WOPA VINDER POWER LIGAEN SÆSON 27
LIVE
kroK og co. er nu coach-løse.

Siger farvel til coach

Holdet ligger i øjeblikket helt i bund i POWER Ligaen.

POWER Ligaen-holdet Atlantic skal på jagt efter en ny coach.

Det står klart, efter organisationen torsdag tog afsked med xDPiratManden efter en fælles beslutning.

Jeg skilles fra holdet, fordi at vi fandt ud af, at jeg ikke var det rigtige match. Holdet følte ikke, jeg kunne rykke dem, og jeg følte ikke rigtigt, jeg blev hørt. Derfor blev vi enige om at stoppe samarbejdet, da det ikke gav mening for nogle af os at fortsætte i projektet, fortæller xDPiratManden, der tilføjer:

Jeg er meget taknemmelig for muligheden. Der er ingen dårlige vibes mellem mig og gutterne.

Afskeden kom dog alligevel pludseligt for xDPiratManden, der har været coach for holdet i godt halvanden måned.

Atlantic har tabt tre ud af tre kampe i denne sæson af POWER Ligaen indtil videre, men ifølge xDPiratManden har resultaterne altså ikke været afgørende for, at samarbejdet nu ophører.

Mens Atlantic skal på jagt efter både coach og point, gælder det for xDPiratManden nu om at finde et nyt hold at stå bag.

Jeg er åben for alle tilbud. Jeg tager et par dage, hvor jeg lige kigger på de tilbud, jeg har fået og så vælger ud fra, hvad jeg føler, der er det rigtige for mig fremover.

Atlantic består af:

  • Danmark kroK

  • Danmark Zanto

  • Danmark salazar

  • Danmark oJay

  • Danmark NoProblemGuy

#1(Med 40 svar)
22. september 2022 kl. 22:18
leandr
Tror holdet fandt ud af level 5 faceit nok ikke fatter spillet
#2(Med 32 svar)
22. september 2022 kl. 22:30
TruaXGOD
Jeg er sku ked af at måtte fortælle dig. At lvl 5 faceit ikke har en skid med at gøre om man forstår spillet eller ej.

Faceit er ikke hvad det var for 5 år siden.
Finder man 5 gutter og sætter sig ind i 3 maps. Kan du komme lvl 10 på faceit på igen tid.

Udover dette med han er lvl 5 på faceit. Kan der dog være mange grunde til. Jeg mødte ham dog idag med 4 andre lvl 10er. Hvor han skød fint fra sig.

Men der hvor jeg vil hen. Lvl 5 på faceit kan du ikke give grundlag for om du syntes en person forstår CS eller ej :)
#3(Med 31 svar)
22. september 2022 kl. 22:40
leandr
Det har alt at gøre med om man fatter cs eller ej :D hvis man er level 5 på faceit er der ingen måde man har spillet noget over esea open eller 4. division. average elo på alle hold i 4.div er over level 5 :D. hvis man ikke selv har spillet på et niveau der er nævneværdigt har man jo ingen erfaring at give videre. det er så nemt at komme i level 10 på faceit and det nærmest ikke engang er en achievement mere
#4(Med 2 svar)
22. september 2022 kl. 22:46
Coachdp
Hej leandr

Der er +10 analysts og trænere fra den allerstørste scene, der aldrig har kunne finde ud af spillet. Faceit level har vitterligt INTET sammenhæng med forståelse af spillet. Man kan godt være god coach og være en god spiller. Men det modsatte er så sandelig også tilfældet.
#11(Med 1 svar)
22. september 2022 kl. 23:57
leandr
Selvfølgelig har det dét 👍
Du må gerne nævne bare 5 analyst eller trænere der er level 5 :D
#26(Med 0 svar)
23. september 2022 kl. 11:42
zER0B0y
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Vorborg?
#5(Med 5 svar)
22. september 2022 kl. 22:57
xdpiratmanden
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Hej Leandr, nu er det sådan at jeg både har coachet i esea main og 2. div. Og selv spillet i alle divisioner i power ligaen udover selve ligaen. Så jo der er en måde.

Fortsat god aften!
#7(Med 1 svar)
22. september 2022 kl. 23:42
KeyziN
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det er umuligt, du kan ikke have spillet andet end esea open eller 4.divisionen, du er jo kun lvl 5 på faceit :D

Håber du en dag kommer level 10, så har jeg hørt man unlocker 2.divisionen! Held og lykke
#10(Med 0 svar)
22. september 2022 kl. 23:55
xdpiratmanden
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Haha, det må jeg lige håbe. Troede dog jeg havde unlocket den da jeg vandt den :D
#13(Med 2 svar)
23. september 2022 kl. 00:08
leandr
Hvordan har du coachet esea main uden at være på et roster der har spillet esea main? Du kan jo ikke bruge det hold du lige er blevet kicket fra som eksempel :-)
#14(Med 1 svar)
23. september 2022 kl. 00:19
xdpiratmanden
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Jeg har coachet catchii i 2 sæsoner i esea main. Føler egentlig det er et fint eksempel :p
#15(Med 0 svar)
23. september 2022 kl. 00:20
xdpiratmanden
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Og grunden til det ikke står i history er at jeg ikke har spillet nogle kampe da jeg ikke var spiller :D Dog hvis du går ind på catchii's esea hold kan du se under deres roster history at jeg leavede holdet op til den her sæson :D
#6(Med 1 svar)
22. september 2022 kl. 23:28
HUNDEN
Major deltager
Vundet Dust2 Masters 3 gange
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sashi
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Synes det er en hård udmelding.
Jeg forstår godt din tanke, og trænere der ikke har spil erfaring som semi pro eller pro mangler noget forståelse for nogle bestemte situationer.

De kan dog ligesom alle andre, godt tilegne sig forståelse for counter strike, og blive en rigtig god træner. Det ser man også i sportsverdenen, at der bare er trænere som aldrig har været gode selv til den sportsgren, de nu er blevet træner i.

Selvom han modtager kritik efter kritik fra alle steder, så er peacemaker med sikkerhed et af de klogeste hoveder til forberedelse af CS kampe, hans anti strat er 9 ud af 10 materiale, manden er registreret for 2 CSGO maps.
Det var bare et eksempel på en mand, som nok ville løbe rundt som level 5 på faceit.
#9(Med 0 svar)
22. september 2022 kl. 23:54
leandr
Peacemaker er 2500 elo på faceit :D
#8(Med 3 svar)
22. september 2022 kl. 23:42
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Jeg forstår din pointe - til dels. Der er nogle ting man ikke kan mestre, men man kan sagtens være dygtig til mange aspekter uden at være 4000 elo, tidligere pro eller lignende. Det vigtige her er nok at kende sine styrker og have fokus på, hvor man kan hjælpe.
Man kan godt være dygtig til at læse spillet, til mandskabsbehandling og til at udvikle mennesker/spillere, selvom man ikke nødvendigvis er verdensmester til at spille B-apps på mir.

Uden at vide det med sikkerhed, så tror jeg aldrig vorborg har været level 5 på faceit - og der kan vel ikke være tvivl om at han var og er en dygtig coach!
#12(Med 2 svar)
23. september 2022 kl. 00:02
leandr
1/1000 fatter spillet som level 5 på faceit. Man må have ualmindeligt ringe mechanics hvis man er level 5 efter 4500 kampe :P
#17(Med 0 svar)
23. september 2022 kl. 00:50
FrekaFiskeNN
Hvad har hans mechanics at gøre med hans evne til at være en coach? Hans mechanics har jo absolut intet at gøre med hans evne til at forstå patterns i modstandernes spil, forstå at håndtere synergien på et hold, anti strat modstandere osv. At han så ikke kan ramme et hs har absolut intet at gøre med hans evne til at være coach. Det ligner tydeligvis du savner nationen på Ekstra Bladet, når du sidder og vil modargumentere om en persons evner uden kendskab til den enkelte person.
#21(Med 0 svar)
23. september 2022 kl. 09:09
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Du har sikkert ret. Der er nok også kun 1/1000 lvl5’ere som er coach.
#18(Med 13 svar)
23. september 2022 kl. 08:17
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg antager at din logik fortæller dig at det også gælder andre steder i verden. Fx fodbold, hvor Mourinho, Sven-Goran Eriksson, Andre Villas-Boas og Arsene Wenger (c/p fra random google søgning) aldrig har optrådt på højeste niveau, men alligevel trænede hold fra øverste hylde.

For at trække en tydelig parallel; betyder dét at være træner, ikke at man selv nødvendigvis skal have været på øverste hylde i pågældende spil. Samtidig, så findes der jo et væld af forskellige typer af coaches - præcis som vi så i Astralis hvor ave blev kendt som værende en stille og næsten introvert type, mens trace tales om at være langt mere hands-on og ekstrovert. Nogle trænere trives i 1:1 optimering, det mentale m.m. mens andre er bedst når de, mere eller mindre, styrer slagets gang.

I tilfældet her, kunne det velsagtens handle om at xdpiratmanden ikke var den type de ledte efter, via autoritet eller den retning han gerne ville. Det kan skam også sagtens være at han ikke er dygtig nok til dét niveau, det skal jeg ikke kunne sige - men at påstå det handler om faceit elo er direkte forkert, på samme måde som at tro ens MM rank betyder det fjerneste. Du burde samtidig vide bedre, hvis man ønsker at komme i level 10, så kan man oftest finde nogle kammerater som kan hjælpe en dertil, købe sig til det eller lignende - det giver så absolut ingen mening at tale kompetencer ud fra en gather-baseret platform med elo som reference.
#22(Med 12 svar)
23. september 2022 kl. 09:22
xone
Din sammenligning med fodbold trænere og cs trænere er ikke skide god.

Du skal igennem en masse uddannelse og have licenser for at kunne træne et tophold i fodbold. I CSGO skal du bare kende en, som kender en.
#27(Med 7 svar)
23. september 2022 kl. 11:52
DanskHammer
Sammenligningen er nu fin nok, selvom jeg forstår hvad du mener.

Men toptrænerne der ikke selv har spillet, har jo vundet trofæer ud fra deres visioner om hvordan spillet skal spilles uden at de nødvendigvis selv kunne på øverste hylde som aktive.
Personligt så er det også overdrevet hvor meget man skal have af licenser for at træne et fodboldhold, og forløbet for at få en A-licens indeholder mere udenomsting, end decideret ting til sidelinjen. :)
#28(Med 6 svar)
23. september 2022 kl. 12:44
xone
Min pointe var egentlig også mere at der er uddannelse, og man ikke bare kommer valsende ind fra gaden og bliver f. eks Superliga træner
#30(Med 0 svar)
23. september 2022 kl. 13:00
DanskHammer
Nej enig i det.. Det kræver i hvert fald du er verdensmester i dispensationer..;) haha
#32(Med 4 svar)
23. september 2022 kl. 15:44
xdpiratmanden
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Nu er det også meget normalt at man starter på lavere niveauer og arbejder sig op. Der er jo også en eller anden form for uddannelse og læringsproces i at være på dårligere hold og så arbejde derinde osv
#33(Med 3 svar)
23. september 2022 kl. 16:02
xone
Disse to ting kan på ingen måde sidestilles.

Du får ikke uddannelse af at være startet nede fra og arbejde dig op. Det gør dig sikkert ikke til en dårligere coach,og du lærer sikkert en masse ting og får en masse erfaringer, men du får ikke en uddannelse på papir.
#34(Med 2 svar)
23. september 2022 kl. 16:05
xdpiratmanden
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Nej man lærer 100p ikke det samme. Men det er klart en anden måde at kigge det på!
#35(Med 1 svar)
23. september 2022 kl. 16:19
xone
Kan simpelthen ikke se hvad det har med min oprindelige kommentar at gøre.
#38(Med 0 svar)
24. september 2022 kl. 02:02
leandr
at han ikke formår at fange din pointe fortæller mig egentlig at mit oprindelig statement om hans kompetencer nok passer meget godt 👍
#29(Med 2 svar)
23. september 2022 kl. 12:57
b0ychild
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Arh mate, du glemmer lige DGIs weekendkursus!
#31(Med 1 svar)
23. september 2022 kl. 13:55
xone
Jeg glemmer garanteret også en masse frivillige kursuser afholdt af Børge der er level 2 på faceit, og har en bannet esportal konto for snyd..
#37(Med 0 svar)
23. september 2022 kl. 19:49
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Troede vi var ved at konkludere at faceit-elo ikke betød noget i coach-sammenhæng. I hvert fald ikke nødvendigvis.

:D
#36(Med 0 svar)
23. september 2022 kl. 19:47
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Du har helt ret i licenser m.m. som krav for at træne på øverste hylde - men jeg forestiller mig, trods alt, at du forstår pointen. En træner som Mourinho starter heller ikke som assistent i Barca, men arbejder sig op og tager licenser løbende - i CS-regi er der selvfølgelig ikke licenser (endnu) på samme måde, men det ville også være nogenlunde uhørt at man tager en helt ukendt person ind som coach for et hold på øverste hylde.

Så sammenligningen mener jeg egentligt er nogenlunde, om end den ikke er 1:1 tænker jeg at de fleste forstår tanken bag sammenligningen.
#19(Med 1 svar)
23. september 2022 kl. 08:22
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det er sgu en tåbelig udmelding, dawg.
#40(Med 0 svar)
24. september 2022 kl. 02:13
leandr
ilm
#20(Med 6 svar)
23. september 2022 kl. 08:35
DanskHammer
Du er jo helt slukket hvis du tror at man selv skal være topudøver, for at være en toptræner i elitesport.
Der findes masser af eksempler verden over på dygtige trænere og coaches der aldrig selv kunne være med på det niveau de i stedet kan coache på.
#25(Med 5 svar)
23. september 2022 kl. 11:41
JakobHelms
Vorborg er forøvrigt et godt dansk eksempel fra nyere tid, vel.
#39(Med 4 svar)
24. september 2022 kl. 02:07
leandr
Flames' dokumentar viser egentlig ret tydeligt at Vorborg ikke er inde i det taktiske. Vorborg har desuden været ret højt niveau i LoL, hvilket jo giver ham en kæmpe fordel, og ikke kan sammenlignes med xdpiratmanden
#41(Med 0 svar)
24. september 2022 kl. 04:02
Kristja
Jeg er enig med dig i at xdpiratmanden nok ikke har de fornødne kvalifikationer til at være en online coach for, et godt csgo hold, når han ikke har erfaring fra eget spil i toppen. Med mindre han er et teknisk geni, som har set flere 1000 demoer igennem og lyttet til en masse analytikere. Men så ville han jo nok egne sig bedre, som analytiker.

Hvor en som vorborg har kunne bidrage med meget mere end blot analyse og taktik, eftersom han har haft med flames at gøre fysik og ikke kun online :)

Tror jeg forstår din pointe, trods du får pænt med flame og et utal af interessante sammenligninger 😅
#42(Med 2 svar)
24. september 2022 kl. 09:53
JakobHelms
Ja, præcis som jeg siger. Han er et godt eksempel på en god coach, der ikke er god til at spille spillet. Jeg ved ikke hvorfor du så snakker om hans andre kvalifikationer og ignorerer andre kvalifikationer xdpiratmanden eventuelt måtte have, når det ligesom virker til at gå mod det, du argumenterer for.
#43(Med 1 svar)
24. september 2022 kl. 18:23
leandr
Hvad fanden er det du skriver? XD
#44(Med 0 svar)
24. september 2022 kl. 18:37
JakobHelms
Spejl.
#16(Med 1 svar)
23. september 2022 kl. 00:40
Norup
Leandr tror bare vi siger tak for iaften og gode input fra dig af:)))) Skal vi ik bare sige det :))))
#23(Med 0 svar)
23. september 2022 kl. 11:26
FuskerN
Jo lad os det :)))
#24(Med 0 svar)
23. september 2022 kl. 11:36
Bl0mmen
Den her coaching debat kæmpe LOL

Der er jo vold mange forskellige måder at coache på + det er også forskelligt fra hold til hold for hvad de har brug for som hold.

Nogen har brug for nogen der kan hjælpe med kommunikation. Andre har brug for noget taktiks hjælp. Så er der dem der har bare brug for en voksen/psykolog ish. Der kan holde styr på alt struktur osv. Også er der dem som fx bare har brug for en der kan hjælpe iglen med strats antistrat finde ny ting OSV.
#45(Med 0 svar)
24. september 2022 kl. 21:03
fredl
I sidste ende kommer det vel an på om holdet er tilfreds med den coach de har.

Så længe at at det er et samarbejde som udvikler holdet i den rigtige retning, er det vel det eneste der er vigtigt.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.