Valve fikser irriterende Vertigo-bug
Det er lidt over en uge siden, at seneste opdatering til CS2 landede, men natten til torsdag var der igen nyt fra Valve.
Ligesom sidst var det en mindre opdatering, men denne gang er det værd at bide mærke i den ændring, der er kommet til Vertigo.
Spiludvikleren har nemlig fikset en bug, der ellers var i T-spawn. Mere præcist var det en bug på det TV, som står i spawn, hvor man kan udnytte, at eksempelvis decoy-granater aldrig lander men blot 'hopper' på TV'et.
Den danske OG-kaptajn, Chr1zN, lagde så sent som onsdag en video ud på sin X, hvor han viste buggen, og det har længe været et problem i kampe på mappet. Her kan man se, hvordan en simpel decoy-granat på TV'et kan mudre lydtapetet.
Tidligere på måneden blev der ligeledes lagt klip op, hvor man kan se og høre, hvilke problemer buggen kan skabe for CT'er, der pusher.
Foruden ændringen til TV'et, så har Valve også fikset et sted, hvor man kunne wallbange. Præcist hvor, skriver de ikke.
Opdateringen byder desuden også på et par andre ting, som kan ses herunder:
MAPS
Vertigo
Fixed a bad collision interaction between grenades and a prop.
Fixed a wall bang exploit.
Mills
Updated to the latest version from the Community Workshop (Update Notes).
Added localization strings for location callouts.
MISC
Fixed mouselook inconsistencies when game render dimensions are different from game window dimensions.
Fixed erroneous target aim punch animation during client-side shooting.
Fixed erroneous Zeus shock effect during client-side shooting.
Fixed a bug where Zeus headshots wouldn't emit the death yelp.
UI
Prior Major results are now available in the Majors tab in the Watch menu.