device skal ikke spille til majoren i København.

PINLIGT

Vi får ikke Astralis at se i København.

De var ikke med i Rio, de var ikke med i Paris, og de skal ikke med på hjemmebanen i København.

Den første major nogensinde på dansk jord bliver nemlig uden Astralis, som for tredje gang i træk misser majoren.

Fredag tabte holdet den første kamp i Last Chance-kvalifikationen og er dermed endegyldigt ude af kampen om major-billetter til den første CS2-major nogensinde.

Hele kvalifikationen har været som en ond drøm for Astralis, som har tabt til rivalerne Heroic, tabt til gla1ve og ENCE, og samtidig set to andre danske hold gå videre før dem.

Mareridtet fortsatte fredag.

På første map, som var Overpass, virkede det til, at det meste gik Astralis' vej - bare ikke resultatet. Begge pistol- og andenrunder blev vundet, mens danskerne også vandt fire ud af fire clutches, men det var ikke nok. 9 Pandas vandt 13-11 og sendte Astralis ét map fra eliminering.

Man kunne have håbet, at Astralis-stjernerne fandt de sidste procenter frem med ryggen mod muren, men det blev lige omvendt.

På Nuke var der nemlig intet, der fungerede. Sølle otte runder fik blameFs tropper skrabet sig til, inden det var ovre, og 9 Pandas havde spoleret de danske major-drømme.

9 Pandas
2 - 0
Astralis
Alle maps
9 Pandas K - D +/- ADR KAST Rating 2.1
Timur 'clax' Sabirov 35 - 26 +9 82.6 84.4% 1.41
Aleksandr 'glowiing' Matsievich 37 - 36 +1 83.6 75.6% 1.12
Denis 'seized' Kostin 29 - 29 +0 75.7 84.4% 1.11
Daniil 'd1Ledez' Kustov 31 - 29 +2 73.7 80.0% 1.08
Artem 'iDISBALANCE' Egorov 26 - 26 +0 54.2 71.1% 0.90
Astralis K - D +/- ADR KAST Rating 2.1
Danmark Victor 'Staehr' Staehr 34 - 31 +3 85.4 71.1% 1.10
Danmark Benjamin 'blameF' Bremer 29 - 30 -1 75.0 71.1% 1.00
Danmark Nicolai 'device' Reedtz 28 - 34 -6 67.9 75.6% 0.88
Danmark Jakob 'jabbi' Nygaard 28 - 33 -5 62.1 66.7% 0.83
Danmark Martin 'stavn' Lund 22 - 32 -10 56.9 73.3% 0.80
#1(Med 6 svar)
23. februar 2024 kl. 13:57
murph
Blame skal væk, og de bliver nødt til at hente en ny spiller ind som IGL. I min optik skal han ikke engang være almindelig rifler på det hold. Alternativt skal stavn tage over som IGL, og en ny rifler skal hentes ind. Det er så håbløst ringe, at ord nærmest ikke kan beskrive det! Sagde det dengang de signede k0nfig og blame, sagde det da glaive blev smidt ud og står stadig ved det: Astralis bliver aldrig en succes med blame. Ja de også skal have en coach (selvom ruggah ikke kommer til at gøre den store forskel) i men dét lineup burde kunne slå 9P i søvne og uden coach!
#40(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:10
Djoerup13
Enig han skal bare f*ck af
#75(Med 3 svar)
23. februar 2024 kl. 14:26
Mads_Miskat
Sorry men selv om blame er en del af problemet så burde de som du selv skriver kunne slå ikke kun 9Pandas men en stor del af holdene til RMR'en uden et taktisk underlag, det er uden tvivl ikke kun på IGL fronten der mangler det er over hele linjen

Dev1ces tweet tidligere på ugen giver stof til eftertanke, måske er det ikke så fedt at være spiller i Astralis lige pt

BlameF kunne gøre det fint som Riffe han skal bare presses, problemet er bare at de har givet kassen for de andre spillere undtagen staehr som "personligt" jeg hellere ville have på mit hold en BlameF
#91(Med 2 svar)
23. februar 2024 kl. 14:41
murph
Vi kan kun gisne om, hvad der ligger til grund for devices tweet, ligesom vi ikke ved, hvordan stemningen er eller hvordan miljøet på holdet er. Men som nævnt tidligere, er det efterhånden soleklart, at intet fungerer lige nu; hvad end det er synergi, individuelle niveauer, rollefordeling etc. Alt dette er, især uden coach, noget som Blame, som IGL, har ansvaret for, hvilket han har forsømt i allerhøjeste grad.

Selv som rifler, er jeg overbevist om, at staehr ville outperforme blame - og han har endda slugt kamelen, og gået på kompromis med sin rolle og tilpasset sig. Blame derimod fungerer kun i én specifik rolle. En rolle, der er afhængig af 4 spillere, som spiller på Blames præmisser. En rolle, der kræver komplet frihed til Blame på bekostning af resten af holdet. Sådan har det været hele hans karriere.
#105(Med 1 svar)
23. februar 2024 kl. 15:08
Mads_Miskat
100% der kan være mange grunde til Dev1ce ikke føler glæden ved spillet, han har altid været lidt on/off har han ikke? Undtagen lige i Astralis storhedstid, men det var også bare et hold man kunne se nød at spille sammen

Blamer har været på andre roller hvor han har fungeret fint, problemet er at han får førstevalg på rollen og hvis han ikke vil give den fra sig så er jeg helt enig i at han skal ud, men synes han får alt for meget hate i forholdet til hvor god han er mekanisk

Lige pt outperformer Staehr dem alle sammen, det jeg mente var at de skifter ikke deres "stjernespillere" som de har betalt kassen for, Blamer er på kontrakt til slut 2025, jeg tror det kommer til at handle om hvem er Staehr og Blamer hvis kontrakt udløber først, medmindre Dev1ce vælger at kalde det quits og de smider Stavn på AWPeteren, jeg mindedes at han plejede at være rimelig dygtig

Tror Blamer ville fungere på et metodisk hold hvor han fik tid til at være "passiv", problemet er at Stavn og Jabbi er "kaos spillere" synes jeg så at det blev kaldt*, det var hele Heroic og der fungerer hverken en spiller som Blamer eller Dev1ce som begge er afhængige af den langsomme taktiske spillestil, dernæst tror jeg ikke personligt på blamer er taktisk dygtig nok til at IGL på den måde

Jeg spåede også at dette Astralis lineup ikke ville føre til noget da de signede Stabbi, sammenlignede dem med C9 og fik hø for det herinde, lige indtil videre ligner det at jeg fik ret

Både Cloud9 og Astralis har på papiret nogle af de bedste spillere fra deres land, men spillere som ikke fungerer sammen, dens slags tager tid... Den slags tager rigtig lang tid, det kræver at spillere er villige til at ofre sig "f.eks blamef", det kræver at man prøver sig frem, jeg tror bare ikke at Astralis har et år til at finde sig på plads før deres management river stikket på en spiller og det kunne godt tænkes at Blamer er ham der ryger, omend jeg ikke er sikker på han er det rigtige valg hvis Stavn fortsætter med at underperforme, der skal ske et eller andet på hans front for han er købt ind som en spiller der kan vinde matches når resten af holdet ikke dukker op, men det kræver at han selv beslutter sig for at vise sig på serveren.
#146(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 20:48
murph
"Blamer har været på andre roller hvor han har fungeret fint, problemet er at han får førstevalg på rollen og hvis han ikke vil give den fra sig så er jeg helt enig i at han skal ud, men synes han får alt for meget hate i forholdet til hvor god han er mekanisk"

Det ændrer ikke på, at han har en spillestil, som trives på bekostning af de fire andre på holdet, hvorfor det aldrig er mundet ud i noget nævneværdigt. Han spiller langsomt og er utrolig forudsigelig.

----

"Lige pt outperformer Staehr dem alle sammen, det jeg mente var at de skifter ikke deres "stjernespillere" som de har betalt kassen for, Blamer er på kontrakt til slut 2025,"

Men måske er det også på tide, at Astralis begynder at tænke ud af boksen, og ikke nødvendigvis træffer sådan en beslutning på baggrund af kontraktlængde. Blame er snart 27 år og har stadig ikke udrettet noget stort i cs. Staehr er 20 år og har fremtiden foran sig! Ikke nok med, at staehr outperformede dem alle, så er han også den, som måtte ofre sin rolle - hvilket han bare har taget i stiv arm!

----

"Både Cloud9 og Astralis har på papiret nogle af de bedste spillere fra deres land, men spillere som ikke fungerer sammen, dens slags tager tid... Den slags tager rigtig lang tid, det kræver at spillere er villige til at ofre sig "f.eks blamef", det kræver at man prøver sig frem"

Men det er vitterligt ikke det, det handler om nu. Succeskriteriet er jo latterlig lavt. Vi snakker om, at de ikke har kvalificeret sig til majoren - det er altså ikke pga manglende trofæer. De havner i den lette RMR gruppe, og formår ikke at sig sikkert videre, og taber dernæst deres LCQ 2-0 mod 9 Pandas.....

Det har set hæsligt ud i 2 måneder jo, og på intet tidspunkt har vi set nogen form for opadgående kurve - tværtimod.
#137(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 17:16
Gilborg
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Har aldrig brudt mig om den signing, glad for der er nogle som er enige i det. Han er og forbliver en meget passiv lurker, som ikke tager den nødvendige plads. Hvilket passer fint til tier2, men ikke hvad man skal bruge på tier 1 scenen som IGL. Jeg ser meget cs ligesom fodbold, det hjælper ikke at have en masse stjernespillere. FaZe prøvede det med deres tidligere superlineup, hvilket ikke gik.

3 stjerne spillere - legendariske Astralis lineup.
Device - stjerne
Dupreeh - stjerne
Magisk - halv/stjerne
Xyp9x - Support
Glaive - support.

Præcis det samme på Virtus pro nuværende
Jame - stjerne
Fame - stjerne
Flit - Stjerne
n0rb3r7 - support
Mir - support

gyazo.com/b591a860588bbdab3f45f3dc76cecae1
gyazo.com/68fca5c000af43ca5af02718f20df7c5
gyazo.com/e3ab9553f3b128d53427f3b5bab544ab
#2(Med 1 svar)
23. februar 2024 kl. 14:01
herkuladedrik
14 mio. kr. for det her
hltv.org/stats/players/matches/17956/jabbi?startDa..

hltv.org/stats/players/matches/10994/stavn?startDa..

Nu losser du lige dig selv i røven, blame, og finder ud af, hvordan du kan skabe de bedste rammer for dine spillere, hvis du af uransagelige årsager ikke bliver smidt fra posten inden.
#79(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:27
Mads_Miskat
Det er jo ikke kun Blamers job, de skulle gerne have en coach til det og det har de ikke rigtig pt*
#3(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:11
_Jeppe_
kæft en joke hahaha
simpelthen for ringe.

dyreste flop nogensinde :D
#4(Med 8 svar)
23. februar 2024 kl. 13:57
Hunt
Ecstatic>Astralis
#6(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 13:58
fredl
Hard to argue
#7(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 13:58
Justesen
+1
#9(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 13:59
herkuladedrik
Ja, tydeligvis.
#38(Med 2 svar)
23. februar 2024 kl. 14:09
JustaRadom0ldDude
Jeg syntes det er alt for simpelt og jeg vil slet ikke pille noget fra Ecstatic, men dette Astralis hold bør kunne præstere meget mere.
#50(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:13
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Lige netop: bør.

Faktum er, at det gør de ikke. Langt fra tværtimod.

Ecstatic har præsteret væsentligt over Astralis’ niveau til RMR, og de er et bedre hold pt.
#53(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:15
Hunt
På papiret sure, men deres niveau på serveren? Nej.
#54(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:15
zypath
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
med den her form, enig
#124(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 16:06
Unlucky-Luke
ja det har vi jo sort på hvidt pt. xD
#5(Med 1 svar)
23. februar 2024 kl. 13:58
NikoHeiseN
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
#144(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 19:54
nic0w
hvorfor klikkede jeg xD
#8(Med 2 svar)
23. februar 2024 kl. 13:58
SEBM1337
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Ufatteligt forfærdeligt.

Sidenote:
Jabbi og Stavn fist bumpede ikke nogle fra Astralis? Eller missede de lige præcist det med kameraet?
#13(Med 1 svar)
23. februar 2024 kl. 13:59
herkuladedrik
Jo, de gjorde :). Der var hvert fald et eller flere klip, hvor jeg så stavn fistbumpe.
#26(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:05
SEBM1337
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Ok my bad
#10(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 13:59
empyreaN
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Ecstatic >
#11(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 13:59
OoO
Kæmpe joke…
#12(Med 2 svar)
23. februar 2024 kl. 13:59
MB-J
Gad vide om organisationen overlever økonomisk at misse 3. Major i streg
#16(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:00
herkuladedrik
De har jo nok en god sjat penge fra LEC-slottet
#108(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 15:06
drJohansen
Deres budgetter burde ikke have nogen form for relation til major deltagelse, det er jo mange år siden der var nogle poster relateret til det. :)
#14(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:00
panzerlas
Hvis man skal se på det positive så kan det da ikke blive værre!
#17(Med 13 svar)
23. februar 2024 kl. 14:03
bimse
Hunt kaldte den, og der må man sgu bare give ham ret. Det er forfærdeligt. Håber sgu, at Astralis går konkurs - jeg har set nok.

- Derudover, staehr, du er en fucking konge. Det er fandme ikke din skyld, at alle dem, der skulle være bedre end dig, er elendige.
#22(Med 10 svar)
23. februar 2024 kl. 14:04
n0bodi
Hvad i alverden er det for noget ævl at skrive?? Hvorfor ønske at virksomheden går konkurs?? Der er så mange mennesker ansat i virksomheden, som så bliver arbejdsløse.. Ja de spiller som en pose nødder, men kom nu lidt...
#43(Med 9 svar)
23. februar 2024 kl. 14:13
bimse
De har vitterligt brugt 14 millioner kroner på Stavn og Jabbi, der slet ikke leverer varen. Nej, jeg har ikke tabt nogen penge på Astralis. Jeg har været die hard fan, siden de vandt deres første major. Men når man, med det her hold, ikke kan kvalle til en major, og derudover ikke kvaller til 3. major i streg, så må nok være nok.

Der er så mange problemer, der leder til det her. Man kan jo ikke blive ved med at skyde skylde på, at spillerne er "presset". G2 og FaZe har ligeså stort forventningspres, men de leverer stadig varen. Man kan ikke være i gamet, hvis ikke man kan klare presset. Det er jo direkte pinligt at ryge ud i major LCQ til fucking 9Pandas, når man har et hold bestående af 4 top20 spillere. Jeg har aldrig set noget lignende - hvortil Astralis ikke har leveret noget i flere år, hvilket betyder, at de mister sponsorer og dermed penge --> hvilket i sidste ende resulterer i en konkurs. Især, når man ikke kvaller til det ene event, der giver dem nogen penge tilbage (sidste år fik holdende 4.5 millioner dollars, bare for at være med)

Hertil, hvor pinligt er det så lige, at det er Staehr, der er 19 år gammel, der skal tage post-game interview. Hvor fanden er BlameF og Device henne her? Det er sgu for latterligt at se på.
#64(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:19
n0bodi
Ja de har brugt mange penge på 2 spillere der ikke leverer, ja de spiller virkelig dårligt. Jeg er enig der ikke er nogen undskyldninger for at de spiller så dårligt, de har vel næsten de bedste forudsætninger (målt på medarbejdere, der kan hjælpe med at gøre deres job nemmere) men det lykkes bare ikke..

Men stadig som "die hard" fan at ønske de går konkurs, det er for mig lidt sørgeligt at komme med.. jeg ved det er træls de er så ringe, og jeg er også kæmpe træt af de ikke er bedre, men ønsker da aldrig noget ondt for dem.
#92(Med 5 svar)
23. februar 2024 kl. 14:42
mufcdk1974
Tror du den danske CS scene har bedre af Astralis får succes eller bedre af Astralis går konkurs?
Det står hævet over enhver tvivl, Astralis som org har fejlet noget så grusomt siden deres velmagtsdage både udenfor serveren og inde på serveres. Det kan simpelthen ikke diskuteres længere, punktum.

Men når det er sagt, er Astralis stadig det med afstand største esports brand herhjemme, det er stadig den org og nærmest kun dem, som bliver skrevet om i mainstream medierne - det er vigtigt for sponsorer - og det er den org som langt, langt de fleste spillere stræber efter at repræsentere.
Som scene er et stærkt Astralis bedre end uden Astralis, man skal være ekstrem stor Astralis hater for at påstå andet.

Fra min stol bakser hele organisationen med at genopfinde en identitet og en strategi som virker.

Og nå ja, som jeg skrev i december, de burde gøre alt i deres magt for at overtale karrigan og ja jeg ved godt, hvad han selv har udtalt men der er ofte ikke altid sammenhæng mellem medier udtalelser og realiteter.
#100(Med 4 svar)
23. februar 2024 kl. 14:52
bimse
Astralis har ikke haft succes i 4 år +

Derudover synes jeg, at du skriver meget "er det største brand" - jeg tror, at du bliver nødt til at pakke fortiden bag dig, for ja, de er det største brand. Men jeg ved ikke, om du nogensinde har tjekket sociale medier, fordi Astralis er nok en af de mest hadet organisationer i esports-scenen, og når man så henter et så vanvittigt pakket og dyrt hold OG stadig ikke leverer, så mister man fanbasen mere og mere, for hver turnering, det går dårligt i. Og jeg tror, at det her er det sidste strå for rigtig mange Astralis fans, når man ikke kvaller i den vigtigste turnering i hele organisationens liv.

Derudover skriver du karrigan, hvorfor skulle han nogensinde tage til Astralis? Det samme med alle, der har foreslået Hooxi? Der er ikke den samme "tone" bag at tage til Astralis mere. Orgen er ikke, hvad den var engang. De har ikke vundet noget i, hvad der føles som årtier.
#109(Med 3 svar)
23. februar 2024 kl. 15:07
mufcdk1974
Nu skal jeg præcisere for dig så også du er med.
Astralis er med længder det største DANSKE esports brand - læg mærke til i mit 1. indlæg, jeg skrev den danske CS scene - det kan simpelthen ikke diskuteres. Antallet af SoMe følgere, seertal på streaming og TV2, omsætning, medieomtale osv osv. Ingen i Danmark når dem til sokkeholderne.
Det er fløjtende ligegyldigt, at de hadet af mange, det er Real Madrid også, derfor er de stadig en af verdens største fodboldklubber.

Men du svarer ikke på mit spørgsmål så jeg prøver igen.

Tror du den DANSKE CS scene har det bedre med Astralis eller et Astralis som er gået konkurs (som jo hvad du skrev du ønsker)?
#110(Med 1 svar)
23. februar 2024 kl. 15:13
bimse
Nu skal jeg prøve at præcisere det for dig, så du også er med. Det handler jo ikke om, hvad den danske scene vil have, men om en organisation kan køre rundt. Hvilket tydeligvis bliver langt sværere, når man mister utallige penge måned efter måned, fordi man ikke leverer nogen resultater i det eneste spil, som organisationen har tilbage.
#112(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 15:27
mufcdk1974
Du nægter simpelthen at svare på et ellers simpelt spørgsmål. Ohh well.
Min pointe er ikke økonomi - så længe nogen gider blive ved med at smide penge efter Astralis går de ikke konkurs - men at den danske CS har det markant bedre med Astralis end uden.
Jeg tør godt vove den påstand at ejerne af Sashi, Preasy, Masonic m.fl alle entydig vil svare ja til, at det er bedst for DK at Astralis eksisterer.

Er du enig eller uenig?
#155(Med 0 svar)
24. februar 2024 kl. 10:49
BEDST
Problemet er bare, at der er flere som ser et vilkårligt afsnit af den store bagedyst i Danmark end der er globale seere til fx en finale i katowice : ) Det er fuldstændig umuligt at bygge en kommerciel bæredygtig forretning op omkring cs - men det er selvfølgelig en anden snak.

Jeg er selv lidt splittet må jeg indrømme. Jeg synes der er så mange dårlige historier som udvander Astralis som Brand - så jeg kunne faktisk godt se, at en afvikling af Astralis også ville bidrage positivt til den danske scene og den internationale opfattelse heraf (tillid hertil) : ]
#135(Med 1 svar)
23. februar 2024 kl. 16:45
grand
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Nu arbejder jeg hos Microsoft. De bruger MILLIARDER på pis og papir. Skal de også gå konkurs?
#156(Med 0 svar)
24. februar 2024 kl. 10:50
BEDST
hvad er det for et eksempel?
#30(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:06
mamas
Du lyder som en der har tabt hele din formue på et odds xDDDDD
#127(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 16:09
Unlucky-Luke
sikke da en gang lort at lukke ud. så alle hold der gør det dårligt eller taber for meget til din smag de skal bare gå konkurs? hvorfor? stop med at følge dem? har du et hold du holder med så glæd dig over de er bedre? hvorfor bare være en toxic bot?
håber du mister din internet forbindelse xD
#18(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:01
dtt
Hahahaha 14 mill også den slags præstation...
Bliver ikke sjovt når franchise ligaerne er væk
#19(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:01
olsen225
eneste lyspunkt at staehr viste sig godt frem
#20(Med 1 svar)
23. februar 2024 kl. 14:03
Awwdor
Måske Ruggah stadig kan nå at bakke ud af den kontrakt
#44(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:11
Kay
Omvendt - kan han nærmest kun skabe resultater fra nu af ;-) ..
#21(Med 5 svar)
23. februar 2024 kl. 14:03
mad0
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Hvem er I fare for at blive skiftet ud? For mig var Staehr den eneste gode denne turnering.
#25(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:04
LemieuX
Burde være BlameF
#46(Med 3 svar)
23. februar 2024 kl. 14:12
zypath
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Synes klart der mangler lederskab. Blame er en god lurker, men hans filosofi som IGL fungerer ikke - i hvert fald hvis man ser ude fra.
Jeg kunne godt se at Device selv smutte og finde på noget andet at lave, for han virker ikke som en der er klar til at gå igennem sådan en omgang igen. Så kunne man få en rigtig IGL ind og prøve at beholde Blame, prøve stavn som AWP, men ellers synes jeg klart at det er tid for at at blame finder et hold hvor han kan fokusere på sit lurk.
Eller måske Stavn ud, men det virker bare ikke realistisk når man lige har brugt så mange penge.
#60(Med 2 svar)
23. februar 2024 kl. 14:17
Hunt
Hvor tænker du device skal hen? For det er nok ikke et toptop hold, preasy?
#63(Med 1 svar)
23. februar 2024 kl. 14:19
zypath
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Færdig med CS. I dokumentaren nævnte han flere gange at han skulle føle det var sjovt at spille CS - jeg tror der går lang tid før han synes det er sjovt, og det virker ikke til at han mentalt kan klare presset.

Dermed ikke at jeg håber det sker, for det ville være et kæmpe tab for scenen.
#68(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:20
Hunt
Enig, det bliver næppe nemmere noget andet sted.
#23(Med 13 svar)
23. februar 2024 kl. 14:04
Thuumes
Blamef er en gudsbenådet cs spiller. men ikke en rendyrket igl. og det kan fanmde ses... han vil hellere sætte sig selv op til kills. frem for stavn som havde hans roller i heroic.... synes stadig blamef skal have chancen som ren riffler.. og hente en igl istedet for sthear. de er alllt for bange for at spille offensivt.. alt for nemme at læse.

det her er abselut pinligt..
#37(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:07
herkuladedrik
Synes absolut ikke, at Staehr er den spiller, der skal fravælges.
#39(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:09
_Jeppe_
De skal da for guds skyld ikke fjerne den eneste spiller på holdet, der dur til noget, undskyld mig.

Håbløs performance fra de 4 "stjerner." De kan på ingen måde tillade sig at fjerne staehr oven på det her.
Medier kommer efter dem. Sponsere gider ikke mere. Holdet kan aldrig føle sig sikre. Endeløs spiral

Man bliver nødt til at tage fat om roden på problemet, også løse det i stedet for at sige -(hvem end der blev kastet færrest penge efter)
#45(Med 1 svar)
23. februar 2024 kl. 14:12
Sapusj
Jeg er enig, men synes ikke at Staehr skal væk. Han er næsten den eneste der spiller ordentligt. Men der er bare ikke andre man rigtig kan smide væk...
#77(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:27
Thuumes
er enig med jer i at staehr har spillet bedst til det her event. men ser stadig blamef som en bedre spiller langsigtet som rifler.
#52(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:14
n0bodi
Jeg føler bare blame har haft chancen som rifler, synets simpelthen ikke han fungerer hverken som igl eller da han var rifler, folk brokkede sig jo over han baitede og ikke gav nok af sig selv, det er blevet lidt bedre efter han blev igl, men stadig ikke nok til at ville hjælpe holdet.

Staerh er da absolut den eneste der tilnærmelsesvis kan være sin indsats bekendt i de kampe her, manden spiller alle de svære positioner og klare sig egentlig godt, når man tænker over hvor skidt det ser ud med de 4 andre.
#65(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:19
Mads_Miskat
Staehr er den spiller som har gjort det bedst på det hold til rmr er han ikke?
#76(Med 3 svar)
23. februar 2024 kl. 14:25
murph
Statistisk er blame god, men kigger man videre ind i de stats, er blame måske en af de mest overvurderede spillere. Hvis blame forbliver på holdet som rifler, og staehr bliver syndebukken, er jeg ligesom mange andre herinde færdige med den org.
#86(Med 2 svar)
23. februar 2024 kl. 14:38
Thuumes
synes problemet ligger i at, blamef aldrig har været den rette igl. det tydeligt at se, at astralis er alt for nemme at læse. dårlige beslutninger osv fra blamef. stakker sites på underlige tidspunkter midround.. synes det er ærgeligt at basere staher som bedre end blamef på dette event. det må jeg bare sige.
#93(Med 1 svar)
23. februar 2024 kl. 14:45
murph
Tror simpelthen ikke vi har set de samme kampe ;)

Se mit svar dust2.dk/nyheder/45090/pinligt#r91

Det er ikke kun Blame som IGL, der er problemet, men Blame som spiller på dette hold.
#139(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 18:02
Thuumes
Hmmm. Kigger man tilbage i tiden, carryed blamef holdet. Er enig at blamef har stavns gamle roller, men det betyder jo ikke at det er okay, at stavn leverer en 0.81 imod pandas.

Kan godt være jeg står alene med, at blamef uden tvivl skal have en chance som rifler. Under en rigtig igl. Samt hele holdet.
Ser bare ikke sthear som en bedre spiller over et helt år, en blamef 😅 men høre hvad du siger
#101(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:51
cellar32k
Enig. De kan håbe på G2 fumler fuldstændigt så de kan hente hooxi. Synes også han fortjener at være riffel en periode, men igl dur ikke. Device har også lignet en der er færdig.
#116(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 15:47
zaioh
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jeg tror ikke du kommer videre med blamef på holdet. Han har alt for meget at skulle have sagt, og er simpelthen ikke en holdspiller. Hvad har han vundet af titler vs andre topspillere på HLTV top 20?

Der mangler en humørspreder der ikke skaber en toxic stemning (som var det indtryk man fik af deres doku). Hooxi tror jeg ville være fantastisk på det her Astralis hold.
#129(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 16:14
Unlucky-Luke
WHAT? har du aldrig set deres kampe?
staehr har gjort det vanvittig godt og er absolut ikke problemet.
#24(Med 1 svar)
23. februar 2024 kl. 14:04
JakobHelms
Den var død lige så snart 9Pandas valgte Nuke - for når det er et map de er 1-6 på de sidste 3 måneder og hvor de plejer at tabe til hold der er meget værre end Astralis på papiret er, så ved man, at de har lagt det nødvendige arbejde for at slå Astralis på sådan et map.

Ikke et ondt ord til r0nic, men det gør det bare så tydeligt at Astralis ikke har samme styrker når det reelt kommer til at forberede sig. Jeg håber virkelig at ruggah kan have en positiv effekt der, og måske forvandle de 5 på papiret gode spillere her til noget der ligner et egentligt hold, men det kræver nok også en anden IGL, og nogen der kan skabe en positiv stemning på holdet, også når man står med ryggen mod muren.
#59(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:17
murph
Det her "eventyr" starter og slutter ved BlameF. Størstedelen af ansvaret ligger på hans skuldre, især taget i betragtning af de seneste års rosterbevægelser.

80% af arbejdet er at skabe synergi, forberede, analysere (både modstandere men i særdeleshed sig selv) og forbedre sig, udvinde og udnytte de bedste facetter ved sine spillere og derved istandsætte det bedst mulige hold ud fra en simpel CBA. Intet af dette har Blame formået at udrette på tilfredsstillende vis. Majoriteten af deres vundne runder, er skabt ud af individuelle highlights eller gamblestacke, og på ingen måde på baggrund af midgame adjustments eller flot forberedt teamwork - i modsætning til 9P, som vandt så mange runder alene ved at "sætte" hinanden op.

Hvis ikke organisationen fjerner ham (som minimum fra IGL posten), så er alt håb om et genfødt Astralis dødt.
#27(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:05
zaioh
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Puha de blev godt nok skolet af et russisk hold der havde forberedt sig i stedet for at spille 13 timers faceit om dagen.
#28(Med 13 svar)
23. februar 2024 kl. 14:09
SEBM1337
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Staehr er så fucking stor at flyve til interviewet.

Blame. Devve. Stavn. Jabbi.

Han spiller bedre end alle sammen.

Og tager exit interviewet selv.

Fandme mandfolk.

EDIT:
Det værste er, at laver de en udskiftning, er det så typisk at slippe den ''billigste'' spiller / den mest ''åbenlyse'' udfra navnet. Og jeg ville fucking ikke undre mig, at de smed ham af. Hvis det sker, er jeg fuldstændig done med den org.
#31(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:06
olsen225
det er fedt han gør det den eneste med nosser på holdet
#32(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:06
Hunt
+1 Den største mand på holdet der stiller op og siger det ærligt som det er.
#35(Med 7 svar)
23. februar 2024 kl. 14:07
mad0
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Jeg tænkte det samme :D Ret svagt, at det ikke er en af de mere erfarne, der tager sådan et interview
#42(Med 6 svar)
23. februar 2024 kl. 14:11
JakobHelms
Ja, enig - jeg synes det er fair nok, at det ikke er device, men BlameF bør stå op og tage den der.
#49(Med 3 svar)
23. februar 2024 kl. 14:13
mad0
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Det skulle bare være alle andre end Staehr imo. De andre fire er top 20-spillere og har års erfaring, og så sender man Staehr til det...

Men i det mindste får vi Heroic og ECSTATIC at se!
#72(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:22
JakobHelms
Jeg synes det ville være at kaste jabbi og stavn for løverne at sætte dem til det. Jeg synes også at det mindst burde være Staehr, men egentlig synes jeg bare, at det er BlameF der er det reelt oplagte valg til at tage sig af den der.
#74(Med 1 svar)
23. februar 2024 kl. 14:22
murph
Jeg tænker, at det egentlig har været en "nogen, der melder sig frivilligt til interview"-situation. Men ikke desto mindre skal en leder gå ind og sige, at det slet ikke skal være til diskussion, og at han som IGL selvsagt tager det taberinterview.
#130(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 16:25
mad0
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Kan sagtens ske, det var sådan. Og enig!
#62(Med 1 svar)
23. februar 2024 kl. 14:19
majez
Dev1ce og blameF skal da være de første til at tage sådan en. Hvorfor skal dev1ce skånes? Han er fandeme den mest erfarne og nok den der sluger de fleste penge på holdet. Han virker ekstremt svag mentalt ofte, desværre....
#71(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:21
JakobHelms
Den ene er IGL, den anden er AWPer man har hentet ind velvidende at han er mentalt presset. Ja, det er ikke længere tilbage der hvor han er nødt til at springe første turnering over og skal køres ind, men der ved Astralis reelt også, hvad de har fået.

Jeg synes at det er utroligt meget mere oplagt at det er BlameF der gør det. Jeg tror godt, jeg kunne synes, at device er nummer to i rækken, men det er langt mere oplagt at BlameF som holdets de facto leder rejser sig og tager den.
#36(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:07
zypath
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Kæmpe +1
#41(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:10
aGk
Dust2TV sub
Stærk af staehr at tage interview, men fandme også svagt af de etablerede Astralis-gutter. Der er ikke nogen der tør tage noget som helst ansvar for deres præstation.
#69(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:21
murph
Jep, husker tydeligt glaive, der stillede op til interview efter de missede den sidste CSGO major, og hvordan han tog ansvaret!
#29(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:07
Galaxy_Surfer
Det siger igen meget om, efter min mening, hvordan et sammentømret hold, med spillere der ofre sig for teamets bedste er undervurderet! Kun få hold kan lykkedes med 5 stjerner
#33(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:07
zypath
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Virkelig trist at se på, en forfærdelig omgang CS :( Som flere skriver, eneste rigtige lyspunkt var Staehr.
#34(Med 5 svar)
23. februar 2024 kl. 14:07
Sapusj
Kan nogen fortælle mig hvad der faktisk foregår? Det må være mangel på en rigtig coach, ikke? For ellers er der ingen undskyldning.
#55(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:16
_Jeppe_
der foregår i hvert fald mere end det
#61(Med 1 svar)
23. februar 2024 kl. 14:17
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Hvis man sidder med opskriften, kan man nok score et flot konsulenthonorar hos Astralis ;-) Måske er det coachen, men ECSTATIC havde jo heller ikke en rendyrket coach med, så det kan jo lade sig gøre. Også lidt hårdt at give R0nic skylden imo, uden jeg på nogen måde ved, hvad der er galt med det her lineup.
#82(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:32
Sapusj
Jeg synes da også helt bestemt at R0nic har gjort et godt stykke arbejde, men jeg tror også at det er langt nemmere at give noget ro på holdet, når det pludselig går dårligt, hvis man er en mere afprøvet coach. Det håber jeg ruggah kan give. For der er noget mærkeligt psykisk der ikke fungerer.
#83(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:33
casle
Dansktoppen
Major deltager
Gaimin Gladiators
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det kan umuligt være r0nic skyld i hvert fald.
#90(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:40
antuzul
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Tænker mere det relaterer sig til dette som pita tweeter: x.com/pitaCSGO/status/1761014567033803175?s=20

De har jo prøvet at skifte coaches et utal af gange efterhånden.
#47(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:16
odens
EDIT

Det er skandaløst at de såkaldte stjerner og kaptajnen sender rookien Stæhr ud til det "taber interview" - Ja han gjorde det godt, men altså synes det fortæller lidt om hvor det hold er og formatet på dem
#48(Med 2 svar)
23. februar 2024 kl. 14:13
Djoerup13
Blame skal sgu tage ansvar nu. Han er det værste der sket for dansk counter strike
#57(Med 1 svar)
23. februar 2024 kl. 14:16
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
BlueFox kan ikke finde en passende grimasse lige nu.
#117(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 15:50
zaioh
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Haha :D
#51(Med 2 svar)
23. februar 2024 kl. 14:14
TheJyde
Hvade ikke set den komme 😳😳 tænker også de skal hjem og snakke lidt inden næste turnering er mest bange for at device snart er ude igen med det han skriver på x
#66(Med 1 svar)
23. februar 2024 kl. 14:19
panzerlas
Det tror jeg ikke du skal være bange for! Det ville nok styrke holdet i virkeligheden.
Som jeg sagde da de annoncerede ham tilbage, "få et frisk ungt talent ind og byg om det".
#80(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:28
TheJyde
Måske det er svært at sige man kan da håbe 🙂
#56(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:17
_Jeppe_
det ikke kun mangel på coach., der skaber det her fis. er det også nterne problemer? dårlig kemi? Blame dårlig IGL? Devve udbrændt, som bidrager til dårlig stemning? Stavn og jabbi fortryder deres valg? Rolle clashes? eller er det en god blanding?

hvis
-blame
-devve
+ hvem?
#58(Med 1 svar)
23. februar 2024 kl. 14:17
BEDST
Vildt nok at misse den vigtigste turnering nogensinde - et modigt træk kunne være at lukke ned for cs divisionen i Astralis.
#67(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:20
panzerlas
Nok snarere et klogt træk
#70(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:21
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det er godt nok øv, at Astralis ikke er til major på hjemmebane. Anyway, vi ser frem til at levere den største dækning, vi nogensinde har lavet af en enkelt turnering, med fokus på ECSTATIC, Heroic og alle de danske spillere, som også er med.
#73(Med 2 svar)
23. februar 2024 kl. 14:22
JustaRadom0ldDude
Jeg deler ikke folks begejstring for Staehr... roller og samspil er så afgørende.
Taktisk på T siden ser utrolig svag ud og IGL skal være så skarp baseret på gode reads
#89(Med 1 svar)
23. februar 2024 kl. 14:39
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Mener du blameF?

Staehr er vel den, der har mindst ansvar på holdet for roller, samspil, taktik og reads.
#98(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:50
JustaRadom0ldDude
Alle spillere har et ansvar for holdets performance
#78(Med 1 svar)
23. februar 2024 kl. 14:27
zad9
Holy shit. Det er fandme for dårligt det der.
Jeg er normalt vildt glad for BlameF, da hans - imo - riffle evner nærmest er unmatched, MEN nu har han haft rigeligt med tid til at få stablet et system på benene som igl og man må bare konstatere at det virker altså ikke. Uanset hvad der ellers er af problemer på holdet, så falder den tilbage på ham. Det er på tide han tager noget ansvar.

Så gerne Karrigan som IGL men glhf med at få ham, ved ikke hvem man ellers ville kunne hente ind som igl.
De mangler én, som har gode lederskabsevner, som kan sætte de andre op og ikke bare sig selv, synes tit at det virker som om at de ikke ved hvad de skal i runderne, ligner fandme nogle gange et nytopstartet level 1 hold altså wtf.

Off topic, uanset hvem af de danske man holder med, så håbee jeg godt nok at alle lige giver den en skalle med at give god support til de andre vi har med til majoren. Lad os for fanden da hive en dansk sejr hjem igen.
#96(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:47
Boring
evt. patti
#81(Med 13 svar)
23. februar 2024 kl. 14:33
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Utroligt folk snakker om alle på Astralis blame devve stavn

Alligevel er der ingen der nævner hvor ufatteligt ringe Jabbi var til at spille sammen med.. ja.. bare EN af de spillere, han alene er skyld i utal af 2v1 blev smidt, gennem hele major kvallen.

Når han skal peeke gemmer han sig, og så skaber det en 1v1 situation. Han gør det end da når de skal prøve at entry fx. På vertigo. Trækker han sig bare fra duellerne istedet for at blive traded 🤦 så render han rundt med low hp og ham der prøver at hjælpe/trade ham bliver skudt istedet. Fordi han bailer..

Simpelthen det værste samspil jeg har set. Jeg sagde det allerede dengang i flames og det er tydeligt ikke blevet bedre. Han havde også kæmpe problemer med det i heroic, men der tænker jeg cadian nok har styret og råbt han skulle peeke.

Dum beslutning gang på gang fra hans side. Trækker sig også dumt fra sites osv. Simpelthen ikke god nok til hans beslutninger. Og de sidste par dage har hans aim også failet ham, så står man med en spiller der intet giver på holdet.
#88(Med 4 svar)
23. februar 2024 kl. 14:38
Hunt
Så må blame jo steppe op og styre hans hold?

Når man har så gode spillere omkring sig, men stadig formår at få dem allesammen til at spille som en bunke lort, så må man også se på lederen på holdet..
#119(Med 3 svar)
23. februar 2024 kl. 15:53
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Som jeg skriver. Den falder på at blame ikke er en igl der individuelt micro manager spillerne, det skal de være gode nok til selv at styre og det har jeg ALDRIG følt jabbi har med hans beslutninger.

Han skal spille under en meget kontrollerende igl.

Det er blame ikke. Det er bare forkert scouting af Astralis. Igen igen.

Man kan ikke "blame" Benjamin for at spillerne ikke er "trænet"/vugget ind i hans spillestil.

De skal have noget tid.
#122(Med 2 svar)
23. februar 2024 kl. 15:59
Hunt
Enig i det meste, men mere tid? Hvordan kan andre hold skifte ud og komme igang fx ence eller heroic. Mens astralis har haft meget mere tid, men stadigvæk skal "bruge tid"?
#133(Med 1 svar)
23. februar 2024 kl. 16:36
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jeg gider ikke rigtig diskutere Astralis med dig desværre der har du nok brændt broen for meget. Har efterhånden fundet ud af ingen argumenter holder uanset hvad man siger :D Jeg mener Jabbi er problemet.
#134(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 16:37
Hunt
Jabbi er da bestemt en del af problemet også..

Dit argument er bare så dårligt jeg stiller spørgsmålstegn ved det, "mere tid".... lol
#102(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:51
murph
En tydelig svaghed, som det ikke var det store problem i Heroic, men som er blevet det igen i Astralis; det taler vel til blames egenskaber som IGL, og hans komplette mangel på at udnytte sine spilleres egenskaber. Ligesom hans manglende evne til at selvanalysere på behørig vis, og justere roller/positioner efter kampe.
#121(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 15:57
Kristja
Mest fornuftige kommentar jeg har læst her indtil videre. Jabbi er og var fuldstændig overrated, og det gav absolut ingen mening at hente ham ind... Og det er sikkert kun sket fordi de var en pakke løsning. Man kan ihvertfald ikke give blameF eller nogen anden skylden for, at Jabbi har mistet spilforståelse og aim. Desuden så Stavn også shaky ud hele eventet, rent nervevrag(måske pga andre roller?). Eneste positive har været Staerh, kæmpe chef.
#145(Med 5 svar)
23. februar 2024 kl. 20:07
RAVN
Måske man skulle have beholdt altekz i stedet for jabbi? Eller ville det være helt off - personligt var jeg ret vild med altekz.

Ved godt at altekz var noget tid før jabbi.
#153(Med 4 svar)
24. februar 2024 kl. 10:14
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Altekz er imo meget bedre end jabbi, bedre spilforståelse generelt.
gyazo.com/5ee06f6ef69d6f149c11290020865e15

Callede den allerede dengang i flames, og det er tydeligvis ikke blevet bedre med hans underlige beslutninger i 2v1 osv.

Jeg tror uden tvivl grunden til han spillede godt under cadian var fordi cadian er typen der siger når spillerne gør noget forkert. Og han kan sagtens finde på at råbe af dem.


Jeg går i øvrigt ud fra det er det der er sket mellem jabbi cadian og stavn. Og at jabbi og stavn så er blevet træt af det.
Men som man kan se nu så har det jo været fuldt berettiget.

Jeg tror på stavn skal igennem en tilpasnings periode, han har alle dage spillet med spillere der har haft en storebror rolle over for ham. Det er der ikke på Astralis pt.
#162(Med 3 svar)
25. februar 2024 kl. 20:16
Johnny_737
Haha godt kaldt, og jeg synes også Jabbi tog dumme beslutninger, men lol at screenshottet lige er skåret der hvor Vorborg tilsyneladende forklarer sig.

edit: Her er linket, hvis andre er intresserede: dust2.dk/nyheder/23853/copenhagen-flames-baenker-t..
#164(Med 2 svar)
25. februar 2024 kl. 23:02
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Han forklarer han så mere fremtid i jabbi, det er underordnet når vi tre år senere kan konkludere han var rævepis?
Så var han jo tydeligt helt fejl på den.
Jeg kan ikke lide ham spillemæssigt, så må bødlen slagte mig. Har jeg aldrig kunne. Har end mange fælles bekendte med ham som sikkert ikke bryder sig om jeg udtaler mig som jeg gør, men ærligt idgaf. Han har noget at bevise som spiller ift. Hans udvikling. Før det holder jeg fast i han ikke skal sidde på et hold som Astralis.
#165(Med 1 svar)
26. februar 2024 kl. 12:38
murph
Ok det blev lidt langt, og ved ikke engang om du orker at læse but here goes..

Du kan have ret i, at jabbi er faldet tilbage til nogle af sine dårlige vaner, hvilket du også har været god til at dokumentere med eksempler. Hvis vi tager udgangspunkt i RMR'en, synes jeg også, at jeg bemærkede dårlige beslutninger fra jabbi.

Noget jeg bemærkede var, at han ofte endte ud i situationer, hvor han fik ét kill og straks blev traded, uden at en teammate fik mulighed for at trade igen, således, at det ikke blev en 2-for-1 situation. Som jeg bemærkede det, var årsagen til dette, at jabbi alt for ofte var alene i disse situationer, fordi han pressede frem i et for hurtigt tempo ift sin teammate. Ligeledes var der ofte situationer, hvor han var for tilbageholdende og dermed gjorde det modsatte - dette vidner i min optik om en generel forvirring fra ham.

Ofte fik han ikke engang et kill. Her kommer jeg eksempelvis i tanke om CT på Overpass, hvor han gentagne gange pushede kort uden hjælp, og inden for 15 sekunder efterlod holdet i en 4 vs. 5 runde.



Men om det havde gjort en betydelig forskel at have Altekz frem for jabbi er svært at sige, men i min optik tror jeg ikke, at det havde gjort den store forskel.

Som du også skriver, så spillede jabbi jo godt under cadian, hvilket formentlig skyldtes cadians ledelsesstil. Vi kan derfor udlede disse som en kendsgerning:

1) At jabbi efter en tilvænningsperiode spillede godt under cadian.
2) At jabbi ikke spiller så godt lige nu, idet han faldet tilbage til gamle og dårlige vaner.

Hvilket leder mig til første delkonklusion: at jabbi helt sikkert har potentialet til at være en rigtig god asset, under forudsætning af, at han har en god leder.

Populært sagt har han lavt bundniveau, men ligeledes rigtig højt til loftet når han gør det godt, hvorimod Altekz har haft et lidt højere bundniveau og været lidt mere stabil uden alt for store udsving.

Men når jabbi så rent faktisk gør det godt, rammer han et niveau, som i min optik er en del bedre end Altekz' niveau (her tænker jeg især på foråret og sommeren '23, hvor jabbi havde nogle helt vilde præstationer).


Dette leder til anden delkonklusion: når jabbi ikke gør det godt, skyldes det i højere grad blames (og coach-stabens) ledelsesstil - især hvis vi kan konkludere, at han under en konventionel IGL (cadian) trives, og at hans præstationer herunder tilskrives ledelsesstilen.

Spørgsmålet er så, om holdet rent faktisk havde gjort det betydeligt bedre med eksempelvis Altekz frem for jabbi - det kan vi kun gisne om. Min konklusion ville være, at Astralis' manglende succes de seneste 6 måneder i højere grad skyldes Blames manglende evne som rendyrket IGL, end spørgsmålet hvorvidt det skyldes den ene spiller vs. den anden, især taget i betragtning af Astralis' stagnering (og regression) i niveau både før og efter stavn & jabbi.

Derfor kommer det nok heller ikke som nogen overraskelse, at jeg hælder til, at den bedste løsning fremadrettet ville være at skille sig af med blame, og indsætte en mere rendyrket IGL, som formår at få det bedst mulige output ud af sit spillermateriale.

I stedet for konstant at finde nye spillere, der skal tilpasses omkring blame, synes jeg, at vi er nået dertil, at man finder en IGL, der er tilpasset spillermaterialet, og som rent faktisk kan få mere ud af dem.
#166(Med 0 svar)
26. februar 2024 kl. 13:28
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jeg er enig i alt du skriver pånær det her

"Dette leder til anden delkonklusion: når jabbi ikke gør det godt, skyldes det i højere grad blames (og coach-stabens) ledelsesstil - især hvis vi kan konkludere, at han under en konventionel IGL (cadian) trives, og at hans præstationer herunder tilskrives ledelsesstilen"


Jeg mener ikke man idag skal have en igl der tager beslutningerne for ens spil og micromanager. Det mener jeg hører fortiden til, og alle spillere burde være gode nok til at træffe de rigtige beslutninger i de rette situationer.
Det der nursing cs er for hårdt ved moralen og iglen.
#84(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:34
Hippi
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Der er et eller andet helt galt, når blame ikke går ud og tager det interview. Det kan ikke passe, at man ikke er mand nok til at gå ud og tage de kritiske spørgsmål og i stedet gemmer sig i kulissen.
#85(Med 1 svar)
23. februar 2024 kl. 14:37
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Hvor dælen skal ruggah overhovedet starte med det her projekt, som det ser ud nu?
#123(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 16:04
Kristja
Helt ærligt, så tror jeg hvis man sidder med på comms, og ser kampene live/ kan rewatch med comms, at det vil være absurd nemt at finde diverse fejl og mangler i hold dynamikken. Og så hedder det individuelle samtale med diverse spillere om, hvor deres fejl og mangler ligger for, at holdet kan fungere optimalt. Spørgsmålet er så bare, om alle spillere evner at lytte og forstå, og arbejde mod at "ofre" sig for hinanden og "hjælpe" hinanden. De er jo også tydeligvis helt ude af sync. De er slet ikke inde i hovedet på hinanden.

Sikkert lettere sagt end gjort. Men der er godt nok meget at tage fat på, og arbejde med ^^
#87(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:38
antuzul
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Pita's tweet siger vel meget om det de mangler, en IGL der ofrer sig. Det er vel også dette man ser ved de fleste tophold, måske undtagen VP.

x.com/pitaCSGO/status/1761014567033803175?s=20
#94(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:45
abdiG
I min opfattelse bør BlameF fjernes, når man indtager lederrollen, er det vigtigt at være villig til at ofre sig for holdet og placere spillerne på de positioner, hvor de kan præstere bedst. For mig virker det, som om blameF ønsker at fremhæve sig selv, hvilket ikke er muligt. Hele hans adfærd giver mig ubehag, da han virker meget egoistisk og kun tænker på sin egen præstation. Det er simpelthen ikke tilstrækkeligt, især når holdet har så mange talentfulde spillere. Han bør trække sig tilbage og overveje, hvordan han kan bidrage til holdets præstation. Man kan ikke være en leder og samtidig være egoistisk; han skal reflektere over sig selv og være villig til at ofre for holdet. Jeg har aldrig været en fan af ham, og jeg tror ikke, at et hold, han er en del af, nogensinde vil opnå førstepladsen. Han fokuserer alt for meget på individuelle præstationer og statistikker. Jeg har ofte set hans livestream, hvor han konstant kigger på hans score, sådan konstant hele tiden. :D
#95(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:46
giftigg
Kæmpe kredit til Staehr for både spil og ageren i løbet af hele RMR forløbet. Astralis har fundet sig en stjerne. Eneste lyspunkt for en mørk dag for dansk counter-strike...
#97(Med 1 svar)
23. februar 2024 kl. 14:48
abdiG
de mennesker som skriver stavn og jabbi er dårlige, i har ret det er de. Men er det ikke underligt hvor dårlig de er blevet siden de har joinet BlameF :D
#126(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 16:07
Kristja
Skal vi ikke blive enige om, at det også er et nyt spil? Hvem siger de overhovedet har niveau i CS2 længere 🤷🏻‍♂️ og så har rollefordelingen selvfølgelig en stor indflydelse, men du kan jo ikke give ham skyld for, at de ikke evner deres opgaver, og taber alle deres dueller og træffer mærkelige beslutninger på deres positioner 😅
#103(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 14:52
Danovitsj
Synes faktusk at det er ledelsessvigt at det mentale ikke er blevet adresseret. Efter mange års skuffelser er det vel ikke raketvidenskab at der kunne være et problem. Hvad B.S. Igen?
#106(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 15:00
bruja
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
jabbi har slet ikke været i sync i RMR’en. Bliver ikke tradet, roterer for sent / for tidligt og hans aim har været off desværre..

Ligner det er svært for blame at holde styr på tropperne, og samtidig spille sit eget spil..

Device rammer ikke det niveau som kunne hjælpe dem igennem.

Staehr gør hvad han kan! Jysk damagecontrol både på og udenfor serveren. fuck en champ, og shit det giver hår på kassen at gå først. Han har fandme været en fornøjelse at følge. Udover holdets honeymoon, så er han næsten det eneste positive at skrive hjem om.

Gad godt se stavn som igl og evt en ny riffler eller blame på den.
#107(Med 1 svar)
23. februar 2024 kl. 15:03
zypath
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Bliver spændende at se stemningen i Arenaen. Det har bare ikke været det samme når Astralis ikke er der.

Hvis jeg var Heroic eller Ecstatic, havde jeg set på om man kunne lave et eller andet stunt ud af det - Kom med din Astralis trøje til Majoren og byt den til en Heroic trøje mod et lille gebyr.. :D
#142(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 18:27
panzerlas
Det er en super ide' .......
#111(Med 4 svar)
23. februar 2024 kl. 15:16
Pimp
Major deltager
At bygge et dansk drømmehold uden Sjuush var useriøst fra starten.
#114(Med 1 svar)
23. februar 2024 kl. 15:34
Frankyou
Helt enig. Verdens måske bedste i sin position. Ville faktisk måske endda argumentere for, at både Sjuush og Teses begge havde passet bedre ind i Astralis. Men det er selvfølgelig nemt at være pisse klog på efterbevilling. Trist at Astralis ikke er med lige meget hvad. Det er det eneste brand som er kendt ude i stuerne; også hos dem der ikke ved, hvad CS går ud på. Nedtur!
#128(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 16:11
Kristja
Ikke meget bagklog over det? Det var da soleklart, at de roller de manglede, at få fyldt ud, netop er de roller som sjuush og teses spiller. Men de var nok ikke interesseret i Astralis 😅
#115(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 15:35
Frankyou
Tror du måske, Pimp, at blame simpelthen ikke har bevist nok i sin rolle som igl? Er det der den ligger? Burde han måske have været "staerh" og så kunne de have beholdt kære glaive?
#125(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 16:06
mad0
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
W
#113(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 15:31
Frankyou
Bliver ikke bedre af, at den eneste spiller, som faktisk i rygtespalterne var tæt på at få sparket - steahr - var den eneste der dukkede op denne gang. Vidner om en utrolig inkompetence. Jeg er virkelig skuffet. Troede i det mindste, at det var et spørgsmål om, hvor langt de kunne tage den i Majoren og ikke om, hvor mange tæsk de kunne løbe ind i uden at være med til festen. Wow!
#118(Med 2 svar)
23. februar 2024 kl. 15:52
JernLars
Er der nogen der kan forklare mig logikken i at man skifter sin coach få måneder før den vigtigste turneringen for orgen de sidste 4+ år og så ikke har en permanent løsning inden da

Men det bliver en MEGET anden major end da vi købte billetter i sommers ift. antal danske hold og holdsammensætningen. Lidt en bummer, men det et heldigvis kun fredag, så det skal nok blive fedt alligevel
#136(Med 1 svar)
23. februar 2024 kl. 17:14
nylsnej
Den eneste logiske forklaring jeg kan se, er at de var overbeviste om at Xizt var klar til at overtage fra 1/1.

Men det virker helt skørt ikke at holde på casle indtil aftalen var i hus.
#163(Med 0 svar)
25. februar 2024 kl. 20:22
Johnny_737
Jeg har ligen fundet på en spicy sølvpapirshatsteori: Xizt ville hævne sig på Astralis over Stabbi-gate, så han lod som om han var 100 % klar til at skrive under, for at få casle ud, så Astralis ville fluke majoren :D
#120(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 15:56
Flexie
Føler virkelig de mangler en ny igl, men jeg synes at de skal kigge på mere end bare de danske muligheder på markedet. Glaive virker som en absolut boss omringet af 5 polakker, har ikke nogle navne at nævne, men Astralis på have mistet evnen til at fravælge en ny igl, bare fordi de ikke er danske.
#131(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 16:26
cleansation
For Satan da stabbi 😂

Seized legende
#132(Med 5 svar)
23. februar 2024 kl. 16:34
Awwdor
Hvis jeg er Falcons eller NIP så har jeg et par følere ude på BlameF
#140(Med 4 svar)
23. februar 2024 kl. 18:04
drJohansen
Hvis jeg var astralis så ville jeg have et par følere ude på Zonic/Robl. :)
#143(Med 1 svar)
23. februar 2024 kl. 18:48
Awwdor
Ja coach mæssigt skulle de have gået efter Dimic eller sycrone
#148(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 21:38
Awwdor
*zonic
#149(Med 1 svar)
23. februar 2024 kl. 21:44
JakobHelms
Angiveligt fik både Zonic og Magisk tilbud fra Astralis, da de stod til at blive ledige hos Vitality, og det var de ikke interesserede i.
#151(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 23:29
drJohansen
Det var en skam.
#138(Med 1 svar)
23. februar 2024 kl. 17:18
Gilborg
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Har aldrig brudt mig om BlameF signing, glad for der er nogle som er enige i det. Han er og forbliver en meget passiv lurker, som ikke tager den nødvendige plads. Hvilket passer fint til tier2, men ikke hvad man skal bruge på tier 1 scenen som IGL. Jeg ser meget cs ligesom fodbold, det hjælper ikke at have en masse stjernespillere. FaZe prøvede det med deres tidligere superlineup, hvilket ikke gik.

3 stjerne spillere - legendariske Astralis lineup.
Device - stjerne
Dupreeh - stjerne
Magisk - halv/stjerne
Xyp9x - Support
Glaive - support.

Præcis det samme på Virtus pro nuværende
Jame - stjerne
Fame - stjerne
Flit - Stjerne
n0rb3r7 - support
Mir - support

gyazo.com/b591a860588bbdab3f45f3dc76cecae1
gyazo.com/68fca5c000af43ca5af02718f20df7c5
gyazo.com/e3ab9553f3b128d53427f3b5bab544ab
#147(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 21:17
Kristja
Stjerne eller ej. Hvad har de 2 hold du nævner der, som nuværende Astralis mangler? En DEDIKERET entry fragger, som kan finde ud af rollen. Og så er deres nuværende anchor/Jabbi bare ikke god nok pt. Jabbi kan slet ikke sammenlignes med nogle af alle de andre spillere du nævner tbh.
#141(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 18:11
drJohansen
På den lyse side så kan de lave en masse pracc med Falcons. :)
#150(Med 0 svar)
23. februar 2024 kl. 22:14
neonthai
Hent Simple ( ja der skal noget eksplosivt vildt til at holde det her hold relevant spræng banken det har de efterhånden gjort så mange gange ) ud med Device han er udbrændt og mangler sulten og det er konkurrencen i CS for stor til Hent en udenlandsk IGL som Simple gerne vil have... hvis der ikke findes en dansk der er god nok eller er ledig. Lad Jabbi og Stavn spille de roller de spillede i Heroic og Blame må ud
#152(Med 6 svar)
24. februar 2024 kl. 01:23
Johnnyw0w
Nogen burde sætte en video sammen af alle de gange blame ikke prøver at trade sine mates? Har ikke set nogen nævne det, men det er helt voldsomt hvor meget han ikke går efter at trade, selv når han er lige bag sin mate - så falder han tilbage før duellen nærmest starter og bliver alligevel fanget alene fordi, han er blevet spottet? Umådeligt dårligt cs og ja, super dårlig calling også
#154(Med 5 svar)
24. februar 2024 kl. 10:26
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det er sjovt du nævner det. Jeg sidder med samme følelse omkring jabbi 😂 Smutter bare fra duellerne og lader teammates dø istedet for at ofre sig.
Jeg så faktisk blame dø på det oftere end omvendt.

twitch.tv/pgl/v/2070230321?sr=a&t=4181s

Der er et vildt godt eksempel her. Hvorfor går jabbi ind der. Og hvorfor bakker han når han så først har taget duellen? Så går blameF direkte ud og dør fordi jabbi ikke ofre sig der.

Dårlige comms ja, men også ELENDIG beslutninger af jabbi. Gang på gang.
#157(Med 4 svar)
24. februar 2024 kl. 10:54
Johnnyw0w
Det er jo tydeligt comms, Jabbi smutter fra fighten til at starte med fordi blame står og kigger på ham med kniv i hånden? Så når blame har set Jabbi abort løber han bare ind?
#158(Med 3 svar)
24. februar 2024 kl. 11:25
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Blame var igang med at calle noget på mappet på det tidspunkt jabbi går ind, hvis du kigger trækker han sig mens han kigger på radaren og snakker, det er jabbis fejl at han går ind der, og det er jabbis fejl at han går ud når blame prøver at trade ham.
Det er forkert af dig at du skriver blame ikke prøver at trade ham, for det gør han jo.
Bare ærgeligt jabbi så vælger at hoppe væk på den måde når han får hjælp.
#159(Med 2 svar)
24. februar 2024 kl. 12:19
Johnnyw0w
Tja, det ligner mere kommunikationen end noget andet - de er derinde en af gangen

Prøv at se hvordan stavn bliver solgt og burde dø her - twitch.tv/videos/2070230321?t=0h47m56s
#160(Med 1 svar)
24. februar 2024 kl. 14:31
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Der er vi så ikke helt enig, lidt enig, men ikke helt. Hvis blame havde pushet ned stairs der og de havde stået 2 eller bare en awp, så var hele b sitet frit.
Han står og holder så de ikke kan komme op til stavn.

Det er det mest underlige setup jeg har set, har du ret i. Og en vildt dårlig beslutning. Blame kan på ingen måde hjælpe stavn der, han skulle have wide peeket. (men det ville også være en hjerneblødning)

Men så igen havde der stået en AWP så var han færdig. Ved widepeek ved wood.
'
De vælger nok at ofre stavn der fordi han var på en mp9, men har sagt blame skulle blive tilbage fordi han havde riffle.
#161(Med 0 svar)
24. februar 2024 kl. 19:45
Johnnyw0w
Til dels enig, om aw er posted eller ej er det en god vinkel at jiggle / vise meget lidt af sit hoved for at bait et skud - det giver mere frirum til stavn, men ja det er jo åbenlyst setup der er galt hvis der ikke bliver peeked på stavns kontakt
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.