niko var vidende om, at HUNDEN brugte coach-buggen i Heroic, men han slipper for straf.

niko kendes skyldig, men slipper for straf

ESIC har mandag formiddag offentliggjort resultaterne af den undersøgelse, de i september indledte mod Heroic-spillerne.

Opdateret kl. 09:42: Det fremgik tidligere af artiklen, at Erik Askered, der var direktør i Heroic under coach-bug-skandalen, stadig er ansat. Heroic har dog oplyst Dust2.dk om, at han ikke er ansat længere. De nærmere omstændigheder for hans pludselige exit kendes ikke.

niko vidste godt, at HUNDEN brugte coach-buggen tilbage i 2020, men trods sin viden slipper danskeren for straf.

De fire andre spillere, cadiaN, TeSeS, b0RUP og stavn, som på daværende tidspunkt spillede for Heroic, bliver alle frifundet.

Det fremgår af en 19 sider lang rapport, som ESIC har offentliggjort.

niko, der spiller for OG nu, har selv erkendt sin skyld over for ESIC, men han slipper reelt for straf. Det skyldes, at niko er diagnosticeret med ADHD og aspergers syndrom, og derfor vurderer ESIC, at han ikke bør straffes i denne sag.

Det sker i et langt afsnit, hvor ESIC blandt andet skriver, at de har været i kontakt med flere eksperter inden for de to diagnoser, som fortæller, diagnoserne har påvirker nikos evne til at kende forskel på rigtigt og forkert i denne situation.

ESIC skriver samtidig, at niko er en meget naiv person, der stoler meget på andre. Ifølge rapporten var HUNDEN en af de personer, som han både stolede på og respekterede, og niko ville derfor ikke være Rasmus modsat.

nikos naivitet rækker så langt, at han troede, at brugen af coach-buggen ikke var noget særligt og faktisk bare var en slags joke, mens han troede, at alle hans holdkammerater vidste det samme og var involveret på samme måde som ham selv. Det er kommet frem, at han ikke med sikkerhed vidste dette, men blot troede det, skriver ESIC blandt andet om niko.

23-årige niko slipper reelt for straf, men i løbet af de næste seks måneder skal han checke ind hos ESIC en gang om måneden og bekræfte, at han har forstået ESIC’s regler. Samtidig skal han deltage i to sessioner á 30 minutter hver, hvor ESIC underviser ham.

Overholdes dette ikke, venter der en karantæne på minimum 30 dage.

Få de bedste CSGO betting sider her.

Spillerne snakkede om coach-buggen efter Astralis-kampen

I rapporten fra ESIC fremgår det også, at der var beviser på, at tre af spillerne var vidende om brugen af buggen efter kampen mod Astralis i DreamHack Masters Spring i maj 2020, der som bekendt var den ene af de to kampe, hvor HUNDEN udnyttede coach-buggen.

Ifølge ESIC’s rapport er der beviser for, at cadiaN, niko, stavn og HUNDEN efter kampen har siddet på TeamSpeak, og at niko her har hævdet, at HUNDEN havde brugt coach-buggen under kampen.

Dette var angiveligt, fordi HUNDEN her havde fortalt niko, at han havde aktiveret buggen.

I rapporten står der også, at både cadiaN og stavn ikke i første omgang troede på niko, før han insisterede, og her skulle de to Heroic-spillere have “taget et klart standpunkt mod snyd og stået fast på, at fejlen aldrig bør bruges igen,” som det står i rapporten.

Denne samtale mellem spillerne og HUNDEN blev dog aldrig fortalt til Heroic-ledelsen, og de involverede spillere skøjtede ifølge rapporten let henover det.

ESIC-kommissæren skriver dog i sin rapport, at dette i hans optik ikke var nok til at fastholde anklagerne om medvirken til HUNDENs snyd.

Desuden skriver ESIC også, at det efter deres opfattelse er højst sandsynligt, at TeSeS ikke var vidende om HUNDENs intentioner, da han eftersigende skulle have boostet HUNDEN op i en position inden kampen mod Spirit, hvor coach-buggen også blev udnyttet.

Frikender ledelsen i Heroic

I afsnit 8 af rapporten frikender ESIC også den nuværende Heroic-ledelse, da den er skiftet siden skandalen i 2020.

Det skete i februar i år, da Omaken Sports købte Heroic, selvom den daværende direktør, Erik Askered, forblev tilknyttet Heroic efter opkøbet.

Hvorfor Heroic-ledelsen bliver frikendt fremgår ikke lige så tydeligt, som det gør med spillerne, men ESIC skriver blandt andet, at Heroic har samarbejdet hele tiden og på intet tidspunkt forsøgt at forhindre efterforskningen.

Det er på trods af, at Erik Askered forsøgte at få spillerne til at underskrive en NDA, der ville tvinge dem til at være tavse om HUNDENs brug af buggen.

ESIC skriver dog, at Erik Askered udviste dårlig dømmekraft ved at få lavet et udkast til en NDA, men organet anerkender, at han blot forsøgte at undgå en endnu større PR-skandale.

Erik Askered er dog ikke en del af Heroic længere. Den tidligere direktør blev ellers tilknyttet som chief gaming officer efter opkøbet, men Heroic oplyser til Dust2.dk, at han ikke er en del af Heroic længere. Omstændighederne for hans exit kendes dog ikke, da ingen af parterne har meldt noget ud.

#1(Med 15 svar)
18. oktober 2021 kl. 09:17
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Fin afgørelse synes jeg. Der burde ikke ske mere på den front og burde forblive et lukket kapitel.
Tænker mange måske tænker sig en ekstra gang om hvis man finder en gamebreaking bug fremover. At flere spilleres karriere skal ødelægges på trods af bugs, ville være forkert at gøre. Btw fik hverken Olof eller resten af fnatic nogen advarsel for bug brug i DreamHack finalen hvor de boostede :)) De valgte selv at forfeite kampen. Kan ikke se hvordan det her er anderledes.
#14(Med 14 svar)
18. oktober 2021 kl. 09:37
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Min undren er; hvorfor folk på det her niveau, skulle "tænke sig om en ekstra gang" hvis en situation som denne skulle opstå igen? niko bliver kendt "skyldig" og får en lallende ligegyldig straf, undskyldt med hans mentale lidelser, hunden er både banned og udstødt og både Heroic ledelse + spillere går pure fri.

Helt fint at man ikke banner folk uden beviser - men jeg håbede på at der ville komme en form for mærkbar straf, så der netop ikke ville være nogle der turde lege med den her slags i fremtiden..

Ift. dit eksempel med olofm og fnatic, så skal vi også huske at scenen udvikles konstant og vi/ scenen skal blive klogere og bedre.
#32(Med 13 svar)
18. oktober 2021 kl. 10:16
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Synes alle de coaches der blev banned var nok? Incl hunden.
Du synes simpelthen der skal bannes flere folk så hold i toppen ødelægges? 😬 Kan jeg ikke se ideen med.
Synes allerede der er blevet slået meget meget hårdt ned på en "bug". Alle der har fået karantæne incl hunden..
#46(Med 4 svar)
18. oktober 2021 kl. 11:13
sL1m3
Så når nogen har fået ban for at snyde og nogen snyder på samme måde så skal de ikke bannes fordi der er for "mange" der er blevet bannet eller hvad?
#75(Med 3 svar)
18. oktober 2021 kl. 12:54
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Var det nogle af spillerne der hang oppe i den bug?
Så hvis du ved din makker begår bankrøveri og tager afstand fra det. Skal du så også fængsles hvis han bliver snuppet?

Hvis du bare er ham der har solgt huen og kojernet til ham skal du så have samme straf?

Latterligt argument.
#83(Med 2 svar)
18. oktober 2021 kl. 14:32
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Hvis du kører din makker til banken, mens han delvist joker om at begå bankrøveri, så er du medskyldig. Og vi kan nok fint sammenligne at booste en med kørsel.
#84(Med 1 svar)
18. oktober 2021 kl. 14:34
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Spørgsmålet var ikke om du var medskyldig eller ej men om hvorvidt du skal straffes på samme måde. Synes du ham der kører makkeren til banken hvorvidt det ikke vides om han ved hvad der skal til at ske. Skal dømmes på samme måde som ham der røver banken?
#112(Med 0 svar)
19. oktober 2021 kl. 07:47
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Der er ingen i denne tråd, der har haft nævnt, hvorvidt det skal være den samme straf. Men selvfølgelig skal begge parter dømmes på samme måde og så bliver det blot et spørgsmål om udmålingen af straffen.
#79(Med 2 svar)
18. oktober 2021 kl. 14:06
uedzorn
Din argumentation kan jo anvendes til at legitimere enhver form for snyd: Hvorfor dømme Armstrong (han var jo trods alt 'den bedste'), når han tog doping, eller hvorfor i det hele taget dømme nogen cykelryttere når så mange alligevel tog det? Du siger effektivt; ja ja, de snyder, men der er jo så mange som snyder, ergo vil vi ødelægge 'feltet' da de alle sammen snyder. Tilbage sidder de cykelryttere/esportsudøvere som rent faktisk har praccet hårdt i årevis og udskudt at få taget sin møddom fordi at de tror på at de har noget at bidrage med til scenen, bare for at finde ud af at de kunne have fået taget deres møddom og været i byen alligevel, da csgo kun er et 3 timer om dagen + snyd for at begå sig på pro-scenen? Jeg tror godt at du kan fornemme at jeg ikke er enig i dit etiske skred og devaluering af hvad esport bør være hvis det rent faktisk vil tages seriøst. For at være helt ærlig så er der kun en vej til folk som snyder for at holde 'sporten' rent; ud på røv og albuer, eller når det er en bug som her, og abuse der af; klar og transparent cooldown som kan mærkes.
#85(Med 1 svar)
18. oktober 2021 kl. 14:36
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Og det er jo slet ikke det jeg siger? Det er jo ikke "spillerne" der har taget "dopingen" så drop nu det der. Snakken gik på hvorvidt de skulle have samme straf som ham der begik forseelsen. Og her har vi så forskellige meninger og fred være med det.
Nogle folk vil bare gerne se scenen brænde..
#111(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 23:41
uedzorn
1. Manden taler om straf til en spiller (niko), som det her står erkender at have aktivt deltaget i snyden (ikke bare kendt til den.) (så kan vi tage snakken om naivitet og andre ting en anden dag.)
2. Du kommenterer: "Synes alle de coaches der blev banned var nok? Incl hunden."
3. Jeg kommentere så i korte træk nej det er ikke nok; (du kan se 3 som svar på 2 på vejne af 1) hvis en spiller deltager i snyd så skal han OGSÅ have straf som kan mærkes; ellers vil du nemlig for alvor se scenen brænde. Antallet af cheaters i kompetitiv sport (hvilkensomhelst indeholdende penge), som en funktion af hvor let det er at snyde og hvor stor straffen er for at snyde.

Cykling, F1, NFL, fodbold, cs, _W_. Jeg siger ikke at det var nikos motivation, men der findes så mange mennesker som vil gøre hvad som helst for dollars og lidt clout. Alt dette er sagt fordi at jeg ønsker at scenen skal bestå: alt andet vil være en faliterklæring.
#93(Med 4 svar)
18. oktober 2021 kl. 16:10
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg synes bestemt også coach bans var fine - om end nogle var malplacerede i min optik. Nej, bestemt ikke! Men jeg havde håbet på at de kunne finde beviser omkring implicerede spillere - for var der kendskab til udnyttelsen, så skal de da straffes så andre afskrækkes fra at gøre det. Hvis din kammerat snyder med WH, og du ved dette, i turneringer hvor der er penge på højkant - skal du så ikke straffes for ikke at gøre noget?

Helt OK man ikke har kunne finde beviser på Heroic spillerne, så kan jeg have min egen holdning om hvorvidt de vidste noget - men jeg er ærgerlig over at der så sandsynligvis ikke kommer undersøgelser af andre (måske) mere tvivlsomme hold, som ikke er Tier 1 - for også her ville et ban være mærkbart og være god afskrækkelse til kommende sub-top spillere om at gå den legale vej, hele vejen.

Håber det giver mening :)
#101(Med 3 svar)
18. oktober 2021 kl. 18:01
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Igen ingen ved det og jeg synes bestemt ikke Niko fortjener en straf på den baggrund. Jeg har selv spillet rigtig meget med niko før i tiden og han hopper let med på ting som der beskrives i opslaget. Han fortjener ikke den behandling. Det er som at dræbe en hund fordi den skider på dit tæppe. I sidste ende er det folk omkring den der har ansvaret.

Niko er en flink og loyal gut. Desværre i dette tilfælde lidt for loyal, når han så bagefter bliver stukket af den største kniv i ryggen af hunden.
#102(Med 2 svar)
18. oktober 2021 kl. 18:36
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg tror netop at den straf og måden den beskrives på gør at han kan fortsætte præcis som han har kunne indtil nu. Havde ham fået et ban, så var snakken en anden - da organisationer pludselig skal overveje en masse aspekter ift ansættelsen og synet på deres organisation m.m.
#103(Med 1 svar)
18. oktober 2021 kl. 19:00
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Så er vi jo bare uenige 😁 fred være med det
#113(Med 0 svar)
19. oktober 2021 kl. 09:57
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det skal der bestemt også være plads til. Udefra virker niko bestemt som en fin fyr. Det ved jeg at både cadian og teses også er, men hvis de var fundet skyldige her, så fortjener de også en straf. Hunden er, i mine øjne, også en super fin fyr irl, men det ændrer ikke på jeg føler at hans ban er helt korrekt.
#2(Med 4 svar)
18. oktober 2021 kl. 09:20
Patman
Snyd uden konsekvens. Dårligt signal at sende IMO
#5(Med 3 svar)
18. oktober 2021 kl. 09:23
Hunt
Dom uden bevis. Endnu dårligere signal at sende IMO.
#35(Med 2 svar)
18. oktober 2021 kl. 10:21
buttley
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 13 julekugler i 2019
Hvor meget bevis har du behov for, hvis en indrømmelse ikke er nok?
#44(Med 1 svar)
18. oktober 2021 kl. 11:09
Hunt
Bevis nok til at blive dømt?

At niko indrømmer hvad han har vist, er jo kun om ham selv.

Man kan ikke indrømme på andres vegne, jeg kan jo heller ikke melde dig for mord og samtidig imdrømme for dig at du gjorde det. Så bliver du jo ikke dømt, fordi der ikke er bevis. Hvilket også er ret godt, sådan virker Danmark faktisk meget godt
#47(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 11:16
buttley
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 13 julekugler i 2019
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener, når artiklen her handler om nikos skyldighed, hverken Heroic eller øvrige aktører. Han indrømmer at han har været involveret i det og findes sågar skyldig - Det eneste der mangler her er en reel straf.
#3(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 09:20
Opal
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Stærkt. Videre.
#4(Med 5 svar)
18. oktober 2021 kl. 09:23
xone
Det er fint nok at de bliver frikendt, men argumentet omkring niko er kraftedeme idiotisk.
Så gør dog straffen betinget eller andet..
#7(Med 4 svar)
18. oktober 2021 kl. 09:24
Hunt
Enig, har selv ADHD og kan ikke se hvordan det skulle fritage ham/mig for noget.
Men det er nok fra aspergers syndrom, som jeg ikke ved nok om til at kunne sige noget om det..
#9(Med 2 svar)
18. oktober 2021 kl. 09:28
Patman
Haha 😂 gad vide om han bruge den undskyldning hvis han kører for stærkt i bilen 😂😂
#12(Med 1 svar)
18. oktober 2021 kl. 09:36
Opal
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Nok ikke, da retningslinjen der er ret klar for alle.
Det andet har nok være uprøvet og derfor sværere at navigere i.
#15(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 09:37
Patman
Præcis det var hellee ik seriøst ment men det da som om at når man tørre noget af på en diagnose så er det lige pludselig mere forståeligt.
#108(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 21:16
Kristja
aspergers syndrom burde bestemt heller ikke være nogen form for undskyldning for at 'snyde/gøre noget ulovligt' tværtimod :)
#6(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 09:24
ZaNwish
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Uanset hvad afgørelsen havde været så vil det følge spillerne resten af deres cs karriere. De vil altid blive sat i forbindelse med coach buggen.
#8(Med 5 svar)
18. oktober 2021 kl. 09:27
haag3n
Jeg kan ikke se hvordan niko kan vide det uden de andre ikke også gjorde. Havde han en privat kanal med Hunden under kampen?
Læser det som at de kan bevise niko vidste det, men ikke har nok beviser mod de andre, og derfor ikke kan dømme dem.
#11(Med 4 svar)
18. oktober 2021 kl. 09:34
Hunt
Det står faktisk i artiklen hvis man læser den ;)

"Ifølge ESIC’s rapport er der beviser for, at cadiaN, niko, stavn og HUNDEN efter kampen har siddet på TeamSpeak, og at niko her har hævdet, at HUNDEN havde brugt coach-buggen under kampen.

Dette var angiveligt, fordi HUNDEN her havde fortalt niko, at han havde aktiveret buggen.

I rapporten står der også, at både cadiaN og stavn ikke i første omgang troede på niko, før han insisterede, og her skulle de to Heroic-spillere have “taget et klart standpunkt mod snyd og stået fast på, at fejlen aldrig bør bruges igen,” som det står i rapporten"
#20(Med 3 svar)
18. oktober 2021 kl. 09:41
haag3n
Jeg læser det stadig som om Hunden under kampen har fortalt niko at han aktiverede buggen og at det er derfor niko på TS hævder det.

Kan være man er nødt til at læse den fulde rapport 😅😅
#24(Med 1 svar)
18. oktober 2021 kl. 09:47
Sjn
Men hvis det var en turnering de spillede hvor de ikke sad foran publikum. Så kunne Hunden jo have skrevet til Niko via sms, facebook messenger, discord osv og han har fået det af vide på den måde :) ikke sikkert at hunden har sagt det over Teamspeak mens de har snakket
#33(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 10:18
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Øhm steam friends? Det er der loggen også kommer fra som hunden sendte screenshot til pimp af...
#80(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 14:08
uedzorn
tror at du skal læse det som at Hunden efter kampen har fortalt Niko at han har brugt den og at de alle fire efter dette har siddet i et rum hvor han så har fortalt dette.
#10(Med 4 svar)
18. oktober 2021 kl. 09:33
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det virker retfærdigt at man ikke banner spillerne, når de skriver at de ikke har beviser "nok" til at gøre dette - endda med tilføjelsen om at de "ikke er i nærheden af at have beviser nok". Det virker dog besynderligt når der bl.a. var historien om at TeSeS havde været inde på en server og eftersigende hjulpet/ boostet hunden op på et specifikt spot, inden en officiel kamp startede - hertil må der da findes beviser der be- eller afkræfter det? Det var samtidig ikke det eneste rygte der gik på at spillerne vidste mere end de sagde.

Samtidig, så virker det godt nok besynderligt at man har en spiller som reelt set findes skyldig, men så ikke får en straf (... Eller, en mærkbar én), fordi denne lider af nogle mentale lidelser - Hvis man kan spille på højeste niveau, også med disse lidelser, så kan man vel også tage straffen herfra. Hvor går grænsen ellers? Jeg er med på niko ikke har fyret op for spinhack m.m., men det klinger nu hult med sådan en straf.

Personligt har jeg stadig enormt svært ved at tro på at 4 spillere er 100% uskyldige i det her - men uden adgang til de forskellige informationer og data som ESIC har, er det umuligt at sige fra eller til i den sag. Er glad for at så talentfulde spillere ikke bliver bannet, ligesom sagen formodentligt havde banned en række andre profiler, hvis denne sag ville danne præcedens.

Måske er det "bare" den bedste/ nemmeste løsning for ESIC, velvidende de så ikke skal i gang med at banne spandevis af spillere. Jeg tvivler dog på sagen stopper her - det virkede til hunden havde mere information at skyde med, hvis han har energien til at fortsætte.
#17(Med 3 svar)
18. oktober 2021 kl. 09:39
Hunt
Hvis det har været til en bootcamp, så kan hunden jo bare styre 2 computere selv mens han er alene i rummet.

At man kan "gemme sig" bag en diagnose er legit nok for dem hvor det reelt er et problem, men det skaber også en gråzone. Hvor niko så ligger er svært at vide udefra. Men det ville blive et problem hvis man bare sagde "nej" til alle med mentale lidelser, så ville det gå ud over dem hvor det er rigtigt nok.

Synes alligevel det er godt at man ikke dømmer folk ud fra hvad man tror, det giver vel sig selv hvorfor ;)
#23(Med 2 svar)
18. oktober 2021 kl. 09:45
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Ift. rygterne (jeg har KUN! læst det som rygter som ESIC eftersigende ville undersøge) var der tale om en online kamp, hvor de ikke sad sammen - hunden skulle (igen, i følge rygterne) have bedt TeSeS om at joine server og booste ham et specifikt sted. Mere kan jeg ikke huske fra det rygte. Igen, som jeg understreger, dét var et rygte og jeg kan ikke sige om de reelt set sad sammen og hunden gjorde det på den måde som du beskriver.

Selvfølgelig. Jeg har også ADHD og ved også hvilke udfordringer det kan give - men, men men. Hvis man er dygtig nok til at grinde sig igennem til højeste niveau af CS, så må man også tage både det gode og det dårlige som hører med. Helt OK at nogle eksperter kan udtale sig om X, Y og Z - men laver en fodboldspiller en 2-fodstackling i skridtet på en modspiller, får denne også en straf, uanset om spilleren er døv, har ADHD eller har tømmermænd.

Så for mig handler det slet, slet ikke om at sige "Nej" til folk med mentale lidelser, det er der reelt set intet dømmende organ der kan/ bør, men de folk der har nogle udfordringer (hvis det nu også er tilfældet), skal straffes på lige fod med alle andre, hvis de vil spille på det samme niveau. Var det hygge-bredde-whatever-CS, så er det fint nok man lavede sådan en løsning, men her taler vi om CS på højeste niveau.
#65(Med 1 svar)
18. oktober 2021 kl. 11:44
Lang
Richard Lewis havde et segment hvor han fortalte at de "beviser" der var rygtet om boost episoden reelt set kun beviser at teses er hoppet tidligt ind i en server med hunden. Derudover så nævner esic også at det er umuligt at sige om teses har været klar over at der var et formål med et boost, hvis det skete.
Mht. mentale lidelser er det jo ikke særlig relevant at bruge dit eget ADHD som argument for eller imod denne sag. Hvis du havde haft både ADHD og asbergers samtidigt havde der været mere at komme efter, men selv i en sådan situation er det jo sådan med mentale lidelser at de er utrolig svære at skære over en kam med. Personligt synes jeg esic har bevist at de er kompetente, så jeg stoler mere på deres case-by-case bedømmelse hertil end helt uvedkommende personers erfaringer med halvdelen af nikos diagnoser. No offense.
#92(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 16:06
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg vil også gerne understrege, at jeg fandt det usandsynligt at teses skulle have gjort det - men det er jo min personlige holdning, baseret på at René virker som en virkelig god knægt. Dét der blev skrevet dengang, og som jeg ikke ved nok om rent teknisk, var at man i serverlogs kunne se nogle koordinator på hvor de, forbundet til serveren, havde været "fysisk", og at rygtet gik på det var derfor nogle vidste at TeSeS havde boostet ham på pågældende sted. Noget vi som almene interessenter aldrig får indsigt i, hvilket er OK med mig - men at påstå TeSeS ikke ville have en forståelse for hvad der sker, 10-15 minutter før en officiel kamp, når han skal booste træneren et bestemt sted, er vel mildest talt naivt - hvis (!) det var dét der skete.

Jeg nævner ADHD i forlængelse med "så jeg ved hvilke udfordringer det -KAN- give" - alle med ADHD ved at hvert individ opfatter lidelsen forskelligt og at det meget, meget sjældent vil være det samme. Jeg kan ikke se hvor jeg skriver at det per definition er det samme. Tilføjelsen af Aspergers, som jeg ikke kan/ vil sige meget om, ændrer vel næppe på det jeg skriver? Hvis man kan grinde hele vejen til toppen, og spiller på absolut højeste niveau - så må man kunne tage det gode OG det dårlige, og ikke pludseligt "gemme" sig bag en lidelse. Jeg siger ikke at det er dét niko har gjort, eller at det er sådan han har udlagt hans side af sagen, men det klinger hult at han undgår en straf, på den baggrund.

Det er også OK at du stoler på ESIC, de virker også til at gøre meget godt for scenen, men hvis man ikke kan se bare en smule skeptisk på en udmelding som denne, med "straffen" (eller manglen på samme) til niko og den måde de omtaler Heroic organisationen, så er vi formodentligt ikke på bølgelængde, uanset.

Vil lige understrege igen at jeg er glad for at spillerne ikke er blevet dømt, for det kunne være endt med en større lavine - omvendt er jeg bange for at det ikke vil afskrække folk i fremtiden fra at udnytte en eventuel bug, fordi denne sag kan bruges som præcedens fremadrettet :-).
#13(Med 5 svar)
18. oktober 2021 kl. 09:36
MMammen
Fair.

Lidt synd for niko at hans diagnoser kommer ud på denne måde.
Håber det sætter en punktum for sagen.

Man kan sige: “HUNDEN bed sig selv i røven” :)
#16(Med 3 svar)
18. oktober 2021 kl. 09:39
Patman
Heroic slipper da billigt må man sige selvom det på bekostning af Nikos personlige diagnoser kommer frem.
#18(Med 2 svar)
18. oktober 2021 kl. 09:40
Hunt
Vil næsten tro niko synes det her er endt bedre end et permanent ban fra pro cs
#19(Med 1 svar)
18. oktober 2021 kl. 09:41
Patman
Ja det godt nok billigt sluppet. Havde regnet med en strengere straf for at sende et signal
#28(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 09:58
MMammen
Syntes den er hård nok, tænker ingen spiller ville bruge cheat for at ødligge deres karriere. Man kunne fristes tal at forstille sig at har valgt niko fordi det var det nemmeste offer.

Manden har jo selv aktiveret buggen med sine egne fingere.
#87(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 14:50
MoX
Enig.
#21(Med 9 svar)
18. oktober 2021 kl. 09:51
esportadvokaten
ESIC: "Upon investigating the conduct of these individuals, ESIC was unable
to find ANYWHERE NEAR enough evidence to reasonably conclude that
these four players were guilty of any offence under the ESIC Integrity
Program."

Det her understreger nok engang, hvor vigtigt det er, at offentlige personer ikke fremsætter antydninger eller konklusioner om forhold, som de ikke tager del i eller har fuld indsigt i. De tidligere udmeldinger fra "eksperter", spillere og andre i miljøet som angiveligvis havde fået indsigt i materiale, som fik dem til med "stor sikkerhed at tro, at spillerne vidste det" eller blot "fik kvalme hvis det var sandt" må i den grad tænke over, hvad de antyder næste gang, da de i den grad har medvirket til at offentligheden har troet, at spillerne forsøgte at dække over snyd, mens virkeligheden har været en helt anden.

Det betyder, at spillerne og Heroics opslag på sociale medier blev bombaderet med "cheater" og "ESIC will ban you" kommentarer hele tiden, hvilket er unødvendigt.

ESIC er krystalklar om, at der ikke var skyggen af skyld og folk bør tænke sig om, før de antyder noget i fremtiden.
#26(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 09:51
Hunt
+1

Tjek pimps twitter, der gik 3min fra hans tweet til spunj nævnte det du siger her..
#27(Med 6 svar)
18. oktober 2021 kl. 09:55
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Men ESIC er fortsat en sjov størrelse, som folk har svært ved at forstå. Det gør at mange vil have svært ved at forstå hvordan en 17 siders rapport skal klargøre de mange, mange aspekter der er i sådan en sag.

Det er i min optik en smule komisk, og suspekt, at ESIC på den måde afskriver Heroic og spillerne med en form for "clean slate", giver niko en himmelråbende-hul-og-ligegyldig-straf mens hunden fortsat bliver holdt nede. Især med tanke på at hunden har været kritisk overfor ESICs håndtering af sagen fra dag 1, mens Heroic (offentligt) har virket nærmest leflende overfor ESIC.
#38(Med 5 svar)
18. oktober 2021 kl. 10:23
esportadvokaten
Hunden bliver på ingen måde holdt nede - tværtimod er han jo netop blevet hørt gentagende gange, hvilket han naturligvis også skal. Det viste sig dog, at Hunden (igen) ikke fik skyggen af medhold i det han påstod.

Jeg hverken kan eller vil gå i detaljer ift. hunden, men hvis man zoomer ud, kan det konstateres, at alt hvad der er blevet beskyldt fra hans side ift. Heroic er blevet skudt i sænk af fakta, beviser og ESIC (som uafhængigt organ).

Joachim der er CEO hos Heroic har udgivet en video, som jeg synes besvarer dine spørgsmål (youtube.com/watch?v=97gUa9mHfVE).
#96(Med 4 svar)
18. oktober 2021 kl. 16:27
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Njarh, der var jo en masse tvivl om hvorvidt han var blevet hørt, efter ESIC skrev at han var blevet spurgt - men om det er ham der påstår X, mens ESIC påstår Y, får vi uden for sagen næppe af vide da det er fortroligt mellem de to parter.

Mjorh, det ved jeg ikke - jeg fastholder at begge parter (Hunden+Heroic) står enormt skidt i hele den her sag, men jeg mener heller ikke ESIC står i det skarpeste lys, om end det er for egen regning. Jeg ved ikke hvad de har haft adgang til af data, og hvordan de har bearbejdet dem - men havde udfaldet, og beviserne, mod spillerne været tydelige, så ved ESIC også at sagen kunne blive altoverskyggende problematisk, da der så pludselig skulle undersøgelser på samtlige hold med en coach der blev opdaget i bug abuse. Så, set med staniols-hatten, så var det belejligt nok den bedste løsning for ESIC, og scenen + spillerne, at det endte som det gjorde.

I en samtale med hunden, skriver niko jo at alle spillerne vidste det - og timingen på det hele, virker fortsat meget besynderligt ift. Heroics side af sagen. "Zoomer man ud" vil de fleste, formodentligt, både tro og mene at Heroic havde kendskab til problematikken og prøvede at lade hunden tage faldet, og da det ikke skete - gik de i offensiven imod ham i stedet.

Har ikke mulighed for at se videoen lige nu, men det vil jeg da bestemt få gjort snarest - kan være man kan se Heroic i andet lys, for lige pt. står de godt nok ikke skarpt i min optik, med deres uheldige sager den seneste tid.
#117(Med 3 svar)
20. oktober 2021 kl. 07:09
esportadvokaten
Nej der er ikke nogen tvivl ift. ESIC og hunden. Han blev hørt.

Hunden forsøger at skabe et urealistisk billede af, at Heroic, spillerne, ESIC, domstolene og resten af verden er imod ham, hvilket communitiet (noget mærkværdigt) tidligere har slugt råt.

Hvad du personligt mener, må du selv om. Husk dog, at du ingen indsigt har i beviserne. ESIC har derimod på baggrund af gennemgang af alle beviser nøje vurderet forholdet og konklutionen er krystal klar - Heroic har intet gjort galt.
#118(Med 0 svar)
20. oktober 2021 kl. 10:16
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Er der ingen tvivl? Så har du en indsigt som vi andre almene folk ikke har - for så vidt jeg kan/ kunne læse, så var det først da hunden gjorde det offentligt kendt at han ikke var blevet hørt af ESIC, at ESIC reagerede og påstod de havde tilbudt ham at udlægge hans side af sagen - noget der blev pure afvist af netop hunden. Igen, hvad sandheden er, kan jeg ikke sige (modsat dig, åbenbart), da folk udefra jo ikke har indsigt i det konkrete forløb, og kun kan forholde os til hvad de forskellige parter ytrer offentligt.

Yes, jeg tager det skam også gerne på min kappe. Njarh, det har Heroic ikke i ESICs øjne, men som jeg tidligere har påpeget skal man være uendeligt blåøjet og naiv, for ikke at se at ESIC har meget at vinde ved dette udfald, og enormt meget at tabe (el. risiko), hvis udfaldet var endt i den modsatte vejbane.

Du har ret. Jeg (og de fleste andre) har ikke en konkret indsigt - på den måde kan man aldrig rigtig blive klogere på de forskellige beviser, men blot gisne. Det ville jo være spændende hvis de frigav alle beviser, både for at se hvad deres konklusion er baseret på, såvel som hvor meget/ lidt information de reelt set havde adgang til. Men, mange af os som har været på scenen længe, har jo en idé om hvad der sker på en TS, kender måske nogle af de involverede og har en idé (uden at det betyder man ved det hele) om hvad der er foregået.

Så ja, Heroic har, teoretisk, iflg. ESIC ikke ageret forkert eller strafbart - men, de mange sjove tilfælde af udmeldinger og tilfælde insinuerer nu relativt kraftigt at der ikke har været rent mel i posen, så at sige :-)
#119(Med 0 svar)
20. oktober 2021 kl. 10:34
sn0lle
Kan ikke ungå og bemærke dit navn og tænke arbejder du for heroic? du virker meget investeret i at tale heroics sag
#120(Med 0 svar)
26. oktober 2021 kl. 09:27
sn0lle
Ingen kommentar?
#36(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 10:22
fremilyset
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Kunne ikke være mere enig. Men sensations historier er bedre end sandheden desværre
#22(Med 2 svar)
18. oktober 2021 kl. 09:44
PillerPaller
Cadian er ren!
#97(Med 1 svar)
18. oktober 2021 kl. 16:48
yez
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Ifølge ESIC’s rapport er der beviser for, at cadiaN, niko, stavn og HUNDEN efter kampen har siddet på TeamSpeak, og at niko her har hævdet, at HUNDEN havde brugt coach-buggen under kampen.
#109(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 21:51
PillerPaller
hehe, det var med reference til Rolf : ) alle ved jo de var fælles om det - derfor det bare er en stående joke ... Først smed de Hunden under bussen, nu Niko og ja, det er bare ekstremt dårligt håndteret og lidt småkomist.
#25(Med 1 svar)
18. oktober 2021 kl. 09:50
ZaNwish
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Men det er vildt så stort et hold som heroic sidder i en almindelig t-shirt kun med logo på. Har de ingen sponsor mere eller har de ventet på en afgørelse? Det virker mystisk :)
#39(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 10:23
verSatile
Jeg skal ikke kunne sige, om situationen har afholdt potentielle sponsorer, men det har været planlagt at de skulle genforhandle, lyder det til: twitter.com/NoobworkMC/status/1436690446923800585..
#29(Med 1 svar)
18. oktober 2021 kl. 09:58
arseface
Grotesk det hele handler om Niko der bare var vidende om snyderiet, ligesom resten af holdet beviseligt var. Tesses har aktivt deltaget i snyderiet. Han er åbenlyst skyldig og burde åbenlyst straffes som Hunden. Kan slet ikke se hvordan der kan være tvivl om det og alligevel bruger reporten kun krudt på at udstille stakkels Niko, som kun spiller en mindre birolle
#34(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 10:21
fremilyset
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Hvordan ved du at det er det som teses har vidst han skulle. Hvis han ikke kendte til buggen og skal give ham et boost inden en kamp er der da ikke noget mærkeligt i det. Går ud fra de fleste vil tænke "okay han skal nok teste noget i forhold til en tac eller noget andet". Niko som birolle, du læser jo overhovedet ikke hvad der står.
#30(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 10:00
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Så for satan. Nu kommer børnedomstolen!
#31(Med 7 svar)
18. oktober 2021 kl. 10:05
_ANDY3460
Nå men så ved man at folk med de sygdomme heller ikke skal dømmes i retten, hvis det er så svært at kende forskel på rigtigt eller forkert åbenbart....!
Det er jo rent til grin og useriøst det der!!!
#37(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 10:22
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Han får jo behandlings hjælp?
Præcis som man ville herhjemme hvis man havde været medløber og ikke direkte forsaget en forseelse.
Kommune arbejde eller psykolog hjælp :) kan vel måles med det Niko skal hos esic nu..
#41(Med 4 svar)
18. oktober 2021 kl. 10:45
Opal
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Hvornår har du sidst set, at en privat organisations bedømmelse er ført direkte videre til retssystemet?

Hvordan er det useriøst og til grin? At der tages hensyn til en diagnose er i sig selv ret seriøst og på ingen måde til grin - Det viser bare, at ESIC ikke dømmer og forventer at alle har samme udgangspunkt.
#43(Med 3 svar)
18. oktober 2021 kl. 11:06
Patman
Den kan ses fra forskellige vinkler. Det også nemmere at tørre det af på en diagnose men det skal ikkw være en fribillet IMO
#49(Med 2 svar)
18. oktober 2021 kl. 11:21
Opal
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Om der skulle have været en straf eller ej, vil jeg ikke kloge mig på - Det er selvsagt 100% op til ESIC og medlemmerne deraf. Jeg ved heller ikke nok om diagnosen til at kunne gøre mig klog på, om det i pågældende sag skal give andet end en løftet pegefinger (Som det tyder på der er sket her), men at kalde det useriøst og til grin synes jeg er useriøst og til grin..
#60(Med 1 svar)
18. oktober 2021 kl. 11:36
Patman
Synes det useriøst at alle oplysninger i sagen ikke er tilgængelig, så får det mig til at tænke at heroic er gået efter den mindste straf de kunne få.
#63(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 11:40
Opal
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Det ville være skørt (Og umiddelbart også ulovligt jf. GDPR) at lægge alle beviser og samtaler ud offentligt, og selvfølgelig skal vi ikke have det.

Det er derfor der er uafhængige instanser til at tage sig af den slags.
#104(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 19:23
_ANDY3460
Der skal da være en straf af en eller anden slags uanset hvad, så kan man se på om der skal være formildende omstændigheder på grund af evt. sygdomme.
Når en pro spiller laver sådan noget her, så kan jeg ikke se hvordan det kan gå ustraffet hen, sygdomme eller ej.
niko er en fantastisk spiller, og har brugt ualmindeligt mange timer på cs (gætter jeg på), og så er det med overvejende stor sandsynlighed at han godt har vidst at det var noget snavs der var gang i.
#40(Med 16 svar)
18. oktober 2021 kl. 10:39
diOnysos
Støttet Dust2.dk med 9 julekugler i 2019
ESIC er jo til at lukke op og bæ i.

Ingen konsekvens men hvad andet kunne man forvente af en såkaldt organisation som ESIC som har en mand ansat som sidder og skal afgøre tingene.
#45(Med 13 svar)
18. oktober 2021 kl. 11:13
Hunt
Så man skal bare dømme folk uden reelt bevis?

Sådan noget med omvendt bevisbyrde?
#50(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 11:24
diOnysos
Støttet Dust2.dk med 9 julekugler i 2019
Skriver hverken om beviser eller bevisbyrde eller for den sags skyld om noget andet, end at jeg gør indsigelse mod ESIC som værende et "styrende" organ inden for esporten når det reelt er en mand der står bagom det.

Og nu vi er ved det er der jo fundet beviser på Niko's involvering men den bliver glattet ud med diagnoser.
#51(Med 2 svar)
18. oktober 2021 kl. 11:25
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Man kan jo finde nogle "for sjov-beviser" og så dømme ud fra det. diOnysos har bestemt sig, og så er der intet - INTET - der kan ændre hendes mening.
#53(Med 1 svar)
18. oktober 2021 kl. 11:30
diOnysos
Støttet Dust2.dk med 9 julekugler i 2019
.:.
#56(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 11:32
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Right in the feels
#55(Med 8 svar)
18. oktober 2021 kl. 11:30
diOnysos
Støttet Dust2.dk med 9 julekugler i 2019
"Ifølge ESIC’s rapport er der beviser for, at cadiaN, niko, stavn og HUNDEN efter kampen har siddet på TeamSpeak, og at niko her har hævdet, at HUNDEN havde brugt coach-buggen under kampen."
#57(Med 7 svar)
18. oktober 2021 kl. 11:32
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
"I rapporten står der også, at både cadiaN og stavn ikke i første omgang troede på niko, før han insisterede, og her skulle de to Heroic-spillere have “taget et klart standpunkt mod snyd og stået fast på, at fejlen aldrig bør bruges igen,” som det står i rapporten.

Denne samtale mellem spillerne og HUNDEN blev dog aldrig fortalt til Heroic-ledelsen, og de involverede spillere skøjtede ifølge rapporten let henover det.

ESIC-kommissæren skriver dog i sin rapport, at dette i hans optik ikke var nok til at fastholde anklagerne om medvirken til HUNDENs snyd."
#58(Med 6 svar)
18. oktober 2021 kl. 11:33
diOnysos
Støttet Dust2.dk med 9 julekugler i 2019
Nu svarede jeg Hunt, så troll videre et andet sted.
#59(Med 5 svar)
18. oktober 2021 kl. 11:36
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det er næsten som om, at du ikke ved, at du skriver i plenum.
#62(Med 4 svar)
18. oktober 2021 kl. 11:38
diOnysos
Støttet Dust2.dk med 9 julekugler i 2019
Er du her endnu?
#66(Med 3 svar)
18. oktober 2021 kl. 11:45
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Er det, fordi du er i tvivl?
#67(Med 2 svar)
18. oktober 2021 kl. 11:49
diOnysos
Støttet Dust2.dk med 9 julekugler i 2019
Haha du bliver ved, men det er også ferie fra bostedet går jeg ud fra så det kan godt være lidt kedeligt her på en mandag, eller hvordan?
#68(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 11:52
Justesen
Skriv privat til hinanden hvis i skal måle jeres tissemand. Ingen her gider læser det lort i skriver.
#71(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 12:24
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Ingen pædagoger, ingen konsekvens!
#88(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 14:57
MoX
Hvorfor? Fordi dommen ikke passer ind i din opfattelse af forløbet ? Så må du jo komme med den rygende pistol og underbygge dine svinere, når nu du ved hvad der rent faktisk er op og ned i denne sag.
#89(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 14:59
MoX
Dobbelt post.
#42(Med 1 svar)
18. oktober 2021 kl. 10:51
bar
ESIC har i ramme alvor sanktioneret niko med en god gammeldags eftersidning. Det er sgu svært at tage seriøst. Det udstiller også den manglende professionalisme i CS-verdenen, at man ikke har et bedre setup til at håndtere sådanne sager. ESIC virker ganske enkelt ikke kompentente nok.
#52(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 11:25
diOnysos
Støttet Dust2.dk med 9 julekugler i 2019
Svært at være kompetent når det er en mand der sidder og leger en organisation.
#48(Med 6 svar)
18. oktober 2021 kl. 11:21
MoX
Må sige man bliver sgu så træt af alle fb. eksperterne herinde, der uden noget at have det i, er klogere end alle involverede parter, både hvad angår hundens snyd og niko's psykiske problemer. Ganske usmageligt, men forventeligt. 🙄
#64(Med 4 svar)
18. oktober 2021 kl. 11:42
Patman
Åbenbart ik træt nok til ikke alt kommentere. God dag til dig :)
#86(Med 3 svar)
18. oktober 2021 kl. 14:36
MoX
Tænkte nok du intet fatter. 🥱
#90(Med 2 svar)
18. oktober 2021 kl. 15:08
Patman
Report :D
#99(Med 1 svar)
18. oktober 2021 kl. 17:20
MoX
Det blir du næppe klogere af. 😉
#106(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 21:07
Patman
Fortsæt du din naive boble ;)
#98(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 16:52
yez
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Man bliver sku også træt at at læse om alle de folk der har travlt med at råbe hurra for Heroic har lykkedes med at snyde uden konsekvens :-) Forståeligt nok vil der altid være to sider i sådan en sag.
#54(Med 2 svar)
18. oktober 2021 kl. 11:30
WeiZ
Kan alle beviser ikke bare blive public altså :D - Alt det som hunden havde, som ESIC skulle undersøge :D
#61(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 11:38
Patman
Håber Hunden kommer med nogle guldkorn :D
#70(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 11:57
fLix8
Hvis han har 110% klokkeklare beviser på at spillerne vidste det, så lad dem komme ud. Men hvis ikke, så skal han nok bare til at holde sig væk..
#69(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 11:54
JawBreaker
Hold kæft hvor er CS scenen til grin...
#72(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 12:25
Gilborg
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Hold kæft en joke, det eneste det handler om er at de ikke vil have en pr-skandale ud da det vil ødelægge mere end det vil gavne. Hold kæft hvor er det til grin
#73(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 12:40
polymox
Så da niko fortalte om det og cadian og resten af holdet ikke ville være med til det var det så der at hunden valgte at dele tacs med astralis for at komme ind i varmen ? Eller var det nu hvor hans hold havde gået imod ham så sku de straffes og så også tages med i faldet.. nu virker hunden som en endnu mere råden karakter den mand som har hjulpet så mange talenter og virkelig har udviklet mange danske
talenter sku han virkelig opføre sig sådan.. noget giver ikke mening
#74(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 12:48
Jakobdh1
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
at heroic ledelse går fri er helt til grin.
#76(Med 1 svar)
18. oktober 2021 kl. 12:54
zaecole
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Gad vide om Valve har undgået sagen fordi de er flove over ikke at have fixet buggen noget før
#81(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 14:11
mFR
Haha enig. Synes slet ikke jeg har hørt noget fra Valves side, men det undre vel ikke nogen.
#77(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 13:13
ClinT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sygeste søforklaring.
#78(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 13:47
zaioh
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Til grin...
#82(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 14:27
zaioh
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Dobbelt-post, sorry.
#91(Med 1 svar)
18. oktober 2021 kl. 15:09
Patman
På inf vidste de det 100p.
En træner der kalder en 1v2 og CadiaN laver en perfekt rotation på den? Nej fuck af.. CadiaN vidste det..
#100(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 17:24
MoX
Gjorde han næppe, men selvf. gjorde du. 🤪
#94(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 16:19
mesterslagter
Jeg tænker at folk som så meget andet bliver nød til at komme videre, selv HUNDEN skal have mulighed for det. Mange har dummet sig og mange dummer sig stadig - livet handler om at begå fejl, lære af det og komme videre. Lad os håbe alle parter kan det i denne her proces også seerne og tilhængerne. Sandheden er nok at alle på holdet har kendt til det, men ikke direkte opfordret HUNDEN til at gøre det. Det har jo tydeligvis været så etableret et bug at andre hold, deres coaches og helt sikkert også deres spillere som eks. Gambit har kendt til det og brugt det i et vist omfang. Jeg tænker i virkeligheden at skylden ligger hos Valve, som på trods af informationer om det ikke har valgt at gøre noget ved det så længe. Som i så mange andre sportsgrene udnyttes marginalerne, og grænsen for meget man kan rykke netop disse - .derfor det ville næsten være utænkeligt, hvis de her ting ikke blev udnyttet som en del af spillet.

Hehe tænk engang hvis Hunden bare havde taget pengene, lejligheden og bilen ^^ Der vil altid være idioter, som man er nød til at omgås med.

youtube.com/watch?v=S70i1LFa3bI&ab_channel=ThugThe..

Hilsen Mesterslagter (ikke Tromleren)
#95(Med 3 svar)
18. oktober 2021 kl. 16:26
Pingonether
Så korrupt. Gad vide hvor meget Heoric har betalt for at undgå straf, ESIC er til fucking grin.
#105(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 21:06
Patman
Præcis
#107(Med 1 svar)
18. oktober 2021 kl. 21:14
Narky
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
#110(Med 0 svar)
18. oktober 2021 kl. 22:00
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
En sølvpapirshat er en hovedbeklædning?
#114(Med 0 svar)
19. oktober 2021 kl. 11:24
tromlereN
Uheldigt for cs, heldigt for heroic. Utroligt de kom uden om den her ellers ret åbenlyse sag.. :D

Hilsen tromlereN
#115(Med 0 svar)
19. oktober 2021 kl. 12:27
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Man må håbe for hundens familie at han har et godt netværk og gør brug af det, for det kan godt gå galt når man bliver isoleret og lagt for had, specielt af et community man har brugt hele ens voksne liv inden for.
#116(Med 0 svar)
19. oktober 2021 kl. 13:52
Carbon
Jeg skal ikke forsøge at kloge mig hvem, hvad og hvorfor men er der ikke noget helt galt i dette hvis man ser på tidsforløbet i hele denne sag omkring denne Bug.
Altså Hunden, sammen med en masse andre Coaches, findes skyldige i at have udnyttet den bug - det ligger fast. Da det sker vil ingen absolut ingen ved Heroic vil kendes ved, at have nogen form for kendskab til dette og de går alle fri - nu er der minimum 3 på holdet som alligevel kendte til det også da Hunden modtog sin første Ban.
Ledelsen har ved flere lejligheder været ude og sige, at man ikke kan stole på Hunden, da han har løjet og snydt ved flere lejligheder. Er det bare mig der tænker - hmmm er det ikke netop det, som de 3 spillere også har gjort ved, først at påstå de intet kendte til det, til nu at have diskuteret det og sidenhen blevet enige om at det ikke måtte ske mere....... Javel, en har ADHD og Asperger, hvilket jo er trist, men det har vel faktuelt ikke noget at gøre med at de 3 har diskuteret det internt og derfor havde kendskab til det. Hvilket de senere påstår de ikke havde.
Jeg forsøger ikke at tale til Hundes fordel - han må jo tage sin straf, men det er da en underlig tilgang til tingene fra ESIC's side, samt de 3 spillere, som jo alligevel vidste noget, men ikke stod frem da muligheden for lette deres rene hjerter var der.
Sørgelig dag for Heroic, de 3 involverede spillere og deres troværdighed.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.