FaZe-profil med opsang til CS2-kritikere
Kritikken af CS2 har ikke været til at overse.
En lang række spillere, eksperter og andet godtfolk har været til tasterne for at fremhæve problemer med det nye Counter-Strike. For problemer er der nok af.
Alt fra lyd og spøjse bugs til kampens længde, følelsen af at bevæge sig rundt og mængden af blod, der ikke stemmer overens med antallet af ramte skud. Der er ikke det, som ikke er galt med det nye spil.
Mens der er masser af konkrete problemer at hive fat i, er der en del, der blot konstaterer, at spillet er dårligt, og de får nu en opsang af Twistzz.
I et interview med HLTV udtaler FaZe-spilleren nemlig, at det der skader spillet allermest, er den uproduktive og ukonkrete kritik.
For at være ærlig, så har jeg set en del professionelle tweete, og de siger bare, at spillet er lort. De giver ikke nogle detaljer om, hvorfor det er dårligt eller noget produktiv feedback, og det er dét, der skader spillet allermest, siger Twistzz.
I interviewet peger Twistzz selv på en række meget konkrete problemer, men fastslår først og fremmest, at det stadig er et godt spil og spilbart i sin nuværende tilstand. Han anerkender dog også, at der stadig er rigtig meget, der skal rettes.
Dén produktive tilgang så han gerne, at flere af sine konkollegaer havde. De professionelle spillere sætter nemlig rammerne for, hvordan den øvrige spillerbase tager imod det nye spil, og det ansvar har de ikke været gode nok til at løfte, mener Twistzz.
Communityet og casual spillere ser op til de professionelle. Når en eller anden nævneværdig stemme siger noget lort om spillet, at det er dårligt, så hænger de bare på den stemme og deler den samme holdning. Jeg mener, de professionelle skal blive meget bedre til at lede med eksempel.
NiKo er blandt spillerne, der har delt sine frustrationer over det nye spil på X, hvor han i forrige uge delte understående post.
Også s1mple og senest Snappi har rettet skarp kritik mod CS2.