvis til en sag om injurier.
#26(Med 0 svar)
29. juli 2021 kl. 16:09
wazorntB
Jeg gad dog godt vide, hvad det alvorlige tillidsbrud var, som førte til beslutningen om ikke at tage ham med til IEM, samt undersøgelserne der viste at han havde delt materialet.
#31(Med 0 svar)
29. juli 2021 kl. 16:13
bat
Åhhhhhh Mr Sketchy
#32(Med 2 svar)
29. juli 2021 kl. 16:16
Jakobdh1
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
#34(Med 1 svar)
29. juli 2021 kl. 16:29
Bertelsen
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
dit link virker ikke
#37(Med 0 svar)
29. juli 2021 kl. 16:32
Jakobdh1
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
#36(Med 0 svar)
29. juli 2021 kl. 16:31
Jaegeren
Støttet Dust2.dk med 12 julekugler i 2019
Forhåbentligt ikke nogle store org's der vil signe den hund med de problemer han laver.
#38(Med 2 svar)
29. juli 2021 kl. 16:40
strogie
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Håber ikke astralis signer en snyder som ham :)
#46(Med 1 svar)
29. juli 2021 kl. 17:17
Hunt
De har da allerede en træner som har snydt, så hvad gør en til ;)
#75(Med 0 svar)
29. juli 2021 kl. 20:31
strogie
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Ham er jeg heller ikke fan af men kan bedre lide ham end hunden
#40(Med 9 svar)
29. juli 2021 kl. 16:56
fremilyset
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Det er jo en sag som kan være svær og navigere i. For hvornår er hunden på arbejde for Heroic og hvornår sidder han privat og laver taktikken til hans egen bog? Lad os antage at de har skrevet en aftale hvor han er tilladt at tage freelance arbejde ved siden af rådgiver, foredrag _w_. Så skal heroic kunne bevise hvad der er privat og hvad der er arbejds relateret eller hvad han har lavet helt privat og delt med en ven, fordi det er ved siden af arbejdet.
Medmindre der står Heroic på mappen eller indeni, så kan det blive svært tænker jeg.
#42(Med 2 svar)
29. juli 2021 kl. 17:03
wazorntB
Så længe han er inde på deres strategimappe og dele af holdet/organisationens informationer, kan det næppe forsvares med at det er privat. Desuden har han jo nok også en klausul i sin kontrakt, som netop forbryder noget som dette.
#58(Med 1 svar)
29. juli 2021 kl. 18:49
sn0lle
lyder bare som hans egen når han kan udelukke de andre? men spændende sag med hvad der er eget og holdets materiale. tror da mange coachs tager materiale med sig videre fra hold til hold men det slutter måske efter denne sag
#59(Med 0 svar)
29. juli 2021 kl. 18:56
wazorntB
Nu aner jeg jo hverken hvordan, eller hvor de har lavet deres playbook, men jeg ved da fra min egne tidligere hold og playbook, at det var muligt at vælge hvem der havde, eller ikke havde adgang til de forskellige ting.
#56(Med 5 svar)
29. juli 2021 kl. 18:33
PillerPaller
Du kunne blive verdens dårligste advokat tror jeg :)
#71(Med 4 svar)
29. juli 2021 kl. 20:02
fremilyset
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Det er heroic der skal løfte bevisbyrden og den skal være klar og tydelig, ellers har de ikke noget og komme efter
#76(Med 3 svar)
29. juli 2021 kl. 20:32
PillerPaller
En bevisbyrde skal aldrig være klar og tydelig - det er sagens art som bestemmer, hvem der bærer bevisbyrden…
#94(Med 2 svar)
30. juli 2021 kl. 00:07
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
“Skal aldrig være klar og tydelig”?

Det virker som et vildt statement, medmindre du kan forklare, hvad du mener 😅
#96(Med 1 svar)
30. juli 2021 kl. 05:19
PillerPaller
At der er bevisførelsen der skal være gennemarbejdet og ikke bevisbyrden
#103(Med 0 svar)
30. juli 2021 kl. 15:20
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Fair, det var ikke så tosset, som det umiddelbart virkede ;)
#43(Med 2 svar)
29. juli 2021 kl. 17:05
Luffe-
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Så er vi igen i gang med drama. Det er fandme ikke god reklame for spillet.
#51(Med 1 svar)
29. juli 2021 kl. 18:02
yez
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Men i mangel af kampe på grund af playerbreak er det nu meget god underholdning. Jeg har lige lavet en gang popcorn og nu skal jeg læse alle kommentarer igennem på dust2, hltv og twitter :-)
#54(Med 0 svar)
29. juli 2021 kl. 18:29
Luffe-
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Indrømmet jeg lapper det også i mig. Men det ser bare ikke godt ud 😊
#45(Med 0 svar)
29. juli 2021 kl. 17:17
SEVEN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Kæft hvor er det blevet en farce..
#47(Med 1 svar)
29. juli 2021 kl. 17:19
MemphisONE
Who Let The Dogs Out
#101(Med 0 svar)
30. juli 2021 kl. 12:13
bruja
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
🤣🤣🤣
#49(Med 0 svar)
29. juli 2021 kl. 17:46
zaecole
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Håber for Heroic at de har sandheden på deres side eftersom de vælger at annoncerer deres retssag på den måde. Ellers synes jeg det ville være at sætte Hunden i unødvendigt dårligt lys inden sagen er afsluttet.
#57(Med 1 svar)
29. juli 2021 kl. 18:38
Shenanigans
Så det vidst tid til Hunden fortæller, at alle spillerne på Heroic holdet vidste han brugte spectator buggen. 🤓
#84(Med 0 svar)
29. juli 2021 kl. 22:04
Patman
Shots fired :D
#61(Med 2 svar)
29. juli 2021 kl. 19:04
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Heroic har formodentlig styr på tingene og har noget information vi ikke besidder, men:

Jeg håber ikke det "kun" handler om et scenarie, hvor Hunden (som han selv siger) har handlet i Heroics interesser ved at dele/sparre antistratting-muligheder i forhold til at kunne præstere bedst muligt til et event.
I så fald forstår jeg ikke den offentlige håndtering af sagen, uagtet om Heroic mener Hunden har brudt sin kontrakt og skal afskediges. Der må være mere elegante løsninger man kan tage i brug der.

Og så håber jeg slet ikke at det handler om at sende ham uden af døren med en lussing, fordi han har fravalgt dem for en konkurrent.
#64(Med 1 svar)
29. juli 2021 kl. 19:21
wazorntB
Hvis det var tilfældet som du skriver det, tænker jeg ikke at de ville håndtere det sådan. Med den lange snor han ellers har fået af dem, havde de nok løst det internt og givet ham en advarsel i stedet for? Jeg tvivler på at de har følt, at det var i holdets interesse han gjorde det.
#72(Med 0 svar)
29. juli 2021 kl. 20:09
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Helt enig.
#79(Med 0 svar)
29. juli 2021 kl. 21:04
MhB
Cheater kan ikke siges nok
#82(Med 6 svar)
29. juli 2021 kl. 21:41
sopheyy
Men har han ikke allerede været ude og sige, at han ikke delte stratbooks, men blot antistratting, hvor coaches sparrer med hinanden, og deler hinandens antistrat?

Nu følger jeg HUNDEN på instagram, og det var vist der jeg så det - men jeg ved ikke om det er taget med i beregningerne ift. den her artikel.
#86(Med 5 svar)
29. juli 2021 kl. 22:06
bat
Læs de andre nyheder hvor ESL og ESIC kommentere på sagen. Der er det temmeligt klart det ikke holder vand.
#89(Med 4 svar)
29. juli 2021 kl. 22:26
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jeg er måske blind, men hvor læser du det? Jeg kan umiddelbart kun finde, at de bekræfter, at der har været delt noget, men synes ikke de gør os klogere på, hvad der er delt.
#92(Med 3 svar)
29. juli 2021 kl. 23:21
Opal
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Umiddelbart fungerer dine øjne helt fint 🤷‍♂️
#97(Med 2 svar)
30. juli 2021 kl. 10:11
bat
Prøv at læs ESLs udtalelse igen. Mellem linjerne siger ESL - en uvildig tredjepart - jo at den eneste grund til at turneringens integritet ikke blev brudt er at personen hos et konkurrerende hold som fik adgang til mappen ikke tilgik den.

Så det er korrekt der ikke nævnes hvilke informationer som blev delt, men grundet overstående er det usandsynligt at der blot blev delt ikke-sensitive informationer. Derudover er det værd at bemærke at Hunden nævner han har delt tingene med kollegaer - altså i flertal - mens ESL specifikt nævner at materialet er delt med en bestemt person. Altså er det pågældende materiale ikke blevet delt med flere coaches i med henblik på sparring. Muligvis med en person, men såfremt er der alt andet lige er noget galt med Hundens version, da det ville være yderst underligt hvis en uvildig tredjepart skulle have en interesse i at kommunikere ukorrekte fakta.
#99(Med 1 svar)
30. juli 2021 kl. 11:06
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Du virker nu også ret farvet i alle dine indlæg om denne sag, og det tror jeg påvirker dine konklusioner ud fra de statements, der er givet.

ESL siger rigtigt nok, at integriteten ikke blev brudt for mapperne blev ikke åbnet, MEN de siger altså også, at de slet ikke har taget stilling til materialet og hvorvidt det ville have brudt integriteten, hvis modtageren havde åbnet det. Ergo tager de overhovedet ikke stilling til mappens indhold:

“In the context of IEM Cologne, it was not necessary to determine whether the information itself and its sharing was a punishable offense. This will instead be part of an ongoing investigation by ESIC”

HUNDEN siger kollegaer, ESL siger én. Det er ikke sikkert, at det er lig med en af dem lyver. Husk nu på, at ESL udelukkende melder ud i forhold til Cologne. Det kan jo godt være, og nu gætter jeg udelukkende, at HUNDEN og 3 andre danske coaches har delt analyse af modstandere, men at det kun er den ene af dem, som er tilknyttet en deltager i Cologne.

Jeg synes, du overfortolker ESL’s statement, som jeg kun ser som at omhandle IEM Cologne.


Alt i alt en virkelig interessant sag, der kan få fastsat nogle klare regler. Må man snakke om modstandere? Må man dele materiale om dem? Hvad er ens eget materiale og hvad er holdets? Kommer alle coaches fremover til ikke at tage noget som helst med, hvis de skifter hold? Og det samme med ingame leaders?
#102(Med 0 svar)
30. juli 2021 kl. 15:19
bat
Fair nok, Sander. Kan godt se med et mere neutralt øje at den måske ikke er så klokkeklar som først antaget.
#105(Med 2 svar)
30. juli 2021 kl. 18:49
JKN
Shit en person altså. Fatter ikke der stadig er nogen, som vil samarbejde med ham. Først udnyttelse af coach bug i masser kampe og nu det her.
#106(Med 1 svar)
30. juli 2021 kl. 19:55
sL1m3
Jeg tror sgu også det var sidste gang vi så ham i et tier 1/2 hold
#107(Med 0 svar)
30. juli 2021 kl. 22:38
JKN
Sådan burde det være, men jeg tvivler, eftersom systematisk udnyttelse af bug praktisk talt havde ingen effekt på karrieren.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.