Valve tilføjer Snap Tap-detektion til community-servere
Det er godt fire uger siden, at Valve forbød Snap Tap og lignende automatiseringshardware, som kan hjælpe brugerne betydeligt med counter-strafing i CS.
Mere specifikt bliver man kicket fra kampen, hvis man bruger det på Valves servere.
Senere fulgte både BLAST og ESL trop og forbød det i deres turneringer, hvad TeSeS blandt andet fik at føle i sidste uge.
Og nu ser det ud til, at det også snart kan blive forbudt på eksempelvis FACEIT.
Valve har nemlig frigivet en ny opdatering natten til tirsdag, og her kan community server-hosts, som eksempelvis FACEIT, med en række commands opdage, om en spiller bruger eksempelvis Snap Tap eller lignende hjælpemidler.
FACEIT har endnu til gode at melde ud, om de vil gøre brug af de nye detektionscommands, hvorfor det ikke er til at vide, om Snap Tap forbydes på FACEITs servere.
Opdateringsnoterne kan ses herunder:
MISC
Added counter-strafe input automation detection options for non-Valve servers. See the sv_auto_cstrafe family of convar descriptions for details.
Enabled measurement of network jitter on direct UDP connections to community servers. Previously, jitter measurement was only available for connections relayed over SDR. Jitter data is included in the net_connections_status command output.