YNk udtrykker sin utilfredshed på Twitter.

Eksperter kritiserer Heroic-stjerner

Flere eksperter sår tvivl om Heroic-stjernernes håndtering af coach-bug-skandalen.

Heroic-spillerne skulle have indberettet HUNDENs brug af coach-buggen med det samme, de fandt ud af det.

Sådan lyder det fra en række CS:GO-eksperter på Twitter, som alle sår tvivl om Heroic-spillernes moralske kompas efter hele sagen med HUNDEN.

Tirsdag tog Heroic-spillerne bladet fra munden og talte ud om hele sagen med HUNDEN, og her kom det blandt andet frem, at cadiaN og stavn blev klar over HUNDENs snyd få timer efter, at han havde benyttet coach-buggen første gang. Det er altså dette, som har udløst kritik på Twitter.

De kunne have droppet HUNDEN, da de fandt ud af det, ligesom de har gjort nu, skriver lurppis, Co-Managing Director hos Immortals og medstifter af ENCE, på Twitter og uddyber:

Uheldigvis antyder deres handlinger, at de havde det helt fint med at drage fordel af buggen, indtil nyheden om det var ude. Det er umuligt at lade som om, at spillerne var uskyldige efter det her, skriver lurppis blandt andet.

Det er dog ikke kun lurppis, som har været ude med riven, da også den nuværende General Manager i Complexity, messioso, har sat spørgsmålstegn ved spillernes ageren og mener, at de kan straffes.

Hvis de fandt ud af, at et andet holds coach snød, kan man være sikker på, at de ville have meldt det, så den eneste grund til ikke at gøre det i dette tilfælde er at drage fordel af det. Ikke at melde noget som det her gør dig helt klart medskyldig i at lade det ske (igen) og dermed også strafbart i mine øjne.

Også analytikeren og kommentatoren YNk langer ud efter Heroic-spillerne i flere tweets, hvor han blandt andet skriver:

Hvis I var så bekymrede over at gøre det rigtige, så skulle I have stoppet samarbejdet med ham med det samme, men nej, I ville vinde, koste hvad det ville.

HLTV's chefredaktør var også på Twitter, hvor han også gav udtryk for, at spillerne var moralsk forpligtet til at fortælle om brugen af coach-buggen.

Jeg var ret sikker på, at dét at undlade at melde om regelbrud også stod et sted i ESIC's regler, men jeg kan ikke finde det lige nu. Men selvom det ikke står der, så er det i hvert fald en moralsk forpligtelse, slutter Striker af.

#1(Med 10 svar)
20. oktober 2021 kl. 10:02
arseface
Kloge ord. Deres handlinger tilsvarer slet ikke deres ord. Spillerne og organisationen er medskyldige og slipper kun for straf pga at sporten er umoden og esic er biased. Vanvittigt hvis de slipper afsted med det.
#5(Med 1 svar)
20. oktober 2021 kl. 10:25
Hunt
Så lad os hænge gambit, mibr og co (der er mange andre) hold og spillere ud..

eller nej, vi hater bare på det her ene hold
#47(Med 0 svar)
20. oktober 2021 kl. 19:47
RasmusRoev
JA, det synes jeg faktisk vi skal!
Hænge ALLE de "fuckhoveder" ud, som har taget brug af den bug. Om de har været coach eller spillere, er fuldstændig ligeglad.

Men heey, du skulle vel forsvare Heroic igen?
#13(Med 6 svar)
20. oktober 2021 kl. 11:29
Gilborg
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det hele handler jo om at de ikke vil have pr-skandale, hvor sponsorerne trækker sig ud og fordi det op til den største major i spillet.

Ville det nok ikke se så godt ud i medierne "tidligere top 1 verdenshold banned for at være medskyldig i snyd".

Scenen er bare korrupt desværre.
#16(Med 3 svar)
20. oktober 2021 kl. 11:39
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Jeg er med på din pointe, men korruption er ikke problemet i den her sag.

Heroic (og scenen om man vil) kan beskyldes for mange ting, men korruption er altså ikke en af dem.

Urent trav, snyderi, lemfældig forretningsføring - der er massere af fine begreber, du kan sætte på deres adfærd :)
#42(Med 2 svar)
20. oktober 2021 kl. 17:24
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Tænker du mener den mest gængse brug af ordet korruption, og selv der kan man argumentere for at det passer ind her, men da det også blot betyder moralsk fordærv, så behøver vi ikke rigtig gå længere.
#44(Med 1 svar)
20. oktober 2021 kl. 18:40
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Tbh så var jeg ikke klar over den latinske oprindelse, men jeg mente i den situation, hvor ordet anvendes oftest; magtmisbrug.

Bare lige fordi du har pirret min nysgerrighed: hvordan vil du mene, at den anvendelse af begrebet kan passe ind i hele coaching-skandalen?
#59(Med 0 svar)
21. oktober 2021 kl. 16:53
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Ikke så meget coaching skandalen, men den direkte situation hos Heroic, hvis man ser på Heroic, som en aktør og et led i værdikæden. De har med vilje tilbageholdt information, hvor det var til gavn for dem selv og deres position i CS - heraf med økonomisk gevinst til følge. Den benævnte NDA fra tidligere vil i sådan et perspektiv være at anse som magtmisbrug, fordi den er i direkte konflikt med CSPPA's aftalegrundlag for spillerne, men handling fra ledelsens side er også direkte imod ESIC's Code of Ethics og Anti-Corruption Code pkt 1.1.1 og pkt 2.1.1 ligeså vel spillernes valg om ikke at gå offentlig med deres viden, da de fandt ud af det.

pkt 2.1.1
"Fixing or contriving in any way or otherwise influencing improperly, or being a party to any agreement or effort to fix or contrive in any way or otherwise influence improperly, the result, progress, conduct or any other aspect of any Match, including (without limitation) by deliberately underperforming therein."

Som det bliver beskrevet i sætningen gælder det alle situationer, hvor man på uærlig vis forsøger at påvirke resultatet eller fremdriften af en kamp. Det er godt nok med vægt på matchfixing i den sidste bisætning.
#17(Med 0 svar)
20. oktober 2021 kl. 11:41
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Er du ikke lige blevet en del af Brøndbys CS hold? Ved de, at du sidder og kalder CS-scenen korrupt i plenum?
#41(Med 0 svar)
20. oktober 2021 kl. 17:18
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Sådan er verdenen, ikke kun scenen.
#24(Med 0 svar)
20. oktober 2021 kl. 12:50
bat
Fan-boy. Chill.
#2(Med 5 svar)
20. oktober 2021 kl. 10:06
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Hold kæft hvor er scenen pludselig blevet hellig.

Hvad med alle de andre coaches der har brugt buggen? Fortjener spillerne ikke samme mistanke.
Så selvfølgelig smider man ikke sin coach under bussen for noget der er foregået i en kamp man tabte alligevel.
Spillerne siger jo højt og tydeligt at de havde en alvorlig snak med ham om at det skulle stoppe. Og at de samtidig ikke vidste buggen blev brugt på d2 senere..
Havde de vundet kampen tænker jeg også de havde sagt den skulle spilles om efter de får sådan noget at vide. Som de siger højt og tydeligt i videoen er ville.

Noget HELT andet er så om de snakker sandt i videoen men hvis man skal gå ud fra hvad de siger i videoen er sandt så er de der tweets jo helt væk.
Føles som om det er på mode lige at vaske sine hænder rene på Twitter 🤮
#7(Med 1 svar)
20. oktober 2021 kl. 10:28
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg er helt enig i at mange prøver at få vasket hænder. Men måske har de også en form for belæg/ begrundet mistanke til/ for det. Jeg har tidligere kommenteret at dette udfald, for ESIC, og scenen generelt, var det absolutte best-case-scenario der kunne ske. Var spillerne fundet skyldige, så skulle alle andre spillere under bug-banned-coaches ligeledes skulle tjekkes igennem.

Som du og jeg talte om i en anden nyhed, kunne det jo potentielt set betyde store straffe til en stor portion af spillere på både Tier 1 og Tier 2 niveau. Det tænker jeg ikke ESIC finder tiltrækkende.
#11(Med 0 svar)
20. oktober 2021 kl. 11:04
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Tror jeg ikke er nogen god idé tbh. Der skal nok være et par stykker der ville få hammeren så og som du selv siger især i tier2 avav CSGO scene.
#8(Med 2 svar)
20. oktober 2021 kl. 10:31
Slettet bruger
Det er på sin plads at beholde sine kritiske briller på. Der kommer dog et tidspunkt, hvor man er nødt til at rette sig ind efter hvilke beviser der er blevet fremført for begge parter. Hunden har fremlagt beviser, men er de påvirket? Chatten med niko er et godt eksempel, som indikerer at spillerne vidste det. Der står intet omkring, at spillerne havde approved eller været okay med dette. niko siger bare de vidste det, men i hvilken omfang.

Vi ved, at niko kendte til sagen, vi ved også at stavn og cadiaN blev gjort opmærksomme på det, men lod det stå på. Vi ved også at HUNDEN blev boosted af TeSeS. For alt dette, bliver fortalt i videoen.
Hunden har forsøgt sig med snyd, i flere omgange, ingen har fattet mistanke. Det siges i videoen. Når alt kommer til alt, kan hunden bevise, at de kendte til det?
Hvis nej, så har vi allerede udfaldet nu og Heroic står som vindere og så er alt andet faktisk ligegyldigt. Vi behøver ikke længere spekulere, for der er ikke mere at komme efter.
#10(Med 0 svar)
20. oktober 2021 kl. 11:03
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Enige her, men man bliver da så træt af alle de Twitter kommentarer der. Forstår ikke hvad det skal til for. Esic har lukket sagen og frigjort dem.
At man så skal efterfølgende ud og svine spillerne til uden nogle beviser (esic kunne ikke engang bevise noget) det er simpelthen for plat. Kæmpe børnehave efterhånden den scene er blevet.
#18(Med 0 svar)
20. oktober 2021 kl. 11:45
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Jeg klapper i hænderne over, at der trods alt er nogen, som forholder dig til det faktuelle og alt det spekulative er mindre relevant!

Jeg er helt enig med dig, og kunne ikke have udtrykt det bedre selv.
#3(Med 0 svar)
20. oktober 2021 kl. 10:09
Sjn
Hvornpr er det at eksperter begynder at koncentrere sig om alle de andre spillere også på forskellige hold hvis trænere også snød ? Mærkeligt der slet ikke har været fokus på det
#4(Med 0 svar)
20. oktober 2021 kl. 10:24
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Dejligt at læse at eksperter i branchen havde forventet mere. Især er det overraskende at den manglende rapportering, fra både Heroic og spillerne, ikke har betydet noget for ESIC.
#6(Med 0 svar)
20. oktober 2021 kl. 10:26
_ANDY3460
De har jo ret, hvis det er så forfærdeligt det der var sket hvorfor gjorde man så ikke noget ved det da man havde muligheden for det, i stedet for at komme ud af busken nu....
#9(Med 29 svar)
20. oktober 2021 kl. 10:33
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
1. Lurrpis har generelt nogle af twitters dårligste takes.

2. Robban fra faze fortæller også sit hold at han har fået buggen, ligesom der sikkert er andre trænere der skriver i deres twitlongers, det gider jeg bare ikke bruge tid på at finde. Vil blot understrege, at der er mange personer på twitter, der bare MÅ reagere og dele deres tanker på alt uden lige at tænke over konsekvenserne.

Altså Karrigan tweetede, at tanken om at spillerne snød gjorde ham helt dårlig og kastede et andet lys over hans 15 årige karriere, efter at hunden kom med sine beskyldninger. Men at han haft Rejin som træner, personen med den næststørste straf ud af 37, så er han så mild som muligt i sin afstandstagen.

Der er så mange eksempler på det her, at man bliver helt sur.
#15(Med 26 svar)
20. oktober 2021 kl. 11:38
Rejin
Major deltager
Du kan ikke sammenligne Karrigan med noget af det andet her. Jeg lavede lort i den da jeg var hos Tricked og da jeg stod frem, blev jeg med det samme (retfaerdigt) fyret.
#19(Med 25 svar)
20. oktober 2021 kl. 11:49
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Det kan jeg da i hvert fald. Det handler slet ikke om, hvorvidt Karrigan vidste noget eller ej, det handler om, at han går ud til sine 200.000 followers, eller hvor meget det er, på twitter og siger at Heroic spillerne gør ham helt dårlig og nu er hans ikke længere stolt over at have været en del af cs scenen i 15 år.
Da du fik din straf, så sagde han: Rejin har begået en fejl, og det er op til mous staben at bestemme, hvad der skal ske med ham.

Jeg sammenligner ikke Karrigan med spillerne, jeg sammenligner ham med alle de andre på twitter, der glædeligt kaster mudder den ene, men ikke den anden vej.

Edit: ikke da du fik din straf, men efter det kom frem og inden ESIC havde afgivet dom.
#22(Med 24 svar)
20. oktober 2021 kl. 12:00
Rejin
Major deltager
Han skrev jo generelt, og det er da en ok holdning at have? Han naevner jo ikke Heroic specifikt i sit tweet. Hvis du som spiller VED der snydes og ikke goer noget ved det, er det da et problem. Eller er du uenig?
#23(Med 2 svar)
20. oktober 2021 kl. 12:22
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
karrigan
@karriganCSGO
·
3. sep.
If this true about players helping the coach get into the bug, then it is a pure disgrace to what I have been part of for 20 years. I feel so disgusted if all this is true.

Han refererer jo direkte til anklagen om at teses har hjulpet hunden. Hvad tror du “this” er i hans tweet?

Dagen efter tweeter han så:
karrigan
@karriganCSGO
·
4. sep.
Never heard of
@guerri
did he come through the furia academy team? Insane talent and a bright future ahead of him.

Altså samme guerri, der også fik ban for at have brugt buggen. Ikke noget med “if this is true”.

Jeg vil bare lige understrege, at det er ikke fordi jeg synes Karrigan begår en dødssynd.
Jeg er generelt sympatisk overfor både dig og hunden, de andre coaches og spillerne. Jeg synes ikke i er blevet uretfærdigt straffet (måske med undtagelse af Ruggah), men jeg har sympati med jer ift. den folkelige domstol.

Det er netop derfor jeg bliver sur, når jeg ser folk kaste om sig med beskyldninger på twitter.

Jeg kan ikke forestille mig at det her har været sjovt for hverken dig, hunden, spillerne eller ESIC for den sags skyld.
Men det havde nok været mindre ubehageligt, hvis ikke folk legitimerer at fortælle hele verden hvordan du ser ned på en person.

Det må du, om nogen, vel kunne forstå. Eller er du uenig?
#32(Med 1 svar)
20. oktober 2021 kl. 14:26
xdpiratmanden
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Nu troller du jo faktisk også. Der står hvis det er sandt. Der står ikke at han hader dem. Han siger hvis det er sandt. Og det er da også rigtigt. Hvis det var sandt så var det da fuldkommen latterligt det de havde gjort. Og det skriver han endda 2 gange
#33(Med 0 svar)
20. oktober 2021 kl. 15:00
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Nej det gør jeg faktisk ikke.

På den ene side, så siger han, at en spiller der hjælper en coach til at bugge får ham til at væmmes og det kaster et dårligt lys over hans 20 år i cs. Han hentyder så til anklagen af heroic, uden at tage stilling til om de er skyldige eller ej.

Men når det så kommer til F.eks. Guerri og Rejin, som beviseligt har snydt med selv samme bug, og i Rejins tilfælde meget mere end dem i heroic, ja så er der ingen kommentar. Da han så blev spurgt ind til det i hltv confirmed, så siger han er Rejin har begået en fejl, og det er virkelig dumt, og siger ikke noget om, at han aldrig vil have ham som træner mere, men at den beslutning må ledelsen i mouz tage.


Det er sgu ligesom når pros “anklager” andre spillere for at snyde. De siger heller ikke direkte at de snyder, de siger bare, at deres klips er virkelig suspekte.
Så går alle deres fans ud og hater på spilleren, og når de så ikke bliver dømt for noget som helst, så kan proffen bare sige: jeg sagde ikke at han snød, bare at klippet var mistænkeligt.

Jeg husker da ikke der var megen sympati her på sitet da leaf fik dødstrusler fordi Fallen havde lagt klip af ham ud på Twitter efter deres kamp…

Generelt er min holdning, at alle de her mennesker kan mene lige hvad de vil, men når de nu går ud og deler deres holdninger med deres mange, mange følgere, hvoraf en del af dem måske ser op til dem, så står det også mig frit for kritisere dem, når de er hypokritter. Specielt når en følge af deres handlinger kan skade andre mennesker samtidig med at de bygger deres meldinger på gisninger om, hvad der er sket, og ikke hvad der er beviser for.
#27(Med 4 svar)
20. oktober 2021 kl. 13:48
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
En anden lille bemærkning.

Nu var Karrigan jo så tilfældigvis på det faze hold, hvor Robban oplevede buggen 2 gange. Og de tabte tilfældigvis også til Astralis, hvor robban var låst i buggen under hele kampen/halvlegen.
Robban skriver selv, at han fortalte sine spillere om det i situationen og mutede sig selv på teamspeak. (Ingen beviser for).
Spillerne, inklusiv Karrigan, gør ikke noget ved det.

Nu siger Heroic spillerne så, at de først blev gjort opmærksom på at hunden havde siddet i buggen på inferno efter kampen var færdig. De siger, at de først slet ikke tror på det, hvilket i sig selv også betyder, at de ikke har mistænkt Hunden for underlige calls under kampen. Alt dette er der heller ikke noget bevis for.

Så hvor går grænsen? Skal vi dømme cadian og stavn? Skal vi dømme hele Heroic? Skal vi dømme hele Heroic og Faze og helt sikkert også andre hold, hvor spillerne er blevet gjort opmærksom på, at deres træner buggede, hvis bare man graver lidt.

Og hvis vi nu vender dit argument i en ubehagelig retning, så vil jeg spørge dig, når du nu har haft buggen i så mange runder, i så mange kampe, vil du så påstå at ingen i Tricked udover digselv kendte til det?
For hvis man som træner VED at der snydes, og ikke gør noget ved det, så er det da et problem.
#34(Med 3 svar)
20. oktober 2021 kl. 14:57
Rejin
Major deltager
Jeg besvare hjertens gerne spoergsmaal ifht bug. Nej der var ingen spillere som vidste det. Nu kan man vaelge at tro paa dette eller lade vaere. Uanset hvad jeg siger (om spillerne vidste det) saa ville jeg jo ogsaa skulle bruge beviser for at paavise det. Og det har jeg ikke.

Jeg kan godt se hvad du mener, og det giver faktisk ok mening. Dog synes jeg du var lidt haard i naebet imod ham :D Rigtig god dag!
#35(Med 2 svar)
20. oktober 2021 kl. 15:17
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Jamen det er helt fair, nu blev Karrigan også bare lige det eksempel, jeg hev frem, men det kommer jo ovenpå en frustration over nogle af de eksperter der blev citeret.

Striker udtaler sig jo meget fint og neutralt. Der er er argument for at spillerne skal straffes også, da de ikke meldte det. Og hvis ikke, så er det, det moralske at gøre.

Men så er der sådan nogle som lurrpis og ynk, der igen og igen udleder konklusioner, der ikke kan bevises, som f.eks. At spillerne var glade for at drage fordel af buggen. Det er meget muligt at det er tilfældet, men Det er jo umuligt for dem at vide, men nu er det et narrativ der kører, fordi de enten har startet det eller boostet det.

Vil også bare nævne, at jeg har stor respekt for Karrigan, og synes generelt ikke han opfører sig dumt eller noget som helst, det var bare lige det eksempel der kom til mig.

Jeg har ikke rigtig nogen holdning til om spillerne i tricked vidste det eller ej, det var også bare for at illustrere pointen om, at medmindre man kan bevise at de glædeligt tog del i snyden, så skal man nok ikke råbe til verden at de gjorde det, ligesom der bliver gjort her (ikke Karrigan).

God dag til dig også. Jeg har helt sikkert været hård overfor dig og Karrigan, men hele situationen gør mig sgu også ret sur.

Jeg tror ikke nødvendigvis på alt hvad spillerne fortæller i deres video, men jeg tror på, at tårerne er ægte.
#45(Med 1 svar)
20. oktober 2021 kl. 19:16
Rejin
Major deltager
Og du er sur er fandme ogsaa forstaaeligt. Taabelig beslutning jeg har taget! Og det har skadet scenen saa fucking meget!
#54(Med 0 svar)
20. oktober 2021 kl. 23:31
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Don’t sweat it, det var ikke dig jeg var sur på, men folk der skal kloge sig på Twitter. :)
#36(Med 15 svar)
20. oktober 2021 kl. 15:19
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
De gjorde jo også noget? De havde en alvorlig samtale med ham.

De tabte jo kampen tænker de havde meldt det eller omspillet den hvis de ikke gjorde..

Hvorfor er det folk snakker som om de intet har gjort? Når man ikke engang ved hvor stor den er bug er skal man så med det samme det bliver sagt ringe til samtlige man kender og smadre din coach karriere? De er knægte ikke business men.
Man kan ikke forvente folk altid gør det perfekte.
Men man kan fandme da forvente at eksperter ikke backseater dem totalt som de gør her! 🤬
#38(Med 14 svar)
20. oktober 2021 kl. 16:13
Rejin
Major deltager
Men det var efter foerste gang, anden gang der vaelger de jo at sige ok saa heller ikke mere. Jeg tror det er her problemet ligger. Forstaar godt man giver en chance efter man finder ud af det foerste gang. Jeg er slet ikke ude med riven btw. Jeg var selv en idiot og bruge det! Og jeg blander mig ikke i deres situation overhovedet :)!
#39(Med 13 svar)
20. oktober 2021 kl. 16:56
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
De vidste det jo ikke anden gang?? Det fandt de først ud af da han fik sin straf det siger de i videoen. Og da er det skuda længe for sent at komme løbene.
#40(Med 12 svar)
20. oktober 2021 kl. 17:03
Rejin
Major deltager
Yeah men der burde man jo nok have cuttet ties, jeg tror det er det som der hentydes til? Eller er jeg helt paa maanen :D
#43(Med 11 svar)
20. oktober 2021 kl. 17:43
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Tror det er et spørgsmål om at vi ikke ved præcis hvad der er sket der, cadian og dem siger i videoen de intet vidste om den dust2 der før flere måneder efter (Altså først da han blev banned af esic)
Det vil så samtidig sige der er noget juridisk ind over hvor du ikke bare kan gå ud og sige hvad som helst som spiller.
Jeg synes ærligt hvis de har gjort som de forklarer i videoen at de har sit på det rene. At han så gør det igen og de ikke er klar over det er det jo bare hunden der er for dum her.

Siger ikke det er sådan det er sket, siger bare det er sådan det bliver fremlagt i videoen, så nu er det, det jeg forholder mig til :)

En bug har aldrig nogensinde FØR NU været så konsekvent at samtlige personer har sagt det er på højde med WH.
Så når der bliver sagt han har brugt en bug i en kamp de taber så ved jeg heller ikke hvordan jeg havde reageret som ung spiller PÅ DET TIDSPUNKT.. andet end At bede ham om at stoppe og så videre i livet var helt rigtigt at gøre.

Havde han direkte sat og brugt wh eller radarhack tænker jeg også nok Casper og red. Havde sat en stopper for det :D

Ingen konsekvenser fik det heller da OLOF lavede sit boost til Dreamhack, der valgte fnatic SELV at forfeite.
Det var også en bug end da hvor du kunne se HELE mappet..
Synes den her heksejagt er gået for vidt.
#46(Med 10 svar)
20. oktober 2021 kl. 19:41
Jakobdh1
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
der var konsekvenser for fnatic de skulle spille banen om. men de valgte at forfeite
#48(Med 9 svar)
20. oktober 2021 kl. 19:49
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Og vi sammenligner simpelthen et omspil af mappet, med det der sker ligenu for heroic? :D
Havde du sagt den her shitstorm ville ske til mig for et år siden, havde jeg grint og sagt not possible pga. En bug.
#49(Med 8 svar)
20. oktober 2021 kl. 19:55
Jakobdh1
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
nej men der var konsekvenser for fnatic, du skrev der ikke var. det var det jeg kommenterede på.
#50(Med 7 svar)
20. oktober 2021 kl. 21:59
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
At spille et map om er ikke konsekvenser i mine øjne. Ift. Alt det lort med heroic her. Hold nu
#51(Med 6 svar)
20. oktober 2021 kl. 23:05
Jakobdh1
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
det ved jeg nu ikke de vandt jo banen og bliver tvunget til at spille om så der er vel konsekvenser. men du har ret ift heroic så er heroic da sluppet billig. shitstormen er de sådan selv skyld i. de kunne havde smidt hunden på porten da de fandt ud af han snyd igen. det er bare min mening
#52(Med 5 svar)
20. oktober 2021 kl. 23:07
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det fandt de først ud af efter cadians egen udsagn, da esic valgte at banne ham. De vidste ikke noget om den bug på dust2. Se evt videoen..
Synes det er lamt at sige de er sluppet billigt. Det er de da slet ikke når spillerne ligefrem sidder og græder? Hvor er din medfølelse lige 🥴
#55(Med 4 svar)
20. oktober 2021 kl. 23:34
Jakobdh1
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
de fandt ud af han havde brugt bugen efter astralis kampen og de siger til hunden at de ikke vil havde at han bruger den igen. men det gør hunden jo mod spiret. men de vælger at beholde hunden. og det med de græder det gjorde hunden også i hans interview
#56(Med 3 svar)
21. oktober 2021 kl. 06:40
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Læs hvad jeg skriver, de vidste ikke han havde brugt den på dust2...
Ja de vidste det i astralis kampen som de tabte og de bedte ham om ikke at gøre det igen. Du kan ikke klandre spillerne for at han så går imod dem og gør det igen..
#57(Med 2 svar)
21. oktober 2021 kl. 13:07
Jakobdh1
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
ja men de går jo ikke noget ved hunden efter de finder ud af han har snydt igen. det kan man sagtens klandre spillerne for.
#58(Med 1 svar)
21. oktober 2021 kl. 16:11
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Hvad er det du snakker om? Han blev banned i 2 år så snart det kom frem?
Når hunden selv går til bekendelse skal spillerne så også ud og sige. Ja nu da esic har afgjort det har vi også fundet ud af han snød på d2 fordi esic fandt ud af det? 😂😂
Du aner ikke hvad der er foregået i den lejr der. Men et par måneder senere blev hunden kylet ud.
De har jo nok også haft en kæmpe samtale om det?
#60(Med 0 svar)
5. november 2021 kl. 00:05
Jakobdh1
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
så vidt jeg har forstået så han fik et år ban for coach buggen men den blev nedsat til 8 måneder.
der har varet en samtale mellem hunden cadian niko stavn efter inferno mod astralis hvor de siger at han ikke skal snyde og de giver ham en chance mere. så går der 5 dage så snyder hunden igen på dust 2 mod spiret. det finder de først ud af da esic banner de 37 træner. men det virker lidt som heroic lejren har været ligeglad med snyd og det er det jeg klandre spillerne for.
#20(Med 1 svar)
20. oktober 2021 kl. 11:48
zaioh
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Forstår ikke din kommentar omkring Karrigan. Rejin snød ikke i mouz, og da han så blev officielt banned, så blev han også fyret med det samme fra mouz - selvom han ikke havde gjort det i sin tid hos dem. Han er i sin gode ret til at se skævt på spillere, der ikke melder snyd ind.

Så jeg forstår da godt folk er mistænksomme, for hvorfor røg Hunden ikke ud? Og særligt efter deres video her, der lyder til han har sagt de var medvirkende allerede før hans deling af taktikker. Så hvorfor beholde ham i al den tid, når de i følge videoen allerede der følte sig forrådt? Synes det siger meget omkring deres moral, at de ikke melder det her ind - underordnet hvor meget de så op til Hunden.

Tror ikke de har draget fordel af det på nogen måde, men at de ikke melder det ind, gør ikke noget godt for dem og jeg synes ESIC står svagt, når de rent faktisk går ind og belønner, at man holder kæft hvis man ved nogen snyder. Hvor går grænsen?
#21(Med 0 svar)
20. oktober 2021 kl. 12:00
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Jeg ved ikke om jeg har formuleret mig dårligt, men se mit svar til Rejin. Jeg sammenligner ikke Karrigan med Heroic spillerne.

Ja, Karrigan er i sin gode ret til at se skævt på spillerne for ikke at melde det, men hans reaktion på en vag anklage var bare 100 gange mere voldsom end hans reaktion på det faktum, at hans træner gennem flere år, havde snydt meget mere tidligere end de her spillere har gjort.
#12(Med 3 svar)
20. oktober 2021 kl. 11:28
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Altså folk i vigtige positioner som lurrpis og messioso, der går ud og skriver, at fordi de ikke meldte det, så er det jo fordi de gerne ville drage fordel af det (altså at de er Ok med at snyde til egen fordel og implicit gerne vil have at Hunden snyder igen)… Det er bare indbegrebet af den her stupide heksejagt.

Det er der ikke belæg for. ESIC har brugt en måned på sagen, og har ingen beviser for, at det er sandt.

Det er jo helt fair, at man synes de skal straffes for ikke at melde det, men så stopper man ikke der og fortsætter sin mudderkastning. Øv.
#14(Med 2 svar)
20. oktober 2021 kl. 11:34
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Altså nu forventer jeg helt klart, at hvis Messioso kender eller har hørt om bare 1 person, der har fået lavet sort arbejde for sig, jamen så har han da selvfølgelig meldt både håndværker og sin bekendte til politiet. Hvis ikke, så er det jo fordi han gerne vil drage fordel af det i fremtiden og han er derfor medskyldig i, at det sker igen.

Gud fri mig vel.
#25(Med 1 svar)
20. oktober 2021 kl. 12:52
fLix8
Kunne ikke være mere enig. Jeg forstår deres pointe, men jeg er ret sikker på, at de fleste ville have handlet som cadiaN og Stavn. Hvis de har gjort det klart over for HUNDEN at de var imod det, så er de renset i min bog.
#26(Med 0 svar)
20. oktober 2021 kl. 13:17
Jakobdh1
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
ja de gjorde det klar overfor hunden efter astralis kampen men så gik der få dage så snød han igen. om de vidste det der, ved jeg ikke men de vidste det da han fik sin straf. og så vælge de stadig at have ham på holdet
#28(Med 0 svar)
20. oktober 2021 kl. 13:51
Mrkipper
HUNDEN meldte sig vel selv ESIC? Hvorfor skulle spillerne eller orgen så gøre det? Derudover tænker jeg at det var orgen, ikke spillerne, der havde ansvaret for at afbryde samarbejdet øjeblikkeligt med coachen. (Hvis de ellers ønskede det)
#29(Med 0 svar)
20. oktober 2021 kl. 13:51
Pingonether
Vågn nu op folkens. Dengang det hele startede sagde alle i Heroic at spillerne ikke vidste noget og nu sidder vi her og får af vide at de faktisk har vidst det all a long.

Fuck ja om de vidste det, de holdte jo hånden over Hunden fordi hvis alle holdte kæft så ville der ikke ske noget. Hvis Cadian og Stavn var så meget imod snyd hvorfor sagde de ikke noget? Fordi de tænkte de kunne slippe af sted med det hele. Og Teses burde få et ban eller i det mindste samme sanktion som Niko.

Først vidste spillerne intet men så vidste de det lige fra start af.. Håber godt nok Heroic ryger ud som nogle af de første til Majoren.
#30(Med 0 svar)
20. oktober 2021 kl. 14:02
DH_JanLund
Jeg havde nok gjort præcis det samme som cadian og co. Men det ændre ikke på at det er forkert, og de har helt ret, og det burde man straffes for. Heldigvis er ingen i miljøet (Valve,ECIS mm) interesseret i mere negativ omtale.
#31(Med 0 svar)
20. oktober 2021 kl. 14:15
Wasin
Omend jeg nok et eller andet sted ikke helt køber spillernes forklaring og jeg nok også et eller andet sted mener de burde straffes i et eller andet omfang - så forstår jeg godt hvorfor man vælger ikke at gøre det. Hvis du sanktionerer Heroic spillerne starter du en lavine af spillere/hold/trænere der skal undersøges og ikke bare ville det kræve vilde ressourcer og tid men samtidigt vil det også potentielt kaste et forfærdeligt lys over CS-scenen og det kan vel potentielt sætte scenen flere år tilbage i forhold til sponsorerer mv.

Så for CS scenens skyld er jeg trods alt glad for man har forsøgt at lukke det hele her, og det er nu engang hvad der kan bevises vi må forholde os til. Resten er spekulativt og vi kan hver især have vores egne personlige holdninger, men vi bør trods alt behandle spillerne ud fra det de er blevet dømt for. Nemlig ingenting.
#37(Med 1 svar)
20. oktober 2021 kl. 15:44
Madsen
Cirkus Heroic forsætter😂😂
#53(Med 0 svar)
20. oktober 2021 kl. 23:23
warwhale
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Ja, dem og cirkus Astralis burde slå sig sammen.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.