Desværre får vi ikke et af de helt store danske ikoner at se i Royal Arena.

cadiaN misser majoren

Ingen cadiaN i København.

Først missede Astralis majoren, og nu har endnu en stor dansker lidt samme skæbne.

Vi får nemlig ikke cadiaN og Liquid at se, når majoren kommer til Danmark i marts, da de tabte til Complexity mandag aften.

Allerede inden kampen var der lagt op til, at et af de bedste hold i Nordamerika ville skuffe, og spørgsmålet var så bare, hvem det skulle være.

Liquid kom bedst fra start efter en flot spillet Inferno, hvor cadiaN både skød fra sig og dirigerede sine tropper flot rundt på mappet, som de vandt 13-9.

Til danskerens skuffelse svarede Complexity dog flot igen. På deres eget mappick dominerede EliGEs tropper og gav blot fem runder væk. Overpass var lidt samme historie, som også startede med Complexity-dominans.

7-0 stod der hurtigt, og inden cadiaNs Liquid havde fundet et modsvar, var det næsten for sent. Liquid kom godt nok tilbage på fire runder i første halvleg, men efter endnu en tabt pistol i anden halvleg så det svært ud, og cadiaN formåede aldrig at gøre det tæt, da Complexity lukkede mappet 13-7.

Complexity
2 - 1
Liquid
Alle maps
Complexity K - D +/- ADR KAST Rating 2.1
USA Jonathan 'EliGE' Jablonowski 54 - 35 +19 88.2 78.3% 1.34
USA Michael 'Grim' Wince 49 - 37 +12 81.9 71.7% 1.12
Håkon 'hallzerk' Fjærli 37 - 27 +10 59.0 81.7% 1.10
Johnny 'JT' Theodosiou 37 - 43 -6 73.0 75.0% 1.01
USA Ricky 'floppy' Kemery 27 - 36 -9 63.9 81.7% 0.93
Liquid K - D +/- ADR KAST Rating 2.1
Canada Keith 'NAF' Markovic 42 - 42 +0 82.0 78.3% 1.17
Canada Russel 'Twistzz' Van Dulken 39 - 37 +2 66.3 68.3% 0.94
Danmark Casper 'cadiaN' Møller 34 - 38 -4 60.2 68.3% 0.88
Mareks 'YEKINDAR' Gaļinskis 31 - 47 -16 71.9 58.3% 0.85
Brasilien Felipe 'skullz' Medeiros 32 - 41 -9 61.4 66.7% 0.84
Faktaboks

Status i den amerikanske RMR-turnering

Ligesom i den europæiske RMR-turnering bliver den amerikanske spillet med swiss-systemet.

I modsætning til holdene i Europa skal man vinde tre kampe og maks tabe én kamp, da to tabte kampe vil betyde eliminering.

Sådan har holdene klaret sig:

3-0: - Kvalificeret til majoren

  • Brasilien FURIA

  • Brasilien Imperial

3-1: - Kvalificeret til majoren

  • Brasilien paiN

  • Brasilien Legacy

  • USA Complexity

2-2: - Ude af RMR-turneringen

  • Verden Liquid

  • Brasilien ODDIK

  • M80

1-2: - Ude af RMR-turneringen

  • USA Wildcard

  • USA BOSS

  • Brasilien RED Canids

  • Brasilien MIBR

0-2 - Ude af RMR-turneringen

  • Canada NRG

  • BESTIA

  • USA Elevate

  • USA Nouns

#1(Med 26 svar)
5. marts 2024 kl. 08:14
MartinChrist
Så troede man lige det sku være en dårlig dag :D FRYD!
#4(Med 25 svar)
5. marts 2024 kl. 08:24
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
At være skadefro er en rigtig dejlig egenskab.
#9(Med 24 svar)
5. marts 2024 kl. 08:38
MartinChrist
At være en linselus/tudeprinsesse/snyder/bug user er en bedre egenskab :)
#12(Med 1 svar)
5. marts 2024 kl. 08:51
bat
Dog ikke bedre end whiner. Så tillykke. Du vandt.
#14(Med 0 svar)
5. marts 2024 kl. 09:12
MartinChrist
Whiner da ik? smiler skam :) nyder livet.
#23(Med 2 svar)
5. marts 2024 kl. 09:29
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Hold nu kæft med det der. Astralis ansatte snyderen efterfølgende, men det du vel ligeglad med ikke? 😂
#27(Med 0 svar)
5. marts 2024 kl. 09:47
Hunt
Snyderne i flertal vel :p
#36(Med 0 svar)
5. marts 2024 kl. 11:02
MartinChrist
Næææ synes skam det er et dumt valg af dem. Men det ændre vel ikke på at de er snydere.
#30(Med 18 svar)
5. marts 2024 kl. 10:16
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Du har ret. Så er det bare med at skynde sig ned på det niveau.
#35(Med 17 svar)
5. marts 2024 kl. 11:02
MartinChrist
Kan ikke komme helt ned på Cadians niveau - tænk ikke at kunne kval fra NA regi.
#45(Med 16 svar)
5. marts 2024 kl. 12:30
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg tror Astralis fans generelt ikke skal snakke for meget i den her RMR snak 😂 tror ikke engang Astralis havde kvallet via NA kvallen
#46(Med 15 svar)
5. marts 2024 kl. 13:22
MartinChrist
Jeg er fan af go CS - hvem end det så måtte være.
Men dejligt du springer direkte til en antagelse.

Synes bare Cadian er et forfærdeligt menneske og træls - længere er den ikke.

+ intet faktuelt forkert i at NA kval er lavere niveau end EU.
#47(Med 5 svar)
5. marts 2024 kl. 14:12
smaakaw
Jøsses, har du nogensinde mødt ham? Tag dig dog sammen
#49(Med 4 svar)
5. marts 2024 kl. 15:23
MartinChrist
Jøsses, det er en holdning - tag dig selv sammen
#61(Med 3 svar)
6. marts 2024 kl. 19:38
smaakaw
Det er ikke bare "en holdning", det er en indlysende stupid og barnlig holdning, du lufter. Forhåbentlig bliver du klogere, hvalp
#64(Med 2 svar)
7. marts 2024 kl. 08:55
MartinChrist
Hvad er der stupid ved den? Ka da i hvertfald ik blive så dum som du lyder til i øjeblikket.
Pattebarn.
#66(Med 1 svar)
7. marts 2024 kl. 09:41
smaakaw
Som en anden også påpegede: du mener helt seriøst, at en gamer, som du kun har kendskab til fra TV, er et "forfærdeligt menneske".

Hvis du ikke selv kan se det, ser det sort ud for dig
#67(Med 0 svar)
7. marts 2024 kl. 10:21
MartinChrist
Som en anden påpegede - har du mødt Hitler? Putin? de er ikke forfærdelige mennesker fordi du ikke har mødt dem?

Luk nu bare altså - har min holdning
#53(Med 8 svar)
5. marts 2024 kl. 19:05
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Du ANTAGER vel os kun, at han er et forfærdeligt menneske, det er jo ikke noget du kan have en holdning til, når du aldrig har mødt ham.
Hold kæft dine argumenter og vrede er til at græde af grin over 😂

Du virker som Hunt fra Wish. (No hate til Hunt) 😂
#54(Med 0 svar)
6. marts 2024 kl. 06:47
9600BAUD
Mener at det er fair nok at konkludere at fx Peter Madsen, Peter Lundin, Thomas Gotthard og ham knægten der kidnappede den 13 årige osv. er forfærdelige mennesker - selv uden at have mødt dem alene jf handlinger. Så vel fair nok at have holdninger til nogen man ikke har mødt, ligesom tilfældet er for de fleste med Putin, Hitler og Stalin osv.?

Dem der kender Casper Møller privat synes sikkert at han er et godt menneske, selvom han har snydt i CS 😂 og været lidt for emotionel til nogle brugere på dust2.

/Baudie
#55(Med 6 svar)
6. marts 2024 kl. 08:00
MartinChrist
Er skam ikke vred - jeg SYNES han er et forfærdeligt menneske ud fra de ting han har gjort og agerer på stream/events.
#56(Med 5 svar)
6. marts 2024 kl. 09:06
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Du fanme en spøjs fætter 😂
#57(Med 4 svar)
6. marts 2024 kl. 10:20
MartinChrist
Fordi jeg har en holdning der er anderledes end din? fedt.
#58(Med 3 svar)
6. marts 2024 kl. 11:22
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det bare en spøjs holdning at have, jeg kunne forstå hvis du sagde du ikke kunne lide ham, men at kalde ham et forfærdeligt menneske udfra nogle udtalelser, som ikke engang er tæt på at være grove, ja så synes jeg det er fair at kalde dig for en “spøjs fætter”
Jeg er ikke engang selv Cadian fan, bryder mig faktisk tildels heller ikke om ham.
#59(Med 2 svar)
6. marts 2024 kl. 11:29
MartinChrist
Sån er vi jo forskellige. Jeg bryder mig bare ikke om ham.
#60(Med 1 svar)
6. marts 2024 kl. 11:57
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det kan jeg os godt respektere. Der er os en verden til forskel på “ikke at bryde sig om nogle” også kalde dem “forfærdelige mennekser”
#62(Med 0 svar)
6. marts 2024 kl. 19:47
smaakaw
Ja, det er præcis her, filmen knækker for klovnen ovenfor
#2(Med 0 svar)
5. marts 2024 kl. 08:23
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Træls
#3(Med 12 svar)
5. marts 2024 kl. 08:23
nylsnej
Damn. Liquid, Falcons, Astralis - skuffelserne står i kø
#5(Med 0 svar)
5. marts 2024 kl. 08:25
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jep. Særligt Liquid og Astralis er godt nok nogle store navne ikke at have med :(
#13(Med 10 svar)
5. marts 2024 kl. 09:10
DOMINA7HOR
Tilføj fnatic, NIP, BIG, MIBR
#25(Med 9 svar)
5. marts 2024 kl. 09:41
RasmusRoev
Uenig. BIG er bare ikke et tophold! :)
NIP har været en skuffelse længere end Astralis.
MIRB ser dog lige mere spændende ud! :)
#28(Med 8 svar)
5. marts 2024 kl. 09:49
DOMINA7HOR
For så store organisationer, især fnatic og NIP, er det ikke godt nok. fnatic havde en stime, hvor de missede Berlin, Stockholm og Antwerpen, men ellers har de to hold vel nærmest ikke misset en major. BIG er måske ikke et tophold, men det er en kæmpe org med stærke ressourcer. Det værste ved BIG er at de ikke engang kom til RMR'en.
#32(Med 3 svar)
5. marts 2024 kl. 10:38
bimse
Dog synes jeg ikke, at Fnatic har hentet et hold, der viser, at de virkelig mener det her. Synes slet ikke, de fortjener at komme med. Så må man sgu ud og investere i større navne, hvis man vil tilbage til toppen.
#34(Med 2 svar)
5. marts 2024 kl. 10:47
DOMINA7HOR
Det er så en anden side af sagen, og det kan vi hurtigt blive enige om. Man kan snakke om hvor meget NIPs ledelse har fejlet, men med tre missede majors i træk (Berlin, Stockholm og Antwerpen), og nu København, så har fnatic og deres ledelse i endnu højere grad fejlet de sidste 3-5 år.
#40(Med 1 svar)
5. marts 2024 kl. 11:23
bimse
Helt enig. Spørgsmål er, om tegnebogen er ved at være tom, siden man henter de hold, som de henter.
#43(Med 0 svar)
5. marts 2024 kl. 11:44
DOMINA7HOR
Det er bestemt ikke utænkeligt. Det hjælper heller ikke på det, at de har misset 4 af de sidste 6 majors, København indkluderet.
#37(Med 3 svar)
5. marts 2024 kl. 11:03
RasmusRoev
Det kan du have ret i. Jeg kigger nok bare holdmæssigt. Men enig med deres org bag ved, de er kæmpe. :)
Så lidt får du ret (kun lidt) :P
#44(Med 2 svar)
5. marts 2024 kl. 11:50
DOMINA7HOR
Hov hov. fnatic ramte trods alt top 8 i Rio. Og NIP ramte top 8 i både Stockholm og Antwerpen, plus de har været blandt de 16 bedste ved de sidste to majors 😅
#50(Med 1 svar)
5. marts 2024 kl. 15:55
RasmusRoev
Haha :P
Ja de har satme os ramt en dårlig stime. Puuh. Tænk at de to store org skulle have andet flag en svensk, det fandme svært at forstå! :)
#63(Med 0 svar)
7. marts 2024 kl. 04:18
DOMINA7HOR
Det har i hvert fald ikke det kønt ud for dem, siden er gået internationalt. De har været langt mellem snapsene.
#6(Med 0 svar)
5. marts 2024 kl. 08:26
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Grim og EliGe var uhyggeligt gode på overpass, og det var som om, at Liquid var et par runde for længe om at komme igang - og yekindar kom nærmest aldrig rigtigt igang. Han virkede absolut ikke til at være i hopla.
#7(Med 0 svar)
5. marts 2024 kl. 08:34
bimse
Som jeg sagde for lang tid siden, Skullz er ikke god nok. Derudover, hvor var Yekindar dog også forfærdelig at se på. De 2 tabte kampen mutters alene, de ramte ingen skud efter inferno var færdigspillet. Den Tec-9 runde på Overpass, hvor er det fantastisk!

Stort tillykke til complexity, der har en ejer, der virkelig fortjener det her, efter han har købt dem ud, og hvor er jeg glad for, at liquid ikke går videre, når man har vist så elendigt niveau, som de har indtil videre - og til Cadian, hvis du læser med her - GET FUCKED 💀
#8(Med 2 svar)
5. marts 2024 kl. 08:35
JakobHelms
Jeg synes desværre også det her viser hvor dårligt et format den amerikanske RMR har haft. At begge hold kun taber til Furia og derefter skal spille eliminationskamp mod hinanden svarer jo til hvis FaZe og Vitality begge var blevet kørt over af MOUZ, og derefter kunne kun én af dem komme med til majoren. Hvis man vil have så hårdt et setup, så må man i det mindste fikse en form for pre-event seeding, og der har Valve jo bevidst valgt ikke at lave en opdatering siden december, hvilket har givet nogle vildt skæve situationer for nogle lineups - særligt Falcons, der havde 0 point fordi deres core ikke længere fandtes, da resten af det gamle ENCE var på ranglisten med gla1ve, men ud fra deres point nu, ser det bestemt ud som om at de nu har overtaget de point, de hele tiden burde have haft. Håbløst.
#19(Med 0 svar)
5. marts 2024 kl. 09:24
rALF
Jeg er helt enig. Det er jo herre skuffende, at cadian og drengene ikke skal deltage. Det er bare ærgerligt, når grundlaget er, at de taber til de to bedste hold fra den Amerikanske RMR. De var jo ikke storspillende, men det er jo ikke fordi, at man kan sige, at de røg ud på røv og albuer.
#39(Med 0 svar)
5. marts 2024 kl. 11:22
nylsnej
Enig. Ravl og krat gik videre fra Brasilien. Mon ikke både col og liquid kunne have slået de tre andre brasilianske hold.
#10(Med 5 svar)
5. marts 2024 kl. 08:40
Thuumes
Dårlig mavefornemmelse omkring major på dansk jord. Vi har hooxi og karrigan, som de eneste store danske navne på hjemmebane, ellers er resten ude.
Håber ikke det kan skade oplevelsen af den kommende major 😬
#15(Med 0 svar)
5. marts 2024 kl. 09:13
MartinChrist
Enig - der kommer til at være tom i salen... sikkert mange tomme sæder.
#18(Med 0 svar)
5. marts 2024 kl. 09:20
DOMINA7HOR
+ gla1ve (ENCE). Derudover også nicoodoz, sjuush og TeSeS hos Heroic, samt selvfølgelig de fem ECSTATIC-gutter. Det er naturligvis en tam omgang sammenlignet med, hvor mange danskere der var til RMR'en, men 11 er trods alt bedre end 0.

HooXi og karrigan er i øvrigt de eneste, som er direkte videre til Elimination Stage (tidligere Legends Stage). De 9 andre danskere tager del i Opening Stage.
#31(Med 0 svar)
5. marts 2024 kl. 10:19
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
I fylder en bil og napper semifinalerne og finalen uanset hvem der står i dem til den tid. Det bliver en fest, og vi skam nok finde grund til både at råbe og skabe os, uanset om der kommer danskere så langt. Det håber jeg også gør sig gældende for andre, selvom stemningen naturligt ville være bede, hvis der var flere danskere :)
#42(Med 1 svar)
5. marts 2024 kl. 11:29
sanimand
Her min forudsigelse. Nu skal casterne finde nye "storylines". Alt kommer til at handle om gla1ve. Og du vil høre: THIS IS THE FUCKING FUCKING FUCKIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIING FIIIIIIIIIIIIIRST MAJOR!
Og konstante dårlige jokes og trash talk, som virker så stift at selv den ældre generation kan gennemskue det. Det er ikke nødvendigt at have en undertekst kørende, hvor der står: ironi kan forekomme.

Det bliver en tam omgang.
#51(Med 0 svar)
5. marts 2024 kl. 17:47
Thuumes
Vi alle ved hvor stor tiltrækningskraft Astralis har, uanset niveau. Synes jo major på dansk grund er bygget op på de skal være der. Og jo selvfølgelig har vi danskere med til event. Men vil aldrig være det samme som Astralis desværre...
#11(Med 0 svar)
5. marts 2024 kl. 08:50
fredl
EliGe og Grim viste vejen og JT outcallede cadiaN af flere omgange.

Ærgeligt at Liquid ikke er med, men fortjent sejr til coL
#16(Med 0 svar)
5. marts 2024 kl. 09:14
TheJyde
Liquid er et nyt hold de skal ha tid ligesom Astralis selvom det satme er ringe at ingen af dem er med med de spillere de har 🤦🤦
#17(Med 3 svar)
5. marts 2024 kl. 09:18
zaioh
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Hvad er der dog sket med YEKINDAR. Anywho, det er sgu ærgerligt Cadian misser majoren i København, men de tabte bare til et bedre hold :/
#22(Med 0 svar)
5. marts 2024 kl. 09:27
aGk
Dust2TV sub
2024 har virkelig ikke været god med Yeki. Ved heller ikke lige hvad der sker.
#24(Med 1 svar)
5. marts 2024 kl. 09:40
Awwdor
“donk is who YEKINDAR's ego thought he was” -Thorin
#33(Med 0 svar)
5. marts 2024 kl. 10:39
bimse
Genial kommentar og virkelig sandt.
#20(Med 0 svar)
5. marts 2024 kl. 09:26
aGk
Dust2TV sub
Hvor er det ærgerligt - især for Cadian og Twistzz.

Jeg tror stadig på at det her Liquid lineup kan blive godt - men lige nu er det simpelthen for sjusket.

Dejligt at se en leder der går ud og leverer et flot og professionelt taber-interview imodsætning til visse andre tøsedrenge :)
#21(Med 2 svar)
5. marts 2024 kl. 09:26
DOMINA7HOR
Ærgerligt, at vi ikke får cadiaN med til majoren, men Liquid er desværre ikke gode nok. De har stadig en masse ting, der skal arbejdes ud.

Derudover falder de til dels også, som JakobHelms ligeledes nævnte ovenfor i #8 til et elendigt format. RMR Americas skulle aldrig have været spillet som Swiss, når der kun var fem pladser på spil.

Nuvel, jeg har det stadig sådan, at hvis man ikke kan vinde en BO1 eller to, så fortjener man ikke, at komme til majoren, men lige i dette tilfælde, med 16 hold og kun fem pladser, så fungerer formatet bare ikke.
#26(Med 1 svar)
5. marts 2024 kl. 09:45
FROYYY
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Kunne BlameF komme til Liquid? Hvad tænker du om det og vil det være relevant for begge parter?
#29(Med 0 svar)
5. marts 2024 kl. 09:53
DOMINA7HOR
De har i forvejen skullz og NAF, der clasher en smule på rollerne, hvor NAF der er mere fleksibel. Her tænker jeg særligt lurk-rollen på T. Så skulle de prøve med ham i stedet for skullz, men tager i betragtning, hvor meget de betalte for skullz, så tror jeg han får længere snor end blot tre måneder.
#38(Med 2 svar)
5. marts 2024 kl. 11:10
Spække
Så har vi vel endnu et bevis på, at det ofte tager tid at skabe et velfungerende mandskab i CS. Det her Liquid-hold burde på papiret (ligesom Astralis) kunne præstere langt, langt bedre. Hvor lang tid tog det for Vitality at spille sig op, da de gik fra fransk til internationalt roster? Jeg kan ikke huske det, men det var også noget ustabilt i begyndelsen.
#41(Med 1 svar)
5. marts 2024 kl. 11:25
bimse
6 måneders tid vil jeg tro. Men det blev først rigtig godt, da de smed misuuta og hentede Spinx.

Forstår heller ikke, at holdene ikke får længere tid. Det er vildt, hvis organisationerne tror, at man vinder trofæer på 2 måneders pracc og næsten ingen officielle kampe.
#48(Med 0 svar)
5. marts 2024 kl. 14:57
Spække
Jeg tror, det især handler om to ting, i forhold til at give holdene tid. For det første virker CS til at være en disciplin, hvor der sker store ændringer blandt de bedste i verden på meget kort tid. Det er sjældent ét hold, der ligger på førstepladsen af ranglisten i lang tid ad gangen, og mange hold i top 30 suser op og ned, som vinden blæser. God form er noget man nærmest kan få og miste på månedsbasis, og det giver en vild fleksibilitet i forhold til, hvem der er disciplinens pt bedste, hvilket medfører, at trofæer er noget, som ikke nødvendigvis er forbeholdt den øverste elite (top 5) - i hvert fald kun for en kort periode, før der er ændringer på ranglisten. Derfor er det heller ikke uhørt, at små hold vinder over de mere etablerede navne.
For det andet, så er der vildt mange forskellige trofæer at vinde i CS - findes der overhovedet en anden sportsgren, hvor der afholdes "verdensmesterskab" (major) to gange om året? Der er således nok at rives om i CS, og derfor kan der fra organisationernes side også i højere grad forventes, at deres hold høster nogle titler. Alle titler er selvfølgelig ikke store, men så må holdene da i det mindste kunne vinde et mindre trofæ, kunne man synes må være tankegangen.
#52(Med 0 svar)
5. marts 2024 kl. 18:24
Unlucky-Luke
Er det bare mig eller bliver den første major i danmark også den første major med så få danskere der skal spille og jeg mener ikke danske hold men bare spillere....
Det er godt nok en skam.
#65(Med 0 svar)
7. marts 2024 kl. 09:20
zypath
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Trist. Og meget enig i at formatet her er håbløst..
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.